LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door berndv »

aerox schreef:Volgens mij is dit artikel 1 van onze grondwet en als je scholieren weigert omdat ze misschien wat kunnen stelen vind ik dat je fout bezig ben.
de scholieren mogen gewoon naar binnen, schooltassen worden geweigerd.

Mucha

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kip & Ei verhaal?

Ja, scholieren die met rugzak binnen komen omdat ze hun spullen niet onbeheerd achter willen laten.
De Diefstal die moeilijker controleerbaar word...
Maar ook.... personeel dat ook niet erg volwassen uit ziet en vaak met jeugdloon betaald word dus hoe letten die op?

Enkele kluisjes en als alle in gebruik zijn moet je net als bij sommige voor de winkel wagens even wachten.
Kost wel geld maar deze groep nauwelijks rendabele klanten wegsturen kan niet want over aantal jaren zijn dit de toekomstige klanten.
Maar dan wel iedereen gelijk stellen, als oudere met tas moet ik dan ook deze inleveren.
Ja ook ik heb vaak rugzak omdat ik wegens reuma niet deze in de hand kan houden.
En mijn E bike, geen parkeerkosten of plek zoeken moet ik ook mijn reeds elders gekochte dingen veilig opbergen omdat vrijwel geen enkele fietstas een slot heeft.
Alleen de plastic koffers voor brommers en motoren kunnen nog uitkomst bieden maar de accu zorgde ervoor dat die niet op mijn fiets kan.

Verder ben ik van mening dat een gesloten rugzak bijvullen veel lastiger is dan een gewone tas die ze bij de kassa mogen controleren.
Maar elke tas mag gevraagd worden dus rugzak of tas, voor mij is dat hetzelfde.
En de elders gekochte kan ik vrijwel altijd met kassabon bewijzen.... hoewel, als ik bijAH pindakaas koop, en dan bij Jumbo weer hetzelfde merk haalde is het bewijs voor diefstal erg moeilijk.

Naast tassen controle moet er ook bij staan dat je geen producten nieuw mag meenemen die ze daar ook verkopen.
Vergeet vooral niet dat tussen de middag vol pubers de ouderen ook niet altijd even eerlijk zijn en terwijl het personeel de scholieren controleerde is het vrij spel voor de 50+ generatie helaas.
Bovendien is een biefstukje vele malen duurder dan de zak drop die ze dan controleren, hoewel ze beide dezelfde maten hebben.

Het probleem is de Supermarkt, de oude buurtwinkel die achter de toonbank alles gaf had dit probleem nooit.
Maar ook de alarm stickers, kosten geld en de speciale tassen worden ook vaak duidelijk verboden!

En scholieren verbieden word moeilijk, naast de meestal snoep verkoop is er ook wel eens maandverband nodig of zo.... en die hebben
ze niet eens op scholen, alleen de snoep&fris die flink duurder is.
Als ik de snoep en fris prijzen in de automaten op scholen zie begrijp ik waarom die soms over datum producten hebben.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door berndv »

Stofzuiger maakt er weer een lekker duidelijk geheel van.

Rugzakken als zodanig worden niet geweigerd, als jij met je lege rugzak een winkel in komt, kan bij de kassa gewoon gecontroleerd worden of deze nog leeg is, of dat deze al gevuld is met boodschappen. Eerder is al genoemd, je gaat ook niet met je net bij de Albert Heyn gekochte boodschappen en de tas de Jumbo binnen, dat is gewoon vragen om problemen, dus ik neem aan dat jij je rugzak ook niet eerst vult met boodschappen van een andere super.

