Radar

toggle menu

Slechte ervaring met JMA Handelsonderneming Schiedam

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.

Slechte ervaring met JMA Handelsonderneming Schiedam

door Aldi123 » 06 dec 2017 16:22

Op maandag 27 november 2017 heb ik een auto, een BMW 316Ti uit 2001 aan JMA Handelsonderneming te Schiedam verkocht voor 750,- euro. De auto had ik slechts een week in mijn bezit, maar ik was gewend aan een automaat, dit was een schakelauto. Omdat ik onlangs geopereerd ben aan mijn linkerbeen, lukte het koppelen toch niet zoals ik had gehoopt. vandaar dat ik de auto weer te koop heb gezet, op Autoscout24 voor 900 euro. Er kwamen 2 mannen van JMA Handelsonderneming bij mij thuis en, na afdingen en een proefrit besloten zij de auto te kopen voor 750,- euro. Ik had echter deel I en II nog niet in huis, dat lag op mijn postadres. Goedgelovig en, achteraf onnozel, gaf ik de auto mee met een aanbetaling van 400 euro. 's Avonds had ik het kentekenbewijs en de code's doorgestuurd gekregen en ik stuurde per whatsapp een foto van het kentekenbewijs en code inmiddels had ontvangen, deels afgedekt, met het verzoek de resterende 350 euro over te maken, om na ontvangst alle codes door te zenden. Toen wilde JMA niets overmaken, want volgens hen was er, terug naar Schiedam van Broek in Waterland, tot 2x toe rook onder de motorkap gekomen. Ik was verbouwereerd, want de motor was verder prima! En met dit verhaal kwamen ze pas 's avonds, 9 uur na vertrek van mijn huis. Na dwang telefonisch, afgesproken dat ik de auto weer zou ophalen, uit Schiedam. Zij zouden de treinkosten vergoeden. Aangekomen in Schiedam bij het CS werd er uit een heel ander vaatje getapt. Onder een viaduct daar bij CS Schiedam gelokt. Ik moest hun 250 euro betalen voor de uren die ze kwijt waren geweest voor het kopen van mijn auto. Ik werd zwaar geïntimideerd en voelde me zeer bedreigd door deze 2 mannen. Als ik niet mee wilde werken, dan zouden ze de auto helemaal slopen. Uiteraard gaf ik aan dat ik de auto dan zelf wilde zien en controleren opdie zogenaamde koppakking, maar dat kon niet. Ze gaven ook aan dat ze diezelfde dag van verkoop al bougies hadden vervangen en de auto hadden schoongemaakt voor 129 euro. Uiteraard doet iemand dat niet bij een auto die motorisch niet goed is. Ik werd min of meer gedwongen de kentekengegevens en de meldcode af te geven. Ik stond daar alleen en kon niet anders, ze waren, althans de zoon, intimiderend en agressief. Ik heb me nog nooit zo bedreigd gevoeld ! Ze hadden inmiddels dezelfde ochtend zogenaamd de koppakking vervangen en dat had dan € 590- euro gekost. Een rekening daarvan kreeg ik niet te zien. Het verhaal van de koppakking of een rokende motor was uiteraard puur verzonnen. Ik had nu een auto verkocht voor 400 euro terwijl de afspraak 750 euro was. Bij vertrek meldde de zoon mij dat hij toch nog wel 100 euro aan mij zou overmaken. Dat heeft hij inderdaad gedaan. Voor mij is het verschil heel erg groot (250 euro en 42 euro reiskosten), want ik heb een WIA en kleine WW uitkering en kom al nauwelijks rond. Juridisch Loket geeft aan alsnog aangifte te doen bij de politie wegens oplichting cq afpersing, want wie weet zijn er meer gedupeerden. Een dag later staat de auto overigens alweer op alle autosites voor € 1.950,-. Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen met dit 'bedrijf'?
Laatst bijgewerkt door Radar op 07 dec 2017 09:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Aldi123

RE: Slechte ervaring met JMA Handelsonderneming Schiedam

door yan » 07 dec 2017 10:18

Geen ervaring,
Maar bij verkoop van spullen eerst geld zien, dan pas mee geven voorkomt dit soort problemen.
Zeker bij een auto

Gezien u werdt gedwongen om de documenten af te geven, tegen uw wil is, is er gewoon sprake van een "overval"
Doe hiervan aangifte bij de politie.
yan

