Radar

toggle menu

Bij zwak Open Wifi schakelt telefoon over naar data provider

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Bij zwak Open Wifi schakelt telefoon over naar data provider

door K.Schoots » 19 jun 2017 17:31

Ik heb een sim only abonnement bij Youfone.
Ik lag in het Amphia ziekenhuis Breda. Met de tablet kreeg ik keurig contact met het open-wifi van het ziekenhuis.
Ik werd getransporteerd naar een ander Amphiaziekenhuis in Breda.
Ik dacht verbinding te hebben met het open wifi van dat ziekenhuis. Daar mijn dochter in Frankrijk zit wilde ik graag skypen appen enz.
Na een dag kwam ik erachter, dat ik Niet via het Open wifi had gecommuniceerd, maar met de bundel van Youfone.
Gevolg. Bundel op en een extra rekening van € 42,37.
Gebeld met youfone, omdat hun website geen informatie bevat over het gebruik van (open) wifi, omschakeling enz.
Normaal gebruik ik maar enkele tientallen MB's (facturen in te zien). Dus nu op mijn operatie nog een kwaadwillende operatie van Youfone. Hun stelling: Iedereen weet, dat je bij een zwak Open Wifi wordt overgeschakeld op 3G of 4G. Had ik maar een datalimiet moeten instellen. Echter bij het aangaan van het abonnement werd mij geadviseerd, dat dat niet nodig is/was, vanwege het lage verbruik. Klopte volgens hun gegevens. Maar daar ik dat niet had ingesteld: GEEN coulance
Het woord coulance komt niet in hun woordenboek voor. Wel een bastion aan onbegrip.

K.Schoots

RE: Bij zwak Open Wifi schakelt telefoon over naar data provider

door thecure » 19 jun 2017 17:34

aan de icoontjes op de statusbalk kun je altijd zien of je op de wifi zit of op 4G. en anders schakel je de dataverbinding toch uit? kun je nooit ongemerkt data verbruiken.
thecure

door Nijogeth » 19 jun 2017 17:50

Dat doet de telefoon zelf als de dataverbinding aanstaat. Hier kan Youfone niks aan doen. De telefoon en de app bepalen wat er aan internetsnelheid nodig is en zal dus bij onvoldoende snelheid via wifi automatisch overschakelen, omdat de gebruiker (u dus) dat opdraagt (u wilt skypen en de telefoon zorgt ervoor dat dit kan).
Nijogeth

door NeoDutchio » 19 jun 2017 17:56

Als uw telefoon geen wifinetwerk kan vinden schakelt deze over naar het eigen netwerk. Dat u niet oplet op welk netwerk u zit kan enkel aan uzelf aangerekend worden.
In hoeverre kunt u aantonen dat Youfone hiervoor zou moeten betalen? Zij hebben niets fout gedaan.
Laatst bijgewerkt door NeoDutchio op 19 jun 2017 19:13, in totaal 1 keer bewerkt.
NeoDutchio

door GJvdZ » 19 jun 2017 18:50

Na het lezen van de reacties neem ik aan dat TS even excuses aan gaat bieden aan Youfone n.a.v. de misplaatste opmerkingen.
GJvdZ

door MichielFRL » 19 jun 2017 19:13

TS is topicstarter 100 met dit onderwerp.
Gebruikersfouten zijn niet te claimen bij een leverancier.

TS. Neem je verantwoordelijkheid, erken je fout en pak je leermoment.
MichielFRL

door breien » 19 jun 2017 19:17

Men kan toch niet van consumenten verwachten dat ze opletten of eigen verantwoordelijkheden op zich nemen. :mrgreen:
breien

door ZaBo » 19 jun 2017 21:29

Ok weer een sociaal onwenselijk antwoordt.
U heeft de mogelijkheid om de modus Mobiel data verkeer aan te zetten dan wel uit te zetten, laat u deze aan, en heeft u wifi ook aan staan, maar is wifi signaal zwak of buiten wifi signalen (open) gaat het auto over op 2/3/4 g

Helaas voor ( als eind gebruiker) bent u zelf daar verantwoordelijk voor
ZaBo

door ZaBo » 19 jun 2017 21:35

Dus nu op mijn operatie nog een kwaadwillende operatie van Youfone. .[/quote]

Dat vind ik eigenlijk nog het meest schokkende van het relaas, en vraag me echt af wat er soms mis is met mensen

Hoe durf je zoiets te plaatsen over een bedrijf wat part nog deel heeft aan het probleem(buiten het feit dat zij mobile nr & gebruik netwerk aanbieden)
ZaBo

door sylvesterb » 19 jun 2017 22:47

K.Schoots schreef:Ik dacht verbinding te hebben met het open wifi van dat ziekenhuis. .

De tablet geeft dit aan.

K.Schoots schreef:Gebeld met youfone, omdat hun website geen informatie bevat over het gebruik van (open) wifi, omschakeling enz.

Logische want je mobiele telefoon aanbieder bepaald dat niet. Deze instellingen kun je veelal terug vinden in de handleiding van je tablet of op internet als je zoekt op de tablet. Youfone heeft hier geen enkele invloed op.

K.Schoots schreef:Normaal gebruik ik maar enkele tientallen MB's (facturen in te zien). Dus nu op mijn operatie nog een kwaadwillende operatie van Youfone. Hun stelling: Iedereen weet, dat je bij een zwak Open Wifi wordt overgeschakeld op 3G of 4G.

