Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

StevieNL81 schreef:
03 dec 2021 21:32
davedave schreef:
03 dec 2021 19:38
Heb een mail gekregen van Trust and Law dat ze aan de deur waren geweest. Een huisbezoek doen ze dus wel,
Daaruit kan je hooguit opmaken dat ze beweren dat te doen....
Of ze mailen alleen, dat ze aan de deur zijn geweest.

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door davedave »

Dat zou natuurlijk ook kunnen. lol

whoopie20
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2018 16:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door whoopie20 »

davedave schreef:
04 dec 2021 18:23
Dat zou natuurlijk ook kunnen. lol
Helaas liegen ze er echt niet om.... Ik was thuis en der stond een man aan de deur.. Kan de naam hier niet vermelden i.v.m. de AVG.
Ik heb gezegd dat ik zou betalen, maar dat ga ik uiteraard niet doen (dacht ik) ik werd vriendelijk verzocht de ideal-link die deze meneer mij toestuurde via zijn ipad direct te voldoen. Om gemieter te voorkomen heb ik het maar betaald.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door arvandongen »

whoopie20 schreef:
09 dec 2021 11:27
Helaas liegen ze er echt niet om.... Ik was thuis en der stond een man aan de deur.. Kan de naam hier niet vermelden i.v.m. de AVG.
Ik heb gezegd dat ik zou betalen, maar dat ga ik uiteraard niet doen (dacht ik) ik werd vriendelijk verzocht de ideal-link die deze meneer mij toestuurde via zijn ipad direct te voldoen. Om gemieter te voorkomen heb ik het maar betaald.
Dan maar hopen dat deze AVG-loze persoon zich voldoende geïdentificeerd heeft.

Buiten de schuldenindustrie, is er ook een andere industrie die graag geld naar zichzelf laat overmaken op vergelijkbare manier:
Telegraaf schreef: Honderden geldezels aangehouden in samenwerking met Interpol
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1941798 ... t-interpol

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

whoopie20 schreef:
09 dec 2021 11:27
Om gemieter te voorkomen heb ik het maar betaald.
... en dat is exact de reden dat die thuisbezoeken uitgevoerd worden. Nou ja, je bent er nu vanaf, die rust is ook wat waard.

Jet88
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2021 12:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jet88 »

Ik heb ook een mail gehad op 02-12 dat ze aan de deur zijn geweest. Niemand gezien. Toch maar gemaild voor een betalingsregeling

marcob2804
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2021 20:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door marcob2804 »

Is het verstandig en betrouwbaar om een minilening af te sluiten ? Ik merk een bepaalde mate van assertiviteit in de manier van handelen bij Ferratum. Doen ze moeilijk op het moment dat je iets te laat bent met terugbetalen ?

whoopie20
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2018 16:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door whoopie20 »

arvandongen schreef:
09 dec 2021 11:38
whoopie20 schreef:
09 dec 2021 11:27
Helaas liegen ze er echt niet om.... Ik was thuis en der stond een man aan de deur.. Kan de naam hier niet vermelden i.v.m. de AVG.
Ik heb gezegd dat ik zou betalen, maar dat ga ik uiteraard niet doen (dacht ik) ik werd vriendelijk verzocht de ideal-link die deze meneer mij toestuurde via zijn ipad direct te voldoen. Om gemieter te voorkomen heb ik het maar betaald.
Dan maar hopen dat deze AVG-loze persoon zich voldoende geïdentificeerd heeft.

Buiten de schuldenindustrie, is er ook een andere industrie die graag geld naar zichzelf laat overmaken op vergelijkbare manier:
Telegraaf schreef: Honderden geldezels aangehouden in samenwerking met Interpol
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1941798 ... t-interpol
Dankjewel voor het Artikel. Hij had netjes een visite kaartje mee van Trust and Law en dan zijn naam erop. Scheelt wel veel stress dit, dus mijn advies... gewoon betalen ben je er maar vanaf! En een wijze les geleerd NOOIT meer daar lenen :).

