Pagina 1 van 1

Simyo blijft facturen sturen voor overleden zus

Geplaatst: 20 mei 2017 20:16
door ingrid.veldkamp-bosma
Zo doet Simyo dat...
Op 14 maart is mijn zus overleden, 15 maart doorgegeven en 19 maart de overlijdensacte opgestuurd. Ik zou een eindafrekening krijgen. In april wordt een bedrag ingehouden inclusief abbonnementskosten van april. Huh, mijn zus is toch overleden? Ik gebeld, zou geregeld worden.
Dan krijg ik een rekening minus abb. kosten plus aanmanings kosten.

Weer gebeld zou geregeld worden. Weer een rekening, tweede aanmaning. Wat doe je dan? Juist, weer bellen, steeds pissiger maar omdat mevrouw aan de helpdesk er niks aan kan doen, heb ik me rustig gehouden. Mevrouw kan de overlijdensacte niet vinden, ik in het mail archief moeten duiken en ja hoor ineens had ze de mail wel gevonden. Mevrouw zou er nu persoonlijk achteraan gaan zodat dit opgelost zou worden. Gelukkig zou je zeggen.

Wat schetst mijn verbazing, vandaag een rekening en wat staat erboven, DERDE AANMANING, met de bijbehorende kosten. Maandag maar weer bellen, ik ben aan de top van mijn verbazing dat ze zo met overlijden van een famiielid omgaan.

Slogan van Simyo: Simyo. Gewoon slim...

Re: Simyo blijft facturen sturen voor overleden zus

Geplaatst: 20 mei 2017 20:40
door sylvesterb
Wanneer heb je gebeld en wanneer de 3de aanmaning ontvangen. Vergeet niet die processen zijn geautomatiseerd en kunnen vaak niet 1,2,3 stopgezet worden om 1 brief er nog tussenuit te halen.

Re: Simyo blijft facturen sturen voor overleden zus

Geplaatst: 22 mei 2017 08:36
door stofzuigertje
Geadresseerde Overleden en envelop niet meer openen!

Dan zien ze dat ze fout zitten en vooral niet bellen naar telecom firma.
Je hebt mooie belofte maar totaal geen bewijs.

Mailen kan nog maar vooral nooit bellen!
Wel kunnen zij bij niet tijdig stoppen of doorlopende contract of tijdens leven gebelde kosten op erfgenamen verhalen.
Maar dan moeten ze wel aan de erfgenamen van sturen!

Gewoon Retour afz... Overleden erop!

Re: Simyo blijft facturen sturen voor overleden zus

Geplaatst: 22 mei 2017 08:49
door Moneyman
ingrid.veldkamp-bosma schreef:Zo doet Simyo dat...
Op 14 maart is mijn zus overleden, 15 maart doorgegeven en 19 maart de overlijdensacte opgestuurd. Ik zou een eindafrekening krijgen. In april wordt een bedrag ingehouden inclusief abbonnementskosten van april. Huh, mijn zus is toch overleden? Ik gebeld, zou geregeld worden.
Dan krijg ik een rekening minus abb. kosten plus aanmanings kosten.

Weer gebeld zou geregeld worden. Weer een rekening, tweede aanmaning. Wat doe je dan? Juist, weer bellen, steeds pissiger maar omdat mevrouw aan de helpdesk er niks aan kan doen, heb ik me rustig gehouden. Mevrouw kan de overlijdensacte niet vinden, ik in het mail archief moeten duiken en ja hoor ineens had ze de mail wel gevonden. Mevrouw zou er nu persoonlijk achteraan gaan zodat dit opgelost zou worden. Gelukkig zou je zeggen.

Wat schetst mijn verbazing, vandaag een rekening en wat staat erboven, DERDE AANMANING, met de bijbehorende kosten. Maandag maar weer bellen, ik ben aan de top van mijn verbazing dat ze zo met overlijden van een famiielid omgaan.

Slogan van Simyo: Simyo. Gewoon slim...
Erg vervelend dit, zeker na het overlijden van een familielid. Maar probeer je niet té druk te maken, bij dergelijke partijen gaat op de automatische piloot en gaan dergelijke zaken vaker mis.

Re: Simyo blijft facturen sturen voor overleden zus

Geplaatst: 22 mei 2017 11:49
door alfatrion
Is het een idee om een keer een brief te sturen?

Re: Simyo blijft facturen sturen voor overleden zus

Geplaatst: 22 mei 2017 15:32
door Simyo Webcare
Beste Ingrid,

Nogmaals onze excuses voor deze gang van zaken. Het is absoluut niet de bedoeling dat er in een situatie als deze herinneringen worden gestuurd, laat staan dat er extra kosten in rekening worden gebracht.
Op 20 maart heeft mijn collega gelijk een verzoek ingediend om het abonnement van je zus met terugwerkende kracht te beëindigen. Dit proces is vervolgens in gang gezet en normaal gesproken volgt er dan enkel nog een factuur als er in de laatste maand verbruikskosten zijn gemaakt.

Helaas is er dit keer iets misgegaan. Dit was niet meteen zichtbaar voor mijn collega, vandaar de miscommunicatie.

Vanmorgen hebben we hierover telefonisch contact gehad en alle openstaande bedragen zijn door onze financiële afdeling dicht geboekt.

Ik wens je nog heel veel sterkte toe de komende tijd!

Als je nog vragen hebt, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Groetjes,
Simyo