LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
peter.bruijsten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2017 18:56
Contacteer:

Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door peter.bruijsten »

Gisteren hebben wij onze vlucht gemist doordat er zeer slechte verkeersbegeleiding rondom het vliegveld was (Niederrhein).
Dichtbij het terrein van vliegveld weeze startte gister een festival (parookaville). Op de site van het vliegveld werd al gewaarschuwd om zeker een uur extra te nemen om op het vliegveld te geraken. Ook werd een andere route geadviseerd.
Ipv de gebruikelijke 2 uur hebben wij 3,5 uur de tijd genomen. Echter stonden alle routes naar het vliegveld muurvast. We hebben meerdere routes geprobeerd. Zelfs de politie wist niet wat te doen. Wij zouden om 13.15 ter plaatse zijn (om 16.30 ging ons vliegtuig) en om 18.00 uur waren wij nog steeds niet op locatie en hebben besloten om te draaien. Dure tickets kwijt.
Om niet helemaal zonder vakantie te zitten hebben we eenmaal thuis besloten om zsm nieuwe tickets te boeken.
We hebben geen idee of dit op iemand te verhalen valt? In ieder geval niet op de reisverzekering. Ook de vliegmaatschappij kun je dit niet kwalijk nemen.
Mensen met kleine kinderen die gebracht werden besloten uit pure wanhoop uiteindelijk maar om uit te stappen en te gaan lopen (5 km vanaf het vliegveld).

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door gemist »

Dus, als ik het goed begrijp, stegen gisteren alleen lege vliegtuigen op vanuit Weeze....
Kon je niet bellen naar het vliegveld? Hadden ze je vast verteld over de pendelbus...

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

peter.bruijsten schreef:Gisteren hebben wij onze vlucht gemist doordat er zeer slechte verkeersbegeleiding rondom het vliegveld was (Niederrhein).
Dichtbij het terrein van vliegveld weeze startte gister een festival (parookaville). Op de site van het vliegveld werd al gewaarschuwd om zeker een uur extra te nemen om op het vliegveld te geraken. Ook werd een andere route geadviseerd.
Ipv de gebruikelijke 2 uur hebben wij 3,5 uur de tijd genomen. Echter stonden alle routes naar het vliegveld muurvast. We hebben meerdere routes geprobeerd. Zelfs de politie wist niet wat te doen. Wij zouden om 13.15 ter plaatse zijn (om 16.30 ging ons vliegtuig) en om 18.00 uur waren wij nog steeds niet op locatie en hebben besloten om te draaien. Dure tickets kwijt.
Om niet helemaal zonder vakantie te zitten hebben we eenmaal thuis besloten om zsm nieuwe tickets te boeken.
We hebben geen idee of dit op iemand te verhalen valt? In ieder geval niet op de reisverzekering. Ook de vliegmaatschappij kun je dit niet kwalijk nemen.
Mensen met kleine kinderen die gebracht werden besloten uit pure wanhoop uiteindelijk maar om uit te stappen en te gaan lopen (5 km vanaf het vliegveld).
Nee, u kunt dit op niemand verhalen. U wist van het festival, maar had er geen rekening mee gehouden dat het zo'n vertraging zou opleveren. Heel zuur, maar niemand is dit aan te rekenen.

amber.vonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2017 21:58
Contacteer:

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door amber.vonk »

gemist schreef:Dus, als ik het goed begrijp, stegen gisteren alleen lege vliegtuigen op vanuit Weeze....
Kon je niet bellen naar het vliegveld? Hadden ze je vast verteld over de pendelbus...
Ironisch genoeg wel, bijna dan... Mijn beide oma's zouden via Weeze naar ons in Kroatie toevliegen en stonden sinds 10 uur muurvast op een paar kilometer afstand van het vliegveld. De vlucht zou vertrekken om 11.30, ruim op tijd dus in principe. Maar om half 3 's middags stonden ze er nog. Uiteindelijk zijn ze wel op het vliegveld aangekomen en daar was bijna niks te doen. Personeel beaamde ook dat ontzettend veel mensen hun vlucht gemist hadden die dag. Pendelbussen heb ik ook niks over gehoord hoor. En hoe zouden die pendelbussen überhaupt door de file heen hebben kunnen rijden?

