LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pensioenen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
woerden
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2018 10:46

pensioenen

Ongelezen bericht door woerden »

Geachte heer/mevrouw,

Mijn aow leeftijd is 66 jaar dit is ook mijn pensioen leeftijd maar het volledige bedrag keert het pensioen fonds pas uit met 67 en 3 maanden terwijl ik recht heb op een uitkering die start met mijn aow uitkering.

Mijn vraag is kan dit zomaar en zo niet wat kan ik er dan aan doen.

Met vriendelijke groet,

A.H.Out.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: pensioenen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

U kunt het pensioen gewoon in laten gaan op de AOW leeftijd. Informeer er eens naar bij uw fonds.

woerden
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2018 10:46

Re: pensioenen

Ongelezen bericht door woerden »

Beste Klaas Jan,

Maar dan reduceren ze het pensioen met 8,00

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: pensioenen

Ongelezen bericht door 16again »

Logisch dat je dan maandelijks minder krijgt, de periode gaat eerder in en duurt daardoor langer.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: pensioenen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

woerden schreef:Beste Klaas Jan,

Maar dan reduceren ze het pensioen met 8,00
Hallo @woerden, zoals @16again ook al schrijft wordt het pensioen hoger naarmate u het later opneemt.
Het is een kwestie van de voor u beste keuze maken.
Als u het pensioen al op uw 66e goed kunt gebruiken wat let u dan? Geniet er lekker van!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: pensioenen

Ongelezen bericht door renewouters »

woerden schreef:Beste Klaas Jan,

Maar dan reduceren ze het pensioen met 8,00
Dus voor ca. 100 euro per jaar krijg je een jaar langer pensioen. Goeie deal lijkt me.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: pensioenen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laat, als u dat kunt lijden, het pensioen ingaan in het jaar dat u het gehele jaar AOW hebt. Scheelt in de belasting.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: pensioenen

Ongelezen bericht door kweenie »

renewouters schreef:
woerden schreef:Beste Klaas Jan,

Maar dan reduceren ze het pensioen met 8,00
Dus voor ca. 100 euro per jaar krijg je een jaar langer pensioen. Goeie deal lijkt me.
Dat hangt helemaal af van de hoogte van je pensioen....

Maar het is inderdaad zoals Klaas Jan ook aangeeft, je kunt het pensioen eerder laten ingaan, waarbij het pensioen over een langere tijd wordt uitgesmeerd en dus minder per jaar is, of je kunt het later laten ingaan, waarbij het pensioen juist over een kortere tijd wordt uitgesmeerd en per jaar dus hoger wordt. Op de zelfde manier kan in het verleden het opgebouwde pensioen met ingangsleeftijd 65 jaar zijn omgerekend naar een hoger pensioen met bijvoorbeeld ingangsleeftijd 67 jaar. Als je dat pensioen dan met 66 jaar wilt laten ingaan, dan is het pensioen lager dan het pensioen met 67 jaar, maar waarschijnlijk juist weer hoger dan het pensioen met 65 jaar.

Gesloten