Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
12 jan 2022 15:55
Een cliënt van mij heeft het voor elkaar gekregen om 16.000 euro aan garantkosten te betalen!
#hoedan! :shock: :shock:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Moneyman, Ik kan het bijna ook niet geloven! Ik wacht nog op de documenten.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Wie kan mij helpen met een App bericht van Saldodipje waarin ze je eenj nieuwe lening aanbieden? Ik heb dit nodig voor de dagvaarding.

Angelique1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2022 01:10

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Angelique1234 »

Sacredfour waar kan ik me aanmelden ?
Laatst gewijzigd door Angelique1234 op 16 jan 2022 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.

chrises
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2021 09:19

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door chrises »

sacredfour, kan je me helpen? ik krijg elke keer meldingen en mails met dreigementen ( debtco) dat ik geld zou hebben geleend maar ik weet van niks...... ik weet alleen debtco en dat het om iets van een minilening zou gaan maar ik heb dat nooit gedaan..

whoopie20
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2018 16:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door whoopie20 »

Moneyman schreef:
29 dec 2021 14:51
gomargobar schreef:
28 dec 2021 16:23
Moneyman schreef:
27 dec 2021 16:32

Da's niet zo gek. Immers, pas in december 2021 is deze les geleerd:
In een ander topic reageert Whoopie20 in 2018 dat hij/zij betaald heeft en dat je vooral moet betalen om er vanaf te zijn. Dat zijn ook de enigste berichten die Whoopie20 post. Wellicht enerzijds betrokken bij Ferratum/Trust and Law? :roll: :roll: :roll: :wink:
Je mist het punt :lol:

Niet gelijk in complotten duiken. Dat Whoopie bij Ferratum cs werkt, is uiterst onwaarschijnlijk.
Idd haha best een vreemde reactie... mijn IQ is niet torenhoog maar het lijkt mij niet dat zo'n mega bedrijf zijn vingers er aan gaat branden... Om een betaal topic te openen 😅 Het klopt dat ik eerder heb geleend want ja wat moet je als alleenstaande moeder met 2 kids en de ABN of RABO helpt je niet...? Ben ik het eens met de toren hoge rente ? Nee dat ben ik niet, maar wat ik wel altijd heb geleerd is dat je netjes terug betaald wat je leent. Wat jullie met mijn advies doen moeten jullie zelf weten maar betaal in iedergeval het geld wat je hebt geleend terug. Want als ik iemand €1.000,00 zou lenen en diegene mij niet terug betaalt... zou ik denk ik flippen. Ik heb namelijk het idee dat sommige denken ik ga lekker lenen gratis geld maar zo werkt dat niet als je enig fatsoen hebt.... nogmaals of ik het er mee eens ben is een ander verhaal maar blijf er wel bij dat wat je leent je netjes moet terug betalen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Keurig.

Flufferd
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2022 14:19

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Flufferd »

speciaal een account aangemaakt om me er bij aan te sluiten,
heb ook via een machtiging naar saldodipje gedaan, en bangmakerij uiteraard en ging weer eens kijken op de forum.

zo zie ik dat er meerden door een kerremans gemaild worden en al die andere ongein.
en ik zie veel verdere updates wat andere met wat ze nog allemaal wel proberen.

ten eerste hoe ik bij saldo dipje terecht kwam was via reclame had toen al wat later gelezen na die raare boetewanprestatie dat zij niet mochten adverteren met een flitskrediet wat daar werd verbod op gedaan door het afm.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Saldodipje is gedagvaard. De dagvaarding is betekend door de Spaanse deurwaarder. Saldodipje zal nu moeten reageren voor 29 maart met haar conclusie van antwoord voor de Haagse rechtbank.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Ik heb de volgende vraag.
Mag een incasso bureau incasso kosten reken over een vordering van saldo dipje?
Of alleen vertragings rente? En zo ja hoe hoog mag deze rente dan zijn?
Incasso bueau beweert dat ze beide mogen door bereken.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ze kunnen het proberen! Er mogen echter geen kosten in rekening gebracht worden als de lening nietig is, behalve dan de wettelijke rente die beide partijen in rekening mogen brengen bij de afrekening.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
23 mar 2022 09:44
Ze kunnen het proberen! Er mogen echter geen kosten in rekening gebracht worden als de lening nietig is, behalve dan de wettelijke rente die beide partijen in rekening mogen brengen bij de afrekening.
Dat is onjuist. Er mogen wel degelijk incassokosten in rekening gebracht worden. Of ze uiteindelijk ook verschuldigd zijn, is een andere vraag.

Ook bij een nietige lening kunnen onder omstandigheden incassokosten verschuldigd zijn, bijvoorbeeld als er voor de onverschuldigde betaling is aangemaand.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

sacredfour schreef:
23 mar 2022 09:44
Ze kunnen het proberen! Er mogen echter geen kosten in rekening gebracht worden als de lening nietig is, behalve dan de wettelijke rente die beide partijen in rekening mogen brengen bij de afrekening.

