Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Mr.R
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2021 10:22

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Mr.R »

Ook ik heb wat vreemde ervaringen met Europarcs.

Ik had een vakantiehuisje waar ik eigenlijk vanaf wilde. Te duur aangekocht en in de variabele verhuur leverde het te weinig op door de hoge parkkosten.

Bij het park had ik ooit eens aangegeven dat ik bereid was de woning te verkopen als er iemand was met interesse.
Dat was prima, ze vroegen wat ik er voor wilde hebben, dus ik noemde een realistisch bedrag zonder winst, 250K. In de hoop dat er misschien iets meer geboden zou worden.

Op een gegeven moment, paar maanden later, krijg ik te horen dat de woning is verkocht voor 250K.
Aan de ene kant was ik blij, maar ik had eigenlijk nog wel iets van een bieding verwacht, waar je dan mee akkoord gaat ofzo.

Ik vroeg nog wie de koper was, maar al snel bleek dat het park het terug wilde kopen.

Nou goed, ik zag het huisje echt als een blok aan m'n been dus ik vond het allemaal wel prima. Wegwezen dacht ik.
Daarnaast was het bod van 250K ook helemaal niet slecht. Ik zag mooiere huisjes op het park die al voor langere tijd voor minder te koop stonden.

Een paar maanden later was ik toch benieuwd wat er nou met dit huisje was gebeurd.
Ik vraag het koopsom overzicht op bij het kadaster, en daar komt de aap uit de mouw!
Op de dag dat ik mijn woning verkocht aan Europarcs, voor 250K, is dezelfde dag nog de woning doorverkocht aan de nieuwe eigenaar voor 300K. Meneer Europarcs pakt dus even 50K winst. In het overzicht zag ik nog wel meer dubieuze transacties waarbij huisjes in het verleden op dezelfde dag 2x werden verkocht voor verschillende prijzen.
Moet je voorstellen dat een makelaar dat doet! Je wilt je huis verkopen voor 250K, iemand biedt 300K en de makelaar die pakt de winst mee.

Die 50K hoef ik echt niet te hebben, ben al lang blij dat ik er vanaf ben, maar helemaal fris is dit natuurlijk niet.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dit soort parken zijn per definitie niet "fris". In mijn "parkjaren" noemde men dit campingmaffia.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
02 sep 2017 16:40
Ik snap die investeringen niet. Tuurlijk is het geen probleem als t economisch goed gaat. Maar komen we over 10 jaar in een crisis, dan staan er zo duizenden te koop voor een klein prijsje.
Dat geldt natuurlijk voor alle investeringen. Maar toch zijn mensen die durven te investeren uiteindelijk financieel beter af dan mensen die dat niet durven. En natuurlijk kan je altijd wel iemand vinden die alles kwijt is geraakt als investeringen niet goed uitpakten, maar die mensen hebben meestal te veel risico's genomen.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door lievemarie »

Het gaat m.i. niet alleen om het rendement. Je bent compleet aan de grillen van de eigenaar van zo'n park overgeleverd. Als hij eisen gaat stellen heb je er maar aan te voldoen. Bij verkoop kun je 20% van de verkoopwaarde afdragen, je betaalt je scheel aan parkkosten en de nutsvoorzieningen zijn meestal ook veel hoger, want alleen de parkeigenaar is de hoofdafnemer. Het enige "voordeel": je betaalt dan geen vastrecht.
Mijn advies: nooit doen.

Erikdepooter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2018 15:14

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Erikdepooter »

Is er ergens een vergelijking te vinden tussen Europarcs, Roompot, Landal of andere parken? Provisie op verhuur bij Europarcs zou 30% zijn? En bij Landal/Roompot maar 20-24%? Waarom dat verschil?
En vertaalt het "gegarandeerd rendement" zich vervolgens in een even zo grote afname van de waarde van de woning na de garantieperiode, ofwel blijkt dat gegarandeerd rendement eigenlijk gewoon te zijn verdisconteerd in de aankoopprijs?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Jablan »

Het gegarandeerd rendement zien wij als lokmiddel om nieuwe eigenaren aan te trekken.
De commissie gaat ten koste van je eigen rendement en voor een scherper oordeel moet je kijken naar welke diensten allemaal worden geleverd.

Maar in het algemeen ... investeren in onroerend goed geeft het hoogste rendement als je alles zelf doet - en daarmee valt zo'n park voor ons af als belegging.

DiDaS
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2008 11:00

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door DiDaS »

Niet in investeren
EuroParcs belooft een boel en levert weinig.