Uiteindelijk hebben mijn oma's hun ticket om kunnen boeken naar een ticket voor aanstaande dinsdag, waardoor ze maar 4 ipv 9 kunnen blijven. Ook hebben zij 100 euro bij moeten betalen, maar ze gaan uiteraard nog proberen het eerdere bedrag van de gemiste vlucht terug te claimen.

En iemand zei net dat het van te voren bekend was en je rekening moest houden met extra reistijd, maar het vliegveld zei zelf hou rekening met één uur extra reistijd. Dus tel er daar nog twee bij op, moet voldoende zijn. Maar wie verwacht nou dat je op enkele kilometers afstand van het vliegveld nog bijna vijf uur in de file staat?! Ik denk zeker dat het vliegveld hier aansprakelijk voor gesteld kan worden, aangezien zij toestemming hebben gegeven voor het festival. En de passagiers zouden hier geen last van mogen hebben. Je bent niet alleen het ticketgeld kwijt, maar ook het al betaalde vakantiegeld etc. En natuurlijk is de teleurstelling ook niet te overzien op zo'n moment.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door renewouters »

amber.vonk schreef:
gemist schreef:Dus, als ik het goed begrijp, stegen gisteren alleen lege vliegtuigen op vanuit Weeze....
Kon je niet bellen naar het vliegveld? Hadden ze je vast verteld over de pendelbus...
Ironisch genoeg wel, bijna dan... Mijn beide oma's zouden via Weeze naar ons in Kroatie toevliegen en stonden sinds 10 uur muurvast op een paar kilometer afstand van het vliegveld. De vlucht zou vertrekken om 11.30, ruim op tijd dus in principe. Maar om half 3 's middags stonden ze er nog. Uiteindelijk zijn ze wel op het vliegveld aangekomen en daar was bijna niks te doen. Personeel beaamde ook dat ontzettend veel mensen hun vlucht gemist hadden die dag. Pendelbussen heb ik ook niks over gehoord hoor. En hoe zouden die pendelbussen überhaupt door de file heen hebben kunnen rijden?

Uiteindelijk hebben mijn oma's hun ticket om kunnen boeken naar een ticket voor aanstaande dinsdag, waardoor ze maar 4 ipv 9 kunnen blijven. Ook hebben zij 100 euro bij moeten betalen, maar ze gaan uiteraard nog proberen het eerdere bedrag van de gemiste vlucht terug te claimen.

En iemand zei net dat het van te voren bekend was en je rekening moest houden met extra reistijd, maar het vliegveld zei zelf hou rekening met één uur extra reistijd. Dus tel er daar nog twee bij op, moet voldoende zijn. Maar wie verwacht nou dat je op enkele kilometers afstand van het vliegveld nog bijna vijf uur in de file staat?! Ik denk zeker dat het vliegveld hier aansprakelijk voor gesteld kan worden, aangezien zij toestemming hebben gegeven voor het festival. En de passagiers zouden hier geen last van mogen hebben. Je bent niet alleen het ticketgeld kwijt, maar ook het al betaalde vakantiegeld etc. En natuurlijk is de teleurstelling ook niet te overzien op zo'n moment.
De file stond op een paar kilometer van het vliegveld. Hoe wil je het vliegveld daarvoor aansprakelijk stellen? Dan moet je om te beginnen kunnen aantonen dat die file enkel en alleen door festivalganger is veroorzaakt. Verder begon het festival pas vanmiddag om 15.00. Dat bezoekers al ruim een dag van te voren komen kan je het vliegveld ook niet aanrekenen.

MoniqueGrammatikou
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2017 00:08

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door MoniqueGrammatikou »

