LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Test: Koptelefoons

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door Radar »

Je ziet ze tegenwoordig overal: koptelefoons. Hoe groter, hoe beter lijkt het devies, en het liefst ook met een strak design en een hippe kleur. Ze zijn een ware rage, en misschien een leuk cadeau voor onder de kerstboom. Het prijskaartje liegt er echter niet om. Radar test deze gadgets op kwaliteit, klank, draagcomfort en constructie. Draait het alleen maar om het uiterlijk of bieden deze koptelefoons echt een superieure geluidsbeleving?

Maandag 10 december in Radar, om 20.30 bij de TROS op Nederland 1

stofzuigertje

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De helaas niet meer verkrijgbare Dre was voor €29,- net echt en ik hoor of zie geen verschil.

Dus prijs hoeft niet tegen de €200,- aan te lopen en juist klassieke muziek, daar hoor je nog eerder de foutjes en ik ben tevreden met deze vermoedelijk nep koptelefoon.

Ik heb mijn koptelefoon vergeleken in de winkel en alleen de doos was iets anders.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsja, sommige zijn meer/minder geschikt voor een bepaald muziektype. Beats koptelefoons schitteren nou niet echt met vrouwelijke solisten als Eva Cassidy, en niet voor niks zijn er nét Mötorhead koptelefoons uitgebracht, speciaal gericht op mensen die meer waarde hechten aan het goed weergeven van het middengebied, waar gitaargeluiden in vallen. Dit itt het laag en hoog waar meer hiphop/R&B georiënteerde koptelefoons in excelleren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kreeg toen bij telefoon beats oordopjes 99 euro zijn die...je hoort het wel!!maar die van apple vind ik net zo goed?

nu heeft mijn man toevallig ook van dr dre echte gekregen wat duurdere...149 ( echt gekregen)maar je hoort het wel hoor...

in vergelijking dan met sennheisner

maar het is wel wat bovenstaande zegt,het is maar wat je luistert!

man zie ze hier lopen met koptelefoons van 400 euro! en je wordt er nog voor beroofd ook!

nou 400 euro...geen 400 jr...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door sjohie »

rozemarijntje schreef:kreeg toen bij telefoon beats oordopjes 99 euro zijn die...je hoort het wel!!maar die van apple vind ik net zo goed?

nu heeft mijn man toevallig ook van dr dre echte gekregen wat duurdere...149 ( echt gekregen)maar je hoort het wel hoor...

in vergelijking dan met sennheisner

maar het is wel wat bovenstaande zegt,het is maar wat je luistert!

man zie ze hier lopen met koptelefoons van 400 euro! en je wordt er nog voor beroofd ook!

nou 400 euro...geen 400 jr...
Tsja, ik gruw van die Apple dopjes die ik bij mijn ipod kreeg. Ze klinken iel, en nog belangrijker, zitten niet lekker in mijn oren. Ik hoor ook duidelijk kwaliteitsverschil met mijn helaas niet meer te kopen Sony MDR-EX71sl oordopjes. Als die ooit kapot gaan, koop ik denk ik van die Mötorheadphones oordopjes, gezien mijn muziekvoorkeur. Maar sowieso zou ik nooit onderweg zo'n grote over-ear koptelefoon opzetten, die dingen zijn me veel te groot om mee te nemen.

Maar voor de liefhebber, hier kan je een test van een tiental celebrity headsets vinden. :wink:

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door 16again »

Sjohie,

Een goede koptelefoon geeft gewoon het gehele toonbereik goed weer, en heeft geen enkele voorkeur voor een speciale muziek stijl.
niet voor niks zijn er nét Mötorhead koptelefoons uitgebracht
Onderschat marketing niet

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:Sjohie,

Een goede koptelefoon geeft gewoon het gehele toonbereik goed weer, en heeft geen enkele voorkeur voor een speciale muziek stijl.
niet voor niks zijn er nét Mötorhead koptelefoons uitgebracht
Onderschat marketing niet
Het zal vast ter sprake komen in de aflevering, maar dat is volgens mijn oren niet zo. Sommige koptelefoons zijn wat meer "bass-happy" en laten dat nou nét in veel gevallen de Beats/Ludacris modellen zijn.. :wink: Die laatste 2 heb ik kunnen beluisteren, naast mijn eigen "grote" sennheiser koptelefoon die op de stereo gebruik, en bij identieke muziekstukken hoor je weldegelijk verschil tussen verschillende modellen/merken.

Die schelle skullcandy dingen die we ooit es ergens bij kregen heb ik overigens ook meteen op marktplaats gezet, wat een klotedingen waren dat. :shock:

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door 16again »

en bij identieke muziekstukken hoor je weldegelijk verschil tussen verschillende modellen/merken
Uiteraard zijn er verschillen in geluidskwaliteit, al hebben die weinig met muziekstijl te maken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sjohie schreef:
rozemarijntje schreef:kreeg toen bij telefoon beats oordopjes 99 euro zijn die...je hoort het wel!!maar die van apple vind ik net zo goed?

nu heeft mijn man toevallig ook van dr dre echte gekregen wat duurdere...149 ( echt gekregen)maar je hoort het wel hoor...

in vergelijking dan met sennheisner

maar het is wel wat bovenstaande zegt,het is maar wat je luistert!

man zie ze hier lopen met koptelefoons van 400 euro! en je wordt er nog voor beroofd ook!

nou 400 euro...geen 400 jr...



