www.bandenleader.nl waardeloos

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
dikos65
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2016 16:54

www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door dikos65 »

Nieuwe motorband ,Golden tyre GT 200 enduro besteld en aangeleverd met snee in de wang van de band die pas opvalt als hij op de velg zit en opgepompt is.Direct gereclameerd echter na 14 dagen krijg je reactie dat je niet binnen 14 dagen gereclameerd hebt.En schrijven "wij nemen geen banden terug die reeds gemonteerd zijn/ en of gebruikt " zo lust ik er ook nog wel een.Wel wordt aangeboden om de band terug te nemen en te onderzoeken , 35 euro + verzendkosten ( op een band van 70 euro) die je niet terug krijgt als hun "onafhankelijk" onderzoek uitwijst dat het hun schuld niet is.Met de mededeling dat het onderzoek 3 maanden kan duren
Waardeloze service die het geld niet waard is.
Telefoonnummers kloppen ook niet
Koop hier niet / nicht hier kaufen / do not buy here
Geen service /keine service / no service

Slechte recensies worden op de bandenleader site weg gefilterd, dit geeft aan hoe malafide deze site is.

stofzuigertje

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit merk en nog 2e keus ook, dat is eigenlijk erg duur voor die prijs.
Zelfs als hij wel goed was.

Voortaan bij bekende handelaar kopen en niet zomaar de goedkoopste nemen.
Het zou mijn niets verbazen als ze over enkele maanden onder een nadere naam weer online gaan.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door kokka »

Ik zou voor mn motor nooit een B- merk nemen. Bij een motor is je grip nòg belangrijker als bij een auto.

dikos65
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2016 16:54

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door dikos65 »

kokka schreef:Ik zou voor mn motor nooit een B- merk nemen. Bij een motor is je grip nòg belangrijker als bij een auto.
Note: was niet voor een motor maar voor een thuiskomertje voor een buggy :-) ( die staat op 4 wielen)

Frank G
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:33

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Frank G »

Waardeloos !

Op 6feb 2017 bestel ik een michelin scooterband online bij bandenleader.nl
Duurder 5dagen dat de scooterband in huis is.
Vervolgens de scooterband gemonteerd, maar na de montage zie ik dat er een knik/waggel, in de band zit het lijkt wel of de gehele band scheef is...productie fout of zijn het allemaal slechte banden ?
Ik heb het recht op een goed een deugdelijk product!?
Ik ben al dagen aan het mailen, zonder één reactie terug te ontvangen ?
Bandenleader laat niets weten!

NIETS KOPEN BIJ BANDENLEADER.NL!!die vervolgens uit Duitsland worden verzonden.

Inderdaad op de website laat bandenleader alleen goede reviews zien,en de slechte worden er uit gefilterd,waarvan ik ook twijfels heb zijn deze wel echt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door berndv »

Frank G schreef:NIETS KOPEN BIJ BANDENLEADER.NL!!die vervolgens uit Duitsland worden verzonden.
Daar doen ze op zich niet heel geheimzinnig over, ook als je de algemene voorwaarden leest valt het wel op dat hier weinig Nederlands aan te pas komt:
Volgens de wet, de Klant verklaart in staat te zijn om rechtmatig optreden of de natuurlijke of rechtspersoon voor wie hij zich verplicht te vertegenwoordigen. Tenzij het tegendeel geregistreerd inlichtingen door de Maatschappij bewezen de geheel van de transactie.
:? :? :?
Frank G schreef:Ik ben al dagen aan het mailen, zonder één reactie terug te ontvangen ?
waar mailt u naar toe? Volgens de site zijn ze voor klachten namelijk niet per mail bereikbaar, maar dient er een ticket aangemaakt te worden, zo staat het daar tenminste aangegeven.

Frank G
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:33

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Frank G »

mail kan volgens je eigen account bij het art dat je bestelgeschiedenis van bandenleader.
Ik heb nou heb plotseling toch wat mailtjes over en weer gekregen over de klacht die ik deed ,maar steeds geeft klantenservice een andere smoes om niet of geen vergoeding te geven, (nieuwe band of geld terug geven zei geen thuis ! )

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Frank G schreef:Waardeloos !

