Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
15 feb 2023 11:39
Moneyman, zou jij mij een voorbeeld kunnen geven hoe een "verklaring voor recht" er uit zou moeten zien?
Da's letterlijk casuïstiek. De formulering in de dagvaarding is uiteindelijk heel simpel: "vraagt voor recht te verklaren dat..... (volgt casus)".

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

zoiets;

"In dit geding wordt ook de vraag voorgelegd of een verklaring voor recht kan worden gegeven. Hierbij komt aan de orde of hier sprake is van nietigheid door verzaken zorgplicht en/of nietigheid door het in rekening brengen van te hoge kosten op de lening door gedaagde".

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is wel heel soft geformuleerd. Wat jij moet doen, is in de petitum van de dagvaarding stellen en onderbouwen waarom er sprake is van nietigheid, en vervolgens in het dictum de verklaring voor recht formuleren.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door juliomariner »

@sacredfour, schrijft u nu op het kosten overzicht:

0,5 uur overleg/advies gevraagd aan confrere a euro....... ;-)

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
15 feb 2023 14:29
@sacredfour, schrijft u nu op het kosten overzicht:

0,5 uur overleg/advies gevraagd aan confrere a euro....... ;-)
Nee, ik schreef zojuist op mijn factuur "0,5 uur juridisch advies gegeven aan hulpzoekende à 100 euro + 14% rente" :lol:

G de puntjepuntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2023 04:16

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door G de puntjepuntje »

Ik heb ook een stroef mail verkeer met pactum colllevtions die namens saldodipje voorblijft houden dat de pg aanvullend bedrag wettig is e volgens de regels ik heb ze gezegd dat ze maar me maar een uitnodiging mogen sturen voor de rechter te komen. De dreigen met een derde partij . Ik wacht netjes af en heb alles nietig verklaard met 2 verschillende brieven. Ze sturen mails neem ik aan voor incasso en als ze brieven sturen lees ik die reageer ik eenmalig met dat ze mogen bewijzen voor de rechter. Ze gaan niet dagvaarden maar doe ze da wel komen ze er net als 2022 vanaf :) dit is echt oplichting en mensen onder druk zetten niet dat het werkt maar goed !🤨 geen iban nr vergeven. Hoop dat ze snel van de markt gaan als dan weer een vonnis komt .

Midi2022
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2022 14:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Midi2022 »

G de puntjepuntje schreef:
17 feb 2023 17:54
Ik heb ook een stroef mail verkeer met pactum colllevtions die namens saldodipje voorblijft houden dat de pg aanvullend bedrag wettig is e volgens de regels ik heb ze gezegd dat ze maar me maar een uitnodiging mogen sturen voor de rechter te komen. De dreigen met een derde partij . Ik wacht netjes af en heb alles nietig verklaard met 2 verschillende brieven. Ze sturen mails neem ik aan voor incasso en als ze brieven sturen lees ik die reageer ik eenmalig met dat ze mogen bewijzen voor de rechter. Ze gaan niet dagvaarden maar doe ze da wel komen ze er net als 2022 vanaf :) dit is echt oplichting en mensen onder druk zetten niet dat het werkt maar goed !🤨 geen iban nr vergeven. Hoop dat ze snel van de markt gaan als dan weer een vonnis komt .
Met alle respect, maar ik mag hopen dat je je brieven netter hebt geschreven dan dat je dit bovenstaande bericht hebt geplaatst.

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

sacredfour schreef:
15 feb 2023 10:38
Ik he wat hulp nodig bij de dagvaarding van Saldodipje.
Het gaat dan over de 'zorgplicht" ofwel het ontbreken hiervan.
Verstrekt Saldodipje een nieuwe lening voordat de oude is afgelost?
Ik heb hier bewijs van en dit volgens mij ook aangeleverd. Meerdere leningen waarbij ik een lopende af loste met een nieuwe lening. Tot wel 3 tegelijk en binnen 3 dagen om het "sluitend" te krijgen. Daarnaast vraagt Saldodipje tegenwoordig volgens mij alleen wat je inkomen is en je vaste lasten zonder dat je dat hoeft te bewijzen dmv een IDIN-toestemming of bankafschriften oid. Je vult gewoon wat getallen in en klaar (als je al een account hebt bij dildosapje).

