LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met domeinregistratie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Z.Mack
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2016 21:47

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Z.Mack »

Maar wat leveren ze mij nou in feite? Wdo-Hosting heten ze en ik kreeg net een hele slordige overeenkomst per mail. Ze geven aan dat iemand anders de .com versie wilde kopen en daarom kon ik het binnen 24 Uur via hun kopen. Is dus gelogen want zo werkt het dus niet. Ik heb ze net een mail gestuurd dat ik graag de beloofde info wil over wat ik nu heb aangekocht.

Ze staan overigens niet geregistreerd bij de Kamer van Koophandel..
Laatst gewijzigd door Z.Mack op 06 okt 2016 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door berndv »

Z.Mack schreef:Ze geven aan dat iemand anders de .com versie wilde kopen en daarom kon ik het binnen 24 Uur via hun kopen.
klopt, en als dit aan te tonen is, en dus te bewijzen is, gaat het hier om misleiding, en op grond daarvan zou er een optie zijn om de overeenkomst te ontbinden.

Zo werkt het inderdaad niet. als iemand een .nl domein heeft en iemand anders wil de .com registreren, dan registreert deze zich gewoon, dan zal niet degene met een .nl gebeld worden met de kans om de .com alsnog te registreren. Daarnaast is 20 euro per jaar voor alleen een .com domein ook wel redelijk aan de dure kant, ik koop ze voor nog geen tientje per jaar, zonder 5-jarig wurgcontract.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Z.Mack schreef:Maar wat leveren ze mij nou in feite? Wdo-Hosting heten ze en ik kreeg net een hele slordige overeenkomst per mail. Ze geven aan dat iemand anders de .com versie wilde kopen en daarom kon ik het binnen 24 Uur via hun kopen. Is dus gelogen want zo werkt het dus niet. Ik heb ze net een mail gestuurd dat ik graag de beloofde info wil over wat ik nu heb aangekocht.

Ze staan overigens niet geregistreerd bij de Kamer van Koophandel..
En als je de .com versie zelf registreert kun je dus aantonen dat zij je helemaal niet leveren wat ze beloven (dit heb je namelijk zelf al geregeld). En dan hoef je dus niet te betalen.

josdekkersautobanden
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2016 10:14

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door josdekkersautobanden »

Zojuist gebeld door DNS (Domeinnaam Systeem Nederland). Volgens de man aan de telefoon het overkoepelend orgaan van alle hostingpartijen in Nederland. Wederom zelfde verhaal als hierboven dat iemand een .eu met onze bedrijfsnaam wil registreren en dat zij verplicht zijn dit te melden, aan alle betrokkenen als dit gebeurt.

Hij wilde weten of wij hiervoor toestemming gaven, of dat hij dit tegen moest houden.

Ook wij zijn hierin niet ingetrapt maar vanwege het feit dat zij zich voordoen als een overkoepelend orgaan en daarmee dus feitelijk verdiepen in misleiding, willen wij dit hier delen.

Op onze vraag of zij dan een ZBO waren oid werd ontwijkend geantwoord. Ook werd het gesprek volgens de man niet opgenomen, pas als wij een overeenkomst zouden aangaan.

Wij hebben de naam genoteerd van de man aan de telefoon en zijn telefoonnummer.

Trap niet in deze praktijken want voor veel MKB'ers is het onbekende materie en is hun taktiek om je voor het blok te zetten en daarmee een snelle beslissing te ontlokken in het voordeel van dat DNS bedrijf.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ze hebben wel veel fantasie. Het is en blijft misleiding en zelfs oplichting door al deze claims.

willalons
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2016 12:42

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door willalons »

Ook ik ben deze zomer door deze mensen gebeld. Heb telefonisch toegezegd. Volle agenda en het was een geloofwaardig verhaal, tenminste met mijn kleine ervaring op dit gebied kwam het mij geloofwaardig over. Toch rinkelde ergens een belletje En heb nog niet betaald en word nu dagelijks door deze mensen gebeld of ik nu eindelijk geld wil overmaken.
Bedankt voor de tipgever dat er gewezen moet worden op het feit dat je bedenktijd hebt. Hier hebben ze me niet op gewezen en nu kan ik dus als ik het goed begrijp alsnog ervan af, aangezien ik nu 12 maanden de tijd heb om dit alsnog te willen, wettelijk gezien. En dat wil ik. Geprobeerd te bellen maar zoals ik al verwachte een nummer dat niet aangesloten is , zal ook de brief aangetekend verzenden naar Eelde. Ook deze zal zoals anderen schrijven wel retour afzender komen.

