LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Forever living products

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door kuklos »

Estervanhoorn schreef:Wat zou je willen weten dan? Als je even je vragen voor mij op een rijtje zet dan kan ik die beandwoorden.
Zucht. Ik heb geen vragen. Mijn posts gedurende de jaren maken voldoende duidelijk dat ik alles weet wat ik wil weten.

Estervanhoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:59

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Estervanhoorn »

Oke, nou mocht je toch nog iets willen vragen hoor ik het graag.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door kuklos »

Nu je het zegt, ik heb toch wat vragen.
1) Hoeveel zijn jouw inkomsten elke maand? Inkomsten uit FLP activiteiten uiteraard, de andere zijn niet van belang voor deze discussie.
2) Hoeveel uur per week besteed je aan FLP?
3) Puur naar de kosten/investeringen kijkend, hoeveel kosten maak je elke maand voor FLP, dus alleen de kosten en niet de inkomsten of deze twee met elkaar verrekenen.
4) Hoeveel mensen heb jij al binnengehaald en wat verdienen die elke maand?
5) In jouw groep, hoeveel mensen zitten er in je upline en hoeveel krijgen zij van jouw omzet? Zowel percentages als absolute bedragen.
6) Wat is het groeipercentage geweest qua inkomsten voor jou, puur voor de FLP activiteiten?

Estervanhoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:59

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Estervanhoorn »

Heb even je vragen gekopieerd en beandwoord ze even zo anders vergeet ik er mischien een.

Nu je het zegt, ik heb toch wat vragen.
1) Hoeveel zijn jouw inkomsten elke maand? Inkomsten uit FLP activiteiten uiteraard, de andere zijn niet van belang voor deze discussie.

Mijn inkomsten vanuit forever zijn per maand €1746,-

2) Hoeveel uur per week besteed je aan FLP?

Als je de mentorgesprekken met mijn team mee rekent ben ik zo'n 16 a17 uur per week er mee bezig.

3) Puur naar de kosten/investeringen kijkend, hoeveel kosten maak je elke maand voor FLP, dus alleen de kosten en niet de inkomsten of deze twee met elkaar verrekenen.

Mijn kosten per maand inclusief het vervoer na sommige mensen toe etc zijn ongeveer €200,- per maand.

4) Hoeveel mensen heb jij al binnengehaald en wat verdienen die elke maand?

Mijn team bestaat uit 5 mensen, waarbij zei het volgende verdienen:
1 €670,- ( is nu 3 maanden bij het team)
2 €890,- ( is nu 5 maanden bij het team)
3 €1240 ( is nu bijna 8 maanden bij het team)
4 €1746,- ( is tegelijk met mij gestart dus ruim een jaar)
5 €1746,- ( is tegelijk met mij gestart dus ruim een jaar)

5) In jouw groep, hoeveel mensen zitten er in je upline en hoeveel krijgen zij van jouw omzet? Zowel percentages als absolute bedragen.

Ik heb twee mensen in mijn upline zitten die krijgen een percentage van 8% over mijn omzet dus 8% van €1746 is € 139,68.
6) Wat is het groeipercentage geweest qua inkomsten voor jou, puur voor de FLP activiteiten?

Mijn groeipercentage is €550 zat ik voor dat ik met forever begin in de maand en nu met forever zit ik op €1746 per maand, dit is zonder mijn andere inkomsten dus een groei van €1196 per maand en dan is 217.45 %.

Hoop hiermee je vragen te hebben beandwoord..

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

Estervanhoorn schreef:Heb even je vragen gekopieerd en beandwoord ze even zo anders vergeet ik er mischien een.

Nu je het zegt, ik heb toch wat vragen.
1) Hoeveel zijn jouw inkomsten elke maand? Inkomsten uit FLP activiteiten uiteraard, de andere zijn niet van belang voor deze discussie.

Mijn inkomsten vanuit forever zijn per maand €1746,-

2) Hoeveel uur per week besteed je aan FLP?