Wij wilden een vakantiehuisje om ons af en toe terug te kunnen trekken. Voor ons was het daarom belangrijk dat er een werkkamer aanwezig was die op slot was voor huurders. Geen probleem, zei EuroParcs.

Daarnaast zouden we inspraak krijgen in de tuinaanleg, mochten we (binnen gestelde regels) zelf het interieur bepalen en zou het huisje na zo'n 4 a 5 maanden geleverd worden aan de rand van het park naast een meer waar je kon zwemmen.

'Red flag' 1: De oplevering duurde 2x zo lang. In plaats van mei 2021, werd het september. We zijn hierover absoluut niet op de hoogte gehouden. We hebben het huisje namelijk in mei op de parkeerplaats zien staan, vervolgens gebeld, en geen uitleg gekregen over waarom er vertraging was. Na zelf nogmaals te bellen in augustus kregen we ineens te horen dat volgende maand de oplevering zou zijn.

'Red flag' 2: We hebben geen inspraak gehad over de tuinaanleg. Ik heb meerdere keren gebeld/gemaild of we een keer met de tuinman konden spreken. Dat werd uiteindelijk geregeld toen alles al aangelegd was.

'Red flag' 3: Het naastgelegen meer kun je vanaf EuroParcs niet per voet bereiken; er staan hekken omheen. Je moet een kwartier omfietsen, of met de auto.

Okee, kan allemaal nog. Dan is je huisje er in september. Eindelijk kun je tijdens lockdowns in de natuur thuiswerken. Althans... De afsluiting van de werkkamer was niet in orde gemaakt. Sterker nog... Het was ingedeeld als een slaapkamer. En dat ondanks de bouwtekening en de aangelegde stopcontacten op basis van een bureau.

De dame die de oplevering deed, en ons 2x 20 minuten van en naar het huisje heeft laten lopen, zei dat ze het zou oplossen en vulde het contract in voor 4-persoons verhuur. Deze kregen wij ondertekend in ons digitale dossier.

Maar dan! Dan barst het los. Het was namelijk he-le-maal niet mogelijk om een 6-persoons hackfort chalet te verhuren als 4-persoons. Dat is lastig op de website, dan klopt de plattegrond niet, etc. etc. Ze kwamen met steeds meer excusen. Ondanks het contract. De man die het ons verkocht had wist plotseling ook niets meer van de belofte van een werkkamer.

We waren er klaar mee en wilden het verkopen voor een marktconforme prijs. De verkoper schoot weer in een stuip, want "Dat zou heeeeeeeeel lastig gaan worden voor die prijs, want het was een HEEL kleurrijk huis met een KNALRODE keuken en HEFTIG ROZE stoelen. Voor de volledigheid hierbij 2 foto's die ik tijdens de oplevering heb gemaakt.
De gang: https://tinyurl.com/2mm4fsuu
De keuken en stoelen: https://tinyurl.com/2ujxbw6x

Oordeel zelf.

Klinklare onzin natuurlijk, maar die man gunde ons geen winst, want alles wat er bovenop de vraagprijs geboden werd mocht-ie lekker zelf in zijn zak steken. En wij mochten niet zelf een verkoper inschakelen.

We hebben het verkocht, we waren er klaar mee. We hebben er zelf maar 2x in gezeten en het heeft ons veel stress opgeleverd in plaats van de rust die we zochten.

Wellicht ook goed om te weten: Een stacaravan verliest in het eerste jaar 30% van zijn waarde, daarna 15% en de jaren erna 10% en heeft na 20 jaar geen handelswaarde meer (bron: mobile-home).

Niet doen dus.

Nici71
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2011 22:40

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Nici71 »

Mr r een reactie daarop: is dat verkoopbedrag met of zonder uw gegarandeerde opbrengst? Want als u de opbrengst wel gehad heeft en geen belasting erover heeft hoeven te betalen en het exacte bedrag terug krijgt heeft u naar mijn idee toch wel fijn een aantal verdiend of zie ik dat verkeerd? Zo niet hoor ik het ook graag ik ben mij namelijk aan het oriënteren

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Jablan »

@Nici71: als je wilt investeren, doe het in iets, waar je zelf volledige controle over de investering, lopende kosten en opbrengsten hebt en houdt.

Vakantieparken vallen onder toerisme, daar mag je blij zijn met een klein rendement zolang je het verhuuurt. Verhuur via derden verlagen het rendement.

Mr.R
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2021 10:22

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Mr.R »

DiDaS schreef:
15 aug 2022 17:45
Niet in investeren
EuroParcs belooft een boel en levert weinig.

...

