Radar

toggle menu

Park Plus geeft mijn auto beschadigd terug en reageert niet

Andere onderwerpen over auto en vervoer

Park Plus geeft mijn auto beschadigd terug en reageert niet

door Martijnn1 » 13 feb 2018 15:27

Park Plus verzorgt valetparking op Schiphol en geeft mijn auto na 12 dagen beschadigd terug, reageert niet op herhaalde telefoontjes en e-mailberichten. Schade ruim 400,- euro.

Ik heb dit direct per telefoon en per mailbericht gemeld bij ParkPlus. Eerst heb ik in 3 dagen tijd 3 maal telefonisch contact gehad en is mij tweemaal een schriftelijke reactie op mijn schademelding toegezegd, maar ook deze toezegging is wederom niet nagekomen. Op de website van Parkplus, zie https://parkerenvaletschiphol.nl, wordt de indruk gewekt dat het gaat om een betrouwbaar, transparant en service-gericht bedrijf. Zo staat er met grote letters ‘U kiest toch ook voor zekerheid’ en bij Verzekering staat ‘U loopt bij Park Plus geen risico met uw auto’. Er staat zelfs een e-mailadres bij om klachten te melden. Dat is pure misleiding want klachten worden genegeerd.

We zijn nu 3 weken verder waarin ik ruim de tijd heb gegeven om te reageren op de voorcalculatie door een officieel schadeherstelbedrijf en 3 foto’s van de schade aan mijn auto. De schade bedraagt 442,- euro. Ik heb gevraagd om deze schade aan mij te vergoeden. Ik heb ook de dash-cambeelden opgevraagd. Ook dat wordt geweigerd.

Ik houd Park Plus aansprakelijk en ik mocht er vanuit gaan dat mijn auto was verzekerd tegen schade. Dat staat op hun website.

Mij is opgevallen dat de medewerkers die mijn auto voor de vertrekhal van Schiphol in ontvangst namen geen herkenbare bedrijfskleding dragen zoals op de website is te zien. Op mijn vraag waarom niet, was het antwoord ‘Wij willen niet opvallen’ . Voor de vertrekhal wordt mijn auto met een smartphone rondom gefilmd, maar dat kost tijd. Daarom vraagt de medewerker mij tussentijds mijn auto een tiental meters te verplaatsen omdat een parkeerwacht nadert. ‘Deze mensen schrijven hoge boetes uit’ wordt mij gezegd, maar waarom moet alles zo sneaky? Het is net alsof ik betrokken wordt in iets dat illegaal is.

Als dit laatste waar is, wordt Schiphol opnieuw geconfronteerd met malafide bedrijven, in ieder geval door het bedrijf Park Plus. Het bedrijf is telefonisch moeilijk bereikbaar. Ik heb bij mijn schademelding eerst een bandje moeten inspreken en mail moeten sturen en kreeg daarna nog geen antwoord. Ik blijf zo met de schade zitten en ik neem niet aan dat ik de enige ben.

Ik wil iedereen waarschuwen om niet met het bedrijf Park Plus in zee te gaan.

Martijnn1
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 feb 2018 15:18

RE: Park Plus geeft mijn auto beschadigd terug en reageert niet

door Har45 » 13 feb 2018 19:25

Ik heb ook de dash-cambeelden opgevraagd. Ook dat wordt geweigerd.


Volgens de site zou u bij de vertrekhal een contract meekrijgen met daarin vermeld een link naar de dashcam beelden.

Algemene voorwaarden :

5.3 Eventuele aanwezige schade en/of andere (technische) gebreken van het voertuig moeten direct op Schiphol aan de chauffeur, die het voertuig terugbrengt, kenbaar gemaakt worden, bij gebreke waarvan het klachtrecht op hiermee verband houdende schades vervalt. Vermeende schades moeten dus direct op Schiphol gemaild worden naar info@parkerenvaletschiphol.nl. Bij het verlaten van de luchthaven Schiphol vervalt het recht op reclamatie.