Als je de mentorgesprekken met mijn team mee rekent ben ik zo'n 16 a17 uur per week er mee bezig.

3) Puur naar de kosten/investeringen kijkend, hoeveel kosten maak je elke maand voor FLP, dus alleen de kosten en niet de inkomsten of deze twee met elkaar verrekenen.

Mijn kosten per maand inclusief het vervoer na sommige mensen toe etc zijn ongeveer €200,- per maand.

4) Hoeveel mensen heb jij al binnengehaald en wat verdienen die elke maand?

Mijn team bestaat uit 5 mensen, waarbij zei het volgende verdienen:
1 €670,- ( is nu 3 maanden bij het team)
2 €890,- ( is nu 5 maanden bij het team)
3 €1240 ( is nu bijna 8 maanden bij het team)
4 €1746,- ( is tegelijk met mij gestart dus ruim een jaar)
5 €1746,- ( is tegelijk met mij gestart dus ruim een jaar)

5) In jouw groep, hoeveel mensen zitten er in je upline en hoeveel krijgen zij van jouw omzet? Zowel percentages als absolute bedragen.

Ik heb twee mensen in mijn upline zitten die krijgen een percentage van 8% over mijn omzet dus 8% van €1746 is € 139,68.
6) Wat is het groeipercentage geweest qua inkomsten voor jou, puur voor de FLP activiteiten?

Mijn groeipercentage is €550 zat ik voor dat ik met forever begin in de maand en nu met forever zit ik op €1746 per maand, dit is zonder mijn andere inkomsten dus een groei van €1196 per maand en dan is 217.45 %.

Hoop hiermee je vragen te hebben beandwoord..
Tja.. Dus € 1546,= netto per maand voor 16 a 17 uur werken per week..? Kan je dit ook echt hard maken met enig bewijs? Of moeten we je maar gewoon vertrouwen op jouw woord?

Ik vrees voor het tweede..

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door kuklos »

@Esther, dank voor je antwoorden. De vragen van Jozef deel ik.

Jgb
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2012 15:53

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Jgb »

Zijn die €200,00 kosten inclusief de inkoop van de producten?

Estervanhoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:59

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Estervanhoorn »

Ja dit is inclusief de inkoop van de producten. En hoe ik dit kan bewijzen ? Ik ga natuurlijk niet mijn bankoverzicht hier neer zetten maar we kunnen een afspraak maken als je wilt dan laat ik je alles zien.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Estervanhoorn schreef:Ja dit is inclusief de inkoop van de producten. En hoe ik dit kan bewijzen ? Ik ga natuurlijk niet mijn bankoverzicht hier neer zetten maar we kunnen een afspraak maken als je wilt dan laat ik je alles zien.
Dus als ik het goed begrijp, beste Esther, verdien je 1746 euro per maand (tot op de euro hetzelfde bedrag als twee van je vijf teamgenoten; hoe zit dat?) met een maandelijkse inkoop lager dan 200 euro? Zit er een marge van een paar honderd procent op je producten of verdien je ergens anders aan?

Mocht je je geld (hoofdzakelijk) verdienen met productverkoop, dan zou ik graag van je willen weten hoeveel procent van je omzet afkomstig is van de verkoop van FLP producten aan externe klanten (dat wil zeggen, mensen die geen FLP lid zijn).

Estervanhoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:59

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Estervanhoorn »

Niels2010 schreef:
Estervanhoorn schreef:Ja dit is inclusief de inkoop van de producten. En hoe ik dit kan bewijzen ? Ik ga natuurlijk niet mijn bankoverzicht hier neer zetten maar we kunnen een afspraak maken als je wilt dan laat ik je alles zien.
Dus als ik het goed begrijp, beste Esther, verdien je 1746 euro per maand (tot op de euro hetzelfde bedrag als twee van je vijf teamgenoten; hoe zit dat?) met een maandelijkse inkoop lager dan 200 euro? Zit er een marge van een paar honderd procent op je producten of verdien je ergens anders aan?

