Radar

toggle menu

Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.

Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door Margreet2707 » 04 jul 2017 12:19

enige tijd geleden ben ik gebeld door een organisatie, heel verhaal, er stond een reis voor mij klaar, slechts 55 Euro en ze stuurden wel een mail met infomormatie, bandje werd opgenomen; blijkbaar (niet goed opgelet) hebben ze aangegeven dat als ik niet van deze aanbieding gebruik zou maken ik dat binnen 2 weken moest melden (volgens mij nooit mail ontvangen); krijg nu bericht dat termijn is verstreken en of ik het openstaand bedrag van 55 Euro over wil maken op rekening NL21INGB0007764007 bic: INGBNL2A tnv Yourbooking BV. Uiteraard ga ik bedrag niet overmaken, de vraag is of hier meerdere klachten over zijn en of dit juridische gevolgen heeft.
Met vriendelijke groet, Margreet

Margreet2707
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 jul 2017 12:14

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door Costnix » 04 jul 2017 13:09

Ben wel eens door zo'n organisatie gebeld. Het gesprek duurde maar 10 seconde.
Hoe dat kan? Ik heb gewoon opgehangen!
Costnix
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 26 nov 2016 10:27

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door BreejKC » 04 jul 2017 13:50

U hoeft niets te betalen. Ook niets aantrekken van incassobureaus en gedreig met een deurwaarder. Telefonisch is namelijk geen overeenkomst tot stand gekomen, ook al willen ze u anders doen geloven.

Zolang er geen handtekening van u op schrift staat of er geen bevestiging per email door u is verstuurd, is die overeenkomst er dus niet. Ook de tegenpartij kan niets aantonen, en dat weten ze best. Hun verdienmodel is gebaseerd op mensen die angstig worden en zich laten intimideren en daardoor toch maar betalen.

Gisteravond is dit onderwerp uitgebreid behandeld in tv-programma De groeten van MAX. Als u de mogelijkheid heeft dit nog te bekijken (Tv-gemist / NPO Gemist) dan zou ik u aanraden dit, voor uw gemoedsrust, zeker te doen.
BreejKC
 
Berichten: 486
Geregistreerd: 16 jul 2012 17:36

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door Appie83 » 04 jul 2017 13:59

Margreet2707 schreef:enige tijd geleden ben ik gebeld door een organisatie, heel verhaal, er stond een reis voor mij klaar, slechts 55 Euro en ze stuurden wel een mail met infomormatie, bandje werd opgenomen; blijkbaar (niet goed opgelet) hebben ze aangegeven dat als ik niet van deze aanbieding gebruik zou maken ik dat binnen 2 weken moest melden (volgens mij nooit mail ontvangen); krijg nu bericht dat termijn is verstreken en of ik het openstaand bedrag van 55 Euro over wil maken op rekening NL21INGB0007764007 bic: INGBNL2A tnv Yourbooking BV. Uiteraard ga ik bedrag niet overmaken, de vraag is of hier meerdere klachten over zijn en of dit juridische gevolgen heeft.
Met vriendelijke groet, Margreet


Als u ja hebt gezegd tegen deze eenmalige dienst en u hebt geen gebruik gemaakt van het bedenktermijn dan is er een overeenkomst tot stand gekomen en dan moeten zij u de reis leveren en moet u de 55,- betalen. Betaalt u niet dan zien we u mogelijk over een aantal weken terug omdat er een incassobureau is ingeschakeld. Overigens hadden ze u voor een reis geen bedenktermijn hoeven te geven.

En inderdaad gelijk nee zeggen en vervolgens ophangen. Als je het had willen kopen dan had je het zelf wel bedacht en dezelfde actie is vaak ook wel op internet te vinden waar je alles kan nalezen.
TIP: https://www.consuwijzer.nl/thema/verkooptechnieken-aan-de-telefoon
Appie83
 
Berichten: 290
Geregistreerd: 12 jun 2014 14:26

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door Appie83 » 04 jul 2017 14:03

BreejKC schreef:U hoeft niets te betalen. Ook niets aantrekken van incassobureaus en gedreig met een deurwaarder. Telefonisch is namelijk geen overeenkomst tot stand gekomen, ook al willen ze u anders doen geloven.

