LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs B gehaald, AM geblokkeerd

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Rijbewijs B gehaald, AM geblokkeerd

Ongelezen bericht door Franskia »

Op de site van hetCBR lees ik dit: https://www.cbr.nl/vorderingsprocedure.pp

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Rijbewijs B gehaald, AM geblokkeerd

Ongelezen bericht door mahadma »

Gevonden bij "goede vraag": Bij rijbewijs B (en A) krijg je automatisch AM. Ook na 1 januari 2018.

Dus de vraagsteller heeft geen AM rijbewijs dus zou dus geen brommer mogen rijden, maar wèl met zijn B rijbewijs, waarmee je dus auto èn brommer mag rijden. Als de vraagsteller nu brommer zou gaan rijden, en gecontroleerd wordt, krijgt hij dan wel of geen bekeuring wegens geen AM rijbewijs?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Rijbewijs B gehaald, AM geblokkeerd

Ongelezen bericht door vroem »

Franskia schreef:Op de site van hetCBR lees ik dit: https://www.cbr.nl/vorderingsprocedure.pp
uit jouw link:
Door te slagen voor een examen voor de 'zwaarste' categorie die u op het ongeldig geworden rijbewijs bezat, kunt u alle onderliggende categorieën opnieuw verkrijgen. Het is overigens niet verplicht een examen af te leggen voor de zwaarste categorie. U kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld categorie B. Maar dan kan er geen beroep meer worden gedaan op teruggave van de categorieën T, C(E) en/of D(E) die mogelijk ook in uw bezit waren. De gemeente geeft uiteindelijk een nieuw rijbewijs af. In dit aanvraagproces wordt aan de hand van het rijbewijsregister bepaald op welke categorieën u recht heeft.
volgens dit moet dus ook voor d eonderliggende categorie, dus AM een nieuw rijbewijs verstrekt worden. Dus voor TS: schuif deze regel van CBR onder de neus van de heer of dame ambtenaar. De actie van de gemeente AM niet te verstrekken staat haaks op de regels en is daarmee dus (nu aangetoond) een onjuiste actie

Dr.Pepper
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2011 00:51

Re: Rijbewijs B gehaald, AM geblokkeerd

Ongelezen bericht door Dr.Pepper »

Hoofdmenu > Praktijkexamens > Bromfiets en brommobiel (AM) > Bevoegdheden rijbewijs >
Moet ik een bromfietsrijbewijs hebben om op een bromfiets te rijden?


Voor het rijden op een bromfiets heeft u een bromfietsrijbewijs (categorie AM) nodig of een motorrijbewijs (A) of autorijbewijs (B). Voor uw bromfietsrijbewijs moet u slagen voor het theorie-examen en het praktijkexamen bromfiets.

Kijk voor meer informatie op http://www.cbr.nl/11197.pp.


Bovenstaande komt van de website van het CBR af. Als jij dus een vers rijbewijs B hebt gehaald, mag je daarmee dus ook op de brommer stappen. Het is OF, OF OF, dus een van de 3 is voldoende.

Ik zou zeggen, gewoon op je brommertje stappen en voor ome Agent een printscreentje maken van de pagina van het CBR waar dit staat.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rijbewijs B gehaald, AM geblokkeerd

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dr.Pepper schreef:Hoofdmenu > Praktijkexamens > Bromfiets en brommobiel (AM) > Bevoegdheden rijbewijs >
Moet ik een bromfietsrijbewijs hebben om op een bromfiets te rijden?


Voor het rijden op een bromfiets heeft u een bromfietsrijbewijs (categorie AM) nodig of een motorrijbewijs (A) of autorijbewijs (B). Voor uw bromfietsrijbewijs moet u slagen voor het theorie-examen en het praktijkexamen bromfiets.

Kijk voor meer informatie op http://www.cbr.nl/11197.pp.


Bovenstaande komt van de website van het CBR af. Als jij dus een vers rijbewijs B hebt gehaald, mag je daarmee dus ook op de brommer stappen. Het is OF, OF OF, dus een van de 3 is voldoende.

Ik zou zeggen, gewoon op je brommertje stappen en voor ome Agent een printscreentje maken van de pagina van het CBR waar dit staat.
Heel beroerd advies

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rijbewijs B gehaald, AM geblokkeerd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dr.Pepper schreef: Ik zou zeggen, gewoon op je brommertje stappen en voor ome Agent een printscreentje maken van de pagina van het CBR waar dit staat.
Het CBR heeft het AM rijbewijs ingenomen en ongeldig verklaard omdat TS is gepakt met alcohol in het verkeer. De vermelding op de website gaat uit van een reguliere situatie, dat je geen AM rijbewijs hebt. Je advies is dus erg dom want ome Agent zal je gewoon een boete geven voor het rijden zonder rijbewijs en bij een rechtbank zul je hier ook veroordeeld voor worden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Rijbewijs B gehaald, AM geblokkeerd

Ongelezen bericht door mahadma »

Wanneer en voor hoeveel jaar is het am rijbewijs ingenomen? Mijns inziens kunnen ze niet hard maken om je levenslang am te onthouden en je wel een b te geven.

Gesloten