Radar

toggle menu

Opgelicht bij ViaGogo

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet

Opgelicht bij ViaGogo

door MiriamMeijerin2 » 13 feb 2018 13:49

Viagogo lijkt n degelijk buro in de koop/verkoop tickets. Op 6/12/17 tickets gekocht en via iDeal betaald voor een voetbalwedstrijd op 11/2/18. keurig via mail op de hoogte gehouden en week coor aanvang zoals belooft digitaal de tickets ontvangen. Zondag aangekomen bij t stadion blijken de tickets niet geldig!!! En we waren niet de enige/eerste. Viagogo is niet te bereiken. Pas dus op!!!

MiriamMeijerin2
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 13 feb 2018 13:46

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door Lady1234 » 13 feb 2018 14:02

Is toch oud nieuws. Dit is een wederverkoper en als de tickets op naam gesteld zijn, komt u niet binnen. Wordt al jaren en jaren voor gewaarschuwd.
Lady1234
 
Berichten: 3380
Geregistreerd: 02 nov 2017 17:04

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door mahadma » 13 feb 2018 14:07

A: U bent NIET ogelicht, u heeft gekocht bij een wederverkoper tegen woekerprijzen.
B: Effe lezen en je ziet dit: viagogo is een wereldwijd online platform voor live-sport, muziek en entertainment tickets. viagogo's missie is om kopers een zo breed mogelijk ticketaanbod voor events over de hele wereld te bieden, en helpt de verkopers van de tickets, variërend van mensen met een extra ticket tot grote multinationale event-organisatoren, toegang te bieden tot een wereldwijd publiek.
C: Al ze kwaad willen, kunt u een aanklacht wegens smaad verwachten (hoewel ze een olifantenhuid hebben.
D: voor contact https://www.viagogo.nl/Help/Buyer/246
Laatst bijgewerkt door mahadma op 13 feb 2018 14:15, in totaal 1 keer bewerkt.
mahadma
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 03 dec 2015 14:52

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door renewouters » 13 feb 2018 14:09

Het toont maar weer aan dat voorlichting aan consumenten compleet zinloos is. Al jaren lopen er allerlei campagnes voor problemen die dit forum dagelijks vullen en het lijkt allemaal aan dovemansoren gericht.
renewouters
 
Berichten: 2172
Geregistreerd: 27 jul 2015 12:20

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door Klaas Jan » 13 feb 2018 15:04

renewouters schreef:Het toont maar weer aan dat voorlichting aan consumenten compleet zinloos is. Al jaren lopen er allerlei campagnes voor problemen die dit forum dagelijks vullen en het lijkt allemaal aan dovemansoren gericht.


Voorlichting bereikt blijkbaar niet 17 miljoen Nederlanders.
Bijvoorbeeld ook niet de schrijfster van het bericht die voor de eerste keer op dit forum is.
Heel menselijk dat dat iemand een keer kan gebeuren.
En goed dat ze hier nog eens waarschuwt.
Klaas Jan
 
Berichten: 1154
Geregistreerd: 29 apr 2014 15:28

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door lyndans » 06 maart 2018 13:36

Hallo , wij hebben 2 kaarten gekocht voor andre rieu in juli , wij zijn70 en ik heb dit voor mijn man gekocht en lang gespaart , nu zag ik de uitzending van viagogo en ben nu erg bang dat ze niet goed zijn , ik heb totaal 267 euro betaald of kan ik nog hoop hebben ?
lyndans
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 maart 2018 13:27

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door lyndans » 06 maart 2018 19:17

Ik heb wel degelijk gekeken of het veilig was , is de eerste keer dat ik iets bestel op internet en dan is het niet leuk als mensen negatief reageren , ik ben echt niet dom.
lyndans
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 maart 2018 13:27

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door R. Proctor » 06 maart 2018 19:27

lyndans schreef:Ik heb wel degelijk gekeken of het veilig was , is de eerste keer dat ik iets bestel op internet en dan is het niet leuk als mensen negatief reageren , ik ben echt niet dom.


Je hebt niet gekeken anders zou je het bestellen bij de officiële verkoopsites en is dat niet duidelijk kijk je bij de site van de artiest zelf
R. Proctor
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 01 feb 2018 14:48

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door mahadma » 06 maart 2018 19:45

lyndans schreef:Ik heb wel degelijk gekeken of het veilig was , is de eerste keer dat ik iets bestel op internet en dan is het niet leuk als mensen negatief reageren , ik ben echt niet dom.