Niet doen dus.
Wat je beschrijft in jouw verhaal is zeer herkenbaar. Tijdens het verkoopgesprek is alles mogelijk en wordt er van alles beloofd.
In mijn geval zou ik zo de boot zo kunnen afmeren voor het huisje, waar een soort gracht langs liep. De verkoper zei nog dat het tot 3 meter diep zou worden uitgegraven. In de praktijk was het niet dieper dan 50 cm ofzo hahaha, je kon er net met een subboard doorheen.

Eenmaal getekend kun je zelf overal achteraan gaan, en weet opeens niemand waar je het over hebt.
Het hele idee is gewoon dat je jouw geld inlevert voor een standaard huisje, en het verder niet al te moeilijk maakt. In ruil daarvoor krijg je rendement. Als je gelukt hebt net genoeg om uit de kosten te zijn :)

Mr.R
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2021 10:22

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Mr.R »

Nici71 schreef:
09 nov 2022 08:20
Mr r een reactie daarop: is dat verkoopbedrag met of zonder uw gegarandeerde opbrengst? Want als u de opbrengst wel gehad heeft en geen belasting erover heeft hoeven te betalen en het exacte bedrag terug krijgt heeft u naar mijn idee toch wel fijn een aantal verdiend of zie ik dat verkeerd? Zo niet hoor ik het ook graag ik ben mij namelijk aan het oriënteren
Het ging mij niet om de winst, maar om de transparantie. Ik was niet op de hoogte van het doorverkopen.
Nu moet ik wel zeggen dat dit waarschijnlijk een incident / communicatiefout was, want het kan ook anders heb ik bij anderen gezien. Daarbij werd het wel netjes vermeld in een contractje.

Wat betreft de gegarandeerde opbrengst, dat is niet zo eenvoudig hoor.
Stel je koopt een huisje voor 100K en spreekt 6% rendement af, dan kan er het volgende gebeuren:

* Huisje wordt een jaar later opgeleverd en die 6% is opeens wegens marktomstandigheden 5% geworden, of niemand kan zich die 6% herinneren. Leg dat dus goed contractueel vast!

* Je gaat sowieso voor extra opties bij nieuwbouw, vloerverwarming, mooiere vloer, betere keuken, douchegoot ipv putje etc etc.. Kom je opeens op 125K uit, maar het rendement gaat mooi over het aankoopbedrag en niet al die opties (dus opties: niet doen als je voor rendement gaat)

* Als het huisje er eenmaal is krijg je altijd te maken met onverwachte kosten. Er blijkt is te missen of er moet iets verbeterd worden. Voorbeeldje: erg veel muggen dus moet je horren nemen. Op het park is ook altijd wel iets aan de hand, riolering stuk of weet ik wat. Allemaal extra kosten die van je rendement afgaan.

*Vergeet ook de verzekeringen niet

*Als er iets in je huisje stuk gaat door huurders zijn de kosten voor het park, maar dingen als slijtage/onderhoud moet je zelf betalen. Denk bijvoorbeeld aan kitranden in de douche vol schimmel of problemen met de CV.

Als je al die kosten bij elkaar optelt dan wegen de kosten nauwelijks op tegen de baten. Je mag met gegarandeerde huur 2 weken gebruik maken van de woning, buiten de populaire vakanties om, dus echt veel vrijheid geeft het niet.

Dan heb je nog de vrije verhuur. Dat klinkt ook heel leuk, want je krijgt dan de volledige huuropbrengst - een commissie voor het park.
In theorie zou je hier goed aan kunnen verdienen, alleen draai je dan natuurlijk ook op voor ALLE kosten zoals energiekosten, parkkosten, tuinonderhoud, algemene kosten, legionella bestrijding, cv onderhoud, glazenwasser, etc etc ... daar hou je in de praktijk dus helemaal niets van over.

Het is ook maar de vraag of je huisje wel zo goed wordt verhuurd. Het park heeft er meer baat bij om de huisjes met gegarandeerd rendement vol te krijgen toch?

