Radar

toggle menu

Vaartland verkoopt afgekeurde auto's

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.

Vaartland verkoopt afgekeurde auto's

door lars.rijen-van » 17 jul 2017 10:13

8 maanden geleden een auto gekocht met nieuwe APK bij vaartland na al kleinere problemen gehad te hebben vliegt na een half jaar het hele voorwiel van de auto ik heb geluk gehad dat dit met optrekken/langzaam rijden is gebeurd was dit op de snelweg gebeurd had ik dit niet meer getypt. auto naar de dichtstbijzijnde garage gebracht de linker draagarm was helemaal doorgeroest/afgebroken bij de garage zijde ze dat deze auto een half jaar geleden al hierop afgekeurd moeten worden. ik heb binnen een half jaar al 1700,- euro aan reparaties gehad ik heb hierdoor mijn zomervakantie kunnen afzeggen. in het contract van vaartland staat duidelijk dat je garantie krijgt als er oplopende problemen met je auto ontstaat nou vaartland reageert niet meer op mijn berichten en e-mails. echt diep triest en schandalig hoe je hier word behandeld dus bespaar je het geld en de moeite en koop geen auto bij vaartland

lars.rijen-van

RE: Vaartland verkoopt afgekeurde auto's

door witte angora » 17 jul 2017 10:21

De meningen over Vaartland zijn nogal verdeeld. Zie: http://www.vaartland.nl/?keyword=vaartl ... 0wodrhsFGA

Maar mijn vragen (en die van anderen) zijn: Wat is het merk en type van de auto, bouwjaar, prijs? Heb je hem zelf goed nagekeken, of heb je er een rondje omheen gelopen en verder niks?
witte angora

door NeoDutchio » 17 jul 2017 10:31

lars.rijen-van schreef:8 maanden geleden een auto gekocht met nieuwe APK bij vaartland na al kleinere problemen gehad te hebben vliegt na een half jaar het hele voorwiel van de auto ik heb geluk gehad dat dit met optrekken/langzaam rijden is gebeurd was dit op de snelweg gebeurd had ik dit niet meer getypt. auto naar de dichtstbijzijnde garage gebracht de linker draagarm was helemaal doorgeroest/afgebroken bij de garage zijde ze dat deze auto een half jaar geleden al hierop afgekeurd moeten worden. ik heb binnen een half jaar al 1700,- euro aan reparaties gehad ik heb hierdoor mijn zomervakantie kunnen afzeggen. in het contract van vaartland staat duidelijk dat je garantie krijgt als er oplopende problemen met je auto ontstaat nou vaartland reageert niet meer op mijn berichten en e-mails. echt diep triest en schandalig hoe je hier word behandeld dus bespaar je het geld en de moeite en koop geen auto bij vaartland

Apk is slechts een momentopname en wat voor de ene keurmeester een afkeurpunt is kan voor de ander nog net wel goedgekeurd worden.
Maar wat voor auto is het, aanschafprijs, km stand, aankoopkeuring laten doen, enz enz? Als het bij aankoop al een gevaarlijke situatie zou zijn was dit met een aankoopkeuring aan het licht gekomen.
NeoDutchio

door Henk Toeter » 17 jul 2017 10:39

Zijn er bepaalde uitspraken gedaan door Vaartland waaruit u zou kunnen opmaken dat de auto niet voor 'normaal gebruik' gebruikt kunnen worden?

Aangezien de gebreken al verholpen zijn is het wellicht mogelijk om de redelijk gemaakte reparatiekosten terug te vorderen van Vaartland. Ga langs een juridisch onderlegd (juridisch loket, rechtswinkel, rechtsbijstandsverzekeraar) iemand om dit te bespreken.

Misschien kunt u dan toch nog een paar daagjes vakantie genieten. ;)
Henk Toeter

door breien » 17 jul 2017 11:07

Bij wie heeft u al die reparaties laten uitvoeren? Ik kan me zo voorstellen dat Vaartland bij oplopende problemen de auto zelf ook nog eens wil nakijken en de kans wil krijgen de oplopende problemen op te lossen.
breien