Er zit geen verschil tussen Open wifi en gesloten wifi met het omschakelen. Kan me dus niet voorstellen dat dit de stelling was van Youfone.

K.Schoots schreef:Had ik maar een datalimiet moeten instellen. Echter bij het aangaan van het abonnement werd mij geadviseerd, dat dat niet nodig is/was, vanwege het lage verbruik. Klopte volgens hun gegevens.

Dus voordat je een contract afsloot wisten zij al je datagegevens?

K.Schoots schreef:Maar daar ik dat niet had ingesteld: GEEN coulance
Het woord coulance komt niet in hun woordenboek voor. Wel een bastion aan onbegrip.

Youfone is een low budget aanbieder veelal doen die weinig aan coulance. Coulance is buiten het beleid geld geven en dit betalen alle klanten samen en als je de goedkoopste wilt zijn dan moet je dit dus zo min mogelijk doen anders kun je niet de goedkoopste zijn.
sylvesterb

door sjohie » 20 jun 2017 07:28

K.Schoots schreef:Ik heb een sim only abonnement bij Youfone.
Ik lag in het Amphia ziekenhuis Breda. Met de tablet kreeg ik keurig contact met het open-wifi van het ziekenhuis.
Ik dacht verbinding te hebben met het open wifi van dat ziekenhuis. Daar mijn dochter in Frankrijk zit wilde ik graag skypen appen enz.
Na een dag kwam ik erachter, dat ik Niet via het Open wifi had gecommuniceerd, maar met de bundel van Youfone.
Gevolg. Bundel op en een extra rekening van € 42,37.
Gebeld met youfone, omdat hun website geen informatie bevat over het gebruik van (open) wifi, omschakeling enz.
Normaal gebruik ik maar enkele tientallen MB's (facturen in te zien). Dus nu op mijn operatie nog een kwaadwillende operatie van Youfone. Hun stelling: Iedereen weet, dat je bij een zwak Open Wifi wordt overgeschakeld op 3G of 4G. Had ik maar een datalimiet moeten instellen. Echter bij het aangaan van het abonnement werd mij geadviseerd, dat dat niet nodig is/was, vanwege het lage verbruik. Klopte volgens hun gegevens. Maar daar ik dat niet had ingesteld: GEEN coulance

Tsja, moet je nagaan wat ze over ú zeiden, de zoveelste klant die zijn eigen gekochte apparaat niet goed in had gesteld, en de gevolgen ervan. hén in de schoenen probeert te schuiven. :wink:

Als het een modern android model is, staat er onder het menu "WiFi" iets van WiFi+ of smart WiFi, een optie die als het wifisignaal afneemt of wegvalt, de dataverbinding aanzet als deze uit staat om de bundel te beschermen, dit om het browsen/appen/skypen door te laten gaan. Op Samsung tablets staat die optie uit de doos op áán weet ik. Daar zou ik even naar kijken. En natuurlijk de dataverbinding altijd uit zetten, want er zijn meer redenen waarom een WiFi signaal weg kan vallen, denk aan een router thuis die vastloopt. Als de dataverbinding dan nog aanstaat, springt de tablet daar op, ook als je dat soort WiFi+ functies uit hebt staan.
sjohie

door Dirkie » 20 jun 2017 10:30

K.Schoots schreef:Ik heb een sim only abonnement bij Youfone.
Ik dacht verbinding te hebben met het open wifi van dat ziekenhuis.
En verder lezen heeft weinig zin. U dacht iets maar u heeft dit niet gecontroleerd. Jammer maar helaas. Uw provider kan namelijk niet zien wat U denkt.
Dirkie

door rvjapio » 20 jun 2017 10:35

Laat mijn samsung galaxy nu nooit automatisch overschakelen... als mijn wifi wegvalt heb ik gewoon geen verbinding meer en schakel ik zelf handmatig over naar het netwerk. Dan krijg ik daarvan ook nog een waarschuwing. Misschien is dat ergens in te stellen?
rvjapio

door sjohie » 20 jun 2017 12:29

rvjapio schreef:Laat mijn samsung galaxy nu nooit automatisch overschakelen... als mijn wifi wegvalt heb ik gewoon geen verbinding meer en schakel ik zelf handmatig over naar het netwerk. Dan krijg ik daarvan ook nog een waarschuwing. Misschien is dat ergens in te stellen?

Yup, als je een recent model van ze hebt, van de S6 weet ik het zeker, staat er onder het menu WiFi een optie om de telefoon bij een afnemend of zelfs weggevallen WiFi signaal, te doen overstappen naar de dataverbinding. Op de S6 van mijn vriendin stond dat uit de doos ook nog aan.
sjohie

door ZaBo » 20 jun 2017 16:06

@k.schoots,
Zou het wel op prijsstellen als u nu nog even een reactie geeft

Of is het een kwestie van gewoon een klacht dumpen in de hoop dat, iemand aan uw zijde staat ( al dan niet met wel/niet ter zake doende wetsartikelen)

Zou u sieren om toe te geven, dat u zelf een fout heeft gemaakt (wat helemaal niet erg is)
ZaBo

Sorteer op

Keer terug naar Internetproviders