LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door wvdelshout »

Deze beoordeling plaats ik voor 2 klanten (ex) van deze adverteerder. Deze beoordelingen zijn eerder hier geplaatst maar om onduidelijke redenen weer verwijderd zodat alleen maar goede recensies overblijven. Opnieuw plaatsen van deze beoordelingen kan niet door dezelfde personen vandaar dat ik dit voor hen doe. Dit om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers vallen!
M.S. uit Eindhoven:

Richard komt goed over maar is totaal onbetrouwbaar gebleken. Ik moet mijn huis binnenkort leeg opleveren dus hij zou me helpen mijn schuur en zolder leeg te halen. Nadat ik op zijn aanbieding reageerde wilde hij eerst foto’s van de schuur en zolder hebben.Vervolgens zou hij komen kijken en dan bepalen of hij een vaste prijs of een prijs per uur rekenen. Vreemd want we hadden al een prijsafspraak.
’s Morgens om 9 uur zou hij er zijn. Ik zat klaar met de koffie. Maar Richard heb ik nooit gezien. Ook geen telefoontje of mailtje om zich af te melden.Dus ondanks de vele positieve beoordelingen hier (zijn dit wel echte?) komt hij er bij mij nooit meer in.
Volstrekte wanprestatie!

W.v.d.E. ook uit Eindhoven:

In december 2016 iemand gezocht die het huurhuis van mijn moeder zou uitruimen en schoon zou opleveren. Uiteindelijk na diverse offerten voor Richard gekozen omdat hij betrouwbaar leek en van aanpakken wist.
Ik en mijn broer liepen na jaren als mantelzorgers op ons tandvlees en wilden dit er niet meer bij hebben. Uiteindelijk na allerlei beloftes en gegeven geld voor huur afvalcontainers (ruim 850 euro) hebben mijn broer en ik tussen kerst en oudjaar alles zelf in 2 dagen nog moeten doen omdat meneer niet mer kwam opdagen. De 850 euro stak hij in eigen zak om zijn schulden van te betalen. Later heeft hij dit in contact met mij toegegeven. Behalve het geld heeft hij ons opgezadeld met een bijna traumatisch einde van het jaar om het huis opgeleverd te krijgen terwijl moeder in de crisisopvang zat een ook nog daar begeleid moest worden. Uiteindelijk heeft Richard toegegeven dat hij de zaak opgelicht had wegens schulden. Hij zou me alles terugbetalen. Na heel veel zeuren en dreigen heeft hij uiteindelijk 200 euro terugbetaald. Daarna leek hij van Marktplaats verdwenen maar nu is hij er weer. DOE GEEN ZAKEN MET DEZE MAN

Markplaats redactie: toon nu eens het respect om deze terechte slechte beoordelingen te laten staan en niet alleen aan het belang van je adverteerders te denken, die daarmee kunnen doorgaan met hun wanpraktijken.

Gewenste Oplossing:
Als Marktplaats terechte slechte beoordelingen niet zomaar verwijdert op grond van onduidelijke redenen.
Ze verschuilen zich achter regels waaraan ik 100% voldoe met mijn beoordeling.
Een eenmaal weggehaalde beoordeling is niet meer te herplaatsen. Ook kan je er niet meer op reageren omdat je Marktplaats-account dat niet meer toelaat. Dit is ongehoorde bescherming van de adverteerders die zo nooit een eerlijke beoordeling kunnen krijgen.

Het gaat mij in dit geval dus niet om de "vakman" maar om Marktplaats die deze adverteerder onterecht beschermt!
Laatst gewijzigd door wvdelshout op 20 okt 2017 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door mp2017 »

Kort en bondig.
Hier kan niemand je helpen, om MP op andere gedachten te brengen.

Hier staat duidelijk wat te doen, als je met de beslissing van MP niet tevreden bent.

Geschillen commissie thuiswinkel

http://help.marktplaats.nl/help/Suggest ... -doorgeven

wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door wvdelshout »

mp2017 schreef:Kort en bondig.
Hier kan niemand je helpen, om MP op andere gedachten te brengen.

Hier staat duidelijk wat te doen, als je met de beslissing van MP niet tevreden bent.

Geschillen commissie thuiswinkel

http://help.marktplaats.nl/help/Suggest ... -doorgeven
Hier ligt juist het probleem. Ik heb al uitgebreid contact met Marktplaats. Zij kunnen me niet duidelijk maken waarom slechte beoordelingen worden verwijderd. Sterker nog, de zojuist gegeven beoordeling is zonder reden alweer verwijderd!!!

