Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
29 jul 2021 19:23
De enige check die hij moet doen, is die op verjaring.
Wanneer vangt de termijn voor verjaring aan?
Wellicht is dit niet bij oude betaling van garantkosten, maar pas toen algemeen bekend werd dat de constructie niet in de haak was.
En dan gaat die termijn pas in toen de rechter een paar jaar terug uitspraak deed.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
29 jul 2021 19:23
Lady1234 schreef:
28 jul 2021 23:58
Ik stuur niemand het bos in. Als men hier in dit topic zijn reactie plaatst, neem ik aan dat men de voorgaande reacties heeft gelezen.

En wilt u dan hiermee zeggen dat de uitkomst van een rechtszaak honderd procent zeker is?

De persoon waarover het gaat, veronderstelt door te gaan procederen ca € 4.000,00 te kunnen vorderen van Ferratum/Saldodipje, waarbij ook de totale kosten van die rechtszaak voor de tegenpartij zullen zijn.

En u zegt dat dat die gewenste uitkomst zeker is?
Natuurlijk stuur je mensen wel het bos in als je twijfel zaait zonder dat je daar ook maar enige onderbouwing voorgeeft. Die twijfel is namelijk op niets gebaseerd.

De bewuste persoon kan inderdaad gewoon gaan procederen, want zijn vorderingen liggen gebaseerd op wetgeving en jurisprudentie voor toewijzing gereed. De enige check die hij moet doen, is die op verjaring. Maar aangezien die persoon dit topic heeft gelezen, zal die check zeker gedaan worden.
Komisch, zelfs Sacredfour schrijft: al zou die rechtszaak worden gewonnen…..

En bv Sylverster schrijft: Als jezelf gaat procederen is de vraag of je wint en wat de jurdische kosten dan wel niet zijn.

Blijkbaar bent ik niet de enige die denkt dat winst niet 100 procent zeker is.

En dan nog het feit dat de Ts al geen geld heeft om daar aan te beginnen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
29 jul 2021 20:08
Komisch, zelfs Sacredfour schrijft: al zou die rechtszaak worden gewonnen…..
:lol: als dat echt je beste argument is… schrijf dan niets in een topic waarin je er inhoudelijk duidelijk geen verstand van hebt. Je hebt nog steeds geen enkel argument gegeven waarom je eerdere statement juist zou zijn. En de argumentatie van SacredFour gaat duidelijk niet over datgene wat jij er nu in legt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u de mening toegedaan bent dat de uitkomst van die rechtszaak 100 procent zeker is, het zij zo.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
29 jul 2021 21:07
Als u de mening toegedaan bent dat de uitkomst van die rechtszaak 100 procent zeker is, het zij zo.
Dat schrijf ik niet, dus leg me dat niet in de mond. Wat ik daadwerkelijk schreef, is dit:
Moneyman schreef:
29 jul 2021 19:23
De bewuste persoon kan inderdaad gewoon gaan procederen, want zijn vorderingen liggen gebaseerd op wetgeving en jurisprudentie voor toewijzing gereed. De enige check die hij moet doen, is die op verjaring.
En daar was geen woord Spaans bij.

Ik snap alleen werkelijk niet waarom je zonder enige inhoudelijke argumentatie of bijdrage je toch zo nodig in dit topic wenst te manifesteren. Dat staat je vrij natuurlijk, maar het vervelende is dat je er de hulpzoekende consument niet bepaald een dienst mee bewijst. Dit topic is voor die forumleden toch al moeilijk genoeg te lezen.

En dat is de enige reden dat ik er tegenin ga, want dat jij je toch niet laat overtuigen is al lang overduidelijk.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ik reageerde op de Ts, die er dus vanuit ging dat het kat in het bakkie zou zijn met die € 4.000 en de kosten en nu schrijft u dus weer dan zijn vorderingen voor toewijzing gereed liggen.

