LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Beste leden,

Wij zijn aan het rond kijken naar kunstof kozijnen, waaronder een grote schuifpui.

Nu worden we om onze oren gesmeten met allerlei merken en een ieder beweerd uiteraard dat zijn/haar merk goed is en de andere merken slecht zijn. Maar wie moet ik nu geloven?
Zijn er hier kenners?
De prijzen lopen uiteen van 4000 euro tot meer als 7000 euro.

De merken die we tot nu toe tegen gekomen zijn:
- Shücko (als ik het goed schrijf)
- Veka
- Inotek of inoutic (zou volgens de verkoper dezelfde kwaliteit zijn als Kummeling en uit dezelfde fabriek als Shücko en Veka komen)

Wie o wie kan ons helpen om een goede keuze te maken?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Niemand?

Focus kozijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2012 19:05

Re: Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Focus kozijn »

Nicky, ik zie nu pas je bericht. Ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
Er zijn diverse merken kozijnPROFIELEN. Zoals Gealan, Schuco, Kommerling/K-vision, Rehau etc. Dit zijn profielhuizen die alleen profielen maken en geen kozijnen.
Zover als dat ik weet zijn er geen slechte kozijnprofielen. Deze profielen worden verkocht aan verwerkers die er kozijnen van maken. Dit gebeurt in heel europa.
De verwerker bepaald de kwaliteit van het kozijn. (Het is dus mogelijk om van een goed kozijnprofiel een slecht kozijn te maken) Het beste is een verwerker uit Nederland te kiezen. Deze houden zich aan de Nederlandse normen qua sterkte etc.
Waar je naar kunt kijken/vragen of er wel staal in het kozijn zit. Belangrijk is dan dat het staal overal zit en niet (zoals vaak buiten Nederland) alleen in de stijl waar de scharnieren zitten. De kwaliteit van de hoekverbinding kun je in een showroom zien bij de verwerker of dealers van de verwerker.
Daarnaast wordt de kwaliteit van het eindproduct, een mooi kozijn in je gevel, bepaald door de montage. Hoeveel ervaring heeft de montageploeg, hoe wordt er gedacht over de dichtingen tegen het bouwkundig kader (de muur), hoe is de afwerking aan de binnenzijde. Een goede leidraad is bedrijven te zoeken die het kwaliteitskeurmerk VKG hebben. Deze bedrijven staan onder controle van het begin (extrusie kozijnprofiel), produceren van het kozijn tot de uiteindelijke montage en oplevering.
Qua profiel cq kozijnkeuze zijn er een paar verschillen in uiterlijk waar je uiteraard ook naar kunt kijken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het.
Ronald

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Jammer dat ik dit niet eerder wist.. Heb net het eerste bedrag overgemaakt en een contract getekend. We zijn voor Veka gegaan. Een aannemer/timmerman die vaker (kunstof) kozijnen zet gaat het er ook in zetten. Toevallig had hij vorige week nog een schuifpui bij een ander erin gezet.

Wel is het zijn eerste keer dat hij zo'n grote schuifpui erin gaat zetten (4,22 meter lang en 2,3 meter hoog). We krijgen 10 tot 15 jaar garantie.

Op het internet vond ik dat Veka kozijnen langer hun kleur zouden behouden.. Schuco zou ook langer de kleur behouden, maar die is veel duurder. Daar zit het staal niet alleen in een balkje door het gehele kozijn, maar echt door en door.
Bij Veka zit het staal niet door en door, maar zit er wel een balkje door het gehele kozijn.

Heb ik nu de juiste keuze gemaakt? ;)

Focus kozijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2012 19:05

Re: Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Focus kozijn »

De kleur van de kozijnen is of door en door gekleurd. Dat betekent in de massa gekleurd (het gehele product) en dat kan in de kleuren wit of creme.
Bij elke andere kleur (dennegroen, staalblauw maar ook wit en creme) gebruikt men over het algemeen houtnerfstructuur ofwel renolitfolie. Deze folie komt bij het bedrijf Renolit vandaan en wordt door bijna alle kozijnfabrikanten gebruikt. De kleurvastheid is dus bij een ieder gelijk.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met staal door en door?
Het staal zit altijd in een kamer in het profiel zodat deze afgesloten is van vocht tegen het roesten. Er zijn hier wel ontwikkelingen in om het staal uiteindelijk te vervangen door een composiet zodat de isolatiewaarde omhoog gaat. Maar door en door staal?

