Doorbetalen na opzeggen sportschool
Geplaatst: 11 apr 2018 13:55
Ik was meer dan 20 jaar lid van Fitline in Maassluis. Een tevreden klant. Begin maart is er een sauna uitgebrand en heeft schade in het pand veroorzaakt. Heel vervelend voor de eigenaar, die ongetwijfeld veel aan zijn hoofd heeft hangen.
Via via vernam ik dat er ergens op Social media mededelingen over de sportschool waren gedaan. In ieder geval op een online forum waar ik geen lid van ben. Naar aanleiding hiervan heb ik een email gestuurd met een vraag over de laatste stand van zaken.
Na een paar weken had ik nog geen reactie ontvangen en toen heb ik op 27 februari 2018 wederom een mail gestuurd en mijn abonnement opgezegd vanwege het feit dat men niet de moeite neemt om de leden te informeren over de laatste stand van zaken. Ik had in een eetgelegenheid mensen achter me horen zeggen dat de sportschool al lang weer open was.
Een paar weken later belde er een vrouw van de sportschool op naar onze huistelefoon, waarop een gezinslid aangaf dat ik om half zes thuis zou zijn. Verder heb ik niets meer vernomen.
Gisteren ontving ik een email van de sportschool waarin werd aangegeven dat ze al twee maanden geen email hadden ontvangen en mijn mail niet hadden kunnen lezen. Met andere woorden mijn abonnement loopt nog gewoon door en ik moet de kosten betalen.
Nu is het zo dat de email bij de provider binnenkomt en wanneer de computer op de balie is verbrand, je de emailberichten zonder enig probleem op een ander device kan binnenhalen (pc, laptop, iPad, Mobile). Ik had de email naar het algemene emailadres en het emailadres van de manager van de sportschool gestuurd.
Als sportschool ben je blijkbaar wel in staat om via de computer online op een forum mededelingen over de sportschool te doen, maar je email binnenhalen en lezen is een brug te ver en hier leg je nu zelfs een claim op. Het interessante is dat de dame die een maand ervoor belde, naar een nummer heeft gebeld dat ik 20 jaar geleden heb doorgegeven, waar ook mijn emailadres bij staat vermeld. Je had ook je klanten een emailbericht kunnen sturen. De ledeninformatie is dus beschikbaar en toegankelijk. Met andere woorden; de emailberichten had je ook gewoon via je netwerk-account kunnen uitlezen, maar vermoedelijk te laks geweest om dit te doen.
Wat moet ik hiermee? Een club, die alleen maar geïnteresseerd is een bepaald type klanten die via een bepaald forum communiceren. Ik heb op 27 februari 2018 formeel opgezegd. De sportschool doet nu net alsof ze mijn mail niet hebben gezien en willen dat financieel gecompenseerd hebben. Hoe kan ik dit traject het beste aanvliegen?
Via via vernam ik dat er ergens op Social media mededelingen over de sportschool waren gedaan. In ieder geval op een online forum waar ik geen lid van ben. Naar aanleiding hiervan heb ik een email gestuurd met een vraag over de laatste stand van zaken.
Na een paar weken had ik nog geen reactie ontvangen en toen heb ik op 27 februari 2018 wederom een mail gestuurd en mijn abonnement opgezegd vanwege het feit dat men niet de moeite neemt om de leden te informeren over de laatste stand van zaken. Ik had in een eetgelegenheid mensen achter me horen zeggen dat de sportschool al lang weer open was.
Een paar weken later belde er een vrouw van de sportschool op naar onze huistelefoon, waarop een gezinslid aangaf dat ik om half zes thuis zou zijn. Verder heb ik niets meer vernomen.
Gisteren ontving ik een email van de sportschool waarin werd aangegeven dat ze al twee maanden geen email hadden ontvangen en mijn mail niet hadden kunnen lezen. Met andere woorden mijn abonnement loopt nog gewoon door en ik moet de kosten betalen.
Nu is het zo dat de email bij de provider binnenkomt en wanneer de computer op de balie is verbrand, je de emailberichten zonder enig probleem op een ander device kan binnenhalen (pc, laptop, iPad, Mobile). Ik had de email naar het algemene emailadres en het emailadres van de manager van de sportschool gestuurd.
Als sportschool ben je blijkbaar wel in staat om via de computer online op een forum mededelingen over de sportschool te doen, maar je email binnenhalen en lezen is een brug te ver en hier leg je nu zelfs een claim op. Het interessante is dat de dame die een maand ervoor belde, naar een nummer heeft gebeld dat ik 20 jaar geleden heb doorgegeven, waar ook mijn emailadres bij staat vermeld. Je had ook je klanten een emailbericht kunnen sturen. De ledeninformatie is dus beschikbaar en toegankelijk. Met andere woorden; de emailberichten had je ook gewoon via je netwerk-account kunnen uitlezen, maar vermoedelijk te laks geweest om dit te doen.
Wat moet ik hiermee? Een club, die alleen maar geïnteresseerd is een bepaald type klanten die via een bepaald forum communiceren. Ik heb op 27 februari 2018 formeel opgezegd. De sportschool doet nu net alsof ze mijn mail niet hebben gezien en willen dat financieel gecompenseerd hebben. Hoe kan ik dit traject het beste aanvliegen?