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Zou u eens kunnen plaatsen wat exact het standpunt van Marktplaats is in deze. Desnoods copy-paste u het antwoord van ze aangezien u het zelf als onduidelijk kwalificeert.

ps: Wellicht handig om uw eigen naam uit de openingspost te halen. Kan alleen maar tegen u gebruikt worden.

atlas1302

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Marktplaats is een eigen club, jammer dat zij zelf nog geen forum hebben waar hun aanbieders en klanten terecht kunnen. Vraag de redactie van MP eens of zij hier mee van start kunnen zodat zij deze grote groep ontevreden mensen van dienst kunnen zijn.

wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door wvdelshout »

Eén van de reacties van MP: (ze bedenken elke keer andere redenen)
Beste W,
>
> Je wilt graag weten wat het beleid is bij het verwijderen van negatieve beoordelingen en hoe de procedure verloopt.
>
> Ik kan me voorstellen dat je dit graag wilt weten, als jullie beoordelingen verwijderd worden. Een adverteerder kan altijd vragen of een beoordeling verwijderd kan worden. Dit is echter alleen mogelijk als de beoordeling tegen de regels geplaatst is. Wanneer dit niet het geval is, zal de beoordeling blijven staan. Hieronder vind je de voorwaarden voor een beoordeling:
>
> - moet naar waarheid worden ingevuld;
> - moet betrekking hebben op de betreffende Adverteerder;
> - moet betrekking hebben op een uitgevoerde klus/dienst;
> - mag geen scheld- of kwetsende woorden bevatten; en
> - mag geen privacygevoelige informatie bevatten (zoals adresgegevens, websites, etc.);
> - mag geen commerciële boodschappen bevatten
> - mag niet in strijd zijn met de wet
>
> Het is mij alleen nog niet duidelijk hoe jij en je broer opgelicht zijn. Hebben jullie betaald voor iets en dit niet ontvangen? Is de klusjesman begonnen aan een klus, maar heeft hij deze niet afgemaakt of is er iets anders aan de hand? Zou je dit verder uit kunnen leggen? Ik kan je dan verder helpen.
>
> Alvast bedankt voor je reactie.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Henriëtte
>
> Afdeling gebruikersbescherming
> www.marktplaats.nl

Mijn antwoord was:
Beste Henriëtte,

Bedankt voor je antwoord.

De door mij geplaatste beoordeling:
- is naar waarheid ingevuld;
- heeft betrekking op de betreffende adverteerder;
- heeft betrekking op een (ten dele en gebrekkig) uitgevoerde klus;
- bevat geen scheld- of kwetsende woorden;
- bevat geen privacygevoelige informatie;
- bevat geen commerciële boodschappen;
- is niet in strijd met de wet.

Toch is ook deze beoordeling al binnen een dag van Marktplaats verwijderd.
Kun je aangeven op initiatief van wie, waarom en op basis van welke passages?

Zo je dat niet kunt verzoek ik je mijn beoordeling per direct weer onder de advertentie terug te plaatsen.

Om concreet op je vragen in te gaan:
Mijn broer en ik hebben betaald voor twee containers die Richard voor het afvoeren van afval zou bestellen en voor een voorschot dat hij aan een hulpje zou moeten betalen. Uiteindelijk is ons gebleken dat Richard geen containers heeft besteld en het door ons voorgeschoten geld voor de containers aan de deurwaarder heeft meegegeven (om een andere schuld te betalen). Richard is even in het huis bezig geweest. Hij en zijn hulpje hebben nog geen derde van het afgesproken werk gedaan en zijn na ontvangst van het ‘containergeld' niet meer op komen dagen. Hij is dus begonnen aan de klus, maar heeft deze niet afgemaakt. Wij hebben betaald voor containers en deze niet ontvangen (Richard had ze niet eens besteld). Ik heb het in mijn eerdere mail oplichting genoemd, je kan het ook wanprestatie noemen. Reden genoeg voor een negatieve beoordeling lijkt me, vooral ook om andere Marktplaatsgebruikers voor dit soort praktijken te behoeden.

Onze keuze voor deze klusjesman was duidelijk een verkeerde. Ons oordeel in deze keuze was voor een belangrijk deel gebaseerd op de vele positieve beoordelingen onder zijn advertentie. Nu ik zelf ervaar hoe Marktplaats met (onwelgevallige) negatieve beoordelingen omgaat, vraag ik me zelfs af of Marktplaats niet medeplichtig is aan de schade die wij hebben geleden. En dat gaat voor ons, als overbelaste mantelzorgers, niet alleen om materiële schade.

Omdat twijfel aan de algemeen veronderstelde neutraliteit van Marktplaats ten aanzien van beoordelingen mij een interessant onderwerp voor de Consumentenbond leek heb ik contact opgenomen met de Consumentenbond. Mijn contact legt mijn voorstel aan de redactie voor en ik heb haar beloofd de Consumentenbond op de hoogte te houden van jullie reactie.