Mocht je je geld (hoofdzakelijk) verdienen met productverkoop, dan zou ik graag van je willen weten hoeveel procent van je omzet afkomstig is van de verkoop van FLP producten aan externe klanten (dat wil zeggen, mensen die geen FLP lid zijn).

Ik krijg betaald over de omzet die mijn team draait, maar elk lid heeft zelf ook een team opgebouwd waarin hun de gene zijn onder wie anderen zich hebben ingeschreven vandaar dat sommige van mijn teamleden hetzelfde verdienen, en ik heb zo een 40 a 45 klanten die geen lid zijn maar wel de producten kopen, daarvan krijg ik per verkocht item 67% van .

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Estervanhoorn schreef:
Niels2010 schreef:
Estervanhoorn schreef:Ja dit is inclusief de inkoop van de producten. En hoe ik dit kan bewijzen ? Ik ga natuurlijk niet mijn bankoverzicht hier neer zetten maar we kunnen een afspraak maken als je wilt dan laat ik je alles zien.
Dus als ik het goed begrijp, beste Esther, verdien je 1746 euro per maand (tot op de euro hetzelfde bedrag als twee van je vijf teamgenoten; hoe zit dat?) met een maandelijkse inkoop lager dan 200 euro? Zit er een marge van een paar honderd procent op je producten of verdien je ergens anders aan?

Mocht je je geld (hoofdzakelijk) verdienen met productverkoop, dan zou ik graag van je willen weten hoeveel procent van je omzet afkomstig is van de verkoop van FLP producten aan externe klanten (dat wil zeggen, mensen die geen FLP lid zijn).

Ik krijg betaald over de omzet die mijn team draait, maar elk lid heeft zelf ook een team opgebouwd waarin hun de gene zijn onder wie anderen zich hebben ingeschreven vandaar dat sommige van mijn teamleden hetzelfde verdienen, en ik heb zo een 40 a 45 klanten die geen lid zijn maar wel de producten kopen, daarvan krijg ik per verkocht item 67% van .
Dank voor je antwoorden. Ik heb nog een paar vragen, als je het niet erg vindt.

- Hoeveel klanten heb je in totaal?
- Hoeveel omzet draai je qua productverkoop?
- Hoeveel omzet draait je team qua productverkoop?
- Hoeveel procent van de omzet van jezelf en je team (respectievelijk) is afkomstig uit productverkoop?
- Hoeveel procent van de omzet van jezelf en je team (respectievelijk) is afkomstig uit productverkoop aan niet-leden?
- Hoeveel procent hiervan is je winstmarge?
- Hoe kan het dat van de vijf leden van je team er 2 tot op de euro hetzelfde maandbedrag verdienen?

Tamara1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2013 08:13

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Tamara1975 »

Ikzelf ben al jaren ondernemer met Forever Living. En ik ga hier niet "halelujaa-en" over hoe groots het allemaal is. Maar, dat is mijn eigen keuze. Feit is dat je door FLP, wat inderdaad MLM is, gewoon een hele goede boterham kunt verdienen. Het is wel de bedoeling dat je actie onderneemt en niet met je luie kont op de bank blijft zitten.

Het is ontzettend jammer dat mensen zich volledig laten gaan en alles schijnen op te geven voor FLP. Dat is zeker niet de bedoeling van het bedrijf. Dat mensen enthousiast zijn? Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Dat er mensen zijn die er een verdomd goede boterham aan verdienen? Mag dat niet dan?
Ik neem aan dat de meesten onder jullie ook voor een bedrijf werken, en is het dan niet zo dat de directie net iets mooier woont, een mooiere auto rijdt en het financieel gewoon makkelijker heeft?