De lening is pas nietig neem ik aan als saldo dipje/ferratum hier mee akkoord is?
Want nu rekent incasso bureau ook incasso kosten en vertargings rente over de garantie kosten.
Als ik incasso bureau dus geleend bedrag betaal, vertragings rente en incasso kosten ben ik er wel van af,
Ik wil ze alleen garantie kosten niet terug betalen.
Als ik rechts streeks terug betaal aan saldo dipje /ferratum ben ik overgens goedkoper uit, hun rekenen geleend bedrag plus graantie kosten en 40 euro buiten gerechtelijke incasso kosten.
Incasso bureau vraagt geleend bedrag, garantie kosten,incasso kosten en wettelijke rente.
Hoe hoog is deze wettelijke rente deze mogen rekenen nu?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
23 mar 2022 09:48
Dat is onjuist. Er mogen wel degelijk incassokosten in rekening gebracht worden. Of ze uiteindelijk ook verschuldigd zijn, is een andere vraag.

Ook bij een nietige lening kunnen onder omstandigheden incassokosten verschuldigd zijn, bijvoorbeeld als er voor de onverschuldigde betaling is aangemaand.
En bij mijn weten doet Ferratum dat laatste juist niet. Nog niet althans.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
23 mar 2022 13:35
En bij mijn weten doet Ferratum dat laatste juist niet. Nog niet althans.
Maar dat maakt voor de gestelde vraag dus niet uit.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Mag een bank/kredietaanbieder of een incassobureau kosten rekenen als ik te laat ben met het terugbetalen van mijn lening?
Als je te laat bent met het terugbetalen van jouw lening, mag de bank of kredietaanbieder alleen een vertragingsvergoeding in rekening brengen. Deze vergoeding komt niet bovenop de rente voor jouw lening, maar komt in plaats ervan.

De vertragingsvergoeding kent een maximum en mag niet hoger zijn dan de rente die je voor jouw lening betaalt. Ook mogen er naast deze vertragingsvergoeding geen andere kosten, waaronder incassokosten, in rekening worden gebracht.

dit staat op de site van de afm

Waar kan ik bij de AFM melding doen van onjuiste kosten door mijn bank/kredietaanbieder of incassobureau?
De AFM vindt het belangrijk om klachten, tips en signalen te ontvangen. Het Meldpunt Financiële Markten is de centrale toegang voor consumenten of beleggers die contact zoeken met de AFM. Het Meldpunt geeft antwoord op jouw vragen en neemt meldingen en klachten over de financiële markt in ontvangst.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Buitenlandse flitskredietaanbieder
Er zijn flitskredietaanbieders die niet onder de vergunningplicht vallen van de AFM en die wel online flitskredieten aanbieden aan de Nederlandse consument. Deze aanbieders werken vanuit andere landen binnen de Europese Unie. Een kredietaanbieder mag in Nederland maximaal 10% per jaar aan kosten in rekening brengen voor een krediet (de maximale kredietvergoeding). Ook buitenlandse flitskredietaanbieders moeten zich houden aan de maximale kredietvergoeding van 10% als ze geld lenen aan Nederlandse consumenten. Vrijwel alle kosten vallen onder de maximale kredietvergoeding: rente, kosten voor het niet op tijd terugbetalen van de lening maar ook bijvoorbeeld kosten voor een (verplichte) garantstelling. Ook als de kredietaanbieder hiervoor verwijst naar een derde partij.

Meer informatie over onjuiste berekeningen van de de maximale kredietvergoeding vindt je in de link hiernaast.

Maximale kredietvergoeding
Heb jij een flitskrediet afgesloten bij een buitenlandse aanbieder?
Bereken of de flitskredietaanbieder een hoger bedrag op jaarbasis in rekening brengt dan de maximale toegestane 10%. Zijn de kosten hoger, dan dat raadt de AFM het volgende aan:

melding maken bij de AFM. Gebruik het contactformulier of bel het Meldpunt Financiële Markten, telefoonnummer 0800 - 5400 540 (gratis)
eventueel juridisch advies inwinnen bij bijvoorbeeld het Juridisch Loket (gratis) of contact opnemen met de rechtsbijstandsverzekeraar.


Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Da’s allemaal niet bepaald nieuws. Wat wil je bereiken met deze quotes?

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Moneyman schreef:
24 mar 2022 22:17
Da’s allemaal niet bepaald nieuws. Wat wil je bereiken met deze quotes?
Ik wilde hiermee aangeven dat incasso kosten bereken over lening niet mag volgens afm. En dat doen de incasso's buerau s wel,ik vind daarmee deze bueraus nogal dubieus.
Wat ik er mee wil bereiken dat ferratum/saldo dipje die worden lastig gevallen door door incasso bureau s dit zelf melden bij de afm.

Plaats reactie