Met vriendelijke groet.

De reactie hierop was dat de beoordeling privacy-gevoelige informatie bevatte.
Maar wat dat dan is kunnen ze me niet vertellen.
En zo blijven we mailen en in cirkels redeneren...

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door mp2017 »

wvdelshout schreef:
mp2017 schreef:Kort en bondig.
Hier kan niemand je helpen, om MP op andere gedachten te brengen.

Hier staat duidelijk wat te doen, als je met de beslissing van MP niet tevreden bent.

Geschillen commissie thuiswinkel

http://help.marktplaats.nl/help/Suggest ... -doorgeven
Hier ligt juist het probleem. Ik heb al uitgebreid contact met Marktplaats. Zij kunnen me niet duidelijk maken waarom slechte beoordelingen worden verwijderd. Sterker nog, de zojuist gegeven beoordeling is zonder reden alweer verwijderd!!!
Begrijp je het niet!

Je moet contact zoeken met de geschillen commissie zoals zelf MP adviseerd.

MP heeft jou al een paar keer afgewezen, dus aan de slag, of is er nog iets om niet deze stap te nemen?

wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door wvdelshout »

De geschillencommissie gebruik ik om de "vakman" aan te pakken. Het gaat mij hier om de handelswijze van MP.
Zij geven deze figuren de vrije hand.

Begrijp je dat???

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door mp2017 »

wvdelshout schreef:De geschillencommissie gebruik ik om de "vakman" aan te pakken. Het gaat mij hier om de handelswijze van MP.
Zij geven deze figuren de vrije hand.

Begrijp je dat???
Neen begrijp ik niet, want MP adviseerd, als je niet met de werkwijze van hun eens bent, de geschillencommissie moet inschakelen.

Dus de handelswijze van MP .
Eerder schreef je, dat het niet om de vakman gaat, maar om MP!

Daarom schreef ik ook schakel de commissie in, maar daar voel blijkbaar niets voor.

Edit

Als je de geschillencommissie inschakelde, dan moet je het niet doen, maar je vrienden, die er problemen mee hebben.
Je bent dan geen aanspreekpunt.

atlas1302

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Op het Radar forum worden ook uitspraken en teksten verwijderd door een Moderator, je kan het er mee eens zijn of niet. Als MP jouw reacties verwijderd dan zal zij daar een reden voor hebben, en zij zeggen...bent u het er niet mee eens ga naar de geschillencommissie.

Dus simpeler kan het eigenlijk niet, en waarom blijft u bij MP als het u niet zint? Speurders is ook een gezellige groep en zo zijn er nog wel meer.

Hadoe en prettig week-end

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door mp2017 »

atlas1302 schreef:Op het Radar forum worden ook uitspraken en teksten verwijderd door een Moderator, je kan het er mee eens zijn of niet. Als MP jouw reacties verwijderd dan zal zij daar een reden voor hebben, en zij zeggen...bent u het er niet mee eens ga naar de geschillencommissie.

Dus simpeler kan het eigenlijk niet, en waarom blijft u bij MP als het u niet zint? Speurders is ook een gezellige groep en zo zijn er nog wel meer.

Hadoe en prettig week-end

Hoe kan je nu MP met het Radar Forum vergelijken?

Beide hebben een heel andere functie.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door crazyme »

wvdelshout schreef:De geschillencommissie gebruik ik om de "vakman" aan te pakken. Het gaat mij hier om de handelswijze van MP.
Zij geven deze figuren de vrije hand.

Begrijp je dat???
Misschien moet je je eigen recensies wat minder serieus nemen.

Ze zijn waarschijnlijk geschreven vanuit rancune en dan kan ik mij voorstellen dat marktplaats deze verwijderd.
Ze hebben graag meer evenwichtige recensies.

Maak je niet zo druk en laat het lekker gaan.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die privacygevoelige informatie is uiteraard het feit dat je aangeeft dat hij het geld aan de deurwaarder heeft meegegeven om een schuld af te lossen. Dit is totaal niet belangrijk voor het verhaal en hoeft ook niemand verder te weten.

stofzuigertje

Re: Weghalen van slechte beoordelingen door Marktplaats

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geld in eigen zak? Dat betekend geen bewijs van betalen als het contant was.......

En via bank, dan kunnen schuldeisers beslag op leggen en is container huren niet mogelijk.
U had ook zelf die container kunnen bestellen en betalen en hem het werk laten doen.

En bij kleine bedrijven, is het risico vrij groot op dit soort gevallen, en MP beschermde de adverteerders die trouw op tijd wel betalen!
Ja, hun verdien model tegen een eenmalige...... Ook de goederen die daar verkocht worden zitten vele dubieuze tussen.

Gesloten