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

"gewoon betalen ben je er maar vanaf! "
Incassobureaus proberen op allerlei manieren je tot betaling te dwingen, zoals mogelijk een huisbezoek.
Trap er niet in!
Saldodipje en hun incassobureaus weten dat ze behalve dreigen verder niks kunnen doen omdat ze weten dat ze een eventuele rechtszaak gaan verliezen.
DE stichting Xwiljoenen Juridisch Advies vertegenwoordigd nu al zo,n 170 Ferratum en Saldodipje gedupeerden. Geen van onze cliënten heeft Saldodipje ook maar een cent terugbetaald. We gaan dit pas doen als Saldodipje inhoudelijk antwoord geeft op onze brieven. Dit doen ze niet! Dagvaarden gaan ze al helemaal niet doen omdat ze dan gaan verliezen. Door "gewoon"te betalen zorg je ervoor dat deze boeven nog meer mensen in de problemen gaan brengen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
13 dec 2021 12:33
"gewoon betalen ben je er maar vanaf! "
Incassobureaus proberen op allerlei manieren je tot betaling te dwingen, zoals mogelijk een huisbezoek.
Trap er niet in!
Correctie: trap er niet in, voor zover het de onwettelijke kosten/ rente betreft. De geleende hoofdsommen zijn gewoon verschuldigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik ben begonnen met de dagvaarding en heb Saldodipje hiervan op de hoogte gebracht.
Het kan toeval zijn , maar gisteren had ik 3 virus aanvallen op mijn computer.
Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat Saldodipje hier iets mee te maken heeft. Maar wel toevallig dat dit nu gebeurt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
16 dec 2021 13:05
Het kan toeval zijn , maar gisteren had ik 3 virus aanvallen op mijn computer.
Het hoort een beetje bij deze tijd hé, virussen schijnen te heersen :D

gomargobar
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2018 18:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door gomargobar »

Wel bijzonder dat Whoopie20 in 2018 ook al zei hij/zij betaalt had om er vanaf te zijn. Toch weer een lening aangegaan bij Saldodipje?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

gomargobar schreef:
27 dec 2021 13:03
Wel bijzonder dat Whoopie20 in 2018 ook al zei hij/zij betaalt had om er vanaf te zijn. Toch weer een lening aangegaan bij Saldodipje?
Da's niet zo gek. Immers, pas in december 2021 is deze les geleerd:
whoopie20 schreef:
13 dec 2021 11:20
En een wijze les geleerd NOOIT meer daar lenen :).

Deb111
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2021 13:50

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Deb111 »

Hallo mensen, hier nog iemand die "er in is getrapt"..

Tot zo'n anderhalf jaar geleden steeds in het web gestapt van ferratum/saldodipje.. uiteindelijk op dit forum terecht gekomen, mijn **** op orde gekregen, en de laatste openstaande lening niet betaald..

Toen kreeg ik eerst een mail van international collections in februari, dat ik moest betalen, waarop ik met de antwoorden en tips hier in het forum heb gereageerd dat ik de vordering betwist, met betalingsdata, geleende bedragen en boetes die ik heb betaald, en noem maar op.

Daar kreeg ik reactie op, dat ik mijn officiële klacht bij saldodipje neer moest leggen (wat ik ook heb gedaan) , en dat het dossier bij hun blijft, tot de kwestie is opgelost.

Ik heb geen mailtjes telefoontjes en dergelijke meer ontvangen, tot afgelopen 2e kerstdag. Deze keer kreeg ik een mail van debtco:
Geachte mevrouw,
Wij hebben u meermalen aangeschreven en contact met u proberen te bewerkstelligen ten aanzien van de vordering van onze cliënt Saldodipje .
Wij hebben echter, ondanks de telefonische en schriftelijke pogingen, nog geen volledige betaling van u ontvangen. Er is ook geen concrete betaalafspraak of regeling overeengekomen.
Door het uitblijven van een betaling of het maken van een afspraak omtrent de betaling zijn wij genoodzaakt onze incassoprocedure te intensiveren.
Liever zien wij dat wij in goed overleg met u komen tot afspraken die passen bij uw situatie. U kunt hiertoe op allerlei manieren met ons in contact treden, zoals telefonisch, een antwoord op dit bericht, chat, whatsapp of online. Druk op de knop "Direct meer informatie" voor alle contactmogelijkheden. Het dringende verzoek is dan ook om dat te doen.

Toen heb ik wederom gereageerd met dezelfde mail als die ik naar international collections heb verstuurd, en daar kreeg ik vandaag als antwoord:

Geachte mevrouw,
U bent steeds opnieuw een overeenkomst aangegaan ten einde geld te betrekken. Elke overeenkomst is er één op zich.
Zo ook deze overeenkomst. De overeenkomst is gebaseerd rechtsgeldig. Een nietigverklaring accepteert onze cliënte derhalve niet.
Cliënte heeft contractueel geleverd hetgeen contractueel vast is gelegd. Zij verwacht van u hetzelfde.
Met vriendelijke groet,
Debtco B.V.
Postbus 1180
2280 CD Rijswijk
Zuid-Holland, Netherlands

En nu weet ik niet zo goed meer hoe ik er op moet reageren.. zou iemand mij misschien kunnen helpen? En heeft er sowieso iemand ervaring met DebtCo?

