LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
seacloud
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2007 00:12

Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door seacloud »

En dat is heel netjes uitgedrukt. Ik wilde eigenlijk zeggen oplichten, maar laten we het bij de titel houden. Ik beschrijf hier een sluipend kwaad dat steeds erger wordt als we niet oppassen.
Mijn ervaring is dat bijna alle supermarkten hier aan meedoen: Je komt bij de kassa. ik leg de boodschappen op de band. Goedemiddag meneer. Heeft u flessen ingeleverd? Nee? Dat is dan 12 euro 50. Ik leg een brief van 50 neer. Ze stopt hem snel in de kassa, en telt wisselgeld uit: ,,En dat is dan 20." Ik werd kwaad en zei ik gaf jou een brief van 50! Kassiere: Eh, o ja, eh, u krijgt nog dertig.... En ze telt haastig 30 meer uit. En dat was al de tweede keer. De eerste keer gaf ik twintig en kreeg van 10 eutjes terug. Ik gooide het wisselgeld terug en zei doet dat nog eens??!! Ze zei niks maar trok meteen nog een brief van 10 uit de kassa en gaf die er bij. Die snotneus, amper 17 jaar, wist DONDERS goed hoe het zat. Bij andere supermarkt: Weer het zelfde. Ik gaf een brief van 20 en kreeg van 10 terug. Ik zei dat ze heel goed moest nadenken. Ze werd brutaal, ik zei en nu jouw baas er bij en rap! Ze douwde ergens onder die kassa op een knop, en de cheffin kwam er bij. Ik zei wat er gebeurd was, en eiste dat het rechtgezet werd. Die vrouw ging met die meid het kantoor in, daar een hoop gekakel, tien minuten later kwam ze terug en zei ik moet mijn excuus aanbieden, u heeft gelijk. Ik kreeg dus mijn tien euro er bij. Die meid heb ik daar niet meer gezien later.(!) Ik maak deze dingen regelmatig mee, je zult maar een dametje van 70 wezen die het niet in de gaten heeft, die betaalt dan wel de hoofdprijs voor haar kaas en broodjes. En drie- vier dubbel ook. Die gastjes achter de kassa worden met de dag geslepener met hun truukjes, amper 16- 17 jaar en de zaak tillen als ze de kans schoon zien. Nog zo een truuk: Blikjes zalm bij voorbeeld. In het ene vak blikjes van 1,25, en in het andere vak blikje van 1,65. Die blikjes van 1,25 verkopen goed natuurlijk, dus wat doen ze? Een hoop blikjes van 1.65 bij die van 1,25 leggen, en een beetje door elkaar. Ik heb dat niet in de gaten, tot ik de bon checkte na de kassa. Terug en gezegd dat ik dat niet neem. Vent er bij: Komt u maar mee meneer. Inderdaad, u heeft gelijk, u kunt ze ruilen. Om te besluiten nog één trukje: Drie paprika's voor 0,99. Ik kijk na de kassa mijn bon na (Altijd!!) en zie de prijs: 1,29. Terug. Ik zei de prijs was 0,99. Juffrouw haalt er iemand bij. Maar ik zie in de verte een andere kerel rap de prijs wisselen. Toen ben ik vals geworden en heb geld terug geëist. Ze legde die paprika`s achter de kassa, en raad eens: Daar lagen nog een stel. Dit soort streken wordt met de dag brutaler, en veel mensen, die of oud en niet zo helder meer zijn, of een haastige moeder met kinders, hebben dat niet in de gaten en ze worden op deze ,,manier" wel zwaar gefopt. vaak houden ze ook ,,slechts" 10 of 15 cent achter, en als ik wacht en niks zeg wordt het er rap bij gepast. Wat ik hier beschrijf gebeurt in plm. 1 a 2 van de 10 gevallen, en dat is best veel. Die lepers die dit flikken weten donders goed wat ze doen, en hebben geen enkel besef van fatsoen meer. Advies: Waarschuw uw familie en vrienden voor deze ,,practijken" en kijkt zelf heel goed uit vóór u de winkel uit bent.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2017 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast, punt verwijderd

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door witte angora »

Even tot 10 tellen en dan een paar keer de 'enter' toets gebruiken. Dat maakt het verhaal een stuk leesbaarder.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

hahaha, ervaar dart de huidige generatie absoluut niet kan (terug)tellen, vandaar dat het fout gaat bij teruggave van geld.
Advies?? Pinnen en inderdaad gewoon tot 10 tellen en denken, kind weet niet beter.
Zeker op een telefoon zitten tikken???

