LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanzeggen, te laat of toch niet?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
JantineN
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2016 18:06

Aanzeggen, te laat of toch niet?

Ongelezen bericht door JantineN »

Hallo, ik ben hartstikke nieuw hier, en hoop op een eerlijk antwoord.
Mijn situatie is als volgt:

Contract per 1 sept 2015 , eindigd van rechtswege per 1 sept 2016.
22 augustus krijg ik van de directeur te horen dat het contract niet verlengd wordt.
Wel krijg ik tot eind oktober om ander werk te zoeken en om mijn werkzaamheden over te dragen. Dit heeft hij per mail bevestigd. Ik heb september 2016 ook gewoon gewerkt. Ik heb 28 september mijn directeur de brief gestuurd, waarin ik verzoek om de aanzegboete aan mij over te maken, daar hij te laat heeft aangezegd. Dat ik langer mag blijven staat los hiervan. Hij heeft niet gezegd, dat dit ter compensatie van het late aanzeggen is. Nu belde de directeur vanochtend wit heet op. : Dit pik ik niet, je bent gecompenseerd, en ik ga er een jurist op zetten en als je het zo speelt, dan is vandaag je laatste werkdag. Ik heb hem vriendelijk bedankt, afscheid genomen van mijn collegas en ben naar huis gegaan.
Nu krijg ik om 17.18 een mail van mijn directeur op mijn prive adres, met als onderwerp: fw aanzeggen.
Er staat kort in, om verdere discussie te voorkomen, bevestig ik bij deze dat je laatste werkdag 31 oktober 2016 en bij deze de aanzegging.

Het komt op mij over, als dat hij idd contact heeft opgenomen met een jurist, er achter is gekomen dat ik gelijk heb, en zo alsnog door alsnog aan te zeggen op deze wijze, onder de aanzeg boete probeerd uit te komen.