Hartelijke groet Willalons

awpostma
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2016 13:22

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door awpostma »

Prettig geregeld?
Op 18 oktober 2016 ben ik benaderd door DNS Hosting (Groningen/Eelde). Aangegeven werd dat 'derden in de regio' via DNS Hosting een aanvraag hebben gedaan om mijn zakelijke (domein)naam met een (in dit geval nog beschikbare) .org extensie te registreren. Zij vonden dit gezien de afwijkende houder vreemd en namen daarom contact met mij op. Gezien de 'vreemde situatie' werd het aanbod gedaan om de oorspronkelijke aanvraag te annuleren, waarbij ik gelijk in de gelegenheid werd gesteld om de aanvraag over te nemen voor registratie voor een periode van 10 jaar voor € 14,95 per jaar (excl. btw). Deze boodschap en het te geven akkoord wordt dan nadrukkelijk herhaald voor bewijslast (geluidsopname). Prachtig toch? Of...

Als het té mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook...
Je zou willen dat meer bedrijven zo alert zijn als DNS Hosting. Een pro-actieve houding en zogenaamd meedenken met rechthebbenden. Het klinkt té mooi om waar te zijn. En dat is het waarschijnlijk ook:
Aan het einde van het verhaal is het niet te verifiëren gevaar afgewimpeld. U heeft ten minste één extra domeinnaam en u zit vast aan een lange hosting-overeenkomst voor 10 jaar. Vaak wordt ook aangeboden uw overige domeinnamen over te nemen voor een lange periode. Wilde u dat allemaal echt?

Laat u niet overdonderen
Wees kritisch als het gaat om telefonische verkoop. Wees alert op misleidende en niet-verifieerbare verkooppraatjes. Vraag bedenktijd, verzoek om nadere informatie en oriënteer u op alternatieven. Helemaal als u niet al van plan was een aankoop te doen. Ga alleen in zee met betrouwbare bedrijven. Als u het bedrijf niet kent, raadpleeg dan de KvK en zoek op het internet naar ervaringen. Ga niet zonder meer in op dit soort verkooppraktijken.

Let op!
DNS Hosting (blijkens website: KvK 65659562) is uitgeschreven bij de KvK. Op het internet staan veel negatieve vermeldingen over de verkooppraktijken van DNS Hosting.

edeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2016 11:11

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door edeven »

Helaas ben ik er onlangs ingetrapt na een telefoontje van dns hosting op 12 oktober jl.
Inmiddels al de factuur ontvangen en een herinnering en telefoontje met tweede herinnering ook :o
Ik zit persoonlijk even in een lastige periode ivm scheiding en verhuizing en daardoor is het ze gelukt :o
Toen de factuur kwam kreeg ik toch kriebels en liet ik hem liggen. Inmiddels bennik gaan zoeken en kwam ik op dit forum.
Wat voel ik me stom! Normaliter altijd zoooo oplettend en nu dit, en een factuur van bijna 90 euro liggen.
Ik heb de tekst van een eerdere reageerder gebruikt en ze een email gestuurd en hoop er toch nog vanaf te komen, maar het domein hebben ze al geregistreerd!
Iemand nog tips voor me?