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Moneyman schreef:
06 jan 2023 11:04
Soeverein schreef:
05 jan 2023 23:40
Nee, maar andersom ik (wij) wel: ik heb €7000+ euro terug te vorderen van Saldodipje dus dat is de moeite iig wel waard om er wat vaart achter te zetten met een tegenvorderingszaak.
Nou, ga ze dagvaarden dan...
Dat is intussen in wording.

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Dildosapje heeft gereageerd op de namens mij ingediende vordering en nietigverklaring. Daarin staat kort gezegd een x aantal redenen waarom ik geen gelijk heb maar het frappante en voor mij doorslaggevende om saldosipje te gaan dagvaarden: ze sluiten hun bla bla verhaal af met het volgende:
Afsluiting
1.16. Op grond van de laatste lening die de heer xxx bij Saldodipje heeft
afgesloten, nummer 1197038 van 28 juli 2022, is de heer xxxx Saldo-
dipje EUR 2.177,36 verschuldigd. Dit bedrag bestaat uit EUR 1.500 lening,
EUR 17,36 rente en EUR 660 boete, zoals verduidelijkt in Bijlage 1.
1.17. In uw brief van 16 januari 2023 geeft u aan dat de heer xxxx bereid is
te schikken. Hoewel op juridische gronden geen reden bestaat om haar
vordering te verminderen ziet Saldodipje in dat procederen tijd en geld
kost, zodat zij coulancehalve bereid is de helft van het openstaande be-
drag kwijt te schelden: in plaats van EUR 2.177,36 is de heer xxx dan
EUR 1.088,68 verschuldigd aan Saldodipje.
1.18. Indien de heer xxxx met dit voorstel akkoord gaat, ontvang ik graag
een schriftelijke bevestiging binnen tien werkdagen, waarna het van
rechtswege vervalt.
1.19. Indien hij dit aanbod niet accepteert en een gerechtelijke procedure start,
zal Saldodipje in reconventie het volledige bedrag met wettelijke rente en
(buiten)gerechtelijke kosten vorderen.
1.20. Namens Saldodipje behoud ik alle rechten voor.
Hoogachtend,

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Oh, ik hoef opeens maar de helft terug te betalen?? Thanks but no thanks. De dagvaarding komt er aan!

Even een vraag aan iedereen die hier meeleest: wie heeft ooit een lening bij saldodipje afgesloten mét een (goedgekeurde) Garantsteller??? Volgens mij is er geen enkele klant van deze oplichters die daadwerkelijk een lening met garantstelling afsluit om de simpele reden dat de bewijsstukken die je ter goedkeuring van de garantstelling moet aanleveren absurd is. Die drempel wordt zo hoog gelegd dat mocht je iemand hebben die je zou willen aandragen eigenlijk net zo goed zelf jou dat geld kan lenen en dan van een hoop gezeik en delen van prive gegevens af kan zien.

Kortom: niemand sluit een lening mét garantstelling af en die boetes zijn gewoon onderdeel van hun verdienmodel.

Als er iemand is die mét garantstelling een lening heeft afgesloten: laat je horen. .