Tsja, ik gruw van die Apple dopjes die ik bij mijn ipod kreeg. Ze klinken iel, en nog belangrijker, zitten niet lekker in mijn oren. Ik hoor ook duidelijk kwaliteitsverschil met mijn helaas niet meer te kopen Sony MDR-EX71sl oordopjes. Als die ooit kapot gaan, koop ik denk ik van die Mötorheadphones oordopjes, gezien mijn muziekvoorkeur. Maar sowieso zou ik nooit onderweg zo'n grote over-ear koptelefoon opzetten, die dingen zijn me veel te groot om mee te nemen.

Maar voor de liefhebber, hier kan je een test van een tiental celebrity headsets vinden. :wink:
Nou die apple dingen die liggen hier en de keren dat ik wat in me oor heb is misschien ??? Per jaar.
Maar ik ben een vrouw man.! Dus ik vind alles best ihihi...mijn man heeft echt wel voorkeur!!
Ik had een keer goedkope philips dingen,zegt ie doe die beats dingen nou eens in,uh ja wel verschil ja...
Maar....verder..


Nee hij heeft niet grote koptelefoon gehad ,ik die oordopjes bij telefoon maar dus nog bijna nieuwe, en hij heeft vd week van een kennis goed dr dre oordopjes gehad maar die miet je helemaal om je oren doen,lijk wel een gehoor apparaat...

Nee ik zie ons ik en meneer rozemarijn nog niet met zo,n groot ding op me hoofd lopen...hiihi ziet er niet uit,bij ons dan...
Idd hij heeft wel ook sennheisner,soms boven in pc kamer luisterd hij dan lekker hard muziek en om burne en mij!!!! Niet knetter te maken doet ie wat op...en die dr dre je hoort het wel,eerlijk is eerlijk...
Maar ja eerlijke centen ook...

Is gewoon een hype.
Hij heeft ze gekregen als kado van iemand nieuw hoor..dus ja dan is het leuk...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goeie in-ear koptelefoontjes hoeven niet duur te zijn. Nadat mijn Sony's stuk gingen kocht ik deze:
http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss/2 ... +RP-HJE120

http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.h ... +RP-HJE120

Tientje incl. verzending. Prima geluid.

WijnandvdBrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2012 20:55

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door WijnandvdBrink »

Als je serieus koptelefoons wilt testen moet toch minstens vereist dat je goede apparatuur gebruikt.
Dan bedoel ik apparatuur die ruim beter is dan de te testen koptelefoons.
Dan begrijp ik niet dat er getest is met i-Pods, of een vergelijkbare geluidsdrager. Hoogstwaarschijnlijk is de gebruikte muziek een MP3 geweest, dat is al gecomprimeerd, dus vervormd.
Lijkt me niet goed voor een correcte test.
Groet, Wijnand

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ik heb zelf de htc beat,geen slecht geluid...

Smaken verschillen

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door sadfly »

Mijn ervaring met koptelefoons van de laaste jaren. ze zijn veel te sterk in de bass.
Wat iemand al schreef. het verbaast me dat ze koptelefoons gaan testen op mobiele telefoons :!: :?
En mogelijk nog met ene compressed audio formaat ook, noem ik geen testen.
Heb zelf een sennheiser, maar daar hoor je heel goed dat audio codecs vaak slecht zijn.
Ik zou trouwens best wel dat meet apparaat willen hebben 8)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door sjohie »

sadfly schreef:Mijn ervaring met koptelefoons van de laaste jaren. ze zijn veel te sterk in de bass.
Wat iemand al schreef. het verbaast me dat ze koptelefoons gaan testen op mobiele telefoons :!: :?
En mogelijk nog met ene compressed audio formaat ook, noem ik geen testen.
Heb zelf een sennheiser, maar daar hoor je heel goed dat audio codecs vaak slecht zijn.
Ik zou trouwens best wel dat meet apparaat willen hebben 8)
Dat van die MP3's een aanname van de user genaamd "WijnandvdBrink" hierboven zo te lezen. Maar een iPod met Apple lossless bestanden zou toch een redelijk representatieve testopstelling zijn in mijn ogen, desnoods aangevuld met een iPhone en een recente HTC, dus met Beats techniek aan boord.

Een Colorfly Pocket Hi-Fi C4 met 24bit/192kHz Chesky Records opnames van zeg een Rebecca Pidgeon, zou in absolute zin misschien een "betere" testopstelling zijn, maar niet echt representatief voor de gemiddelde consument en radar kijker. :wink:

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Test: Koptelefoons

Ongelezen bericht door 16again »

het verbaast me dat ze koptelefoons gaan testen op mobiele telefoons
Dit heet een praktijk test.
Mensen die ermee buiten lopen hebben nu eenmaal niet hun high-end stereo toren bij zich

Gesloten