door lars.rijen-van » 17 jul 2017 11:15

Het gaat hier om een hyundai coupe uit 2002 aanschafprijs: 2450,- eigenlijk 3450,- maar ik heb toen mijn oude auto ingeruild. natuurlijk heb ik de auto goed bekeken alleen dit roest gat zat op het uiteinde van de draagarm net achter het voorwiel dus als je niet goed onder de auto kan kijken is dit zeer moeilijk te zien de auto stond ook in de showroom dus ik heb een rondje in de showroom gereden maar geen echt testritje ik heb meer dan 100km gereden om deze auto te bekijken en natuurlijk zet vaartland nog extra druk door te zeggen dat er meerdere mensen voor deze auto komen kijken dus dat die waarschijnlijk toch zo verkocht is. maar mijn punt is ik ben nog jong ik heb lang moeten sparen voor een fatsoenlijke degelijke en betrouwbare auto te kopen ik ben ook extra naar een wat mij leek goeie garage gegaan en geen particulier de verkoper en in het contract staat dat bij veel schade in een korte periode vaartland garantie geeft bij de garage waar ik de auto heb laten maken word gezegd dat deze auto een half jaar geleden had afgekeurd moeten worden want dit roest gat is niet van een half jaartje ik ben nu in totaal meer dan 4000'- kwijt aan een auto die ik ondertussen 8 maanden geleden gekocht heb waar ik mij op dit moment niet eens veilig in voel want ik merk met sturen dat er nog wat speling in zit en vaartland zei dat ik mijn keuringsbewijs moest opsturen en mijn contract dit heb ik 2 weken geleden gedaan en niks meer van gehoord.
lars.rijen-van

door Leo The Emperor » 17 jul 2017 11:19

lars.rijen-van schreef:
8 maanden geleden een auto gekocht met nieuwe APK bij vaartland.

auto naar de dichtstbijzijnde garage gebracht de linker draagarm was helemaal doorgeroest/afgebroken bij de garage zijde ze dat deze auto een half jaar geleden al hierop afgekeurd moeten worden.

Beide zaken zijn niet in tegenstrijd met elkaar.

Desalniettemin denk ik dat Vaartland u een slechte auto heeft verkocht. Helaas is de bewijslast is bijna niet meer te leveren, en ik zou er persoonlijk ook geen energie in steken.

Zeker bij een wagen van 15 jaar oud is een deugdelijk onderzoek bij de verkoper of een garagebeurt na aankoop altijd aangewezen.
Het is niet moeilijk te bedenken dat iedereen die zijn auto wil verkopen de laatste maanden bezuinigd op onderhoud en reparaties.,

Het beste is nu denk alsnog door een garage die u vertrouwd een onderzoek laten doen of deze auto reparaties waard is.
Laatst bijgewerkt door Leo The Emperor op 17 jul 2017 11:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Leo The Emperor

door stofzuigertje » 17 jul 2017 11:24

In half jaar al €1700,- aan reparaties?

Dan zou deze doorgeroeste wel gezien zijn bij goede garage.
Of is er een krom gereden draagarm vervangen door sloop en roestige die niet krom was?

Vaartland kan de APK bevoegdheid verliezen als ze dit werkelijk zouden afleveren en een streekproef kregen.
8 maanden en diverse reparaties van €1700,- , dan hadden die monteurs het moeten zien en je waarschuwen.
Zelf heb ik iemand 4 nieuwe banden geweigerd, ja de gladde bleven zitten, eerst die kokerbalk lassen die achter een plastic koker zat en moeilijk zichtbaar was.
Deze was achter het plastic bij achterwiel totaal verrot en pas na lassen weer goed.
Daarna toch de banden gedaan maar ik weigerde een doorgeroest wrak weer 60.000 Km te laten rijden.
Ik ben niet eens monteur, Beun de Haas dus.... en elke goede vakman hoorde zo te werken.

Dit soort dubieuze voertuigen even rond lopen en de eigenaresse wist dat bij de volgende APK ook naast rem blokken de schijven ook wel op zullen zijn!
Omdat dit ruim 4 maanden voor de APK was kon zij kiezen uit echte of goedkope budget remschijven.
stofzuigertje

door stofzuigertje » 17 jul 2017 11:34

Als je auto een minimale speling bij APK had kunnen stuur en fusee kogels ruim geworden zijn.

Als je op de brug gaat kijken zie je vaak of de rubbers nog goed zijn, alle 4 preventief vervangen is goedkoper als de kogels.....
En goed voelen of er enige speling is.