Op 6feb 2017 bestel ik een michelin scooterband online bij bandenleader.nl
Duurder 5dagen dat de scooterband in huis is.
Vervolgens de scooterband gemonteerd, maar na de montage zie ik dat er een knik/waggel, in de band zit het lijkt wel of de gehele band scheef is...productie fout of zijn het allemaal slechte banden ?
Ik heb het recht op een goed een deugdelijk product!?
Ik ben al dagen aan het mailen, zonder één reactie terug te ontvangen ?
Bandenleader laat niets weten!

NIETS KOPEN BIJ BANDENLEADER.NL!!die vervolgens uit Duitsland worden verzonden.

Inderdaad op de website laat bandenleader alleen goede reviews zien,en de slechte worden er uit gefilterd,waarvan ik ook twijfels heb zijn deze wel echt?
Zelden zoveel onzin in één bericht gezien.
Ik bestel met regelmaat Wanli banden (Driften als hobby, lekkere goedkope bandjes), en nog nooit één probleem gehad met deze partij.
Als er na de montage een knik in de band zit is het 99,9% van de gevallen foute montage.

Daarnaast zijn de banden volgens jou op de 12e aangekomen (Op een zondag, merkwaardig, en 5 dagen is zeer acceptabele tijd voor een product uit Duitsland)

Vervolgens klaag je dat er geen reactie komt op jouw klacht terwijl één week reactietijd zeer acceptabel is en sneller dan de meeste bedrijven.

Je geeft ook aan dat je al dagen aan het mailen bent, als je meerdere klachtenmails stuurt met dezelfde drammerige domme toon als hier, is het niet heel gek dat ze er niet echt happig op zijn om je verder te helpen. Sterker nog, als je bij mijn webshop had aangeklopt op dezelfde toon (compleet andere branche maar nu niet van toepassing) had je allang in de spamfilter gezeten.

Tot sluit, als je ook maar 5 minuten de moeite had genomen om de algemene voorwaarden te lezen, weet je hoe je je garantie kan claimen...

Frank G
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:33

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Frank G »

Ik ga geen discussies met niemand aan!
Ik heb gewoon pech gehad met de band die kocht.
Deze band is niet goed en daar heeft bandenleader niets gedaan , dat vindt ik waardeloos als je steeds een andere smoes krijgt om niks te willen vergoeden!
Waardeloos in mijn ogen!!

wimperNL
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2011 17:52

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door wimperNL »

Snoodaard schreef:
Frank G schreef:Waardeloos !

Op 6feb 2017 bestel ik een michelin scooterband online bij bandenleader.nl
Duurder 5dagen dat de scooterband in huis is.
Vervolgens de scooterband gemonteerd, maar na de montage zie ik dat er een knik/waggel, in de band zit het lijkt wel of de gehele band scheef is...productie fout of zijn het allemaal slechte banden ?
Ik heb het recht op een goed een deugdelijk product!?
Ik ben al dagen aan het mailen, zonder één reactie terug te ontvangen ?
Bandenleader laat niets weten!

NIETS KOPEN BIJ BANDENLEADER.NL!!die vervolgens uit Duitsland worden verzonden.

Inderdaad op de website laat bandenleader alleen goede reviews zien,en de slechte worden er uit gefilterd,waarvan ik ook twijfels heb zijn deze wel echt?
Zelden zoveel onzin in één bericht gezien.
Ik bestel met regelmaat Wanli banden (Driften als hobby, lekkere goedkope bandjes), en nog nooit één probleem gehad met deze partij.
Als er na de montage een knik in de band zit is het 99,9% van de gevallen foute montage.

Daarnaast zijn de banden volgens jou op de 12e aangekomen (Op een zondag, merkwaardig, en 5 dagen is zeer acceptabele tijd voor een product uit Duitsland)

Vervolgens klaag je dat er geen reactie komt op jouw klacht terwijl één week reactietijd zeer acceptabel is en sneller dan de meeste bedrijven.

Je geeft ook aan dat je al dagen aan het mailen bent, als je meerdere klachtenmails stuurt met dezelfde drammerige domme toon als hier, is het niet heel gek dat ze er niet echt happig op zijn om je verder te helpen. Sterker nog, als je bij mijn webshop had aangeklopt op dezelfde toon (compleet andere branche maar nu niet van toepassing) had je allang in de spamfilter gezeten.