UPDATE: ik heb binnen een uur na mijn mail antwoord gekregen dat hun factuur was voldaan en er geen bedrag meer open stond. Even later volgde een mail dat de order was gecancelled. Ik ben enorm opgelucht en zal voortaan beter opletten. Bedank voor het delen van jullie ervaringen hier!

john.jonson
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:24
Contacteer:

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door john.jonson »

Beste lezers,

Voor het weekend werd ik benaderd door een cliënt die mij vertelde dat zij meerdere keren lastig gevallen is door een heer en een dame die op een zeer agressieve manier probeerde een com domein te verkopen c.q. te registreren, omdat er iemand zou zijn die haar naam maar dan i.p.v. .NL met .COM zou willen registreren.
Het mooiste van het verhaal was dat deze persoon in de zelfde branche zou zitten.
Bij controle van deze (fake) firma bleek dat onze cliënt niet de enige die de super aanbieding voor 10 jaar had gekregen :)
In het verleden hebben we meerdere van dit soort praktijken gehad, het geen mij doet vermoeden dat steeds de zelfde personen hier achter zitten.
Na controle van de naam van onze cliënt bleek dat zij de enige was met deze naam (.NL) en dat de naam verder vrij was bij de .COM .EU . BE .ORG .NET .INFO het geen ons vermoeden bevestigde.
Eerdere personen die deze voor 10 jaar domeinnaam registraties aanboden registreerde na betaling i.p.v. 10 jaar de domeinnaam de domeinnaam 1 jaar. Direct na registratie werd het domein opgezegd zodat men 9 jaar winst hadden dus 9 x €. 15,00 per registratie.
Na controle bleek ook dat men op het gebruikte adres niet ingeschreven is bij het K.v.K.
Verder zoekende bij het SIDN bleek dat er in de plaats De Zilk het werkelijke registratie adres gevestigd is van DNSHosting.NL
Op dit adres staat een dame Anja B en een Adviesbureau is gevestigd.
Mocht u aan deze firma benaderd zijn op betaald hebben neem de moeite om hiervan een melding te maken bij de politie en http://www.opgeletopinternet.nl/

J. Thiele
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2016 17:28

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door J. Thiele »

Ik ben advocaat en ook onlangs benaderd door een vergelijkbare club. Gelukkig had ik op tijd door dat er iets niet klopte. Deze clubs voeden zich met de angst van een ondernemer dat ze op een oneerlijke wijze worden beconcurreerd. Ik schreef er een blog over om mensen te attenderen:
http://berntsenmulder.nl/nieuws/domeinn ... rp-blijven

Op mijn blog heb ik zoveel reacties ontvangen dat ik heb besloten om een standaardbrief op te stellen die u kunt gebruiken als u er toch in bent getrapt. De brief kunt u via deze link downloaden:
http://berntsenmulder.nl/nieuws/domeinn ... en-deel-2/

Indien er sprake is van dwaling, bedrog en / of misbruik van omstandigheden kunt u de overeenkomst vernietigen. Dit is duidelijk uitgewerkt in de standaardbrief. Let wel dat u de feiten goed naloopt en waar nodig aanpast. Voor vragen kunt u altijd contact opnemen (mijn gegevens staan in de blog).

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

Een klant van mij (ik heb haar site voor haar gebouwd) kwam met een vraag
of ze de aangeboden com.domeinnaam moest vastleggen. Ik heb gebeld naar het
bedrijf dat die dienst aanbood. Na een zeer gelikt verhaal, heb ik mijn
klant helaas verkeerd geïnformeerd en gezegd dat ze het maar voor een jaar
moest proberen. Het kostte maar €14,95, dus daar kon ze zich geen buil aan
vallen. (Vond ze zelf ook). Nu blijkt dat de aanbieder haar de dag daarna
telefonisch een termijn van 10 jaar heeft aangesmeerd. In haar onwetendheid
en omdat er natuurlijk wat druk werd uitgeoefend, heeft ze ingestemd. Een
nota van ruim €150 dus.