Een schooltas is over het algemeen niet leeg, die is gevuld met boeken, als het goed is. Die is bij de kassa een stuk moeilijker te controleren bij een eventuele tassencontrole.
stofzuigertje schreef:En scholieren verbieden word moeilijk
ja klopt, dat heet namelijk discriminatie en deze vorm van discriminatie is bij (grond)wet verboden.
stofzuigertje schreef:naast de meestal snoep verkoop is er ook wel eens maandverband nodig of zo.... en die hebben
ze niet eens op scholen
is dat zo ja? Ik het zelf geen maandverband of dergelijke nodig, ook nog nooit gehad als je begrijpt wat ik bedoel, maar op mijn vroegere middelbare school hadden ze in de toiletten toch echt automaten hangen met damesverbanden. (heb ze wel eens voor straf schoon moeten maken, dus vandaar mijn kennis van het interieur van de damestoiletten)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door bprosman »

Op school heb je toch een locker, waarom stop je daar je tas met boeken en iPad niet in.
Lijkt me sterk dat de gemiddelde scholier zoveel eet/drinkt dat het niet vastgehouden kan worden of dat een blikje niet in een jaszak past.
Verder kun je ook een leeg plastic tasje meenemen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bprosman schreef:Op school heb je toch een locker, waarom stop je daar je tas met boeken en iPad niet in.
Lijkt me sterk dat de gemiddelde scholier zoveel eet/drinkt dat het niet vastgehouden kan worden of dat een blikje niet in een jaszak past.
Verder kun je ook een leeg plastic tasje meenemen.
Evennaast het feit dat ik nog geen school ben tegengekomen zonder schoolkantine waar voedsel werd verkocht. Leerlingen kunnen allereerst gewoon brood meenemen vanuit thuis, en ook nog eens meer eten kopen op school.

Waarom scholieren naar de supermarkt zouden moeten (terwijl dit vaak nog niet eens mag van de schoolregels i.v.m. aansprakelijkheid school in geval van ongelukken, etc), is mij een raadsel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door bprosman »

@Julie4444,

Wat een ouderwetse moeder :-P Brood krijg je mee om weg te gooien om vervolgens (rose) koeken en redbull te kopen :-)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bprosman schreef:@Julie4444,

Wat een ouderwetse moeder :-P Brood krijg je mee om weg te gooien om vervolgens (rose) koeken en redbull te kopen :-)
Ik ben met mijn 25 levensjaren ook lekker conservatief, haha.

Maar ff serieus: aardig wat van mijn leerlingen nemen gewoon voedsel mee van thuis en kopen dan (toevallig bij de Jumbo naast de school) nog aanvullend snoep. Meestal chips en energy drinks, welke beiden op school verboden zijn omdat het als effect heeft dat het grut zich slechter gedraagt tijdens lessen en troep veroorzaakt.

Ik zie het zo: onderdeel van opgroeien en "volwassen worden" is het accepteren van verantwoordelijkheden. Mieter je je brood weg en weigert je Jumbo je met als gevolg geen eten?? Tja, dan koop je het maar in de schoolkantine, en als je dat niet wil is het leven maar hard. :lol:

Zo zou je het rugtassenverbod van de Jumbo zelfs pedagogisch kunnen verantwoorden. :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 School Automaten zijn meestal flink duurder!
2 Uitsluitend Merk artikelen op school en merkloze Cola in 2 liter fles delen leverde ook nog vrienden op!
3 Meer keuze in Buurt Super, dat zou op School wel erg grote automaat worden.
4 Gelijk frisse neus halen is nooit verkeerd gezien de ventilatie problemen in de meeste scholen.
5 Als mijn kleinkinderen gelijk dingen voor mijn halen vind ik geen probleem.
6 Dit zijn wel de toekomstige klanten en/of personeel voor vakken vullen en avond uren dus wegsturen kost meer dan je wilt.
7 Op scholen is vaak alleen tampons per stuk van 1 merk, geen maandverband of andere merken en duurder.
8 Gratis koffie... niet alleen ik als 50+ generatie maken daar graag misbruik van!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zal al 40 jaar geleden op de middelbare school... in die tijd aten we altijd netjes het brood van thuis op. Vooral omdat mijn moeder altijd erg lekker brood kocht, en prima beleg, én omdat we nog niet van die verwende personen waren. Frisdrank kregen we thuis ook niet en ik heb het nooit gemist. Wij gingen soms wel met een groepje tussen de middag naar de bakker, kochten we voor 25 cent een papieren zak met de kruimels van de stroopwafels. Heerlijk! En soms had ik 50 cent, dan kocht ik een beker soep als in de winter de soepkar op het schoolplein stond.
Wij hadden geen automaten of kantine op school.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door witte angora »

