LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
fred.janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2017 22:42
Contacteer:

Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door fred.janssen »

Ik heb een Vodafone Red super abonnement afgesloten in maart van dit jaar op aanbeveling van Vodafone daar dit het perfecte abonnement zou zijn voor mij daar ik 6-7 maanden in Spanje verblijf. Met dit abonnement zou ik onbeperkt kunnen bellen, sms en 12 GB internetten in Europa. Gisteren een sms van Vodafone ontvangen dat ik dit abonnement nog maar 4 maanden achter elkaar kan gebruiken in het buitenland en indien ik dat langer gebruik er extra kosten worden doorberekend. Zie ook www.vodafone.nl/fup. Ik heb contact gehad met Vodafone daar ik hierdoor wordt benadeeld en mijn contract wil opzeggen. Vodafone wil hieraan niet meewerken. Zie ook https://tweakers.net/nieuws/126003/voda ... aming.html. Het vreemde is dat zakelijke klanten niet benadeeld worden
Kan Radar aan dit probleem aandacht geven?

Verwijderd

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door Verwijderd »

fred.janssen schreef:Ik heb een Vodafone Red super abonnement afgesloten in maart van dit jaar op aanbeveling van Vodafone daar dit het perfecte abonnement zou zijn voor mij daar ik 6-7 maanden in Spanje verblijf. Met dit abonnement zou ik onbeperkt kunnen bellen, sms en 12 GB internetten in Europa. Gisteren een sms van Vodafone ontvangen dat ik dit abonnement nog maar 4 maanden achter elkaar kan gebruiken in het buitenland en indien ik dat langer gebruik er extra kosten worden doorberekend. Zie ook http://www.vodafone.nl/fup. Ik heb contact gehad met Vodafone daar ik hierdoor wordt benadeeld en mijn contract wil opzeggen. Vodafone wil hieraan niet meewerken. Zie ook https://tweakers.net/nieuws/126003/voda ... aming.html. Het vreemde is dat zakelijke klanten niet benadeeld worden
Kan Radar aan dit probleem aandacht geven?
Voor zover ik weet moet Vodafone wel meewerken met het opzeggen van het contract. Ze veranderen eenzijdig iets dat jullie contractueel hebben vastgelegd. Dan mag u ook kosteloos ontbinden. Ik snap de fup van Vodafone verder wel. Als u 6-7 maanden per jaar in Spanje verblijft kunt u wellicht beter daar een abonnement afsluiten.

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zie hier het topic op rechtenforum.nl hierover
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/45915
MichielFRL schreef:Het is niet Vodafone die dit bedacht heeft, zo is het opgenomen in de roaming wet.
Dat is onjuist.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door sjohie »

MichielFRL schreef:Het is niet Vodafone die dit bedacht heeft, zo is het opgenomen in de roaming wet.
Dit dus, dit is een paar jaar geleden ook uit ten treure behandeld toen de BTW omhoog ging. Als het een vanwege overheidswege (NLse of EU) opgelegd iets is, is het géén reden tot ontbinding

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door alfatrion »

Vodafone is alleen niet wettelijk verplicht om een FUP toe te passen.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door lijfrente »

alfatrion schreef:Zie hier het topic op rechtenforum.nl hierover
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/45915
MichielFRL schreef:Het is niet Vodafone die dit bedacht heeft, zo is het opgenomen in de roaming wet.
Dat is onjuist.
In de voorwaarden van Vodafone is dit duidelijk beschreven wanneer de FUP toegepast wordt.
Laatst gewijzigd door lijfrente op 16 jun 2017 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door ArneLH »

De Uitvoeringsverordening 2016/2286, waarbij fair use voor roaming wordt ingevoerd, doet expliciet geen afbreuk aan de keuze van "roamende klanten die reeds hebben gekozen voor een specifiek roamingtarief, of die reeds onder een tarief vallen dat aantoonbaar lager is dan het eurodatatarief, of die reeds hebben gekozen voor een pakket op grond waarvan zij voor gereguleerde dataroamingdiensten een ander tarief genieten dan hen zou zijn aangeboden indien zij deze keuze niet hadden gemaakt" (artikel 13 lid 3 Verordening 531/2012).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:Vodafone is alleen niet wettelijk verplicht om een FUP toe te passen.
Maar Vodafone is wel verplicht om de data die hun klanten gebruiken via de roaming partners te betalen aan hun roaming partners. Als je er dan geen fup op zet, kunnen ze de deuren wel sluiten.

