Pagina 1 van 1

waardeloze service Zalando

Geplaatst: 03 aug 2017 16:49
door gnauta
Mijn dochter kocht schoenen bij Zalando, ze leken prima. Na enkele dagen gebruik ontstond er een bult op haar voet door wrijving van de schoen. Controle van de binnenkant wees uit dat er een naad niet in orde was. Voor de zekerheid nog de huisarts geraadpleegd maar er bleek niks mis met de voet, het lag absoluut aan de schoen. Vervolgens contact met Zalando opgenomen en het probleem voorgelegd. Reactie van de klanten'service' (letterlijk): "Deze schade ontstaat door normaal gebruik of door slijtage." De door mij mee gezonden foto's waren 'beoordeeld' en Zalando concludeerde dat er geen sprake was van een productiefout. Dat vind ik buitengewoon knap van Zalando want de productiefout zat aan de binnenkant van de schoen. De inmiddels geraadpleegde schoenmaker vond dat er overduidelijk sprake was van een productiefout. Hij bleek gelukkig in staat het probleem te verhelpen. Mijn dochter kan nu de schoenen wel gebruiken en de aanwezige bult slinkt. Probleem dus opgelost maar wát een waardeloze klanten'service'. Account meteen opgeheven, nooit meer Zalando!

Re: waardeloze service Zalando

Geplaatst: 03 aug 2017 19:22
door Nijogeth
Voor service ga je dan ook naar een echte schoenenwinkel, waar je de schoen kan passen en direct weet of ie goed zit. Bij Zalando hebben ze de meeste schoenen niet eens zelf gezien.

Re: waardeloze service Zalando

Geplaatst: 04 aug 2017 11:17
door Dieke83
De klante service van Zalando is uitbesteed aan een derde bedrijf en zit oa in Maastricht.
Het enige wat hun de hele dag doen is de mail beantwoorden en de telefoon maar de producten zul je daar niet vinden dus het personeel daar heeft er geen inzicht in.

Re: waardeloze service Zalando

Geplaatst: 04 aug 2017 17:03
door Harm.calc
Tja, schoenen passen. Dat deden we in mijn tijd althans :roll:
Dat is ook mijn grote zorg van het verdwijnen van fysieke winkels. Kleding (broek, overhemd, jas, etc) wil ik nog wel eens een gokje wagen te kopen zonder te passen. Maar schoenen, nee, daar wil ik toch echt op gelopen hebben.

Daarnaast vind ik, helemaal met kleding, dat het echt in handen hebben, dat dat anders is dan websites je nu kunnen doen "beleven". Oftewel dat het geheel bij ontvangst nogal eens tegenvalt.

Gelukkig ben je vrij na deze ervaring Zalando links te laten liggen.

Re: waardeloze service Zalando

Geplaatst: 04 aug 2017 18:29
door sylvesterb
MichielFRL schreef:
Dieke83 schreef:De klante service van Zalando is uitbesteed aan een derde bedrijf en zit oa in Maastricht.
Het enige wat hun de hele dag doen is de mail beantwoorden en de telefoon maar de producten zul je daar niet vinden dus het personeel daar heeft er geen inzicht in.
Onzin. Zalando, inclusief Nederlandstalige klantenservice, zit in Berlijn.
Vreemd dat er dan een vacature staat voor Maastricht.

https://www.uitzendbureau.nl/vacature/7 ... maastricht

De helpdesk zit niet in Berlijn, hier zitten wel afdelingen met Nederlanders maar niet de helpdesk die is gewoon uitbesteed.