Maar daar moet eerst wel een proces over gevoerd worden. En de uitkomst is dus van te voren niet voor honderd procent te garanderen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Prima Lady.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi Moneyman.

gomargobar
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2018 18:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door gomargobar »

Ruim 2700 berichten geleden ben ik dit topic gestart. In de tussentijd heb ik mij laten bijstaan door Stichting Xwiljoenen en Sacredfour. Vanaf het moment dat ik het heb overgedragen ben ik niet meer benaderd door Trust and Law of Ferratum inzake de openstaande post.
Ik heb het geleende bedrag altijd willen terugbetalen (dit geld staat ook gereserveerd) maar was het niet eens met de praktijken van Ferratum en hun borgstellingen en praktijken.
Gisteren heb ik een donatie gedaan aan de stichting Xwiljoenen en sluit ik voor mij het hoofdstuk af.
Een hoofdstuk waarbij ik ook in de afgelopen jaren mijn financiën goed op orde heb gekregen en i.p.v. een behoorlijke schuld (5500) nu een leuke spaarbuffer heb opgebouwd (2500)
Ik wens stichting Xwiljoenen en Sacredfour heel veel succes en hoop ook dat alle andere Ferratum cliënten hun financiële plaatje weer op de rit krijgen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

gomargobar schreef:
09 aug 2021 13:01
Een hoofdstuk waarbij ik ook in de afgelopen jaren mijn financiën goed op orde heb gekregen en i.p.v. een behoorlijke schuld (5500) nu een leuke spaarbuffer heb opgebouwd (2500)
Mooi resultaat. Gefeliciteerd!!

svenix
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2021 20:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door svenix »

Is het niet mogelijk om Stichting Consumenten Claim te porren voor een eventueel gezamenlijke rechtszaak? Moet toch mogelijk zijn om uiteindelijk alle teveel betaalde kosten terug te procederen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zeker kan dat. En dat kan je overigens ook gewoon zelf doen. Daar heb je de claimclub niet voor nodig.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Ik denk toch dat de gemiddelde Ferratum "klant" weinig middelen heeft om een advocaat in te huren en zelf de kennis ontbeert.
Wellicht beter het procederen aan zo'n club kan over te laten.

Anjes.
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2021 12:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Anjes. »

Goedendag Sacredfour,
Ik heb geprobeerd mij aan te melden bij xwiljoenen maar de aanmeldings optie ontbreekt...ik heb snel advies nodig over saldodipje en vooral pactum collections.
Ik heb bij saldodipje een lening afgesloten van €800, rente daarover was €9,30 en zoals veel andere is mij niet gelukt om binnen 5 dagen de garantsteller te vinden, er werd gelijk een boete toegevoegd van €260 , ik heb de lening plus de rente nog voor de verloopdatum teruggestort op de rekening waar ik het van kreeg, geen kosten PG. Ik heb ook direct het storting bewijs gestuurd naar saldodipje. Nu krijg ik keer op keer berichten van pactum collections dat het geld is naar verkeerde rekening gestort en dat telt niet, ik heb van pactum een link gekregen om mijn geld terug te vorderen en vervolgens deze moet ik via de site van saldodipje met ALLE bijbehorende kosten terugbetalen..
Moet ik echt de PG kosten betalen? Ze gaven mij tijd tot 15 oktober.
Ik heb voorheen 2 kleine leningen bij saldodipje afgesloten en terugbetaald op dezelfde manier en toen was het wel goed maar nu opeens niet meer, wat moet ik doen want de klok tikt.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als je naar de site gaat: Xwiljoenen Juridisch Advies en dan het contactformulier invult komt het vanzelf bij mij terecht.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Anjes. schreef:
04 okt 2021 12:33
.... wat moet ik doen want de klok tikt.
relax !
Tegenpartij heeft nauwelijks een poot om op te staan

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Als je die € 809,30 hebt betaald, kun je rustig slapen. Je zult hoogstwaarschijnlijk nooit worden gedagvaard, en áls dat al zou gebeuren, wordt de vordering niet toegewezen (want: nietig).

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je wordt niet gedagvaard! OOk als je de 809,30 niet betaald!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het geleende geld is al netjes met de rente terugbetaald.

Anjes.
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2021 12:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Anjes. »

Ik hoop idd dat ik niet vervolgd wordt

Plaats reactie