Ook is een feit, gewoon na te zoeken, dat er in Amerika en Duitsland MLM gedoceerd wordt op Universiteiten. Maar goed, dat zal dan ook wel oplichterij zijn....? Wat ik zie is dat er nu reacties geplaatst worden vanuit een totaal verkeerd perspectief, namelijk een onzeker persoon die zich volledig stort op FLP omdat er blijkbaar niets is wat hem tevreden kan houden. Wat bijzonder jammer is, want deze business kun je eigenlijk alleen opbouwen als je realistich in het leven staat en ook "nee" kunt accepteren. Als je met de mensen spreekt die groot zijn in deze vorm van werken, zul je ook horen dat er gewoon gewerkt moet worden. Niemand komt met grote zakken geld zomaar bij je.

Het is ontzettend jammer dat er zo'n scheef beeld geschetst wordt doordat iemand het concept simpelweg niet snapt, want dat is het. Ga gewoon nu eens goed kijken naar het systeem dat de gehanteerd wordt, en dan kom je al snel tot de conclusie dat daar geen speld tussen te krijgen is. Forever is een transparant bedrijf met een omzet van 2,7 miljard per jaar. 9,5 miljoen distributeurs wereldwijd, en alles in eigen beheer. En al 35 jaar marktleider op het gebied van Aloe Vera.

Dan ben je toch een verdomd knappe oplichter lijkt mij!

Je moet het mensen ook niet door de strot drukken, ontzettend fout. Als mensen niet geintresseerd zijn, dan houdt het op, klaar. Ik ga daar niet eens over in discussie en wil ook niet werken met mensen die niet gemotiveerd zijn. Is geen lol aan! Mensen moeten er zin in hebben en niet gedwongen worden.

Conclusie, het is ontzettend jammer dat jullie een zwaar vertekend beeld hebben gekregen en verkeerde informatie. Het is namelijk een fantastisch bedrijf dat voor vele een hele hoop voldoening geeft en mensen kan helpen. Nog een kleine noot; ik ben zelf pas distributeur geworden NA dat ik de producten hebt gebruikt na 2 ziekenhuis opnames en ontzettend veel baat had bij de producten. Dus ik ben niet "gelokt", puur uit vrije wil, en geen seconde spijt gehad!

Tip; als je alle inns en outs wilt hebben, ga gewoon eens naar het hoofkantoor en je zult zien hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt. Niets anders dan hardwerkende mensen met hart voor de zaak :-)

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door kuklos »

Tamara1975 schreef:Ik neem aan dat de meesten onder jullie ook voor een bedrijf werken, en is het dan niet zo dat de directie net iets mooier woont, een mooiere auto rijdt en het financieel gewoon makkelijker heeft?
Ze hebben ook meer stres, verplichtingen, werkuren en verantwoordelijkheden. En doen ander werk dan de medewerkers. Bij mlm doet iedereen hetzelfde.
Tamara1975 schreef:Ook is een feit, gewoon na te zoeken, dat er in Amerika en Duitsland MLM gedoceerd wordt op Universiteiten.
Deze hebben we al een tijd niet gehoord. Dus kom maar op met de links naar de universiteiten waar mlm gedoceerd wordt. En dan uiteraard de link naar het specifieke vak. Zodat het onweerlegbaar is.
Tamara1975 schreef:Het is ontzettend jammer dat er zo'n scheef beeld geschetst wordt doordat iemand het concept simpelweg niet snapt, want dat is het. Ga gewoon nu eens goed kijken naar het systeem dat de gehanteerd wordt, en dan kom je al snel tot de conclusie dat daar geen speld tussen te krijgen is. Forever is een transparant bedrijf met een omzet van 2,7 miljard per jaar. 9,5 miljoen distributeurs wereldwijd, en alles in eigen beheer. En al 35 jaar marktleider op het gebied van Aloe Vera.
Eens even kijken. 2,7 miljard, gedeeld door 9,5 miljoen verkopers is 284 dollar per jaar aan gemiddelde omzet. Ja, dat is een hele goede verdienste. Geen speld tussen te krijgen inderdaad.

