Pagina 1 van 3

Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 13:47
door muzikareltje44
In juli hebben wij bij van Hout en Janssen Woninginrichting en Meubels in Deurne lamellen gekocht voor ons nieuwe huis. Omdat we de prijs van de offerte te hoog vonden lukte het ons om daarover te onderhandelen. Omdat toen nog niet voorzien was dat er een lichtkoof zou komen en de lamellen daardoor nu te lang zijn, vroegen wij om de rails lager te hangen en de lamellen in te korten. Wij kregen te horen van Robert dat we dat zelf maar moeten doen omdat ze geen tijd hebben. Toen we aangaven dat als je zelf iets verandert waar nog garantie op zit dat het dan kan gebeuren dat je geen aanspraak meer op garantie kunt maken, kregen we het antwoord dat ze geen tijd hebben en dat dat niks met garantie te maken heeft. Maar daar zijn we het niet mee eens want het was een flinke order en wij hebben zelf geen ervaring om die lamellen zelf op maat te maken. De kans is dus groot dat ze verpest worden en daar voelen we niks voor. Maar blijkbaar gebruikt van Hout en Janssen Woninginrichting en meubels onderhandelen over de prijs in de offerte als excuus om achteraf voor ons als vaste klant geen service meer te verlenen. Op deze manier lijkt het garantie tot aan de deur. Wij zijn heel boos en daarom verdient deze zaak van ons een ijs- en ijskoude douche. Wij zullen er ook zeker geen order meer plaatsen.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 13:53
door Julie4444
muzikareltje44 schreef:In juli hebben wij bij van Hout en Janssen Woninginrichting en Meubels in Deurne lamellen gekocht voor ons nieuwe huis. Omdat we de prijs van de offerte te hoog vonden lukte het ons om daarover te onderhandelen. Omdat toen nog niet voorzien was dat er een lichtkoof zou komen en de lamellen daardoor nu te lang zijn, vroegen wij om de rails lager te hangen en de lamellen in te korten. Wij kregen te horen van Robert dat we dat zelf maar moeten doen omdat ze geen tijd hebben. Toen we aangaven dat als je zelf iets verandert waar nog garantie op zit dat het dan kan gebeuren dat je geen aanspraak meer op garantie kunt maken, kregen we het antwoord dat ze geen tijd hebben en dat dat niks met garantie te maken heeft. Maar daar zijn we het niet mee eens want het was een flinke order en wij hebben zelf geen ervaring om die lamellen zelf op maat te maken. De kans is dus groot dat ze verpest worden en daar voelen we niks voor. Maar blijkbaar gebruikt van Hout en Janssen Woninginrichting en meubels onderhandelen over de prijs in de offerte als excuus om achteraf voor ons als vaste klant geen service meer te verlenen. Op deze manier lijkt het garantie tot aan de deur. Wij zijn heel boos en daarom verdient deze zaak van ons een ijs- en ijskoude douche. Wij zullen er ook zeker geen order meer plaatsen.
Dus, je hebt korting gekregen op je order. Die is netjes verzorgd, maar omdat jullie zélf nu ineens hebben bedacht dat het lager en korter moet zijn jullie van mening dat dit bedrijf dat maar even moet regelen? Hoezo voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en onredelijk tot in het extreme? Als zij gewoon conform oorspronkelijke order leveren valt hen helemaal niets te verwijten.

[offtopic passage verwijderd door moderatie]

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 14:09
door NeoDutchio
U komt een prijs overeen en daarvoor worden spullen geleverd. Alles staat netjes op papier en dat moet uitgevoerd worden. Als u nergens vooraf hebt aangegeven dat er ingekort moet worden wordt dat natuurlijk ook niet gedaan. Er wordt een bepaalde tijd uitgetrokken voor het werk dat ze bij u hebben, dan kunnen ze natuurlijk geen extra werk doen. Dit heeft niets met de waarde van de order of garantie te maken.
En waarom bent u een vaste klant als u daat eenmalig een grote order plaatst?

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 14:35
door atlas1302
Als u bang bent om de boel zelf te verpesten laat u ze toch even inkorten bij de vakman, die zit vast wel bij u in de buurt en alles is weer okidoki.
Waarom u dit bedrijf nu wilt douchen met ijskoud water begrijp ik dan ook niet helemaal!

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 14:43
door Brahms
Achteraf de lengte wijzigen van de lamellen heeft natuurlijk niets met garantie te maken maar met extra werk.
En extra werk moet gewoon betaald worden, dat lijkt me simpel. Dus kan je het niet zelf, huur een vakman in.
Geen bedrijf werkt immers voor niets.