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Bonoo schreef:
14 jan 2023 07:58
Goedemorgen,
Ik heb ook een aantal keren een lening overeenkomst afgesloten bij Saldodipj (voorheen Feratum) ik heb nooit problemen gehad omdat ik het geld en de rete binnen de 5 dagen afgelost heb. op 7 december 2022 heb ik een nieuwe lening afgesloten van1400 Euro helaas heb ik geen garantsteller gevon toden en komt er een aanvullend bedrag bovenop, een bedrag van 660 euro! Binnen 2 week naar het afsluiten heb ik een verzoek tot herroeping gedaan en daar heb ik keurig reactie op gekregen echter ik kon het gedrag 1400 Euro plus de Rente alsnog niet betalen. De lening staat nog steeds open. Een dag na het verstrijken van de eerste betalings termijn Op 7 januari werd ik gebeld door partumcollections. Ik heb telefonisch contact gehad dat ik een maand uitstel krijgen en via de mail heb ik een bevestiging gekregen. Het terug betalen gaat in 2 termijnen op 7 feb 704 euro plus 330 euro en op 7 maart weer 704 euro plus 330 aanvullende kosten. Ik heb een mail met bevestiging van de betalingsregeling. Dat ik de lening en rente terug moet betalen snap ik alleen die 660 euro aan aanvullende kosten vind ik schandalig!
Moet ik deze nu wel betalen of niet? Ik heb geen zin in vervelende telefoons en (dreig) brieven van incassobureau's etc.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Niet betalen! Ik heb ook nog een openstaande lening die afgelopen zomer al terugbetaald had moeten zijn. Ik ben de hele procedure ingestapt met Xwiljoenen en heb 1: geen email meer gehad of belletje van enig incassobureau of saldosukkels zelf. Sterker nog, het incassobureau gaf mijn 'case' meteen terug aan saldo-stakkers en trok zn handen eraf (Trust & Law incasso).
2. Na een aangetekende brief aan saldodipje een reactie gekregen (15 feb) waarin eerst een hoop blabla... U heeft geen recht .. bla bla Spaanse recht geldig etc etc. Eindigend met: u kunt ook de HELFT van uw openstaande lening terugbetalen en dan praten we nergens meer over, dat hele dagvaarden kost ook allemaal geld enzo en ja das vervelend dus hè weet je wat we doen je de helft cadeau..... Waarom zouden ze DAT nou doen nadat ze net in dezelfde brief beweren dat ik compleet fout zit en nergens recht op heb.... RED FLAG ALERT!
Ik zie ze voor de rechter en als je daar geen zin in hebt: betaal wat je ze nog schuldig bent + wettelijke rente en die boete mogen ze zelf via de rechter proberen af te dwingen (dat doen ze niet). Enige waar je rekening mee moet houden is een onophoudelijke reeks aanmaningen, dwangmails etc. Trap Dr niet in!

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Soeverein schreef:
26 feb 2023 02:01
…..dildosapje….
… saldosipje …
:lol: :roll:

DrucillaCorker
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2021 19:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door DrucillaCorker »

Ik moet er lang over nadenken.)

Hensku
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2023 21:31

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Hensku »

Ik leen sinds anderhalf jaar iedere maand tussen de 200 en de 400 euro en heb iedere maand netjes terug betaald, deze maand heb ik 500 euro geleend en kan dat niet meer terug betalen omdat mijn inkomen gehalveerd is, ik zit nog niet aan de betalingstermijn maar ik heb het spaans benauwd en weet niet wat ik moet doen en wat er gaat gebeuren, kan iemand mij dat vertellen? Ik lig er nu al wakker van!!

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kijk eens op de site van Nibud. Het is eigenlijk niet normaal dat u elke maand een paar honderd moet lenen die u dan na een paar weken weer terug betaald.
Het Nibud geeft tips hoe je inkomsten en uitgaven goed op de rij te zetten.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Kom je er zelf niet uit stuur mij dan een PB

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

sacredfour schreef:
27 feb 2023 12:50
Kom je er zelf niet uit stuur mij dan een PB
Nog steeds geen antwoord op vragen, maar wel mensen vragen om jouw stichting te benaderen via een PB in dit geval.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
27 feb 2023 12:50
Kom je er zelf niet uit stuur mij dan een PB
Zo maak je het wéér schimmig en onbetrouwbaar. Geef gewoon advies in het topic. Dan heeft iedereen er iets aan.

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

kuklos schreef:
27 feb 2023 12:53
sacredfour schreef:
27 feb 2023 12:50
Kom je er zelf niet uit stuur mij dan een PB
Nog steeds geen antwoord op vragen, maar wel mensen vragen om jouw stichting te benaderen via een PB in dit geval.
Welke vragen bedoel je?

Plaats reactie