Deze kogels zorgen voor een goed sturende auto en een onafhankelijke garage met APK ervaring kan deze controleren.
Na vervangen versleten kogels, en gelijk de twijfelachtige ook doen.... uitlijnen.
Dit uitlijnen kost al snel €80,- maar er zijn enkele bandenbedrijven die het voor €35,- ook goed en betrouwbaar doen.

Deze Coupe is afhankelijk van km stand en staat van lak en interieur voor €3450,- best redelijk als het een goede was....
Achteraf had je in plaats van alleen APK deze beter met Grote Beurt kunnen kopen.
Dan krijg je via de Bovag de garantie dat alle noodzakelijke onderhoud uitgevoerd moet worden.
Op die beurt zit enige garantie en als ze iets niet uitvoeren... dan gaat de auto €4000,- kosten maar je hebt wel zekerheid.

Bovendien kun je ook nog naar een andere vestiging van Vaartland gaan voor onderhoud en garantie claims.
Helaas koos je voor alleen APK en dat nooit meer doen.
Bij grote beurt moeten ze volgens fabrieksvoorschrift alles uitvoeren.
En hoe is de tandriem...? 5 jaren of 100.000 Km is veel voorkomende maar ik weet niet hoe de termijn bij Hyundai is.....

Ik reken dus €3450,- + €300,- grote beurt en nog enkele kleinigheden.... €4000,-
Dat je nog €1000,- inruil kreeg voor vorige doet er niet toe.
stofzuigertje

door peteroo » 19 jul 2017 20:59

Het gaat hier niet om een auto van 1000 euro, dus u zou wel meer mogen verwachten. Koreaanse auto's van rond 2000 kunnen behoorlijk roestgevoelig zijn, dat weet ik uit ervaring. Onder rubbers in de ophanging kan veel roest zitten, die je niet zomaar ziet. Dat is het werk van de keurmeester.

Vraag: voert Vaartland die apk zelf uit of een (bevriende) garage? Ik zou dat keuringsstation graag voor een steekproef aanmelden.
Ik vind het wel een vaag bedrijf qua klantcontact. Ik had ook wel eens interesse in een auto op hun website, maar ze hielden me weken aan het lijntje.
peteroo

door Julie4444 » 19 jul 2017 21:55

lars.rijen-van schreef: maar mijn punt is ik ben nog jong ik heb lang moeten sparen voor een fatsoenlijke degelijke en betrouwbare auto te kopen ik ben ook extra naar een wat mij leek goeie garage gegaan en geen particulier de verkoper

Vaartland is geen goede garage maar een handelaarsbedrijf. Beter is dan om naar een merkdealer te gaan en met BOVAG garantie te kopen.
Julie4444

door bert888 » 20 jul 2017 10:05

Vaartland hoort gewoon elke auto goed te controleren op gebreken en veiligheid. Zij zijn de experts, en de koper niet. Deze moet op het autobedrijf kunnen vertrouwen.
Ik koop dus ook nooit bij Vaartland.
bert888

door NeoDutchio » 20 jul 2017 10:22

bert888 schreef:Vaartland hoort gewoon elke auto goed te controleren op gebreken en veiligheid. Zij zijn de experts, en de koper niet. Deze moet op het autobedrijf kunnen vertrouwen.
Ik koop dus ook nooit bij Vaartland.

Op een autobedrijf kunnen vertrouwen? Op een bekende wel ja, maar ik vertrouw verder geen enkel autobedrijf.
NeoDutchio

door peteroo » 21 jul 2017 13:36

Julie4444 schreef:
lars.rijen-van schreef: maar mijn punt is ik ben nog jong ik heb lang moeten sparen voor een fatsoenlijke degelijke en betrouwbare auto te kopen ik ben ook extra naar een wat mij leek goeie garage gegaan en geen particulier de verkoper

Vaartland is geen goede garage maar een handelaarsbedrijf. Beter is dan om naar een merkdealer te gaan en met BOVAG garantie te kopen.

Ik ken meerdere mensen die bij de zogeheten merkdealer zwaar bij de beer zijn gedaan. Niet zozeer met occasions, want ze verkopen alleen auto's van een paar jaar oud. De rest gaat naar de handel. Wel met onfatsoenlijk hoge facturen en zeer twijfelachtige diagnoses.

Bij mijn vaste -onafhankelijke- garage durf ik best een auto te kopen voor 1000 of 2000 euro. Garantie zal hij niet meer geven, maar die auto's zijn wel nagekeken en onderhouden.
peteroo

Sorteer op

Keer terug naar Dealers & Garages