gratis telefoon claimen
Geplaatst: 03 okt 2016 21:22
NVT
als ik je verhaal begrijp zou dit dan gratis moeten zijn. Je betaalt inderdaad 50 euro, maar als je je gelijk haalt bij de geschillencommissie, krijg je dit bedrag terug, en als ik je verhaal zo lees, zul je bijna gegarandeerd succes halen. Graag hoor ik dan ook hoe jouw zaak is verlopen.1992RHDDV schreef:De eenvoudigste manier om je recht te halen is bij de geschillencommissie. Dit kost 50 euro.
Via de kantonrechter worden vorderingen ook wel toegekend dacht ik, moet je even kijken op rechtspraak.nl. Zelf heb ik ook een procedure gevoerd bij de geschillencommissie, echter is er nooit een uitspraak gekomen omdat Vodafone altijd zelf contact met de consument opneemt zodra Vodafone de klacht van de geschillencommissie ontvangen heeft. Ik heb een en ander uitgezocht en wat blijkt: wanneer de consument een klacht indient bij de geschillencommissie is verplicht om een bedrag ad EUR 50, op het moment dat de geschillencommissie het geld ontvangen heeft beoordeelt zij of de zaak ontvankelijk is. Als de zaak ontvankelijk is wordt de klacht doorgestuurd naar Vodafone. Vodafone moet voor het ontvangen van die klacht een bedrag van ad EUR 400 betalen. Wanneer Vodafone of consument een bindend advies wensen moet Vodafone nog eens 400 euro betalen.berndv schreef:ik heb behalve de uitspraak van de hoge raad nog geen enkel individueel geval gehoord dat dit ook daadwerkelijk voor elkaar heeft gekregen. Niet via de geschillencommissie en niet via de rechter.als ik je verhaal begrijp zou dit dan gratis moeten zijn. Je betaalt inderdaad 50 euro, maar als je je gelijk haalt bij de geschillencommissie, krijg je dit bedrag terug, en als ik je verhaal zo lees, zul je bijna gegarandeerd succes halen. Graag hoor ik dan ook hoe jouw zaak is verlopen.1992RHDDV schreef:De eenvoudigste manier om je recht te halen is bij de geschillencommissie. Dit kost 50 euro.
Ik weet niet of dit werkt, misschien wel. Maar als iedereen dit gaat doen kost het Vodafone tientallen miljoenen euro's. En vervolgens KPN, T-Mobile en Tele2 ook. Maar omdat gratis niet bestaat, zal dat geld linksom of rechtsom toch weer terugverdiend moeten worden, bijvoorbeeld door vanaf volgend jaar alle telefoonabonnementen een paar euro per maand duurder te maken.1992RHDDV schreef:Zelf heb ik ook een procedure gevoerd bij de geschillencommissie, echter is er nooit een uitspraak gekomen omdat Vodafone altijd zelf contact met de consument opneemt zodra Vodafone de klacht van de geschillencommissie ontvangen heeft. Ik heb een en ander uitgezocht en wat blijkt: wanneer de consument een klacht indient bij de geschillencommissie is verplicht om een bedrag ad EUR 50, op het moment dat de geschillencommissie het geld ontvangen heeft beoordeelt zij of de zaak ontvankelijk is. Als de zaak ontvankelijk is wordt de klacht doorgestuurd naar Vodafone. Vodafone moet voor het ontvangen van die klacht een bedrag van ad EUR 400 betalen. Wanneer Vodafone of consument een bindend advies wensen moet Vodafone nog eens 400 euro betalen.
Dat leg ik juist uit in mijn openingspost, dat wanneer je naar de geschillencommissie stapt dat er vanuit Vodafone altijd geschikt wordt.Hatertje schreef:Wat is nu precies je vraag? Je wilt een gratis telefoon? Ga naar de geschillencommissie of rechter. Wij horen hier graag hoe het is verlopen.
owh sorry, uit je openingspost begreep ik niet dat je al een geschil was begonnen en dat je dus nu al 400 euro hebt gekregen uit de schikking.1992RHDDV schreef:Dat leg ik juist uit in mijn openingspost, dat wanneer je naar de geschillencommissie stapt dat er vanuit Vodafone altijd geschikt wordt.Hatertje schreef:Wat is nu precies je vraag? Je wilt een gratis telefoon? Ga naar de geschillencommissie of rechter. Wij horen hier graag hoe het is verlopen.
Ik snap niet waarom juist meer mensen dat niet doen, wellicht is dit een interessant item om een keer te laten behandelen in de uitzending?