Gisteren zijn ook wij uiteindelijk maar terug naar huis gereden nadat we ruim 7 en een halve uur in de file hebben gestaan om op vakantie te kunnen. Wat normaal een trip van 15-20 minuten zou zijn en 24 kilometer eindigde in een 7 uur durende nachtmerrie waarbij we nooit aangekomen zijn bij Weeze airport. We hebben het gered tot 6km van het vliegveld af. Ons vliegtuig vertrok 16:50 netjes op tijd, helaas stonden wij om 19:20 nog steeds in de file en zijn uiteindelijk omgedraaid. 4 kids in de auto en het vliegtuig was al weg, de omboek regeling waarbij je 100 euro per persoon betaald om alsnog met het eerstvolgende vliegtuig mee mag is alleen beschikbaar als je binnen een uur na departure van je vlucht alsnog op het vliegveld aankomt. Dit hebben we dus duidelijk niet gered. De schade valt op niemand te verhalen, er werd ons verteld dat we 1920 euro mochten betalen voor een enkele reis 5 dagen later. Dit geld is er gewoon niet dus onze vakantie is klaar. We hebben herhaaldelijk geprobeerd te bellen met Weeze maar kregen iedere keer te horen dat het telefoonnummer niet goed was, via de website hebben we 3 uur voordat onze vlucht vertrok nog contact gehad met de livechat en daar kregen werd ons alleen verteld dat als we binnen een uur na vertrek van het vliegtuig alsnog op het vliegveld kwamen we met bijbetaling een paar dagen later wel konden vertrekken. Absoluut geen oplossing dus. Pendelbussen reden er vanaf het station in Kaevelaar maar ook daar kon je niet komen, we hebben 3x een omleiding gekregen en gevolgd na uitleg van de politie dat het toch echt overal vast zat maar waar we ook kwamen, die file bleef staan. Er waren mensen die lopend hun vlucht probeerden te halen maar aangezien we onze auto niet midden op een weiland konden zetten zaten wij dus vast. 4x contact gehad met Weeze via livechat en geen oplossing. En op wie is dit te verhalen ? Niemand blijkt maar weer, verzekering betaald niks uit en op het vliegveld zijn ze niet bereid om mee te denken. Boek maar een andere vlucht krijg je te horen. En dat gaat nu net niet. En over de file en het festival, Ja de file was duidelijk het gevolg van al die duizenden festival bezoekers die een mooi plaatsje wilden hebben. Daar is geen twijfel over mogelijk.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 07 okt 2018 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef: Het festival had ook op een andere dag gehouden kunnen worden en dan had TS zijn vlucht wel gehaald.
Dan hadden we een andere TS gehad, misschien wel meerdere. :lol:

Punt is: wie is er verantwoordelijk voor de verkeerschaos? Wel... niemand... Dat zijn dingen die gewoon kunnen gebeuren. Werk aan de weg, een ongeluk waardoor er nog maar 1 baan van de 3 beschikbaar zijn, noem maar op. Een Ikea (indertijd in Delft) waar mensen massaal voor het 1 euro ontbijtje gingen waardoor het op de snelweg vast liep... Er kunnen zoveel redenen zijn dat de boel vast loopt.

Het is een gevalletje overmacht voor iedereen, wat ik zo inschat. En dat is niet te verhalen, hooguit op een verzekering, al zou ik niet weten of er ook maar één reisverzekering is die dit soort dingen vergoed.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De file zal er niet alleen zijn door de festivalgangers. Er zullen ook heel veel vakantiegangers tussen hebben gezeten. Mogelijk is de combinatie de reden van de drukte. Ik ben namelijk al regelmatig in Weeze geweest en ook enkele keren naar een festival daar. Zonder festival en in de vakantie is het daar redelijk druk. Buiten de vakantie en met festival is het daar ook redelijk druk. Een combinatie van beiden kan dan tot problemen leiden.

stofzuigertje

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ben daar nooit zelf geweest maar als je vlak naast het vliegveld gaat parkeren en gaat wandelen....
Dan staan daar enkele weken vele voertuigen en moet de gemeente wel iets doen om tijdens festivals veroorzaakte parkeeroverlast te voorkomen.
Dat moeten ze maatregelen nemen van geen festivals of betere bereikbaarheid of alternatieve vrije bus route van station naar vliegveld een file vrij garantie...
Als we met de trein komen en niet met auto, zowel festival als vliegveld bezoekers en dan met bussen.... als je beide groepen van 12 auto's naar 1 bus van 60 passagiers, ik ga uit van 5 in auto... en soms bespaar je nog meer....!
Als ik op Schiphol kijk is een bus gelijk aan 24 auto's en dat oplossen door pendel bussen naar plaatselijke station......
Zowel festival als vliegveld zo ontlasten.....
Dan is 1 uur eerder voor de overvolle trein en vlak voor festival start 2 uren eerder volgens mij de oplossing.