Zolang er geen handtekening van u op schrift staat of er geen bevestiging per email door u is verstuurd, is die overeenkomst er dus niet. Ook de tegenpartij kan niets aantonen, en dat weten ze best. Hun verdienmodel is gebaseerd op mensen die angstig worden en zich laten intimideren en daardoor toch maar betalen.

Gisteravond is dit onderwerp uitgebreid behandeld in tv-programma De groeten van MAX. Als u de mogelijkheid heeft dit nog te bekijken (Tv-gemist / NPO Gemist) dan zou ik u aanraden dit, voor uw gemoedsrust, zeker te doen.


LET OP... dit geldt niet voor eenmalige diensten, verlengingen, vernieuwingen, en overeenkomsten waarbij zowel een product als dienst worden aangeboden. :!:
Hopelijk hebben ze deze uitzonderingen wel genoemd bij groeten van MAX
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/overeenkomst-sluiten-telemarketing
Appie83
 
Berichten: 290
Geregistreerd: 12 jun 2014 14:26

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door WarmeDouche » 04 jul 2017 14:54

Beste Margreet,
Ik ben vanmorgen ook door dat bedrijf gebeld, met het verzoek om vandaag 4 juli 55,- euro te betalen.
Waarschijnlijk hebben ze een paar weken geleden het gesprek opgenomen waarin ik deelname heb bevestigd, althans dat vermoed ik.
Ik ga dus niet betalen voor producten, die ik niet heb ontvangen, ik heb ook geen bevestigingsmail gestuurd.
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
En anders heb ik een nieuwe klus voor Antoinette Hertsenberg.

Groet,
Jan
WarmeDouche
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 jul 2017 14:41

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door JacquelineKro » 05 jul 2017 10:13

Hallo ik maak net hetzelfde mee. Kreeg net een telefoontje van yourbooking bv.
Met het verhaal dat ik een gesprek had met een van hun, over een hotelverblijf voor € ......
verbouwereerd als ik was thuis gelijk zoeken naar 't mailtje maar kan niets vinden.
Nu zeggen ze of ik 55 Euro over wil maken op rekening NL21INGB0007764007 bic: INGBNL2A tnv Yourbooking BV.
Dat zou ik vandaag moeten doen anders sturen ze een incasso bureau op me af.
Deze ga ik zeker NIET betalen aan hun, ze zijn niet helemaal wijs om de mensen zo te belazeren.

Groetjes: Jacqueline
JacquelineKro
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 jul 2017 10:03

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door BreejKC » 05 jul 2017 13:58

In de uitzending van "De groeten van Max", afgelopen maandagavond, ging het ook over een telefonisch aangeboden reis, die niet schriftelijk was bevestigd per email of waar nooit een handtekening voor was gezet. Die mevrouw van de ANWB was zeer duidelijk over en zeer stellig daarin. Niet betalen was het overduidelijke advies.

Nogmaals, bekijk deze uitzending eens via "Tv-gemist" of "NPO-gemist". Ik kan me niet voorstellen dat ze zo openlijk op tv die duidelijkheid en stelligheid maar uit hun duim hebben zitten zuigen.
BreejKC
 
Berichten: 486
Geregistreerd: 16 jul 2012 17:36

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door jan.vander-heide » 05 jul 2017 18:22

Goedenavond. Ik ben ook vandaag gebeld door ze met hetzelfde verhaal. Ik had nog gezegd dat ik geen mail het gekregen. "Ja hoor heb je wel, die zal wel in je spam mail staan. Nou ik check elke paar dagen mijn spam en er is niets binnen gekomen. "Nou dan heb je het toch vast gemist". "Of het ligt aan je e-mailadres, ik zou je mailadres dan maar veranderen" zei hij. "Maakt niet uit dat je hem niet gekregen of gelezen hebt, toch betalen, vandaag nog want de twee weken zijn om. Fijne dag" en dat was het. Nu lees ik dat er meer vandaag zijn gebeld door ze. Dit is toch gewoon oplichting!?
jan.vander-heide
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 jul 2017 17:52