Tamara1975 schreef:Conclusie, het is ontzettend jammer dat jullie een zwaar vertekend beeld hebben gekregen
Begrijp ik het nu goed als ik lees dat een verkeerd beeld betekent dat je er niet positief over bent? Dus iedereen die niet positief is heeft een verkeerd beeld, en iedereen die wel positief is heeft het juiste beeld?


PS: We, ik en de andere critici hier, verwachten een link naar de universiteiten die mlm doceren. Totdat die links (meerdere want je sprak over universiteiten als in meervoud) geleverd zijn beschouwen we dat verhaal als niet waar.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door De Econometrist »

kuklos schreef:We, ik en de andere critici hier, verwachten een link naar de universiteiten die mlm doceren.
Dat is de universiteit waar Donald Trump doceert dat indien hij ooit al zijn geld kwijt zou raken, hij via MLM opnieuw zou gaan beginnen. Dit is waar de helft van de Amerikaanse miljonairs, die dit via MLM geworden zijn, heel goed naar geluisterd hebben, waardoor MLM nu de snelst groeiende bedrijfstak geworden is...

Foreverwhat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2012 01:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Foreverwhat »

Ik vind het buitengewoon vreemd hoe snel een nuchtere Hollander kan veranderen in een ras Amerikaan. De termen 'fantastisch en geweldig' zijn doorgaans niet bewoordingen welke gebruikt worden om het bedrijf waarmee je samenwerkt te vertegenwoordigen. Begrijp me niet verkeerd maar vanuit een psychologisch oogpunt is dit een verkapt verdedigingsmechanisme ten gunste van flp.

Ester vermeld een groei van meer dan 1000 euro per maand. Dan zouden de verdiensten toch gauw op moeten lopen?

Ik vind het spijtig dat er een soort front gevormt wordt tussen de gelovers en niet gelovers maar ik lees dit overal op internet en er is helaas geen ontkomen aan. Daarom is het prettig het hier ter discussie te stellen.

Daarnaast wil ik direct even opmerken dat iedereen distributeur kan worden. Klinkt vredelievend en kansrijk, maar is dat niet een uitgemolken idee om zo veel mogelijk mensen te beivloeden waarbij met name het zeer naieve deel van de bevolking gelokt wordt?

SterreMaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2013 08:41

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door SterreMaan »

Foreverwhat@
Ik ben benieuwd hoe het nu met je vriend gaat, of heb je geen idee door het verlies van contact?

Ik denk dat flpdistributeur zijn voor sommige mensen goed/positief kan uitwerken, maar je moet daarvoor wel bepaalde kwaliteiten in huis hebben; o.a. commerciële aanleg, een mensen mens zijn, sociale vaardigheden en zelfvertrouwen.
OOk lijkt het mij belangrijk om met de beide benen op de grond te blijven staan, zodat je jezelf niet gek laat maken door het idee dat je er heel veel geld mee kan verdienen.

werkmetplezier
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2013 15:29

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door werkmetplezier »

Netwerkmarketing is niets meer en minder dan een distributievorm waarbij dure tussenschakels worden weggelaten.
Example: Nike laat een loopschoen maken kostprijs € 8,- een exporteur-importeur-detailhandel-dure reclame kostprijs consument €100,- Het product is van fabricage tot aan eindgebruiker onveranderd gebleven behalve de is de prijs opgelopen door de tussenschakeld die er ook aan moetn verdienen. Niks mis mee.

Bij netwerkmarketing vertegenwoordigt een distributeur alle tussenschakels waarmee het bedrijf 75-80% aan kosten uitspaart. Deze 75% wordt uitbetaald aan de distributeurs middels een "eerlijk" en 'ethisch' verdeelplan. Is dit niet het geval zal het bedrijf geen lang leven voorbeschoren zijn.
Onderzoek altijd de "FEITEN" van een bedrijf en 'hoelang' het opereert waaruit je zelf kunt opmaken dat er klaarblijkelijk behoefte naar haar producten is.
Indien een distributeur meer producten in de markt wil zetten kan hij ervoor kiezen een team op te bouwen van mededistributeurs die op hun beurt weer kunnen meeprofiteren van die 75%.