Groetjes

gomargobar
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2018 18:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door gomargobar »

Moneyman schreef:
27 dec 2021 16:32
gomargobar schreef:
27 dec 2021 13:03
Wel bijzonder dat Whoopie20 in 2018 ook al zei hij/zij betaalt had om er vanaf te zijn. Toch weer een lening aangegaan bij Saldodipje?
Da's niet zo gek. Immers, pas in december 2021 is deze les geleerd:
whoopie20 schreef:
13 dec 2021 11:20
En een wijze les geleerd NOOIT meer daar lenen :).
In een ander topic reageert Whoopie20 in 2018 dat hij/zij betaald heeft en dat je vooral moet betalen om er vanaf te zijn. Dat zijn ook de enigste berichten die Whoopie20 post. Wellicht enerzijds betrokken bij Ferratum/Trust and Law? :roll: :roll: :roll: :wink:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

DebtCo is een samenwerking met Trust and Law incasso.
Debtco werkwijze is iets agressiever dan dat van Trust and Law.
Je hoeft je echter geen zorgen te maken. Ook debtco zal niks kunnen doen behalve dreigen.

Ik zoek nog kopieën van App berichtjes die Saldodipje verstuurd naar jouw om weer een nieuwe lening aan te gaan.
Ik heb dit nodig voor de dagvaarding.
Als ik er gebruik van maak dan worden deze geanonimiseerd geplaatst.
Je kan mij een PB sturen of mij bereiken via onze website.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

gomargobar schreef:
28 dec 2021 16:23
Moneyman schreef:
27 dec 2021 16:32
gomargobar schreef:
27 dec 2021 13:03
Wel bijzonder dat Whoopie20 in 2018 ook al zei hij/zij betaalt had om er vanaf te zijn. Toch weer een lening aangegaan bij Saldodipje?
Da's niet zo gek. Immers, pas in december 2021 is deze les geleerd:
whoopie20 schreef:
13 dec 2021 11:20
En een wijze les geleerd NOOIT meer daar lenen :).
In een ander topic reageert Whoopie20 in 2018 dat hij/zij betaald heeft en dat je vooral moet betalen om er vanaf te zijn. Dat zijn ook de enigste berichten die Whoopie20 post. Wellicht enerzijds betrokken bij Ferratum/Trust and Law? :roll: :roll: :roll: :wink:
Je mist het punt :lol:

Niet gelijk in complotten duiken. Dat Whoopie bij Ferratum cs werkt, is uiterst onwaarschijnlijk.

Deb111
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2021 13:50

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Deb111 »

sacredfour schreef:
29 dec 2021 09:47
DebtCo is een samenwerking met Trust and Law incasso.
Debtco werkwijze is iets agressiever dan dat van Trust and Law.
Je hoeft je echter geen zorgen te maken. Ook debtco zal niks kunnen doen behalve dreigen.

Ik zoek nog kopieën van App berichtjes die Saldodipje verstuurd naar jouw om weer een nieuwe lening aan te gaan.
Ik heb dit nodig voor de dagvaarding.
Als ik er gebruik van maak dan worden deze geanonimiseerd geplaatst.
Je kan mij een PB sturen of mij bereiken via onze website.
Oke! Gelukkig! Vandaag inderdaad weer 4 x achter elkaar door hen gebeld, een mail ontvangen, en een smsje dat ik een mail heb ontvangen.. ik denk dat ik mij sowieso bij uw stichting aan wil melden, want merk dat ik er toch wel nerveus van wordt als ik er alleen voor blijf staan..

Ik zal eens kijken of ik het 1 en ander kan vinden qua berichten van saldodipje!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

je kan je op onze site aanmelden, Xwiljoenen Juidisch Advies. Het gaat op het ogenblik heel hard met aanmeldingen. Saldodipje reageert niet op mijn brieven. Ook de aangetekende brief naar Saldodipje Lieida Spanje is niet aangenomen. Ze voelen de bui al hangen denk ik en hun enige verdediging is om de zaak zoveel mogelijk te vertragen.,
Ik heb nu ook een verzoek gekregen om Ferratum UK te dagvaarden. Een cliënt van mij heeft het voor elkaar gekregen om 16.000 euro aan garantkosten te betalen!
Ik heb nog steeds geen respons gehad op mijn verzoek voor App berichtjes van Saldodipje waar ze je een nieuwe lening aanbieden. Dit heb ik wel nodig voor mijn dagvaarding.

Plaats reactie