Ik ben het een en ander gaan napluizen. Ik heb gisteren gebeld naar het
nummer dat wordt vermeld op de betreffende site. Dit bedrijf is gevestigd op
het ... in .... Op deze site (pagina Onze
Diensten) staat een afbeelding waarvan men vermoedelijk vergeten is de link
te verwijderen. De afbeelding linkt naar de website
'...'. ook gevestigd in ...
De inhoud van deze site is letterlijk (en
dan bedoel ik echt letterlijk) hetzelfde als de site ... Toen ik dat
aan de juffrouw aan de telefoon meldde - naast al de andere bevindingen die
schimmig leken - zei ze dat ze dat zou melden en zou onderzoeken, want het
kan natuurlijk niet dat er iemand zomaar de inhoud van hun site ging
kopieren!
De com-domeinnaam levert uiteraard geen resultaat op. De juffrouw aan de
telefoon die zich maandag zus en dinsdag zo noemde (zelfde stem,
zelfde uitspraak, zelfde manier van spreken) zei dat er een storing was en
hield zich verder uiteraard op de vlakte. Meneer ..., degene
die mijn klant heeft gesproken over de termijn), was opnieuw niet aanwezig.

Ze probeerde nog te melden dat de klant heeft ingestemd met de termijn van
10 jaar (om er maar vanaf te zijn) en dat zij slechts een receptioniste was
die me niet verder kon helpen. Toen ik vroeg of ik met een van haar
meerderen verbonden kon worden, 'vond ze dat niet nodig'. Ze heeft een
aantekening gemaakt waarin ze schrijft dat ik teruggebeld wil worden.
Misschien zou er in mijn speciale geval wel restitutie kunnen plaatsvinden,
maar dat wist ze natuurlijk niet zeker.

In de algemene voorwaarden van de aanbieder staan een heleboel artikelen.
Alle artikelen gaan over het feit dat ... niet aansprakelijk is voor wat
dan ook.
De com.link werkt van mijn klant niet. Dus ... heeft zijn werk niet goed gedaan. De bewering dat er hard gewerkt wordt om de storing te verhelpen, snijdt m.i. weinig hout. Ik heb de afgelopen drie dagen een aantal keren gekeken of een en ander werkte, maar iedere keer kreeg ik de melding dat de website niet kan worden gevonden.

Alleen daarom wil ik al dat mijn klant haar geld terugkrijgt.

Het zou me zeer verbazen als ik inderdaad word teruggebeld. Ik ga hoe dan
ook aangifte doen en hierbij Radar dus proberen in te schakelen.
Afgezien van de duidelijke oplichting waar hier sprake van lijkt, vraag ik me
af hoe het toch mogelijk is dat de Kamer van Koophandel niet een filterende
rol kan spelen als het gaat om malafide bedrijven.

Een veelheid aangiftes tegen dit bedrijf zou kunnen helpen.

Ik wacht reacties af.

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

In vervolg op het vorige bericht d.d. 29-11.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd (ik heb het model gebruikt dat op dit forum door een advocaat werd aangeboden). De brief is vandaag om 12.08 uur in ontvangst genomen. In de brief wordt het bedrijf op basis van een aantal argumenten gesommeerd het betaalde bedrag onmiddellijk terug te storten.
Ik heb vervolgens telefonisch contact geprobeerd te krijgen, maar het enige resultaat is nu een muziekje, af en toe onderbroken door de mededeling 'all our representatives are terribly busy'. Ze herkennen waarschijnlijk mijn telefoonnummer en willen me kennelijk niet te woord staan.

Wat is wijsheid?
Er is bewijs dat de brief in ontvangst is genomen. De klachtenregen over dit bedrijf maakt duidelijk dat we hier met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid met grootscheepse oplichterij te maken hebben, de beloofde link (waar 150 excl. btw voor betaald is) werkt niet en heeft dat nooit gedaan en dus blijft het bedrijf dat deze diensten aanbiedt sowieso in gebreke.
Wat kunnen we behalve aangifte doen nog verder ondernemen?

Politie op het adres afsturen? Een deurwaarder? Een dagvaarding? Radar? Hoe gaat zoiets in zijn werk?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door berndv »

joostwalter schreef:Ik heb een aangetekende brief gestuurd (ik heb het model gebruikt dat op dit forum door een advocaat werd aangeboden
ik mag hopen dat u die brief toch wel aanzienlijk heeft aangepast, aangezien die brief uitgaat van de situatie dat er een factuur is ontvangen waarin gesommeerd wordt te betalen. Als ik uw eerste bericht lees, is er al betaald, maar leveren ze niet wat er overeengekomen is. Vandaar dat ik er wel op hoop dat u de brief wel zodanig heeft aangepast.
joostwalter schreef:Wat kunnen we behalve aangifte doen nog verder ondernemen?