Met deze distributievorm kunnen mensen méér inkomen opbouwen dan met een reguliere baan of onderneming ECHTER is dit geheel afhankelijk van iemands ambitie, visie en doorzettingsvermogen.

Netwerkmarketing is dan ook niet voor 'iedereen' zoals vaak beweerd wordt maar enkel voor mensen die meer uit het leven willen halen dan afhankelijk zijn van een baas/baan.

Mijn advies: Onderzoek feiten

Kijk naar dit filmpje en er zal je een heleboel duidelijk worden en tijd besparen om deze blog uit te rekken tot 20.....
http://www.youtube.com/watch?v=FclI8hGQgb4

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door newmikey »

werkmetplezier schreef:Netwerkmarketing is niets meer en minder dan ...
Rest van de reeds vele malen herkauwde en weerlegde nonsens weggelaten. Wat we hier NIET nodig hebben is de zoveelste die met z'n eerste post weer helemaal van voren af aan begint met deze hersenspinsels zonder in te gaan op de twintigduizend items die hier al staan.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door kuklos »

werkmetplezier schreef:Netwerkmarketing is niets meer en minder dan een distributievorm waarbij dure tussenschakels worden weggelaten.
Zucht, gaan we weer. Weer zo'n newbie die denkt dat mensen hier nog niks ervan afweten en daarom met uitgekauwde info begint. Kom eens een keer met iets wat we nog niet weten.
werkmetplezier schreef:Example: Nike laat een loopschoen maken kostprijs € 8,- een exporteur-importeur-detailhandel-dure reclame kostprijs consument €100,-
Waarom stapt er dan niet een mlm bedrijf dat die dingen gaat verkopen? Goedkoper voor de klant, waardoor die er meer kan en zal kopen en uiteindelijk levert het Nike meer afzet en dus meer omzet op.
werkmetplezier schreef:Met deze distributievorm kunnen mensen méér inkomen opbouwen dan met een reguliere baan of onderneming ECHTER is dit geheel afhankelijk van iemands ambitie, visie en doorzettingsvermogen.
Ooh, bewijs dat eens. Ik ben nog geen enkele mlm distributeur in de Forbes 400 tegengekomen en ook nog niet in de Quote 500. Maar wel mensen met een baan en/of een onderneming.
werkmetplezier schreef:Mijn advies: Onderzoek feiten

Kijk naar dit filmpje en er zal je een heleboel duidelijk worden en tijd besparen om deze blog uit te rekken tot 20.....
Aangezien we toch adviezen aan het geven zijn: Vertel eens iets nieuws en onderbouw en bewijs jouw claims. En daarna, pleur al die filmpjes gewoon in de prullenbak en kom eens met een goed gedegen onderzoek, in plaats van een filmpje van ene mlm-er.
Tenslotte, dit is geen blog, maar een forum. Als we het over feiten gaan hebben, kom dan met de juiste feiten.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Isabel1 »

dat van die universiteit dat kan ik wel uitleggen.

Dat zit zo (ik weet dit omdat mijn zoon fiscale economie studeert). Er zijn een aantal modules MLM opgenomen in het programma. Niet perse omdat de universiteit nou perse zo voorstander van MLM is, maar omdat studenten moeten leren hoe MLM fiscaal (ook internationaal) door te berekenen en dat is (volgens zoonlief) anders dan andere bedrijven omdat de constructie anders in elkaar zit, zeker op het moment dat mensen in je upline wellicht uit een ander land komen. Deze fiscale constructie is schijnbaar erg ingewikkeld omdat er heel veel verschillende internationale richtlijnen zijn en het werk niet in elk land als 'werk' gezien wordt en het inkomen ook niet in elk land als 'loon' maar soms ook als andere dingen (zoals 'uitkeringen anders dan loon' of rendement)

Dus ja, er wordt iets met MLM gedaan op universiteiten, maar niet wat mensen hierboven bedoelen.

Isabel

Gesloten