De Landmacht en Luchtmacht dagen waren er ook bussen en parkeerlocaties in de regio en daar ging het ook goed.
Dat moet hier dan ook maar geregeld worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer ik het goed begrijp verhuurt het vliegveld een deel van hun terrein met als gevolg dat een ander deel van hun terrein onbereikbaar wordt en voor grote schade zorgt.
Wanneer het vliegveld deze problemen enigszins kon verwachten (ervaring van vergelijkbare evenementen of hetzelfde evenement het jaar ervoor) dan kan ik mij een aansprakelijkheid wel voorstellen.

De eerste stap is waarschijnlijk het bundelen van krachten. Met 50-100 gedupeerden kun je met weinig financieel risico de zaak juridisch laten onderzoeken.

Het is nogal wat wanneer je een jaar hebt gespaard voor een dure vakantie en deze door een (mogelijk) onhandig georganiseerd evenement compleet in het water valt.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Weeze heeft 2 aanvoerwegen vanuit Nederland. Ga je linksom, dat is de korte weg en deze gaat ook langs het festivalterrein en dit is ook de weg die navigatiesystemen aangeven. Tijdens festivals is het belangrijk de weg rechtsom te volgen (staat aangegeven op het moment dat de wegen opsplitsen dat men links naar het festival kan en rechts vliegveld, dat was tenminste bij het q-base festival wel zo), die is wel wat langer, maar daar rijdt veel minder verkeer.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:Wanneer ik het goed begrijp verhuurt het vliegveld een deel van hun terrein met als gevolg dat een ander deel van hun terrein onbereikbaar wordt en voor grote schade zorgt.
Wanneer het vliegveld deze problemen enigszins kon verwachten (ervaring van vergelijkbare evenementen of hetzelfde evenement het jaar ervoor) dan kan ik mij een aansprakelijkheid wel voorstellen.

De eerste stap is waarschijnlijk het bundelen van krachten. Met 50-100 gedupeerden kun je met weinig financieel risico de zaak juridisch laten onderzoeken.

Het is nogal wat wanneer je een jaar hebt gespaard voor een dure vakantie en deze door een (mogelijk) onhandig georganiseerd evenement compleet in het water valt.
En ja hoor, daar zijn we weer: de boel wordt weer zo verdraaid dat het de schuld van anderen is maar niet van de zielige consument. Als je dan al iemand gaat aanklagen, klaag dan de Duitse overheid (of de politie) aan. Als ik het openingstopic lees, lijkt het erop dat de politie geen benul had wat ze aan het doen waren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door crazyme »

renewouters schreef:
crazyme schreef:Wanneer ik het goed begrijp verhuurt het vliegveld een deel van hun terrein met als gevolg dat een ander deel van hun terrein onbereikbaar wordt en voor grote schade zorgt.
Wanneer het vliegveld deze problemen enigszins kon verwachten (ervaring van vergelijkbare evenementen of hetzelfde evenement het jaar ervoor) dan kan ik mij een aansprakelijkheid wel voorstellen.

De eerste stap is waarschijnlijk het bundelen van krachten. Met 50-100 gedupeerden kun je met weinig financieel risico de zaak juridisch laten onderzoeken.

Het is nogal wat wanneer je een jaar hebt gespaard voor een dure vakantie en deze door een (mogelijk) onhandig georganiseerd evenement compleet in het water valt.
En ja hoor, daar zijn we weer: de boel wordt weer zo verdraaid dat het de schuld van anderen is maar niet van de zielige consument. Als je dan al iemand gaat aanklagen, klaag dan de Duitse overheid (of de politie) aan. Als ik het openingstopic lees, lijkt het erop dat de politie geen benul had wat ze aan het doen waren.
Had u ook inhoudelijk nog iets bij te dragen, en dan graag gemotiveerd alstublieft.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:
renewouters schreef:
crazyme schreef:Wanneer ik het goed begrijp verhuurt het vliegveld een deel van hun terrein met als gevolg dat een ander deel van hun terrein onbereikbaar wordt en voor grote schade zorgt.
Wanneer het vliegveld deze problemen enigszins kon verwachten (ervaring van vergelijkbare evenementen of hetzelfde evenement het jaar ervoor) dan kan ik mij een aansprakelijkheid wel voorstellen.

De eerste stap is waarschijnlijk het bundelen van krachten. Met 50-100 gedupeerden kun je met weinig financieel risico de zaak juridisch laten onderzoeken.