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door renewouters »

Jawel dames en heren, we naderen de 100% van onbetrouwbare mensen op de werkvloer. Er is volgens mij vrijwel geen enkele beroepsgroep meer in Nederland die niet voor van alles en nog wat is uitgemaakt.

En ook wel weer goed om te zien dat de bejaardensoos het allemaal weet zo goed weet.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door JvandeW »

wilhelmima1 schreef:hahaha, ervaar dart de huidige generatie absoluut niet kan (terug)tellen
Zou je het ze kwalijk kunnen nemen als al die computers in supermarkten het voor je doen waardoor je het niet hoeft te leren en het ook niet aan je geleerd wordt?

Verhaal van de TS vind ik overigens nogal twijfelachtig. Maar het zou zomaar kunnen en heb ik er geen weet van omdat ik alles pin.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door witte angora »

renewouters schreef:Jawel dames en heren, we naderen de 100% van onbetrouwbare mensen op de werkvloer. Er is volgens mij vrijwel geen enkele beroepsgroep meer in Nederland die niet voor van alles en nog wat is uitgemaakt.

En ook wel weer goed om te zien dat de bejaardensoos het allemaal weet zo goed weet.
Uiteraard is de bejaardensoos bereid haar kennis en inzicht met de jongeren te delen, zodat ook de jongeren in de toekomst wijs mogen worden. :D

Maar volgens mij heeft dat niks met de vraag/klacht/wat-is-het van de topicstarter te maken. Dat ging over oplichting of zo iets, maar dat is me nog niet duidelijk.

Wat die blikjes betreft die door elkaar liggen: dat valt me bij sommige supermarkten inderdaad steeds meer op. Dan pak je iets en sta je bij de kassa, dan is het ineens een andere prijs aan de kassa dan op het schap stond. Omdat het goede product op de verkeerde plek stond. Kan door een klant zijn gedaan, die iets gepakt heeft en verkeerd terug gezet, maar het kan ook door een onoplettende 14-jarige vakkenvuller zijn gedaan. Wat dat betreft heeft de bejaardensoos nog wel even werk ja.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door crazyme »

Een professionele kassiere zal nooit eerst het geld in de kassalade stoppen.
Om te voorkomen dat de klant zegt dat hij 50 euro gaf terwijl het in werkelijkheid slechts 20 euro was.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

crazyme schreef:Een professionele kassiere zal nooit eerst het geld in de kassalade stoppen.
Om te voorkomen dat de klant zegt dat hij 50 euro gaf terwijl het in werkelijkheid slechts 20 euro was.
Los dat in de meeste supermarkten bedragen van € 50,00 direct worden afgeroomd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wellicht is het handiger om een andere supermarkt te gaan zoeken. Bij uw supermarkt worden er fouten gemaakt wat natuurlijk nergens anders gebeurd. Overal kan wel eens een verkeerd product op de verkeerde plek neergelegd worden. En zolang wij nog geen digitale prijskaartjes hebben kan het ook altijd voorkomen dat ergens een verkeerde prijs voor staat. Geen probleem, netjes melden en het zal opgelost worden. Ik moet de eerste supermarkt nog tegenkomen waarvan het personeel meteen boos wordt als een klant op een normale manier zegt dat er een foutje gemaakt is.