Politie op het adres afsturen? Een deurwaarder? Een dagvaarding? Radar? Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Dat is een beetje afhankelijk van hoe u de brief heeft geformuleerd. Ik zou niet weten hoe u "politie op het adres afsturen" wilt regelen, maar gangbaar is dat er aangifte gedaan wordt. Dan zal de politie indien nodig wel een bezoekje brengen, maar ga hier niet van uit.

Aangezien er betaald is, zou dit een onverschuldigde betaling kunnen betekenen. Ik neem dan ook even aan dat u in uw brief het bedrijf heeft gesommeerd om de betaalde bedragen binnen x termijn terug te storten. Doen ze dit niet, kunt u ze voor een rechter dagen. Dus zal er inderdaad gedagvaard worden. De rechter zal dan bekijken of er grond is om de overeenkomst te ontbinden. Als de overeenkomst ontbonden wordt, zal daar uit volgen dat er (een deel) terugbetaald moet worden. Doen ze dit niet, kunt u inderdaad een deurwaarder in de arm nemen om het geld te incasseren.

Voor wat betreft radar, hoe had u dat in gedachten? Radar is een programma dat zich inzet voor consumentenzaken. In hoeverre zou u dit onder een consumentenzaak rekenen?

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

Ik heb inderdaad de brief aangepast naar de eigen situatie en het bedrijf gesommeerd met onmiddellijke ingang het bedrag terug te storten.
Het eventueel inschakelen van een advocaat is nauwelijks een optie te noemen, want de kosten voor die advocaat zijn natuurlijk beduidend hoger dan het terug te vorderen bedrag. Een mogelijkheid zou kunnen zijn om een heleboel gedupeerden te vragen zich te verenigen en zich door een advocaat te laten vertegenwoordigen. Dan zijn de kosten wellicht wel te behappen.
Nu heerst er een stemming van 'ach, we kunnen er niet zoveel aan doen, we nemen ons verlies', maar ondertussen gaan deze praktijken dus gewoon door. De man in kwestie heeft schijnbaar ergens een server staan, waar hij beweert de domeinnamen te stallen. Als voor al die bijna 1000 domeinnamen een bedrag €150, excl. btw vangt, dan gaat het dus om grote bedragen. En op een andere plek heeft hij wellicht nog een andere server, waar hij hetzelfde doet. En het zou me niets verbazen als daar ook nog eens geen belasting over wordt betaald.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door berndv »