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door jan.vander-heide » 05 jul 2017 18:31

Oh ja en het vreemde is dat ze dus een e-mailbevesting zouden sturen voor de reis....... maar een betalingsverzoek doen via een SMS-berichtje op je telefoon !!!!!!! Hebben ze zelf dus ook geen vertrouwen in de e-mail... Wat mij betreft nog meer bewijs dat mail nooit verstuurd is en het hier om oplichting gaat.
En waar die reis dan naartoe zou moeten gaan... Daarover tast ik vooralsnog nog steeds volledig in het duister. Het zou toch idioot zijn 55 euro te gaan betalen voor een reis waarvan je niet weet waar die naar toe zou moeten gaan.
jan.vander-heide
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 jul 2017 17:52

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door jan.vander-heide » 06 jul 2017 17:57

even update ze hebben me gebeld vandaag en gezegd dat ze begrijpen dat het zo niet kan ze hadden er wat van geleerd
ik hoe geen geld meer te betalen beginnen het verder zo laten wel een op luchtig ook wat van geleert :oops:
jan.vander-heide
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 jul 2017 17:52

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door olaf79 » 06 jul 2017 20:35

Hm ze krijgen zweethandjes. Beetje te veel media aandacht. Over een paar weken zijn ze terug als de storm gaat liggen.
Jan.vander.heide, vraag een schriftelijke bevestiging van de afspraken. Vertrouw het nog steeds voor geen milimeter
olaf79
 
Berichten: 7866
Geregistreerd: 17 okt 2011 22:53

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door laatste roos » 12 jul 2017 10:11

ook ik ben een van de duppe van dit. ik ben idd gebeld het gesprek is opgenomen. heb na ons gesprek op hun mailtje afgewacht. heb vervolgens na 2 weken geen mail ontvangen. zij beweren van wel en zegt zelfs dat het in mijn spambox ligt maar ook daar is niets in terug te vinden. kortom STERKER NOG!!! ik heb geen gelegeheid gehad om dit te annuleren!! NU WORDT IK BEDREIGD MET DE DEURWAARDERS e.d. wat moet ik doen?
laatste roos
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 jul 2017 09:59

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door Mucha » 12 jul 2017 10:40

laatste roos schreef:ook ik ben een van de duppe van dit. ik ben idd gebeld het gesprek is opgenomen.


Ik begrijp het niet. Is het nou zo moeilijk voor te zeggen dat je geen interesse hebt en de verbinding te verbreken ?
Mucha
 
Berichten: 2202
Geregistreerd: 21 sep 2013 14:02

RE: Aanbod Yourbooking BV niet op tijd geannuleerd

door annetoptho » 18 jul 2017 17:55

Ook ik ben gebeld, vertelden me dat ze mail met voorwaarden gingen sturen maar ook niet ontvangen. Daarna gebeld dat ik moest betalen, zouden de mail nog een keer sturen want hij zou vast in mijn spambox zitten, niet dus. Ik heb ze zelf een mail gestuurd aan het door hen opgegeven mailadres met vraag om bedrijfsinfo omdat ik het niet vertrouwde. Als ik het nummer buiten kantooruren belde kreeg ik een bandje van totaal ander bedrijf (Sterlingbosch reizen)! Op mijn gestuurde mail krijg ik antwoordt met een reischeck en binnen 14 dagen betalen. Dat ben ik uiteraard niet van plan en volgens juridisch adviseur moet ik dat ook niet doen want heb niets getekend. Wat is jullie advies hierin?
PS ik zal omroep max nog terugkijken over dit onderwerp!
Bij deze sluit ik me dus aan bij de rij!
annetoptho
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 18 jul 2017 16:57

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Overige vakantie / vrije tijd