Voor de kassa kan ik u ook uit de droom helpen. Juist omdat er oneerlijk klanten zijn met wisseltrucs wordt men aangeleerd direct het geld buiten het bereik van de klant te leggen. In uw geval is er, zo te lezen, een keer een foutje gemaakt en schijnbaar de tweede keer met opzet. Hier heeft de manager op gereageerd en u heeft deze werknemer niet meer terug gezien. Fraude komt altijd uit en zal bestraft worden, schijnbaar ook in dit geval. Niet leuk voor u als klant, maar buiten dit voorval zie ik geen zaken die u expres aangedaan zijn.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, wat kan ik zeggen? Waar mensen werken, worden nu eenmaal fouten gemaakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door moederslink »

seacloud schreef:En dat is heel netjes uitgedrukt. Ik wilde eigenlijk zeggen oplichten, maar laten we het bij de titel houden. Ik beschrijf hier een sluipend kwaad dat steeds erger wordt als we niet oppassen.
Mijn ervaring is dat bijna alle supermarkten hier aan meedoen: Je komt bij de kassa. ik leg de boodschappen op de band. Goedemiddag meneer. Heeft u flessen ingeleverd? Nee? Dat is dan 12 euro 50. Ik leg een brief van 50 neer. Ze stopt hem snel in de kassa, en telt wisselgeld uit: ,,En dat is dan 20." Ik werd kwaad en zei ik gaf jou een brief van 50! Kassiere: Eh, o ja, eh, u krijgt nog dertig.... En ze telt haastig 30 meer uit. En dat was al de tweede keer. De eerste keer gaf ik twintig en kreeg van 10 eutjes terug. Ik gooide het wisselgeld terug en zei doet dat nog eens??!! Ze zei niks maar trok meteen nog een brief van 10 uit de kassa en gaf die er bij. Die snotneus, amper 17 jaar, wist DONDERS goed hoe het zat. Bij andere supermarkt: Weer het zelfde. Ik gaf een brief van 20 en kreeg van 10 terug. Ik zei dat ze heel goed moest nadenken. Ze werd brutaal, ik zei en nu jouw baas er bij en rap! Ze douwde ergens onder die kassa op een knop, en de cheffin kwam er bij. Ik zei wat er gebeurd was, en eiste dat het rechtgezet werd. Die vrouw ging met die meid het kantoor in, daar een hoop gekakel, tien minuten later kwam ze terug en zei ik moet mijn excuus aanbieden, u heeft gelijk. Ik kreeg dus mijn tien euro er bij. Die meid heb ik daar niet meer gezien later.(!) Ik maak deze dingen regelmatig mee, je zult maar een dametje van 70 wezen die het niet in de gaten heeft, die betaalt dan wel de hoofdprijs voor haar kaas en broodjes. En drie- vier dubbel ook. Die gastjes achter de kassa worden met de dag geslepener met hun truukjes, amper 16- 17 jaar en de zaak tillen als ze de kans schoon zien. Nog zo een truuk: Blikjes zalm bij voorbeeld. In het ene vak blikjes van 1,25, en in het andere vak blikje van 1,65. Die blikjes van 1,25 verkopen goed natuurlijk, dus wat doen ze? Een hoop blikjes van 1.65 bij die van 1,25 leggen, en een beetje door elkaar. Ik heb dat niet in de gaten, tot ik de bon checkte na de kassa. Terug en gezegd dat ik dat niet neem. Vent er bij: Komt u maar mee meneer. Inderdaad, u heeft gelijk, u kunt ze ruilen. Om te besluiten nog één trukje: Drie paprika's voor 0,99. Ik kijk na de kassa mijn bon na (Altijd!!) en zie de prijs: 1,29. Terug. Ik zei de prijs was 0,99. Juffrouw haalt er iemand bij. Maar ik zie in de verte een andere kerel rap de prijs wisselen. Toen ben ik vals geworden en heb geld terug geëist. Ze legde die paprika`s achter de kassa, en raad eens: Daar lagen nog een stel. Dit soort streken wordt met de dag brutaler, en veel mensen, die of oud en niet zo helder meer zijn, of een haastige moeder met kinders, hebben dat niet in de gaten en ze worden op deze ,,manier" wel zwaar gefopt. vaak houden ze ook ,,slechts" 10 of 15 cent achter, en als ik wacht en niks zeg wordt het er rap bij gepast. Wat ik hier beschrijf gebeurt in plm. 1 a 2 van de 10 gevallen, en dat is best veel. Die lepers die dit flikken weten donders goed wat ze doen, en hebben geen enkel besef van fatsoen meer. Advies: Waarschuw uw familie en vrienden voor deze ,,practijken" en kijkt zelf heel goed uit vóór u de winkel uit bent.
Ik geloof u best, want waarom zou ik u niet geloven, u heeft dit nu al een aantal keren meegemaakt.
Ik moet zeggen dat ik , net als u , sowieso wel altijd scherp oplet en altijd de bon vraag en controleer.
En ik pin maar betaal ook cash en mijn " flap " moet nooit gelijk in de la gelegd worden .
Dat dezelfde artikelen met verschillende prijzen door elkaar gehusseld liggen heb ik al wel meegemaakt.
Ook meegemaakt dat een artikel met een actieprijs in zo.n aparte bak lag en bij de kassa bleek de actie afgelopen te zijn.
Hier was ik het niet mee eens, de leidinggevende ging kijken en ik kreeg mn gelijk en het artikel nog voor deze actieprijs.
Wel haalde ze gelijk het actiekaartje weg.
Ik ben het met u eens dat een onoplettend " oudje " op deze manier bij de poot kan worden genomen.
Waar het aan ligt, weet ik niet, of ze kunnen idd niet meer tellen, of ze zijn niet helder of het is desinteresse of het zijn doelbewuste streken :?
Wat ze terug moeten geven staat immers klip en klaar op de kassa?!
Maar ik woon in een ( groot) dorp....misschien dat dat ook verschilt met de grote stad.....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben sinds kort over op contactloos betalen moet zeggen: ideaal.