Nee, maar er staat altijd bij wederverkoopadressen (bovenaan in google met de toevoeging (ADV)) dat het een doorverkoopsite betreft.
En voor een eerste keer wel begrijpbaar, maar in de toekomst worden de kaarten OP NAAM gezet en moet je een id tonen bij de entree, geen gelijke naam? Dag! Dus ga goed zoeken. Alle radio en TV uitzendingen ten spijt, "men" leest niet, doet en klaagt ipv goed lezen.
mahadma
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 03 dec 2015 14:52

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door R. Proctor » 06 maart 2018 19:54

Nee, maar er staat altijd bij wederverkoopadressen (bovenaan in google met de toevoeging (ADV)) dat het een doorverkoopsite betreft.
En voor een eerste keer wel begrijpbaar, maar in de toekomst worden de kaarten OP NAAM gezet en moet je een id tonen bij de entree, geen gelijke naam? Dag! Dus ga goed zoeken. Alle radio en TV uitzendingen ten spijt, "men" leest niet, doet en klaagt ipv goed lezen.


Dat is sowieso een feit.
De kaartverkopers zijn ook schuldig want die faciliteren dit.
Als de mogelijkheid gewoon beperkt was om meerdere kaarten aan te schaffen gewoon per 100 want dat komt gewoon voor dan was het probleem ook niet zo groot.
Elk ticket op naam incl. geboortedatum, dan kan je nog bv met 10 man gaan maar zal je toch de volledige naam en geboortedatum moeten hebben, incl. ID bij ingang zet je meteen al de verkoopsites buiten spel.

Maar ja zolang de officiële sites gewoon aan wederverkopers blijven leveren houden ze het ook zelf in stand.

Buiten dat moeten consumenten ook goed opletten en bij dit soort doorverkopers niks kopen
R. Proctor
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 01 feb 2018 14:48

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door Cayou » 25 jul 2018 11:23

Gister twee kaartjes gekocht voor een Marco Borsato Concert. 250 euro betaald per CC. Geen bevestigingsmail. In mijn account alle gegevens te vinden behalve dat ik kaartjes heb gekocht. Proberen per mail contact op te nemen, maar nergens is een mailadres te vinden. Bij "contacteer klantenservice" word je steeds maar weer naar een centraal menu terug gestuurd. Waardeloos! En frustrerend, zeker als er op de website vermeld wordt dat je "maar op de button hoeft te klikken om met een medewerker te communiceren". DUBBEL waardeloos.

Geprobeerd met een PB via Facebook, maar het hele verhaal getikt en verzonden. En daar krijgt je meteen antwoord bericht dat ze deze PB's niet gaan beantwoorden maar dat je dat makkelijk kunnen doen via de website. FOEI! De negatieve cirkel is rond. DRIEDUBBEL WAARDELOOS.

Nu hoop ik maar dat er geen geld van mijn CC wordt afgeschreven.

Viagogo is een belabberende website. Bij hen bestel ik dus NOOIT meer iets!

Groet John
Cayou
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 25 jul 2018 11:14

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door Lady1234 » 25 jul 2018 17:15

U had dus beter eerst naar een mailadres kunnen zoeken. En afgezien daarvan, had u beter bij de officiele verkoopsite kunnen kopen. Maar ja, nadien klagen is , makkelijker dan voordien lezen.
Lady1234
 
Berichten: 3380
Geregistreerd: 02 nov 2017 17:04

RE: Opgelicht bij ViaGogo

door sylvesterb » 25 jul 2018 17:25

Cayou schreef:Gister twee kaartjes gekocht voor een Marco Borsato Concert. 250 euro betaald per CC. Geen bevestigingsmail. In mijn account alle gegevens te vinden behalve dat ik kaartjes heb gekocht. Proberen per mail contact op te nemen, maar nergens is een mailadres te vinden. Bij "contacteer klantenservice" word je steeds maar weer naar een centraal menu terug gestuurd. Waardeloos! En frustrerend, zeker als er op de website vermeld wordt dat je "maar op de button hoeft te klikken om met een medewerker te communiceren". DUBBEL waardeloos.

Geprobeerd met een PB via Facebook, maar het hele verhaal getikt en verzonden. En daar krijgt je meteen antwoord bericht dat ze deze PB's niet gaan beantwoorden maar dat je dat makkelijk kunnen doen via de website. FOEI! De negatieve cirkel is rond. DRIEDUBBEL WAARDELOOS.

Nu hoop ik maar dat er geen geld van mijn CC wordt afgeschreven.

Viagogo is een belabberende website. Bij hen bestel ik dus NOOIT meer iets!

Groet John


Bedankt voor de aanvullende waarschuwing die al in februari 2018 is geplaatst. Helaas heeft u deze zelf ook niet vooraf gelezen.
sylvesterb
 
Berichten: 2512
Geregistreerd: 26 apr 2015 10:52

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Webwinkels