Radar

toggle menu

David tegen Goliaht

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.

David tegen Goliaht

door Braman » 17 feb 2017 12:07

Ik heb een geschil met mijn hypotheek vestrekker ,ik heb een rentevoorstel formulier ingevuld en verzonden in de meegeleverde retourenveloppe naar de hypotheekverstrekker. De Hypotheekverstrekker het huidige Florius zegt dit formulier nooit ontvangen te hebben en dat zij daarom er vanuit gaan dat de oude rente stand voor de zelfde periode wordt geaccepteerd.
Wat inhoud dat ik een aantal procenten! misloop wat netto honderden euro's per maand is, ik heb sindsdien onder protest mijn hypotheek betaald na diverse gesprekken met de bank blijven zij vol houden dat zij het formulier niet hebben ontvangen en daarom vast houden aan de oude rentestand. Waarbij de bank een aanzienlijk voordeel heeft .
Ik heb kort naar het verzenden nog navraag gedaan of het formulier al was verwerkt de medewerker heeft mij verzekerd dat het z.s.m. zou worden verwerkt, toen bleek dat in de maanden daaropvolgend mijn hypotheeklasten ongewijzigd bleven heb ik nogmaals met de bank contact opgenomen en mij hier over uitgesproken.
Door privé omstandigheden heb ik mij niet in een juridisch strijd kunnen wikkelen, in een mensenleven zijn soms periodes die je moet ondergaan met prioriteitstellingen die lastig zijn maar onontkoombaar.
Mede door de aanhoudende financiële druk is geheel onverwachts in december 2015 mijn partner bewust uit het even gestapt, hopende dat het mij beter zou gaan door uitkeren van gelden uit de nalatenschap. Dit keiharde besluit wat mij enorm heeft geraakt is iets wat ik nooit voor mogelijk had gehouden je leest hierover in de media en nu overkomt dit mij.
Door steun uit mijn directe omgeving ,het interen op spaartegoed en uit laten keren van mijn premies heb ik het tot nu toe redelijk kunnen redden echter blijft de bank met de 4 procent rente als een zwaard boven mij hangen.
De bank belt mij soms een paar keer per dag privé en op mij werk, waar zij zelfs collega’s aanspreken op mijn betalingsachterstand om zo de druk op te voeren privé bescherming of enig moreel besef is weg bij deze mensen die als slagers te keer gaan.
Ik heb gevraagd of ik alle stukken mocht inzien uit mijn dossier dat ging niet melde de bank, ik heb ook gevraagd of zij e gespreksopname wilde terug luisteren ,er wordt altijd gemeld dat het telefoongesprek kan worden opgenomen o.a. voor trainingsdoeleinden.
De gesprekken waren niet meer te beschikking zo melde de bank, en staan zelfs niet geregistreerd terwijl op mij telefoonspecificatie exact terug te zien wanneer en hoelang ik gesprekken heb gehad met de bank.
Afgelopen week heeft de bank gemeld dat een makelaar mijn woning komt taxeren om zo de woning te gaan veilen, dit bij een openstaand bedrag van 4300 euro waarvan ik heb toezegt 2300 euro te gaan voldoen binnen twee dagen wat me ook is gelukt de bank zou dan de makelaar af bellen.
Om zeker te weten dat er geen verrassingen komen heb ik zowel woensdag als donderdag de bank gebeld om de betaling te verifiëren en of zij zich ook aan de afspraak houden en de taxateur zouden afbellen.
Op mijn verzoek is niet gereageerd, de medewerkers van Hypocasso die namens Florius handelen willen geen berichten noteren en kunnen ook niet bevestigen of gemaakte afspraken met collega’s ook echt gelden en worden nageleefd.
Toen ik vanochtend vroeg belde melde de contact persoon op mijn vraag of het bedrag dat ik in het begin van de week heb overgemaakt was ontvangen ,na een lange stilte en komt dan een aarzelde bevestiging alles om het spanend te houden ...
Nou dat is dan in ieder geval een opluchting dacht en de week maar eens rustig uitblazen, maar NEE! opeens was het zo dat ik zelf de makelaar maar moest vragen om weg te blijven en dat de afspraak alleen was dat ik zou betalen verder was het zo dat het restant bedrag eerst maar eens op tafel moest komen en of ik al zicht had op gelden uit de rechtszaak en waarom dat allemaal zolang duurt...kortom de bank heeft zich weer niet aan de afspraak willen houden en laat haar ware gezicht zien.
Ik heb gemeld dat ik moest werken vandaag vanaf 11.00 uur en dat mijn kinderen vanmiddag thuis zijn en ik hen zo weinig mogelijk van onze financiële toestanden wil belasten zeker in de Cito periode dat een iemand wakker ligt vind ik al meer dan genoeg.De medewerker melde nou dat is dan jammer want ik ga de makelaar niet afzeggen voordat u nog eens 1900 euro heeft bij gestort.
Ik heb haar gevraagd of dit normaal is als je een paar dagen terug nog een keiharde afspraak maakt dat bij een deel betaling van de achterstand de makelaar niet zou gaan taxeren, aangezien ik mijn kinderen niet wil conformeren met een taxateur die door mijn huis heen loopt alsof het al van hem is.
Men weet dat ik geen juridische bijstand heb en mij gaan advocaat kan veroorloven anders was dit waarschijnlijk al lang opgelost.

Wie van u kan mij adviseren of heft wellicht de zelfde slechte ervaringen met het nakomen van afspraken met de Hypotheekverstrekker .

Ik hoor graag van u.
groeten,Bram
Laatst bijgewerkt door Braman op 11 apr 2017 12:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Braman

RE: David tegen Goliaht

door thecure » 18 feb 2017 11:41

Paar dingen die mij opvallen:

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw partner. Alleen is er geen overlijdens risico verzekering? Zodat de helft of misschien de gehele hypotheek vrijkomt?

En dat de rente door het kwijt raken van stukken niet naar beneden ging is zuur, maar hoe had u dan de voorgaande periode de rente betaald?

Immers bij het afsluiten van de hypotheek wordt er naar de situatie op dat moment gekeken, of de lasten wel gedragen kunnen worden.
thecure

door chrisd1 » 18 feb 2017 11:49

Braman schreef:Wie van u kan mij adviseren
Zou iig kopieën van de kommunikatie inkl opnames van gevoerde tel gesprekken gaan maken en bewaren.
chrisd1

door GJvdZ » 18 feb 2017 15:25

Als jij David bent en de geldverstrekker Goliath, dan win jij toch?
GJvdZ

door BL2 » 18 feb 2017 19:21

Een triest verhaal, maar als het goed is en uw situatie is niet drastisch gewijzigd qua inkomen voor- en na overlijden partner, dan zou je de hyphotheek gewwoon moeten kunnen betalen.

Verder loopt een makelaar naruurlijk niet door je woning alsof die al van hem is, immers die komt toch echt niet binnen zonder je uitdrukkelijke toestemming.
BL2

door kokka » 19 feb 2017 11:18

op de website van Florius staat dat als je niet op tijd reageert op het rente aanbod, je de rentevast en rente krijgt die in de brief stond.
in jouw geval heb je dus zo te zien de 10 jaar vast rente gehad. Het is dus eigenlijk gewoon geheel volgens de voorwaarden van florius gebeurt.
voor welke rentevast periode had je willen gaan dan?

als je al 4300 euro achterloopt dan is dat niet van een paar maanden.
kokka

Sorteer op

Keer terug naar Hypotheek