Enige voordeel is dat je dan wel zo vaak naar het huisje kan als je wilt, het voelt meer als je eigen huisje.
Nadeel is dat elke keer als je in je mooie huisje bent, je kapot ergert aan alles wat is stukgemaakt door de niet-zo-voorzichtige huurders.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door kuklos »

@Mr.R, oftewel, leg alles schriftelijk van tevoren vast. Indien Europarcs dat niet wil, niet doen.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door artilux »

Het zelfde mee gemaakt on ons appartement in Spanje.
In de verhuur, wat een ellende , steeds weer dingen kapot.
Als wij er kwamen moesten we eerst naar de bouwmarkt,
en dan nog klussen, om alles weer te repareren.
Nooit meer, alleen als je er zelf wil gaan wonen.
Maar echt nooit meer verhuren.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door kuklos »

jolinden schreef:
20 sep 2021 17:30
Met zijn agressieve verkooptactiek wilde hij mij ter plaatse laten tekenen ......
Direct ter plekke moeten tekenen is altijd een rode vlag. (voor elk product of dienst die ze willen dat je koopt)

jerry10
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2023 16:01

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door jerry10 »

wij maken hetzelfde mee. Huisje in de verhuur. in 2022 goed verhuurd en alsnog verlies gedraaid door de hoge parkkosten, gemeentelijke kosten etc. Wij zitten bij succesholiday parcs. Het huisje opzich is leuk en we hebben een behoorlijk grote kavel. Dus dat is nog in ons voordeel. eigen grond. Maar idd heb je weinig te vertellen. Sterker nog, als je je huisje wil verhuren aan een familielid moet ie gewoon het volle pond betalen. Echt belachelijk dat je niks erover te zeggen hebt. Natuurlijk hebben we dit gelezen en ga je ermee akkoord. Ook het taxatie rapport gaf een rendement. Niet hoog maar wel rendement. Dit moeten we nog steeds terugzien. We hebben besloten het nog even aan te kijken. Gedeelte vanhet park is nog in opbouw dus we hopen dat het rendement alsnog binnenkort te zien is. Mijn advies echter naar kopers die twijfelen. Ga heel goed na wat de TOTALE parkkosten zijn. Daar komt dan nog de energie kosten bovenop. Maar je moet ook je huisje verzekeren en als je hypotheek neemt komen ook die kosten erbij. De 30% van de maandelijkse huuropbrengsten en tenslotte ook nog de gemeentelijke belastingen. Dan moet je heel wat huur omzetten.

MJG96
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2023 18:12

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door MJG96 »

Wij hebben ook een negatieve ervaring met Europarcs. Wij hebben twee Tinyhouses gekocht om te verhuren. In heel 2022 welgeteld 8 boekingen van Europarcs zelf binnen gehad (verdeeld over 2 huisjes). Het is dat we de huisjes zelf op Airbnb hebben staan en dat de zomer door ons zelf volgeboekt kon worden. Maar vanaf september tot en met mei nauwelijks boekingen. De opbrengsten van het verhuren wegen niet op tegen de hoge kosten die Europarcs rekent (bijdrage groenvoorziening, schoonmaakkosten, handdoeken en theedoeken als je dit afneemt voor gasten, energie et cetera)
Nu hadden wij ook niet direct verwacht dat we winst zouden maken, maar dat er maar zo weinig boekingen via Europarcs binnen komen en je er zelf dus nog veel werk aan hebt, is weer een ander verhaal. Europarcs als bedrijf ervaren wij ook als stug, er wordt van alles beloofd maar niets waargemaakt en onvriendelijke werknemers.

Elsin
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2023 08:41

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Elsin »

Rondleiding bij EuroParcs gehad.
Veel beloftes gemaakt, mooie verhalen, niets van terecht gekomen.
Ernstig vertraagde overdracht van de accommodatie, beschadigingen, incomplete inventaris en de beloofde aanpassingen zijn niet uitgevoerd.
Eigen gebruik rampzalig verlopen, men was niet op de hoogte van het verblijf, de accommodatie was smerig (een vaak gehoord probleem bij Europarcs), en zelf e.e.a. maar aangekaart en opgelost.
EuroParcs neemt massaal parken over en heeft geen benul van hoe het dan verder moet met het contact met de kopers en hoe je voor huurders een goed verblijf verzorgd.
Wat EuroParcs eraan kan verdienen is leidend vanaf de eerste seconde van het contact.
Stijgende parkkosten en diensten die in de verste verte niet in verhouding staan met wat men levert, of een vieze accommodatie tegen te hoge verblijfkosten.
Of dit nu ten kostte van kopers of gasten gaat is niet relevant voor deze campingmaffia.
Ik raadt een ieder aan op onderzoek te gaan alvorens überhaupt contact te leggen met dit soort bedrijven.
Op de eigens site is men lovend over zichzelf, maar zoek je op consumentenforums of algemene reviewsites dan leer je de ware aard kennen .

