Pagina 1 van 1

Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Geplaatst: 29 jan 2017 20:43
door Gert-JanKorpershoek
In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...

Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
Medewerkers van Youfone staan je vriendelijk te woord, maar nemen niet de verantwoording voor deze onverwachte kosten. Is dit terecht?
Ik maak dit topic vooral als waarschuwing voor anderen.

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Geplaatst: 29 jan 2017 21:51
door Snoodaard
Gert-JanKorpershoek schreef: Het stond wel in de kleine lettertjes.
Case closed lijkt mij, voortaan beter de voorwaarden doorlezen.

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Geplaatst: 29 jan 2017 23:34
door absent
Maar waarom niet een dataplafond in de telefoon zelf ingesteld?

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Geplaatst: 30 jan 2017 00:29
door Dirkie
Gert-JanKorpershoek schreef:In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...

Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
En stop maar weer met verder lezen. Voortaan eerst de voorwaarden van je contract lezen, dan goed nadenken en vervolgens geen filmpjes van jezelf :mrgreen: sturen waarin je van de berg af gaat.

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Geplaatst: 30 jan 2017 08:26
door sjohie
Gert-JanKorpershoek schreef:In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...

Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
Medewerkers van Youfone staan je vriendelijk te woord, maar nemen niet de verantwoording voor deze onverwachte kosten. Is dit terecht?
Ik maak dit topic vooral als waarschuwing voor anderen.
Hun reactie is juist in dit geval, zij hebben hier geen verantwoordelijkheid in. Zij doen wat is afgesproken tussen jullie beide. En de waarschuwing voor het feit dat dit alleen geldt voor dataverbruik binnen Nederland staat in hetzelfde lettertype op hun site op de pagina over het dataplafond, dus niks kleine lettertjes.

En met hun prijs van 0,0605/Mb in het buitenland, heb jij tijdens je wintersport vakantie ruim 2Gb verstookt, (40/0.0605). Da's ook niet een kleine overschrijding ofzo.

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Geplaatst: 30 jan 2017 15:35
door BertvanEck
Ik begrijp niet dat je zelf tijdens je vakantie niet buiten deze troep kan leven het is weer de gebraden haan spelen maar als de factuur komt janken ...

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Geplaatst: 30 jan 2017 19:59
door hans.frissen
Kan jouw toestel niet zelf een plafond instellen.
Ik weet wel, dat de gebruikte data kunnen afwijken van hetgeen
jouw provider meet, maar bij mij werkt het prima.
Heb zelf een Samsung S :) -5.

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Geplaatst: 31 jan 2017 14:11
door De Econometrist
BertvanEck schreef:Ik begrijp niet dat je zelf tijdens je vakantie niet buiten deze troep kan leven het is weer de gebraden haan spelen maar als de factuur komt janken ...
Ja er lag bijna geen sneeuw met de kerst hè, dan krijg je dat.
Het ging trouwens om 650 Mb, en geen 2 Gig, maar het is evengoed meer dan even je e-mail, nu.nl, en sneeuwhoogtes checken...