joostwalter schreef:Ik heb inderdaad de brief aangepast naar de eigen situatie en het bedrijf gesommeerd met onmiddellijke ingang het bedrag terug te storten.
gangbaar is 14 dagen, maar goed. Heeft u ook vermeld wat de eventuele consequenties zijn bij het niet terugstorten? Eventueel een incassobureau inschakelen voor de verdere afhandeling is natuurlijk ook altijd een optie.
joostwalter schreef:Het eventueel inschakelen van een advocaat is nauwelijks een optie te noemen, want de kosten voor die advocaat zijn natuurlijk beduidend hoger dan het terug te vorderen bedrag.
sorry, maar waar leest u dat ik adviseer om een advocaat in te schakelen? Burgers mogen ook zonder begeleiding van een advocaat de rechtbank betreden.
joostwalter schreef:Een mogelijkheid zou kunnen zijn om een heleboel gedupeerden te vragen zich te verenigen en zich door een advocaat te laten vertegenwoordigen. Dan zijn de kosten wellicht wel te behappen.
Waarom? U (of diegene die u vertegenwoordigd) bent benadeeld, u heeft betaald en u wilt het geld terug. Waarom nou weer anderen er bij halen? Het staat een ieder in Nederland vrij om een gang naar de rechter in te zetten, dit hoef je niet als collectief te doen. Wellicht is het hier misschien wel verstandiger om dit gewoon individueel te doen. Een advocaat is niet nodig voor een civiele zaak, in ieder geval niet voor deze bedragen. En als u in uw gelijk wordt gesteld, draait de andere partij vaak ook nog eens op voor de proceskosten.
joostwalter schreef:Nu heerst er een stemming van 'ach, we kunnen er niet zoveel aan doen, we nemen ons verlies', maar ondertussen gaan deze praktijken dus gewoon door.
klopt, zo lang iedereen aan het wachten is om dit samen met lotgenoten op te gaan pakken, zal er niet gauw iets gaan gebeuren. Zo lang iedereen denkt "dat durf ik niet", zal er niets veranderen inderdaad. Maar wellicht kunt u het ook eens proberen op een forum dat gericht is op ondernemers? Ik denk dat u daar meer "gedupeerden" zult vinden dan hier tussen consumentenvragen.
joostwalter schreef:Als voor al die bijna 1000 domeinnamen een bedrag €150, excl. btw vangt, dan gaat het dus om grote bedragen.
waarschijnlijk wel. 1000 namen á 150 euro is toch al gauw 150.000 euro. Stel u gaat collectief een rechtszaak beginnen, dus met 1000 man. Denkt u dat die 150.000 gewoon als liquide middelen beschikbaar zijn? Waarschijnlijk wordt dit niet opgepot. Dus is de kans dat deze oplichter failliet gaat redelijk aannemelijk. Wat denkt u dat er dan gaat gebeuren met die 150 euro van die 1000 mensen? Die gaat gewoon in rook op.
joostwalter schreef:En het zou me niets verbazen als daar ook nog eens geen belasting over wordt betaald.
Waarom? Heb wel eens verhalen gelezen over de grootste criminelen, die gewoon btw afdragen, alsof ze met legitieme zaken bezig zijn, dus een oplichter hoeft niet per definitie ook een belastingontduiker te zijn.

Charlotte Goijarts
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2016 22:13

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Charlotte Goijarts »

Goedemorgen,
Van de week zijn wij gebeld door DNS Hosting in Groningen.
Wij vertrouwden het al niet dus ik ben gaan zoeken op internet en kwam ik gelijk bij Radar uit.
Ze kwamen met het verhaal dat er een ( prive persoon ) onze merknaam wilden registreren. Dat was dus insluipertje.
Maar mijn vader zei met zijn goede bedoeling doe maar even op de mail zetten.
Achteraf erg veel spijt van. Nu hebben wij 2 orderbevestigingen gekregen en die wilde ik annuleren dus ik gemaild dat wij dit willen annuleren nou ja dat duurde een hele dag om dat te doen. Uit eindelijk hebben ze bericht terug gestuurd en 2 facturen gestuurd :S heel vreemd plus 2 andere ordernummers. Nu wilde ik vandaag gaan bellen dat het belachelijk is hoe dit gaat en ik wil gewoon annuleringsbevestiging hebben maar uiteraard nemen ze niet op.
Ik heb aangifte gedaan en maar hopen dat het tot hier en niet verder gaat.
Kan iemand mij helpen of mij meer informatie geven als u het ook overkomen is.

Charlotte

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

De site van dnsh is uit de lucht. Ik heb vorige week een aangetekende brief gestuurd. Gisteren heb ik naar aanleiding daarvan getelefoneerd. Er werden allerlei vage beloftes gedaan. Iemand noemde zelfs zijn naam, maar die zal vermoedelijk niet kloppen. Vandaag opnieuw geprobeerd te bellen, maar het enige dat je hoort is een melodietje met af en toe: All our representatives are extremely busy.
Toen opnieuw de site bezocht: wat blijkt: account is suspended. De vogel is gevlogen.
Toch laten ze sporen na en als er maar voldoende aangiftes worden gedaan, lopen ze een keer tegen de lamp. Want ze gaan gewoon weer verder onder een andere naam. De vorige naam was www.uw-domein-registreren.nl. Ook in Groningen en ook niet meer bereikbaar.