eriekim
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2023 13:07

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door eriekim »

zoals velen ouderen met mij die graag een vakantiewoning willen kopen en dan door een gladde verkoper gepushed word om maar snel te tekenen anders gaat het weer in de verkoop en krijg je de kortingen die hij mondeling gezegd heeft niet. op papier zet hij het niet ook als je dat vraagt. vervolgens gaat hij op vakantie. en zegt neem maar kontakt op mijn mijn vader maar geeft daar geen email adres van mijn zus was erbij toen hij die toezeggingen deed. vervolgens krijg je een juffrouw aan de lijn en als je dus zegt dat hij vermeld heeft dat we dat jaar geen parkkosten hoefde te
betalen krijg ik als antwoord dat dat niet waar is. ik word voor leugenaar uitgemaakt. verder krijg ik dan een addendum waar in de getallen anders zijn dan afgesproken.dit kontrakt heb ik dus niet getekend. waarop ik geschreven het dat ik het kontrakt wil ontbinden. hierop wordt na een week of wat nog steeds via tel. kontakt geprobeerd je om te praten maar ik neem de tel. niet meer op. nu krijg ik een aangetekende email die ik niet opengemaakt heb maar er stond dat ik ingebreken gebleven ben dat het daarover ging. terwijl ik al ruim 2 weken geleden heb geschreven dat ik het wil ontbinden maar daar word niet op gereageerd. toen ben ik op het internet gaan kijke en zag dat dit al met meerdere ouderen gedaan was. ik ben 75 .
de voorwaarden die in de map zitten zijn nogal wat pagina's en dat kun je niet in 5 minuten die zij je geven allemaal doornemen en begrijpen.
graag reaktie wat ik hier aan kan doen. en of er nog meer mensen dit meegemaakt hebben. het zijn een stelletje oplichters.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Moneyman »

eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
... ik neem de tel. niet meer op. nu krijg ik een aangetekende email die ik niet opengemaakt heb maar er stond dat ik ingebreken gebleven ben dat het daarover ging.
Niet je kop in het zand gaan steken, dat is gevaarlijk. Hoe weet je overigens wat erin staat als je 'm niet open maakt?
eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
de voorwaarden die in de map zitten zijn nogal wat pagina's en dat kun je niet in 5 minuten die zij je geven allemaal doornemen en begrijpen.
Ga naar je rechtsbijstandsverzekeraar of het Juridisch Loket, want het is duidelijk dat je zelf de inhoudelijke kennis en vaardigheden mist om dit op te lossen. En dat kan een dure grap worden.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door kuklos »

eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
.............. en dan door een gladde verkoper gepushed word om maar snel te tekenen anders gaat het weer in de verkoop ....
eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
..... en krijg je de kortingen die hij mondeling gezegd heeft niet. op papier zet hij het niet ook als je dat vraagt. ....
eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
..... vervolgens krijg je een juffrouw aan de lijn en als je dus zegt dat hij vermeld heeft dat we dat jaar geen parkkosten hoefde te
betalen krijg ik als antwoord dat dat niet waar is.
eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
........... verder krijg ik dan een addendum waar in de getallen anders zijn dan afgesproken.
eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
de voorwaarden die in de map zitten zijn nogal wat pagina's en dat kun je niet in 5 minuten die zij je geven allemaal doornemen en begrijpen.
Het enige dat ik hier allemaal in lees zijn zaken om direct nee te zeggen. Niet mee in zee te gaan.
Als ze de afspraken niet op papier willen zetten en je krijgt geen lees- en bdenktijd dan moet je ALTIJD nee zeggen.
eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
dit kontrakt heb ik dus niet getekend. waarop ik geschreven het dat ik het kontrakt wil ontbinden. hierop wordt na een week of wat nog steeds via tel. kontakt geprobeerd je om te praten maar ik neem de tel. niet meer op. nu krijg ik een aangetekende email die ik niet opengemaakt heb maar er stond dat ik ingebreken gebleven ben dat het daarover ging. terwijl ik al ruim 2 weken geleden heb geschreven dat ik het wil ontbinden maar daar word niet op gereageerd.
Als jij niks getekend hebt kunnen ze ook niks afdwingen, doch een advocaat in de arm nemen kan geen kwaad.

eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
ik ben 75 .
Juist als 75 jarige zou je moeten weten at je nooit moet tekenen als je niet eerst lees- en bedenktijd krijgt.
eriekim schreef:
20 jun 2023 14:54
graag reaktie wat ik hier aan kan doen. en of er nog meer mensen dit meegemaakt hebben. het zijn een stelletje oplichters.
Zoek een advocaat.
Het zal niet aardig klinken, maar gezien jouw taalvaardigheid is dit geen materie waar jij kennis van en ervaring mee hebt, dus zoek professionele hulp. In je eentje dit uitvechten (voor zover er überhaupt iets uit te vechten valt) gaat een probleem worden.

Plaats reactie