Eerder had ik gezegd dat een VKG bedrijf een leidraad voor je is. Dat betekent niet dat alle andere bedrijven slecht zijn. Zeker niet, er zitten hele goede tussen die niet bij het VKG zijn aangesloten. Jullie aannemer kan daar ook bij horen. Soms weet je het helaas pas achteraf.
De afmeting van het kozijn maakt eigenlijk niet uit qua montage. De manier van monteren qua dichtingen etc blijft hetzelfde. Het is alleen wat zwaarder voor hem :D .
Veka is een prima merk maar zoals ik al gezegd had is dat een profielmerk. Het gaat erom wie de kozijnen fabriceert. Ik neem aan dat je de aannemer vertrouwt en wat referenties en de showroom hebt bekeken en veel meer kun je niet doen.
Laat maar weten of het allemaal goed is gekomen. Kunststof komt helaas vaak negatief in de belangstelling dus als het bij jullie goed gaat dan mag dat ook zeker geplaatst worden.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik vertrouw hem eigenlijk meer als al die andere die er geweest zijn. Hij had niet de aller goedkoopste prijs, maar wel de goedkoopste prijs met Veka profielen.
De goedkoopste prijs was 4100 euro en kwam van goedkopekozijnen.nl. Ondanks dat ik iedereen een uitgebreid overzicht mee gaf met onze wensen en een tekening met maten, hadden ze toch verkeerde maten op de offerte gezet! De offerte kwam ook later als beloofd. Zo waren er wel meer dingen. De man zelf kwam ook niet erg fijn over en het bedrijf/de eigenaar staat niet zo goed aangeschreven op dit forum.
Er was nog een bedrijf hier in de buurt die het zelfde profiel merk leverde, tegen een iets duurdere prijs, maar ook die kwam niet betrouwbaar over en maakte zelfs geen offerte, maar gaf gewoon en prijs!

Voor de rest zaten ze allemaal boven de 6500 euro (met diverse merken).

Nu krijgen we dus een Veka profiel voor 5300 euro, met aan beide zijden houtnerf en aan beide zijden HR++ veiligheidsglas. Uiteraard zit er ook een ventilatierooster in.

Schuco heeft niet alleen een balkje, maar ook meer na voren toe, met de ronding van het kozijn mee. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, mss kun je even googlen.

Jscheel
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2012 20:54

Re: Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Jscheel »

Wij zijn laatst bij Bouw- en Aannemersbedrijf Hako Bouw in Montfoort geweest en zijn zeer goed geholpen.
We kwamen dit bedrijf tegen op internet en werden uitgenodigd in hun architectenruimte.
Dit bedrijf is dealer van het k-vision en inoutic profiel, ze bieden het ook aan tegen zeer scherpe prijzen.
We hebben een zeer nette open begroting ontvangen waar echt alles in benoemd stond.
Het werk is netjes uitgevoerd en ze kunnen je ook een verbouwgarantie bieden van Bouwgarant.het zijn vriendelijke mensen met verstand van hun werk, anders dan bij de grote kunstof kozijnen showroom met hun getrainde verkopers.
Onze schuifpui van het inoutic profiel was circa 5x2,6 m1 en konden ze aanbieden met veiligheidsglas voor 3800 euro.
Al onze andere kozijnen hebben ze ook vervangen, Hako Bouw is echt een aanrader.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Bedankt voor uw reactie, maar de schuifpui wordt er nu op dit moment in gezet ;)

Chris W.
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2012 23:46

Re: Kunstof kozijnen / schuifpui. Welke merken zijn goed??

Ongelezen bericht door Chris W. »

Wij hebben dit eerder ook aan de hand gehad, en zagen door het kunststof de kozijnen niet meer...

Qua prijs en kwaliteit zijn er op het gebied van kunstof kozijnen nogal wat verschillen was ons gebleken.
Wat de prijs betreft kun je wanneer je goed je huiswerk maakt zomaar duizenden euro's besparen met de aanschaf van de kunstof kozijnen. En dat zelfs vaak nog eens gebaseerd op hetzelfde merk !
Vergelijk dus goed en check gewoon de diverse offerte sites waar je verschillende offertes aan kunt vragen voor kunstof kozijnen, dan weet je het zo en hoef je niet al die bedrijven apart te gaan benaderen.
Een tip wat de offertes betreft, wij zijn 2 bedrijven tegen gekomen die onderaan de offerte in kleine lettertjes vermeld hadden staan dat zij "Zonder opgaaf van reden gemachtigd waren om de offerte prijs met 20% te verhogen wanneer de prijs na inmeting toch hoger uit zou komen" Ja, je voelt hem al wat er dan gaat gebeuren... Kijk dus heel goed uit.

Wat Nicky hieronder al vermeldde heeft Schüco stalen verstevigingsprofielen in de kunstof kozijnen die in de hele breedte aangebracht zijn, en dus geen smal kokerbalkje ter versteviging.
Dit is heel belangrijk, het kozijn is namelijk het frame waar alle draairamen aan komen te hangen met hun scharnieren ! Uithangende ramen na een paar jaar lijkt me niet echt prettig.
Wij hebben dan ook voor Schüco gekozen en wel voor het CT70 Corona Accent profiel. Dat is een prachtig sierlijk kozijn dat er uit ziet als een houten kozijn en is niet zo'n grof plastic kunstof kozijn.
We zijn er erg blij mee. Via de website van http://www.kunststofraamkozijn.nl hebben wij offertes van een aantal Schüco leveranciers ontvangen en dat is allemaal erg goed verlopen. Wij hadden met een stuk of 3 leveranciers een goed contact en hadden ook allemaal een scherpe offerte.

Qua keuze zou ik oppassen met bijv. Veratec uit Turkije en kunstof kozijnen uit het vroegere oostblok. De kozijnen die daar vandaan komen blijken vaak niet aan de Nederlandse richtlijnen te voldoen en dan ga je daar waarschijnlijk op den duur in de praktijk problemen mee krijgen.

Gesloten