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door alfatrion »

lijfrente schreef:In de voorwaarden van Vodafone is dit duidelijk beschreven wanneer de FUP toegepast wordt.
En dus? Op welke manier krijgt een beding uit de algemene voorwaarden van Vodafone wettelijke status?
GJvdZ schreef:Maar Vodafone is wel verplicht om de data die hun klanten gebruiken via de roaming partners te betalen aan hun roaming partners. Als je er dan geen fup op zet, kunnen ze de deuren wel sluiten.
En dus? Wil je zeggen dat je klanten geen ontbindingsmogelijkheid hoeft aan te bieden, als je een wijziging doorvoert die in hun nadeel is, wanneer vast staat dat je niet kunt overleven, als je het nadeel niet doorvoert?
ArneLH schreef:De Uitvoeringsverordening 2016/2286, waarbij fair use voor roaming wordt ingevoerd, doet expliciet geen afbreuk aan de keuze van "roamende klanten die reeds hebben gekozen voor een specifiek roamingtarief, of die reeds onder een tarief vallen dat aantoonbaar lager is dan het eurodatatarief, of die reeds hebben gekozen voor een pakket op grond waarvan zij voor gereguleerde dataroamingdiensten een ander tarief genieten dan hen zou zijn aangeboden indien zij deze keuze niet hadden gemaakt" (artikel 13 lid 3 Verordening 531/2012).
Het punt dat je wilt maken komt (bij mij in ieder geval) niet helder over. Bedoel je dat Vodafone een uitzondering mag maken voor huidige klanten?

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door lijfrente »

alfatrion schreef:
lijfrente schreef:In de voorwaarden van Vodafone is dit duidelijk beschreven wanneer de FUP toegepast wordt.
En dus? Op welke manier krijgt een beding uit de algemene voorwaarden van Vodafone wettelijke status?
GJvdZ schreef:Maar Vodafone is wel verplicht om de data die hun klanten gebruiken via de roaming partners te betalen aan hun roaming partners. Als je er dan geen fup op zet, kunnen ze de deuren wel sluiten.
En dus? Wil je zeggen dat je klanten geen ontbindingsmogelijkheid hoeft aan te bieden, als je een wijziging doorvoert die in hun nadeel is, wanneer vast staat dat je niet kunt overleven, als je het nadeel niet doorvoert?
ArneLH schreef:De Uitvoeringsverordening 2016/2286, waarbij fair use voor roaming wordt ingevoerd, doet expliciet geen afbreuk aan de keuze van "roamende klanten die reeds hebben gekozen voor een specifiek roamingtarief, of die reeds onder een tarief vallen dat aantoonbaar lager is dan het eurodatatarief, of die reeds hebben gekozen voor een pakket op grond waarvan zij voor gereguleerde dataroamingdiensten een ander tarief genieten dan hen zou zijn aangeboden indien zij deze keuze niet hadden gemaakt" (artikel 13 lid 3 Verordening 531/2012).
Het punt dat je wilt maken komt (bij mij in ieder geval) niet helder over. Bedoel je dat Vodafone een uitzondering mag maken voor huidige klanten?

Of Vodafone in overtreding met de wet is weet ik niet, maar ik denk toch, dat ze weten wat ze doen.

In mijn voorwaarden staat het duidelijk beschreven, dus ik weet hoe te handelen.

Wat andere klanten voor voorwaarden gekregen hebben(misschien niet gelezen) kan kinder beoordelen.

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat Vodafone een brief had moeten sturen, waarin ze had aangegeven welke wijzigingen Vodafone ging doorvoeren over vier weken en waarin ze had aangeven dat klanten voor die tijd kosteloos konden opzeggen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:
ArneLH schreef:De Uitvoeringsverordening 2016/2286, waarbij fair use voor roaming wordt ingevoerd, doet expliciet geen afbreuk aan de keuze van "roamende klanten die reeds hebben gekozen voor een specifiek roamingtarief, of die reeds onder een tarief vallen dat aantoonbaar lager is dan het eurodatatarief, of die reeds hebben gekozen voor een pakket op grond waarvan zij voor gereguleerde dataroamingdiensten een ander tarief genieten dan hen zou zijn aangeboden indien zij deze keuze niet hadden gemaakt" (artikel 13 lid 3 Verordening 531/2012).
Het punt dat je wilt maken komt (bij mij in ieder geval) niet helder over. Bedoel je dat Vodafone een uitzondering mag maken voor huidige klanten?
Het lijkt me dat hier staat: de fup geldt alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten in het geval ze al afspraken hebben over fair use. Wat dus terug te vinden is in de algemene voorwaarden van het abonnement van voor 14 juni 2017

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.

Gesloten