Heeft u geen telefoon met mobiele data kunt u mailen met het zakelijke toestel van de chauffeur. Tevens in deze e-mail graag de foto’s van de schade.

Verzekeringsvoorwaarden Park Plus Schiphol:

Onze verzekering staat dus los van uw eigen autoverzekering.
Bij schadegevallen onder de €750,- herstellen wij de schade aan uw voertuig, dit gaat niet via uw autoverzekering.

Uw auto moet wel volledig casco verzekerd zijn om gebruik te maken van onze parking.
Laatst bijgewerkt door Har45 op 13 feb 2018 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Har45
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 24 dec 2010 13:59

RE: Park Plus geeft mijn auto beschadigd terug en reageert niet

door renewouters » 13 feb 2018 19:26

Voor die tarieven kan je ook gewoon op de Schiphol parkings parkeren.
renewouters
 
Berichten: 1637
Geregistreerd: 27 jul 2015 11:20

RE: Park Plus geeft mijn auto beschadigd terug en reageert niet

door Martijnn1 » 14 feb 2018 20:30

Pas nu ik Radar heb benaderd reageert Park Plus inhoudelijk op mijn klacht. Kennelijk is het niet voldoende dat ik het bedrijf al eerder eerst vriendelijk en daarna dringend 3 maal schriftelijk heb verzocht op mijn schademelding te reageren. Ook mijn 3 telefonische verzoeken waren vergeefs en voor mij is nu wel duidelijk dat Park Plus alleen antwoord geeft wanneer het bedrijf rekening moet gaan houden met slechte publiciteit in het programma Radar.

Park Plus reageert door te wijzen op hun kleine lettertjes, hun algemene voorwaarden.

In de eerste plaats wil ik kwijt dat slechte publiciteit niet in uw belang is, tevreden klanten zijn betere reclame. Behandel klachten serieus door klanten fatsoenlijk antwoord te geven en doe dat niet enkel en alleen nadat mogelijke uitzending op televisie dreigt.

Veel ergernis is ontstaan doordat Park Plus tweemaal toezegt te zullen reageren op mijn schademelding en dit gewoon niet doet. Notabene stuur ik op verzoek 3 foto’s van de schade toe plus nog een officieel schaderapport. Er volgt geen reactie. Daarna stuur ik dan mijn derde schriftelijke verzoek om te antwoorden. Ook daarop volgt dus geen antwoord.

Park Plus zegt, wanneer ik hen de tweede keer bel, de dashcam-beelden van mijn auto te hebben gezien maar zelf kan ik die niet bekijken omdat mij niet duidelijk is hoe dat moet. Op mijn schriftelijke vraag om een toelichting of instructie volgt eveneens geen antwoord wat ik opvat als een weigering om inzage te geven.

In de tweede plaats merk ik op dat Park Plus nu wel verwijst naar hun algemene voorwaarden maar dat het bedrijf zich zelf tegen spreekt. Telefonisch is mij namelijk weer wat anders voorgehouden. GROOT is mijn verbazing wanneer die tweede maal dat ik het bedrijf moet bellen er achteraf wordt beweerd dat ik voor de verzekering nog 20 euro extra had moeten betalen en dat ik daar niet voor heb gekozen. Toen ik de beslissing nam om een reservering te maken heb ik dat op de website nergens kunnen lezen, sterker, ik mocht er op vertrouwen dat mijn auto gedurende de parkeerperiode is verzekerd door Park Plus want dat staat er heel nadrukkelijk. En dat zonder extra kosten voor de klant.

Kijk even mee op hun website: https://parkerenvaletschiphol.nl/

Zoals ik al schreef, op de website van Parkplus, zie https://parkerenvaletschiphol.nl, wordt de indruk gewekt dat het gaat om een betrouwbaar, transparant en service-gericht bedrijf. Zo staat er met grote letters ‘U kiest toch ook voor zekerheid’ en bij Verzekering staat ‘U loopt bij Park Plus geen risico met uw auto’.