door Dieke83 » 07 dec 2017 10:53

Aldi123 schreef:Op maandag 27 november 2017 heb ik een auto, een BMW 316Ti uit 2001 aan JMA Handelsonderneming te Schiedam verkocht voor 750,- euro. De auto had ik slechts een week in mijn bezit, maar ik was gewend aan een automaat, dit was een schakelauto. Omdat ik onlangs geopereerd ben aan mijn linkerbeen, lukte het koppelen toch niet zoals ik had gehoopt. vandaar dat ik de auto weer te koop heb gezet, op Autoscout24 voor 900 euro. Er kwamen 2 mannen van JMA Handelsonderneming bij mij thuis en, na afdingen en een proefrit besloten zij de auto te kopen voor 750,- euro. Ik had echter deel I en II nog niet in huis, dat lag op mijn postadres. Goedgelovig en, achteraf onnozel, gaf ik de auto mee met een aanbetaling van 400 euro. 's Avonds had ik het kentekenbewijs en de code's doorgestuurd gekregen en ik stuurde per whatsapp een foto van het kentekenbewijs en code inmiddels had ontvangen, deels afgedekt, met het verzoek de resterende 350 euro over te maken, om na ontvangst alle codes door te zenden. Toen wilde JMA niets overmaken, want volgens hen was er, terug naar Schiedam van Broek in Waterland, tot 2x toe rook onder de motorkap gekomen. Ik was verbouwereerd, want de motor was verder prima! En met dit verhaal kwamen ze pas 's avonds, 9 uur na vertrek van mijn huis. Na dwang telefonisch, afgesproken dat ik de auto weer zou ophalen, uit Schiedam. Zij zouden de treinkosten vergoeden. Aangekomen in Schiedam bij het CS werd er uit een heel ander vaatje getapt. Onder een viaduct daar bij CS Schiedam gelokt. Ik moest hun 250 euro betalen voor de uren die ze kwijt waren geweest voor het kopen van mijn auto. Ik werd zwaar geïntimideerd en voelde me zeer bedreigd door deze 2 mannen. Als ik niet mee wilde werken, dan zouden ze de auto helemaal slopen. Uiteraard gaf ik aan dat ik de auto dan zelf wilde zien en controleren opdie zogenaamde koppakking, maar dat kon niet. Ze gaven ook aan dat ze diezelfde dag van verkoop al bougies hadden vervangen en de auto hadden schoongemaakt voor 129 euro. Uiteraard doet iemand dat niet bij een auto die motorisch niet goed is. Ik werd min of meer gedwongen de kentekengegevens en de meldcode af te geven. Ik stond daar alleen en kon niet anders, ze waren, althans de zoon, intimiderend en agressief. Ik heb me nog nooit zo bedreigd gevoeld ! Ze hadden inmiddels dezelfde ochtend zogenaamd de koppakking vervangen en dat had dan € 590- euro gekost. Een rekening daarvan kreeg ik niet te zien. Het verhaal van de koppakking of een rokende motor was uiteraard puur verzonnen. Ik had nu een auto verkocht voor 400 euro terwijl de afspraak 750 euro was. Bij vertrek meldde de zoon mij dat hij toch nog wel 100 euro aan mij zou overmaken. Dat heeft hij inderdaad gedaan. Voor mij is het verschil heel erg groot (250 euro en 42 euro reiskosten), want ik heb een WIA en kleine WW uitkering en kom al nauwelijks rond. Juridisch Loket geeft aan alsnog aangifte te doen bij de politie wegens oplichting cq afpersing, want wie weet zijn er meer gedupeerden. Een dag later staat de auto overigens alweer op alle autosites voor € 1.950,-. Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen met dit 'bedrijf'?

Aangifte doen is het enige wat u kan doen.
Is ook niet erg slim om de auto mee te geven zonder volledige betaling dure les
Dieke83

door Appie83 » 07 dec 2017 12:32

En een auto mee laten nemen die nog op uw naam stond ook niet. Eventuele boetes mag u dan betalen en wat te denken bij een aanrijding.
Overigens kan u nog nakoming van betaling vorderen van 250,-, maar of u dat nog zal krijgen valt te bezien. Er zal wel sprake zijn van een mondelinge koopovereenkomst, dus een gang naar de rechter kan ik u niet aanraden en zal alleen maar voor stress zorgen. Doe eventueel aangifte wegens oplichting/afpersing om het af te sluiten en ga verder met u leven, u bent weer een wijze les rijker.

Nog een tip: Koop geen BMW, Mercedes o.i.d. in die prijsklasse. Er zal dan wel het een en ander mis zijn met de auto, daarnaast zijn onderhoudskosten en wegenbelasting relatief hoog. Beter zou zijn een kleine japanner of koreaan.
Appie83

door Nijogeth » 07 dec 2017 14:55

Wat jammer dat zulke gasten dat nou nooit bij mij durven te flikken. Dan zullen ze dit niet vaker gaan proberen, gok ik zo.

Ik zou inderdaad aangifte doen. Je weet om welk bedrijf het gaat, dus heel moeilijk zal het niet zijn voor de politie.
Nijogeth

door thecure » 07 dec 2017 21:11

want ik heb een WIA en kleine WW uitkering en kom al nauwelijks rond.

als je al weinig geld hebt, waarom doe je dan niet eerst goed onderzoek als je een schakelauto koopt? een uitgebreide proefrit, een auto lenen van iemand, desnoods huren, mogelijkheden genoeg.

En wat ik vaker zie hier op het forum, mensen met een kleine beurs kopen een bmw, mercedes, audi. en betalen de hoofdprijs bij storingen en onderhoud.
Waarom niet een betrouwbaar klein autootje van opel, ford, toyota enz.
thecure

door Nevyn » 10 dec 2017 13:03

Nijogeth schreef:Wat jammer dat zulke gasten dat nou nooit bij mij durven te flikken. Dan zullen ze dit niet vaker gaan proberen, gok ik zo.

Ik zou inderdaad aangifte doen. Je weet om welk bedrijf het gaat, dus heel moeilijk zal het niet zijn voor de politie.

Zulke gasten weten natuurlijk ook wel bij wie ze dit wel en niet lukt. Bij mij waren ze niet weggekomen voordat de auto betaald was en ik de vrijwaring had. En dreigen nee dat werkt bij mij juist averechts :D

Ze hebben een grijze BMW voor 1950 euro op hun site staan uit 2001, 9 eigenaars Kilometerstand onlogisch, wel Nederlandse auto. Is dit hem ?
Nevyn

Sorteer op

Keer terug naar Dealers & Garages