LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Moneyman »

AicoS schreef:
25 sep 2018 20:10
Verder meldt men daar dat het niet specifiek iets is voor Sony maar dat dit mij bij een Canon of een Nikon ook kan overkomen. Ook bij systeemcamera’s en spiegelreflexcamera’s. Het schijnt vrij normaal te zijn dat dit zich binnen een paar jaar voordoet. Wat moet je dan nog kopen?
Ik ben vrij actief op de grote fotografiefora en lees daar nooit over dit probleem bij Canon of Nikon. Sony daarentegen... Uiteraard kan het bij ieder merk camera voorkomen, maar bij Sony is het gewoon bovengemiddeld veel.

AicoS
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2018 20:01

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door AicoS »

Dank u voor de feedback. Dit geeft hoop.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Moneyman »

In welk opzicht geeft dat hoop?

AicoS
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2018 20:01

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door AicoS »

Kan ik in ieder geval een camera vinden die hier geen last van heeft.

AicoS
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2018 20:01

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door AicoS »

Kleine update op mijn bericht. Sony heeft gereageerd en geeft mij €100,- coulance-korting op een nieuwe camera. Geen korting op de reparatie. Ik denk dat ik hun aanbod afsla. Ik wil niet weer een camera met groot risico op hetzelfde probleem.
Toch jammer. Ik denk dat heel veel mensen na deze ervaring nooit weer een Sony camera zullen kopen.

AicoS
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2018 20:01

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door AicoS »

Kleine update op mijn bericht. Sony heeft gereageerd en geeft mij €100,- coulance-korting op een nieuwe camera. Geen korting op de reparatie. Ik denk dat ik hun aanbod afsla. Ik wil niet weer een camera met groot risico op hetzelfde probleem.
Toch jammer. Ik denk dat heel veel mensen na deze ervaring nooit weer een Sony camera zullen kopen.

Chentol88
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2018 15:26

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Chentol88 »

Zelfde probleem! Camera 3,5 jaar oud en de melding in beeld "E:62:10". Benieuwd wat Sony hier mee gaat doen!

TOMSTAM
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 13:43

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door TOMSTAM »

Tot op vandaag nog niets vernomen van Sony

sony.e.62.10
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2018 15:06

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sony.e.62.10 »

Hallo,
Ik heb ook hetzelfde probleem en ik ben al maanden in besprekingen met de technische ondersteuning van Sony zonder resultaat.
Ik heb meer dan honderd forums gevonden zoals deze waar gebruikers wanhopig op zoek zijn naar een oplossing.
Ik ben zo boos dat ik een micro-website en een YouTube-kanaal heb gemaakt om dit allemaal te documenteren!
Ik heb ook de tijdelijke oplossing gedocumenteerd die op het internet vroeger circuleerde maar lijkt nu te zijn verdwenen...
Misschien kan het helpen

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Moneyman »

sony.e.62.10 schreef:
29 okt 2018 15:19
Ik heb meer dan honderd forums gevonden zoals deze waar gebruikers wanhopig op zoek zijn naar een oplossing.
Ik ben zo boos dat ik een micro-website en een YouTube-kanaal heb gemaakt om dit allemaal te documenteren!
Eén tip: laat het los. Dit is zó zonde van je tijd en energie...

MarthedeG
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2018 15:42

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door MarthedeG »

Omdat ik zo tevreden was met mijn Sony H9, heb ik september 2016 weer voor een Sony Cybershot gekozen. Vanwege de 50x optische zoom is het de HX300 geworden. Twee jaar ging alles prima tot ik een week geleden ik de foutmelding E:62:10 kreeg. Ik had me al voorgenomen komende week naar de winkel te gaan waar ik deze camera heb aangeschaft, maar aan alles wat ik hier op het forum gelezen heb, ben ik bang dat ook ik met een kluitje in het riet gestuurd zal worden. Ik ga het evengoed proberen of ze er iets aan kunnen doen. En anders is onze hoop gevestigd op Radar.

c. baart
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2019 16:44

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door c. baart »