Op de volgende pagina staat ‘We zijn de 1e Airport Parking waar uw auto wel verzekerd is’ De werkwijze is: Als u aankomt op Schiphol filmen we met onze HD dashcam de buitenkant van uw voertuig. We filmen voor de 1e keer uw KM stand. U ontvangt een link naar de videobeelden. Zodra onze chauffeur plaatsneemt in uw auto wordt de route naar onze garage en het parkeren gefilmd. In onze garage filmen we voor de 2e keer uw KM stand. Bij het verlaten van onze garage op de terugreis filmen we voor de 3e keer uw KM stand. We filmen ook de volledige route van de terugreis naar Schiphol.

Ten overvloede staat er als reden waarom Park Plus als hoogst beoordeeld wordt o.m Inclusief WEGAM + autoverzekering

Bij Tarieven staat met grote letters Overdekt parkeren Schiphol inclusief Dashcam en Verzekering. Als enige toeslag staat: Nachttoeslag € 6,00.- vanaf 00:00 tot en met 07:00

Ik reserveer en betaal de afgesproken prijs inclusief nachttoeslag. Op de bevestiging van mijn reservering die ik na betaling ontvang staat een nieuwe toevoeging omtrent een eigen risico dat is gesteld op nul euro en tegelijk op 750,- euro. Bij afgifte van mijn auto wordt mij gezegd dat dit onduidelijk is maar dat mijn auto wel is verzekerd. Dit staat ook duidelijk te lezen, zie bovenstaande fragmenten.

(helaas kan ik mijn reactie op dit moment niet verder plaatsen omdat ik de volgende mededeling krijg: Het verstuurde formulier is ongeldig. Probeer opnieuw te versturen.
Je bericht bevat 7328 tekens. Het maximaal aantal toegestane tekens is 5000.) Ik zal proberen het vervolg van mijn reactie later te plaatsen waarin o.a. het volgende:

Op alle mogelijke manieren wordt er vertrouwen gewekt bij de klant. Het contract dat door mij is ondertekend bevat geen enkele verwijzing naar de algemene voorwaarden waar Park Plus nu mee voor de dag komt. Zonder die verwijzing in het getekende contract maken deze algemene voorwaarden geen deel uit van de overeenkomst.

In de derde plaats is het zo dat Park Plus in de algemene voorwaarden die nu naar voren worden geschoven een onmogelijke eis stelt waardoor in vrijwel alle gevallen het bedrijf onder de aansprakelijkheid voor schade probeert uit te komen. Feitelijk is de bewering dat (zie vervolg)

............( Nogmaals wil ik iedereen waarschuwen om niet met het bedrijf Park Plus in zee te gaan.)
Martijnn1
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 feb 2018 15:18

RE: Park Plus geeft mijn auto beschadigd terug en reageert niet

door Martijnn1 » 14 feb 2018 20:44

(vervolg van mijn afgebroken reactie:)

Ik reserveer en betaal de afgesproken prijs inclusief nachttoeslag. Op de bevestiging van mijn reservering die ik na betaling ontvang staat een nieuwe toevoeging omtrent een eigen risico dat is gesteld op nul euro en tegelijk op 750,- euro. Bij afgifte van mijn auto wordt mij gezegd dat dit onduidelijk is maar dat mijn auto wel is verzekerd. Dit staat ook duidelijk te lezen, zie bovenstaande fragmenten.