stofzuigertje

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je weet hoe extreem laag de lonen van de vaak knappe jongen meiden achter de kassa zijn, en vaak hoger opgeleid als vele klanten kun je het proberen af en toe.
Als er enkele niet opletten verdien je op 1 klant meer dan hele dag hard werken!

Mucha

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij de winkels waar ik kom, maken ze volgens mij nooit bewust zulke fouten. Als ze bij de supermarkt zo vaak zulke fouten maken, dan zou ik zelf sterk overwegen om niet meer naar deze winkel te gaan. Of ze het bewust of onbewust doen zou daarbij niet echt meespelen.

En product in een verkeerd schap komt wel af en toe voor. Maar als je bedenkt dat ze duizenden producten verkopen en de meeste vakkenvullers waarschijnlijk van de meeste producten nooit hebben gehoord, vind ik het niet heel vreemd dat het af en toe mis gaat. Overigens gebeurt het hier dan nog wel eens dat twee op elkaar lijkende producten zijn verwisseld, waarbij je voor het ene dus met betaalt dan je misschien had gedacht, terwijl de andere juist goedkoper is dan verwacht.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lijkt me vrij duidelijk dat de topicstarter incompetentie gelijkstelt aan opzettelijk handelen. Bij sommige supermarkten bakt (een deel van) het personeel er maar bar weinig van, met als resultaat dat er veel fouten worden gemaakt.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Dieke83 »

ik moet eerlijk bekennen dat ik dat nog nooit heb meegemaakt, wel dat er sommige dingen met de hand moeten worden aangeslagen en dan de prijs niet klopt (1 keer 1200 eur aangeslagen voor aardappelen ik nam aan dat dat een eerlijke vergissing was) maar bijvoorbeeld meer in de zin van sla die 0.79 cent zou kosten maar word aangeslagen voor 0.99 cent. Het gebeurd niet vaak maar soms en als ik of iemand anders het aangaf werd het recht gezet. Vaker wel dat dingen die waar een sticker voor korting op zat de korting niet word gerekend. Maar ik kijk wel altijd me bonnetje na voor de zekerheid.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door sjohie »

