Pagina 1 van 1

XX Hub dienst ongevraagd abo op mobieltje

Geplaatst: 05 aug 2017 21:26
door Borisdepoes
Op 2 juli 2017 ontving ik een SMS op mijn mobiel dat ik "gebruik maak van abonnement XX HUB, de kosten zijn € 7,50 per week (!!!). Ga naar http://xxhub.mobi/nl/offer. Afmelden: http://www.payinfo.nl". Omdat ik geen enkele betaaldienst via mijn mobiel afneem, dacht ik eerst dat het gewoon om een foutje van de provider (Vodafone) ging, en schonk er geen aandacht aan. Totdat ik een week later weer een SMS ontving dat "mijn abonnement was verlengd en kost € 7,50 per week". :shock:

Toen maar eens in mijn persoonlijk domein van Vodafone gaan zoeken, en zag een nieuwe factuur waarop inderdaad Kosten Derden in rekening werden gebracht :evil: Tot 3 maal contact gehad met Klantenservice, maar dat leverde geen enkele reactie op. Uiteindelijk via Chat een (goede) Vodafone medewerkster gesproken die aangaf "uit coulance" dit bedrag te crediteren. (hoezo coulance? Ik heb me absoluut nergens voor aangemeld! Maar goed.

Nu eens wat verder gezocht en gezien bij PayInfo dat het bedoelde abonnement via mGage loopt, een Amerikaans bedrijf dat zich bezighoudt met "Premium Text Messaging". Ik spreek wel wat Engels, maar wist niet dat deze term op "Oplichting" sloeg. Ik heb in elk geval een melding gedaan bij de Opta en hoop dat die er iets mee doen. Als je google'd op mGage dan zie je al snel veel resultaten van duizenden mobiele bellers die ongevraagd hier een abonnement op hebben.

Wees dus gewaarschuwd! Krijg je een dergelijk SMS-bericht, ga dan direct naar http://www.payinfo.nl en meld je direct af voor dergelijke ongevraagde diensten. Vervolgens direct melding maken bij je telefoon-provider over dit misbruik.

Re: XX Hub dienst ongevraagd abo op mobieltje

Geplaatst: 05 aug 2017 21:50
door JvandeW
Goeie kans dat je een app hebt geïnstalleerd op je telefoon, toegang hebt gegeven deze app sms te versturen en je nu dus aan dit abonnement vastzit.