Ter geruststelling is mij door Park Plus na deze bevestiging nog een mail gestuurd waarin o.a. staat: Uw auto wordt gereden door onze chauffeur (naam persoon).
(Persoon) is 44 jaar en ruim 20 jaar beroepschauffeur. (Persoon) is in het bezit van een chauffeursdiploma. (Psresson) heeft in zijn loopbaan de volgende rijbewijzen behaald. (A-B-C1-C-D1-D-BE-C1E-CE-D1E-DE-AM ). (Persoon) is jarenlang actief geweest als CBR instructeur in de Auto, Bus en Vrachtwagen branche.

Op alle mogelijke manieren wordt er vertrouwen gewekt bij de klant. Het contract dat door mij is ondertekend bevat geen enkele verwijzing naar de algemene voorwaarden waar Park Plus nu mee voor de dag komt. Zonder die verwijzing in het getekende contract maken deze algemene voorwaarden geen deel uit van de overeenkomst.

In de derde plaats is het zo dat Park Plus in de algemene voorwaarden die nu naar voren worden geschoven een onmogelijke eis stelt waardoor in vrijwel alle gevallen het bedrijf onder de aansprakelijkheid voor schade probeert uit te komen. Feitelijk is de bewering dat ‘uw auto is verzekerd’ niet anders dan misleiding en is de klant het slachtoffer. Waarom? De schade moet namelijk direct zijn vastgelegd en gemeld bij ontvangt, zo laat Park Plus nu dus weten. Ten eerste heb ik zelf geen smartphone, dus moet ik die van de medewerker gebruiken. Die stond bij aankomst om 02.15 uur in de nacht op Schiphol voor een slecht verlichte Vertrekhal te schuilen tegen de regen. In de regen en in het halfduister hadden wij dan de schade op zijn smartphone moeten fotograferen en tegelijk moeten melden bij Park Plus. Mocht zich dit voordoen tijdens de dag, dan zou deze procedure al even onmogelijk uit te voeren zijn. Zoals door mij opgemerkt geeft de medewerker van Park Plus bij aankomst voor vertrek al aan dat hij niet wil opvallen’ . Voor de vertrekhal wordt mijn auto met een smartphone rondom gefilmd, maar dat kost tijd. Daarom vraagt de medewerker mij tussentijds mijn auto een tiental meters te verplaatsen omdat een parkeerwacht nadert. ‘Deze mensen schrijven hoge boetes uit’ wordt mij gezegd. Kennelijk moet dit alles heel sneaky gebeuren. Het is net alsof ik betrokken wordt in iets dat illegaal is. Verwacht Park Plus nu ook nog dat ik de boete zelf betaal nadat de auto aan mij is overgedragen????!!!! Kortom, die bepaling 5.3 uit de algemene voorwaarden waar Park Plus mee schermt is enkel bedoeld om onder iedere aansprakelijkstelling uit te komen. Met andere woorden, de klant denkt dat zijn auto verzekerd is zoals Park Plus op zijn website heel breed uitmeet en belooft, maar in werkelijkheid en dus in de praktijk is er geen enkel verhaal mogelijk en is sprake van pure misleiding.

In de vierde plaats reageer ik hierbij op de terechte opmerking van renewouters die stelt ‘ Voor die tarieven kan je ook gewoon op de Schiphol parkings parkeren.’ Ik heb gebruik gemaakt van het zogenaamde openings-aanbod door Park Plus ‘Nu 50% openingskorting Park Plus voor uw parkeren op Schiphol’ dat mij begin december vorig jaar ongevraagd is toegezonden. Hoe het bedrijf aan mijn e-mailadres komt is mij een raadsel. Overigens worden deze e-mailberichten sindsdien veelvuldig aan mij verstuurd en is ook op dit moment de aanbieding zoals die al sinds het begin ongewijzigd is ‘LET OP: Laatste week kortingsactie, openingsactie loopt nog 3 dagen, 4 uur, 22 minuten en 5 seconden. ‘

Nogmaals wil ik iedereen waarschuwen om niet met het bedrijf Park Plus in zee te gaan.
Martijnn1
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 feb 2018 15:18

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Overig auto & vervoer