Ik heb zelf aangifte gedaan bij de fraudehelpdesk maar ben eerlijk gezegd somber over de uitkomst.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Charlotte Goijarts schreef:Goedemorgen,
Van de week zijn wij gebeld door DNS Hosting in Groningen.
Wij vertrouwden het al niet dus ik ben gaan zoeken op internet en kwam ik gelijk bij Radar uit.
Ze kwamen met het verhaal dat er een ( prive persoon ) onze merknaam wilden registreren. Dat was dus insluipertje.
Maar mijn vader zei met zijn goede bedoeling doe maar even op de mail zetten.
Achteraf erg veel spijt van. Nu hebben wij 2 orderbevestigingen gekregen en die wilde ik annuleren dus ik gemaild dat wij dit willen annuleren nou ja dat duurde een hele dag om dat te doen. Uit eindelijk hebben ze bericht terug gestuurd en 2 facturen gestuurd :S heel vreemd plus 2 andere ordernummers. Nu wilde ik vandaag gaan bellen dat het belachelijk is hoe dit gaat en ik wil gewoon annuleringsbevestiging hebben maar uiteraard nemen ze niet op.
Ik heb aangifte gedaan en maar hopen dat het tot hier en niet verder gaat.
Kan iemand mij helpen of mij meer informatie geven als u het ook overkomen is.

Charlotte
Een offerte aanvragen, "doe maar op de mail zetten" is niet het zelfde als akkoord gaan. Ze mogen dus helemaal geen facturen sturen.

Geef dit aan: er is helemaal geen sprake van een overeenkomst want niemand is akkoord gegaan. Niet betalen. Laat ze maar lekker dreigen. Ze kunnen u toch niets maken.

Groenconcepten.nu
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2016 09:37

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Groenconcepten.nu »

Ik ben gisteren telefonisch benaderd door DNS Hosting uit Groningen. DNS gaf aan, dat zij overkoepelend zijn voor het hostingbedrijf, waar mijn domeinnamen zijn geregistreerd, een soort waakhond en dat zij melding moeten maken van het feit, dat iemand een domein wil laten registreren op deoostersewatertuin. com. Omdat ik reeds het domein.nl in bezit heb, zou ik dus het eerste recht krijgen om ook .com te registeren en dat alle daarop volgende domeinen ook 'beveiligd' zouden zijn. Achteraf weet ik, dat dit onzin is.

DNS wist exact welke domeinen geregistreerd zijn en bij welke host en al met al klonk het heel plausibel en ik ben er dus ingetrapt voor een periode van 5 jaar. Tijdens het gesprek kwam naar voren, dat wij het domein voor 5 jaar of 10 jaar vast kunnen leggen. Nu weet ik, dat het onzinnig is.. maar was totaal overdonderd, dus gaf akkoord voor 5 jaar. Uiteraard binnen no time een opdrachtbevestiging ontvangen voor 10 jaar met een bedrag van € 147.50, excl. BTW.
Omdat ik het toch niet vertrouwde heb ik gisteren naar klachten van dit bedrijf gekeken en hier wemelt het van.

Zoals ik het nu zie ben ik dus niet de enige en is dit acquisitiefraude. Ik zal vandaag een aangetekende brief sturen naar DNS of wie daar dan ook achter zit.. heeft het nut? Moet ik aangifte van acquisitiefraude bij de politie doen? Ik heb ondertussen ook een bericht achtergelaten bij de fraudehelpdesk

[Bijlage verwijderd door moderator in verband met persoonsgegevens]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2016 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bijlage verwijderd door moderator in verband met persoonsgegevens

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

Precies hetzelfde verhaal als dat van mij.
De website van dnsh is sinds dinsdag uit de lucht (account suspended) en pogingen per telefoon zijn niet succesvol: muziekje met 'all our representatives are extremely busy'. De vogel lijkt gevlogen, maar blijkbaar gaan ze gewoon door met hun praktijken en denken ze ermee weg te komen. Aangifte doen is zeker belangrijk, maar de kans dat je je geld terugkrijgt is minimaal (zo wordt mij ook van allerlei kanten gezegd).
Ik heb ook een aangetekende brief gestuurd, maar ook dat is waarschijnlijk geld in het water gooien, want waarschijnlijk is het adres van het bedrijf ook een fake. Een adres van een soortgelijk bedrijf (ook in Groningen) is het adres van een parkeergarage...
Zeer frustrerend allemaal.

Gesloten