Nou kan ik bogen op 7 jaar supermarktervaring (al wel een aardige poos geleden overigens), op alle afdelingen behalve de kassa, en deze zin: "Blikjes zalm bij voorbeeld. In het ene vak blikjes van 1,25, en in het andere vak blikje van 1,65. Die blikjes van 1,25 verkopen goed natuurlijk, dus wat doen ze? Een hoop blikjes van 1.65 bij die van 1,25 leggen, en een beetje door elkaar?" Doet me serieus de gordijnen in vliegen. :shock: Waar haal je de gore moed en het euvele lef vandaan om mensen die hard werken, voor weinig loon, zo als fraudeurs weg te zetten?!?! :evil: Ze zouden je wat mij betreft een permanent winkelverbod moeten geven, en aangifte moeten doen wegens laster.

Weet je hoe het komt dat producten in het verkeerde vak terecht komen? Om dat klanten zoals jij, met hun enorme plaat voor de kop, niet kijken waar ze verkeerd gepakte producten terugleggen. Een van mijn taken vroeger was aan het eind van de (zater)dag een rondje door de zaak te maken om al dat spul op te sporen, en terug te plaatsen. En dat was elke keer een mandje vol. Klanten zijn net koeien, waar ze staan, schijten ze.

Wat betreft dat afrekenen, weet je waardoor dit soort fouten vaak komen? Omdat mensen vóór de kassa met van alles bezig zijn, en over van allerlei dingen beginnen te praten met de cassière. Die heeft een procedure te volgen, scannen, kar checken in spiegel, subtotaal checken, vragen naar emballage, dat evt aftrekken van subtotaal, evt zegelkaarten in ontvangst nemen, vragen of zegel zus of zo gespaard wordt, en dan het betalen in gang zetten. Voor pinnen is het 1 toets, voor contant is het geld in ontvangst nemen, voor zich leggen of in houdertje op kassalade plaatsen, ontvangen bedrag intoetsen, en getoonde wisselgeld geven. Als tijdens dat proces mensen gaan appen of kletsen, kan het zijn dat ze afgeleid raken, en er een foutje gemaakt wordt. Dat is deels ook ervaring, maar het blijven mensen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door kokka »

seacloud schreef: Mijn ervaring is dat bijna alle supermarkten hier aan meedoen
even voor mijn beeldvorming, Hoeveel van de ongeveer 4300 supermarkten heeft u voor uw onderzoek bezocht?

stofzuigertje

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Sjohie,
Als je 2 verpakkingen naast elkaar ziet moet je opletten.

Naast Zalm is goedkope merkloze en dure zuurkool ook naast elkaar en vaak door elkaar.
Maar een goede super controleerde dit en sorteerde voor ze nieuwe bestellen.
Als je aantal in vak bekijk en bestel komt je voorraad verkeerd uit.

Naast de Supermarkt bij Hornbach ook een puinzooi gezien.... dus overal waar ze niet controleren of alles in goede vak zit krijg je verkeerde voorraden!
Bewust door elkaar zullen ze dus niet doen.

Maar als ik zie wat in de supermarkt zit, vaak scholieren die op dezelfde school zitten en wat bij verdienen....
Als iemand deze truck probeerde zullen meerdere dit doen.
Zolang niemand bij bedrijfsleider gaat klagen en omdat alle buurt supers van dezelfde scholen personeel kregen......
15 tot 18 jarigen die elkaar hun salaris doorgeven en dan krijg je dat vele buurt supers dit gaan proberen!

€50,- betalen en van €20,- terug, of van €20,- en €10 terug....
Andersom komt ook wel eens voor, ik wilde 50 geven maar zag nog 20,- en ze wilde teveel geven...
Ze had op kassa al €50,- aangeslagen en geld gepakt....
Als ik niet opgelet had had ik €30,- van arme scholier die probeerde bij te verdienen van rond de €2,50 gepakt!

Ja, sommige moeten kas verschil zelf bijleggen!

Gesloten