Op de Mavo konden we bij de conciërge koffie, thee en een gevulde koek halen. Per beker 20 cent, zakgeld 3 gulden per week. Water uit de kraan was gratis.... Ja inderdaad, er was verderop een bakker, dan haalde je rond sinterklaastijd een zak pepernoten voor een paar centen. Verder was er toch echt niks.

Later op de Meao was er een echte kantine met meer keuze. En warempel een friettent op de hoek, vreemd genoeg ging niemand daarheen. Supermarkt? Geen enkele in die omgeving, nu nog niet.

En rugzakken waren verboden in die tijd, dat was slecht voor de boeken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door bprosman »

merkloze Cola in 2 liter fles delen leverde ook nog vrienden op!
Met de gratis niet te versmaden extra virusjes :mrgreen:

Als je nu punt 9 maakt :
9. "Tas in kluisje op school en zelf even plastic tasje meenemen" is dit hele "probleem" ineens opgelost zonder dat we de grondwet hoeven te wijzigen.

P.S.
Als mijn kleinkinderen gelijk dingen voor mijn halen vind ik geen probleem.
Het zijn pas "mijn" dingen als ze ze al daadwerkelijk meegebracht hebben :wink:

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Boesta »

olaf79 schreef: - Er vindt hier discriminatie plaats op basis van leeftijd.
- Er moet wel degelijk voor kluisjes worden gezorgd zodat de klant zijn kostbaarheden veilig kan stallen
Winkelier moet voor kluisjes zorgen..? Klinkklare onzin! Hoe komt u erbij..?

Discriminatie..? Ook alweer onzin! Het heeft met groepsgedrag, diefstalpreventie en veiligheid te maken. Dit is gewoon toegestaan.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Miepje1 »

breien schreef:Leuk al die off topic schoolidyllen
Beter dan off-topic scheldpartijen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door olaf79 »

Miepje1 schreef:Ik zal al 40 jaar geleden op de middelbare school... in die tijd aten we altijd netjes het brood van thuis op. Vooral omdat mijn moeder altijd erg lekker brood kocht, en prima beleg, én omdat we nog niet van die verwende personen waren. Frisdrank kregen we thuis ook niet en ik heb het nooit gemist. Wij gingen soms wel met een groepje tussen de middag naar de bakker, kochten we voor 25 cent een papieren zak met de kruimels van de stroopwafels. Heerlijk! En soms had ik 50 cent, dan kocht ik een beker soep als in de winter de soepkar op het schoolplein stond.
Wij hadden geen automaten of kantine op school.
Je kreeg zeker een boterham met pindakaas en een glas melk. DAT is heel slecht voor de gezondheid volgens sommige deskundigen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Op af en toe een boterham met pindakaas is niks tegen. En gelukkig was men veertig jaar geleden nog niet zo neurotisch met eten bezig. Ik kreeg lekker bruin brood met kaas of vleeswaren, want ik houd niet van zoet. En nee, melk ook niet, want daar kan ik niet tegen. Ik drink het liefste gewoon water.
Zo goed?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:Je kreeg zeker een boterham met pindakaas en een glas melk. DAT is heel slecht voor de gezondheid volgens sommige deskundigen.
Lekker ondeskundige deskundigen dan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rugtasverbod Jumbo: tassen blijven onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Afgelopen zaterdag is er in Radar Radio aandacht besteed aan dit forumtopic. Met onder andere reacties van het CBL en het Juridisch Loket. Klik hier om te luisteren > http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... cholieren/

Gesloten