Het is nogal wat wanneer je een jaar hebt gespaard voor een dure vakantie en deze door een (mogelijk) onhandig georganiseerd evenement compleet in het water valt.
En ja hoor, daar zijn we weer: de boel wordt weer zo verdraaid dat het de schuld van anderen is maar niet van de zielige consument. Als je dan al iemand gaat aanklagen, klaag dan de Duitse overheid (of de politie) aan. Als ik het openingstopic lees, lijkt het erop dat de politie geen benul had wat ze aan het doen waren.
Had u ook inhoudelijk nog iets bij te dragen, en dan graag gemotiveerd alstublieft.
De laatste 2 zinnen zijn behoorlijk inhoudelijk en gaan m.i. de werkelijke schuldigen van de chaos.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door sylvesterb »

peter.bruijsten schreef: Mensen met kleine kinderen die gebracht werden besloten uit pure wanhoop uiteindelijk maar om uit te stappen en te gaan lopen (5 km vanaf het vliegveld).
En u heeft deze keuze niet gemaakt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door moederslink »

@ts Monique, :
heel vervelend dit! En dan ook met 4 kinderen op de achterbank . 7.5 uur in de file staan bij een afstandje van 24 km . Echt erg!
Ik ken de situatie daar niet maar als Weeze meestal redelijk druk is en er dan ook een festival vlakbij gepland staat lijkt het mij toch wel overduidelijk dat dit logistiek gezien letterlijk in betere banen geleid moet worden. Deze chaos is er dan ieder jaar in de zomerdrukte of te verwachten .
Een extra transferium aanleggen ( buiten Kevelaer) voor enerzijds festivalgangers, anderzijds vakantiegangers die hun vliegtuig moeten halen zou een oplossing kunnen zijn.
Ik zou niet weten waar de schade ( emotioneel en financieel ) op te verhalen valt.
Er zijn tientallen gedupeerden neem ik aan , zowel festivalgangers als vakantiegangers.
En ja niet iedereen heeft geld genoeg om zoveel extra weer neer te leggen voor het omboeken van de vakantiereis.
Erg zuur en waardeloos .
sylvesterb schreef:
peter.bruijsten schreef: Mensen met kleine kinderen die gebracht werden besloten uit pure wanhoop uiteindelijk maar om uit te stappen en te gaan lopen (5 km vanaf het vliegveld).
En u heeft deze keuze niet gemaakt?
Zelf zou ik die keus ook niet maken , met 4 kinderen en koffers zeulen in de hitte en waar moet je je auto veilig neerzetten ? :(

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Nou ja, de les die hieruit dan maar geleerd moet worden is dat je dus maar gewoon midden in de nacht ofzo moet vertrekken, voor de files?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb de situatie daar even gegoogled met Google Maps ; het festvalterrein Parookaville ligt pal naast het vliegveld Weeze en dit jaar stond het festival gepland op 21-22-23 juli.
Als je je vakantie precies dan hebt gepland ( omdat het misschien niet anders kon of kan ) en helemaal niet op de hoogte bent van de situatie daar rij je dus nietsvermoedend in een megafile en mis je je vlucht .
Tja , wat moet je dan ..idd snachts vertrekken en uuuuren op dat vliegveld hangen of het daar ter plekke logistiek goed aanpakken voor eens en voor altijd.
Ik weet natuurlijk niet hoe het voorgaande jaren is afgelopen , maar ik neem aan dat er toen ook ellenlange files hebben gestaan .
..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival

Ongelezen bericht door crazyme »

renewouters schreef:
crazyme schreef:
renewouters schreef: En ja hoor, daar zijn we weer: de boel wordt weer zo verdraaid dat het de schuld van anderen is maar niet van de zielige consument. Als je dan al iemand gaat aanklagen, klaag dan de Duitse overheid (of de politie) aan. Als ik het openingstopic lees, lijkt het erop dat de politie geen benul had wat ze aan het doen waren.
Had u ook inhoudelijk nog iets bij te dragen, en dan graag gemotiveerd alstublieft.
De laatste 2 zinnen zijn behoorlijk inhoudelijk en gaan m.i. de werkelijke schuldigen van de chaos.
Inhoudsloos en nog steeds ongemotiveerd.

Gesloten