Pagina 1 van 1

Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 13 feb 2018 15:35
door McJohn
Het scharnier van de deur van onze warmtepompdroger is afgebroken en zo te lezen op internet zijn wij niet de enige!
Het betreft een AEG lavatherm modelnummer T76489IH1.
Het apparaat is amper 5 jaar oud en het onderdeel met nummer 1366253217 is niet meer leverbaar omdat er een modificatie heeft plaatsgevonden (vanwege dus deze productiefout).
Er staat zelfs op internet: “Als gevolg van een probleem met naar beneden hangende glazen deur is deurscharnier 1366253217 niet langer verkrijgbaar.”
Hierdoor moesten wij nieuwe scharnieren laten plaatsen. De factuur hiervan is 186,00 terwijl een compleet set (met ook nog een nieuw voorpaneel) overal op internet voor 48,00 staat.
Waarom moet wij betalen voor een productiefout van AEG? Dit heeft niets met slijtage of garantie te maken.
We hebben van alles geprobeerd er middels een coulance-regeling uit te komen maar deze oplichters willen 2 x verdienen aan een consument:
bij aanschaf van een (waardeloos) product en later nog met torenhoge servicekosten om hun beroerde producten te laten repareren.
Bij deze dus iedereen gewaarschuwd: AEG is goedkoop = duurkoop!

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 13 feb 2018 18:02
door thecure
En wat zei de verkoper?

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 13 feb 2018 18:18
door Lady1234
Maar waarom heeft u dat spul dan niet op internet gekocht?

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 13 feb 2018 18:26
door juliomariner
U moet bij de verkoper zijn en niet bij AEG. En u gebruikt de term oplichting waar dit niet passend is. U wilt namelijk dus het scharnier terwijl dit bewezen niet hoed is

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 13 feb 2018 18:31
door hänschen klein
TIP: Meldt dit, indirect, bij de Consumentenbond door gebruik te maken van Klachtenkompas.nl en uw klacht daar te omschrijven.

Het heeft geen zin om te verwachten/verlangen dat onderdelen op voorraad gehouden moeten worden.

Dit is namelijk NERGENS, óók niet wettelijk geregeld!

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 13 feb 2018 19:50
door Nijogeth
Waarschijnlijk zijn die producten op internet dan ook namaak en geen origineel.

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 14 feb 2018 09:39
door Spacestar
@McJohn - Die frontplaat met scharnier per direct leverbaar (origineel van AEG)

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 14 feb 2018 14:03
door stofzuigertje
Compleet is voorraad en voordeliger, losse scharnieren op en als ze die los moeten halen kost dus ruim €100,- blijkbaar.

Verder is de scharnier niet gemaakt voor hang jongeren.... net als keukenkastjes die vaak sneuvelen door kinderen en moeders die niets zien of zeggen!
Maar ook ouderen die moeilijk bukken zoeken steun en als je wasmachine gaat lekken omdat de scharnier heel bleef maar het plaatwerk er achter het niet kon dragen.....

99% gaat onbewust steunen om te bukken of op te staan en dan is dat deurtje de verkeerde.
Eigen schuld en bij voordelige drogers en wasmachines komt het vaker voor.

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Geplaatst: 14 feb 2018 14:31
door McJohn
Bedankt voor alle (goedbedoelde) reacties.
Er vanuitgaande dat een droger minimaal 5 jaar mee moet kunnen gaan lijkt het ons niet normaal dat met een paar keer ordentelijk gebruik per week (er wordt niet aan de deuren gehangen en normaal mee om gegaan), de scharnieren zo snel kapot gaan. Dit is ons bij andere merken nog nooit gebeurd.
Deze droger is bij Expert gekocht en zij verwijzen ons (na de 2 jaar garantie) door naar Electrolux. Maar deze mensen scharen zich achter de 2 jaar consumenten-garantie. De onderdelen zijn op internet inderdaad voor weinig te krijgen maar een complete droger uit elkaar halen (ja dat moest bij dit geval) is niet ons vak. Het zijn dus wel oplichters want het is niet normaal om een onderdeel wat in de praktijk zo slecht is en binnen 4 jaar al kapot gaat volledig aan de consument te berekenen. Wij hebben Electrolux/AEG meerdere keren om een coulance-regeling gevraagd maar het communiceren met een robot gaat nog vriendelijker dan met dit soort figuren en wij zijn zo te lezen niet de enige!