[offtopic passage verwijderd door moderatie]

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 15:12
door Nijogeth
Ik ken veel mensen van dit bedrijf persoonlijk, omdat het bedrijf oorspronkelijk uit Liessel komt, net als mijn moeder. Deze mensen zijn mensen die echt wat over hebben voor de klant, maar ook duidelijk aangeven wat binnen de mogelijkheden ligt.

Dit lijkt me gewoon een nieuwe opdracht te zijn en niets met garantie te maken te hebben.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 17:05
door Moneyman
En dit is exact de reden waarom ik nooit keihard onderhandel over offertes. De bereidheid om dan nog één stap extra te doen is dan terecht ver te zoeken.

Overigens is met dit topic het zelfreinigend vermogen van het forum alweer bewezen ;)

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 18:04
door v.d.Heyden
Verkoper uitkleden tot aan de onderbroek en dan klagen dat verkoper niet in z'n blote bips wil staan.
En vervolgens de schuld bij de verkoper leggen. Tja, dat zegt meer over TS dan over de verkoper.

v.d.Heyden

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 10 okt 2017 18:49
door Harm.calc
Zoals geschetst is over de bereidheid van het genoemde bedrijf wel gerust een opmerking te plaatsten. Echter kan ik ook wel begrip opbrengen voor hun standpunt. Een klant die een korting bedongen heeft zal niet bovenaan hun lijst staan. Belang daarin is begrijpelijk minder.
En moeten zij een onder garantie geleverd product aanpassen? Ja, dat is fijn.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 11 okt 2017 09:59
door Radar
Onderwerp aangepast en offtopic reacties verwijderd door moderatie.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 11 okt 2017 10:40
door Julie4444
Radar schreef:Onderwerp aangepast en offtopic reacties verwijderd door moderatie.
Stellen dat je het schandalig vind om een bedrijf zo onterecht zwart te maken is niet off-topic. Sterker nog: het is een signaal naar de topicstarter dat deze onredelijke zaken eist en vervolgens de naam van het bedrijf op internet beschadigd zonder dat daar grond voor is.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 11 okt 2017 11:02
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 11 okt 2017 11:10
door webshopeigenaar14
TS heeft overigens (niet onbelangrijk) niet vermeld of deze bereid was voor de extra wensen te betalen? Indien deze bereid was hiervoor te betalen dan dekt de titel wel de lading om eerlijk te zijn. Het is dan nog steeds geen verplichting van de winkelier, maar wel letterlijk service tot aan de deur zoals in eerste instantie vermeld werd.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 11 okt 2017 11:13
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 12 okt 2017 13:28
door muzikareltje44
Natuurlijk hadden wij extra voor het inkorten willen betalen. Het kost tijd en geld, maar zelfs dat wilden ze niet doen ondanks dat we aangaven het zelf niet te kunnen omdat we geen ervaring daarin hebben. Garantie tot aan de deur dus.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 12 okt 2017 13:34
door angel1978
nee, dat heeft niets met garantie te maken.
Ze hebben geleverd en tenzij er iets mis mee is ( non-conform ) hebben ze verder geen verplichting en blijkbaar ook geen tijd. Dat is hun goed recht.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 12 okt 2017 13:37
door NeoDutchio
muzikareltje44 schreef:Natuurlijk hadden wij extra voor het inkorten willen betalen. Het kost tijd en geld, maar zelfs dat wilden ze niet doen ondanks dat we aangaven het zelf niet te kunnen omdat we geen ervaring daarin hebben. Garantie tot aan de deur dus.
Nogmaals, elke afspraak wordt ingepland. Er is een x tijd voor u gereserveerd waarin het werk gedaan moet worden. Als ze bij u klaar zijn rijden ze weer naar de volgende klant. Bv het uitrollen van tapijt is een klusje van 1 minuut en kunnen ze even snel doen. Voor het op maat maken van lamellen is 1 gereedschap nodig en 2 tijd. Als ze het inkorten niet op kun planning hebben staan, hebben ze dus ook geen gereedschap mee daarvoor. Daarbij willen ze ook niet te laat bij de volgende klant komen.
Had u dit van te voren aangegeven hadden ze hier rekening mee kunnen houden.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 12 okt 2017 13:38
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 12 okt 2017 13:47
door webshopeigenaar14
Aangezien dit volgens mij een redelijk eenvoudig klusje is voor een raamdecoratie bedrijf...is er geen ander bedrijf te vinden dat dit tegen betaling wilt doen? Gezien de huidige verstandhouding lijkt het mij voor beide partijen niets toevoegen om nog met elkaar zaken te doen.

Re: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Geplaatst: 12 okt 2017 14:16
door gosewijn
redelijk eenvoudig klusje is voor een raamdecoratie bedrijf

Hoezo eenvoudig klusje , weet u welke lamellen er hangen .