Tot sluit, als je ook maar 5 minuten de moeite had genomen om de algemene voorwaarden te lezen, weet je hoe je je garantie kan claimen...
Welke website heb jij? Dan weet ik in ieder geval dat ik daar niets ga bestellen. Als klanten klachten hebben moet je daar altijd serieus mee omgaan en een week nemen om te reageren is niet normaal, dat is gewoon SLECHT! Dat ze (zwaar) geïrriteerd zijn ligt wellicht in het feit dat de spullen niet goed zijn aangekomen. Iets waar de klant niets aan kan doen terwijl hij toch netjes betaald heeft.
Als je daar als verkoper niet tegen kan ben je gewoon een waardeloze verkoper en moet je er misschien beter voor zorgen dat de aangekochte spullen netjes en onbeschadigd de klant bereiken. Dit kan door betere kwaliteitscontrole en / of door een betere vervoerder.

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

Ik heb ook een webshop in motorbanden, en dit soort zaken komen helaas overal voor. Ook bij ons wel eens, helaas.....
Maar een goed contact met de klant is toch een eerste vereiste om tot een goede afhandeling van de klachten te komen.

In zijn algemeenheid kan je wel stellen dat de internetshops uit het voormalige oostblok hier meer steekjes laten vallen dan anderen, en dat verklaard dan (deels) hun iets goedkopere prijzen. Dat ze B-kwaliteit of elders afgekeurde banden verkopen ben ik nog niet tegengekomen.
Als je service wil moet je nooit voor de meest uitgeknepen prijzen gaan, dan zit er geen vet meer aan de botten om nog iets extra's te kunnen doen.

Rob 630
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2018 13:40

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Rob 630 »

Mmmm, alle reactie's lezende heb ik altijd mazzel gehad denk ik. Al 7 a 8 x diverse motor en autobanden besteld die kwalitatief prima voldoen. Gewoon merkbanden zonder afwijkingen tot nu toe. Levertijd niet al te vlot en 1 maal op een dubbele set motorbanden 1 band nageleverd gekregen, maar verder dik tevreden.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Voor die paar euro verschil met een bandenbedrijf .....................of ga jij ook naar een restaurant met je eigen eten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rob 630 schreef:
16 okt 2018 13:45
Mmmm, alle reactie's lezende heb ik altijd mazzel gehad denk ik. Al 7 a 8 x diverse motor en autobanden besteld die kwalitatief prima voldoen. Gewoon merkbanden zonder afwijkingen tot nu toe. Levertijd niet al te vlot en 1 maal op een dubbele set motorbanden 1 band nageleverd gekregen, maar verder dik tevreden.
En u kwam toevallig op deze site uit?

ogorader
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2019 17:11

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door ogorader »

Band met velg gekocht incl. montage/balanceren op 12/4 en TOT OP HEDEN nog steeds niets ontvangen (besteld artikel of geld).

Pakket bleek op 17/4 aangeboden door vervoerder DPD bij een montagebedrijf, gekozen via de website van Bandenleader (BL).
Het montagebedrijf heeft de zending geweigerd, omdat men van niets wist.
Band en velg (was al gemonteerd door BL) op 17/4 doorgestuurd naar magazijn vervoerder DPD.
Op 23/4 aangekondigd dat BL in gebreke zou zijn als binnen 3 werkdagen nog niets is ontvangen.
Op 26/4 's avonds BL in gebreke gesteld en wil de beloofde terugbetaling uiterlijk op 29/4 voor 18.00 u.
Op 27/4 is volgens het trackingsysteem van DPD het pakket weer retour gezonden en aangekomen bij DPD in Duitsland. Die ontvangst is ook toegegeven door BL.
Ze doen bij herhaling gewoon niets, hoewel ze zo af en toe beloven wel iets te doen ('wij werken er aan') of 'er mee bezig' te zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2019 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige smaadkreten verwijderd

Consumentbewust
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2019 10:40

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Consumentbewust »

Na het plaatsen van mijn bestelling bij Bandenleader zag ik later op de site van radar.avrotros een aantal negatieve recensies staan. Ik had wel van te voren op trustpilot gekeken, maar niet op de site van radar. Ik schrok van deze negatieve recensies. Misschien heb ik geluk gehad, want mijn ervaring was positief. Op zaterdag 6 juli heb ik bij Bandenleader 4 zomerbanden besteld voor mijn VW T5 bus. Volgens een ANWB test kwamen de Apollo 215/65 R16C 109/107 8PR banden er als beste uit. Op dinsdag 9 juli werden de banden bezorgd. Ik heb deze daarna bij een garage laten monteren. Voor deze banden heb ik 87 euro per band betaald. Het monteren van deze zwaardere band kostte 20 euro per band (inclusief balanceren, nieuw ventiel en afvoeren oude band). Ik weet echter niet hoe ze met klachten omgaan, omdat ik geen klachten had.

RemcovanLeeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2019 20:10

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door RemcovanLeeuwen »

Na een slechte ervaring sluit ik me er graag bij aan: nooit bestellen bij Bandenleader.nl! Ik heb 4 banden besteld, maar er werden er maar 3 bezorgd. Mijn vrouw heeft aan de bezorger gevraagd of de levering wel volledig was, maar de bezorger gaf aan dat dit het was. Omdat mijn vrouw niet zeker wist hoeveel ik er had besteld heeft ze ze aangenomen. Ik heb Bandenleader direct een bericht gestuurd dat de bestelling niet volledig is bezorgd. Ze verwijzen alleen naar DPD dat die er dan 1 zijn kwijt geraakt, maar nemen geen enkele verantwoordelijkheid en bieden geen oplossing. 'Dan had ik de levering maar moeten weigeren'. Wat een sneu bedrijf ben je als je een (ex-) klant zo in de steek laat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door berndv »

RemcovanLeeuwen schreef:
18 sep 2019 20:23
Ik heb 4 banden besteld, maar er werden er maar 3 bezorgd. Mijn vrouw heeft aan de bezorger gevraagd of de levering wel volledig was, maar de bezorger gaf aan dat dit het was. Omdat mijn vrouw niet zeker wist hoeveel ik er had besteld heeft ze ze aangenomen.
Maar gezien het gewicht en formaat ga ik er van uit dat het een zending is die uit meerdere colli bestond, waarschijnlijk 4, want ik denk dat het per band verzonden is. Dan zou uw vrouw dus op de handscanner van de koerier moeten hebben kunnen zien voor hoeveel pakketten ze zou tekenen. En als zij dan wel tekent voor ontvangst van 4 banden en er worden er maar 3 geleverd, dan is het lastig voor u om aan te tonen dat er een band mist. U heeft immers getekend voor ontvangst.
RemcovanLeeuwen schreef:
18 sep 2019 20:23
Ze verwijzen alleen naar DPD dat die er dan 1 zijn kwijt geraakt, maar nemen geen enkele verantwoordelijkheid en bieden geen oplossing.
De webshop is verantwoordelijk voor de verzending, dus contact opnemen met DPD is wel de minste moeite die ze zouden mogen doen. Maar goed, als er door uw vrouw wel getekend is voor 4 banden, dan is het een lastig verhaal.

MohKraats
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2013 11:01

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door MohKraats »

Bij mij ook vergelijkbare ervaringen.
De shop is gewoon een doorgeefluik naar een van de grote europese handelaren.
De banden die je besteld kunnen van overal uit europa komen.
Bij mijn bestelling van twee banden, kwam er eentje uit Duitsland, de andere vanuit Spanje.

Erg strakke prijzen,
Echter na de aanschaf beroerde, en dure support.
Een van de geleverde banden bleek hoogte slag te hebben, hetgeen een fabrieks fout is.
Tijdens de eerste kilometers bleek het dusdanig te zijn dat ik er tijdens het rijden last van heb.
Aangeboden oplossing is onderzoek door de fabriek, tegen betaling van een ong 40 euro en geschatte meerdere maanden zonder band.
Afgezien van of dat mijn probleem oplost of niet.

arthur appelman
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2021 11:02

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door arthur appelman »

Na alle negatieve berichten over Bandenleader wil ik graag mijn positieve ervaring delen. Eergister 4 banden besteld, vandaag geleverd. Banden zien er goed uit. Ik was even bang dat ik ook opgelicht was en ben gisteren gaan chatten omdat ik nog geen t&t code had. Gisteravond echter verscheen er een mailtje van dpd met de tracking. vanochtend geleverd.
Ik koos voor Bandenleader vanwege de prijs natuurlijk. 145 euro ipv 192 bij Quick Fit is toch mooi meegenomen.

Plaats reactie