Ook ik reageer op deze oproep. Twee en een half jaar geleden de Sony DSC-HX 400V gekocht. Ongeveer 2 maanden geleden verschijnt ineens de foutmelding 62:10. Eerst niet direct wetend wat dit betekent, fotografeer ik rustig verder en constateer echter slechte beeldkwaliteit. Ik ga googelen en lees dat die melding 62:10 een veel voorkomend euvel bij dit type fototoestel van Sony is. Balen dus! En dat voor een toestel waarvoor ik toch een behoorlijke prijs (zo'n 490 euro) heb moeten betalen. Wat nu?
Sony geeft aan hier niets mee te willen doen, terwijl de reparatiekosten zo hoog zijn dat deze niet in verhouding zijn met de aanschafprijs. Mijn hoop is nu op u, het Radar-team, gevestigd.

sony.e.62.10
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2018 15:06

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sony.e.62.10 »

c. baart schreef:
16 mei 2019 18:56
Ook ik reageer op deze oproep. Twee en een half jaar geleden de Sony DSC-HX 400V gekocht. Ongeveer 2 maanden geleden verschijnt ineens de foutmelding 62:10. Eerst niet direct wetend wat dit betekent, fotografeer ik rustig verder en constateer echter slechte beeldkwaliteit. Ik ga googelen en lees dat die melding 62:10 een veel voorkomend euvel bij dit type fototoestel van Sony is. Balen dus! En dat voor een toestel waarvoor ik toch een behoorlijke prijs (zo'n 490 euro) heb moeten betalen. Wat nu?
Sony geeft aan hier niets mee te willen doen, terwijl de reparatiekosten zo hoog zijn dat deze niet in verhouding zijn met de aanschafprijs. Mijn hoop is nu op u, het Radar-team, gevestigd.
Geachte,

Op de website [Tekst verwijderd] bestaat er een gedocumenteerde procedure die een tijdelijke oplossing voor het probleem biedt.
Helaas is deze oplossing tijdelijk omdat deze procedure telkens moet worden herhaald als het apparaat wordt ingeschakeld.

Ik raad U aan om contact op te nemen met de technische ondersteuningsdiensten van SONY (https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email)

Aangezien de meer dan 400 forums (zie [Tekst verwijderd]) waar gebruikers klagen over dezelfde symptomen is het duidelijk dat het hier over een verborgen defect gaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2019 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubieuze link

CORVANBOMMEL
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2019 10:56

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door CORVANBOMMEL »

Ik heb de 400 en sinds vandaag heb ik deze storing ook.
27 Januari 2016 de camera gekocht.
Camera gekocht bij de Mediamarkt.
Nog niet bij de Media markt geweest.
Maar wel contact gezocht met de reparatie afdeling van Sony.
Ben benieuwd met wat ze komen.
Wij hebben in huis bijna alles van dit merk omdat we weinig problemen hebben verder over dit merk.
We hopen dat ze met een nette regeling gaan komen.
We zijn wel erg verbaast dat erg zoveel klachten over deze camera zijn met deze storing!

Fil67
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2019 20:02

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Fil67 »

Ik heb het dus ook zitten.
GA Maandag naar winkel.
Benieuwd

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

[Tekst verwijderd]

Een complete website gewijd aan alleen deze error. Het te vervangen onderdeel is niet duur, maar de reparatie voor de gemiddelde consument ondoenlijk. Complex priegelwerk met tal van kwetsbare onderdelen.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2019 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubieuze link

sony.e.62.10
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2018 15:06

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sony.e.62.10 »

Vanwege de Dot Tk-zwendel is de uitleg van fout E:62:10 nu beschikbaar op http://sony-e-62-10.atspace.cc/

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@sony.e.62.10 had foute link geplaatst,

Deze gemeld en nu verwijderd, Moderators bedankt.

Deze bovenstaande werkte nu wel goed.
Tip; na plaatsen link even controleren, binnen 1 uur zelf verwijderen of aanpassen!

ERtn
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2020 00:01

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door ERtn »

Vandaag deze melding ook op mijn Sony DSC-HX400V gekregen. Is er door Radar nog contact geweest met Sony en bieden zij een oplossing. Op internet veel negatieve berichten gelezen over de afhandeling van dit probleem door Sony. Wordt niet erkend als fout die veelvuldig voorkomt bij deze modellen.

Gesloten