Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

@moneyman weet jij hoe het zit met lopende rechtszaken etc.? En wat te doen als ze de nietigverklaring negeren? Ondanks dat je na de verrekeningen in de plus staat?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

lisa12345 schreef:
08 jun 2023 14:59
@moneyman weet jij hoe het zit met lopende rechtszaken etc.?
Die loopt (voorlopig) nog.
lisa12345 schreef:
08 jun 2023 14:59
En wat te doen als ze de nietigverklaring negeren? Ondanks dat je na de verrekeningen in de plus staat?
Wat bedoel je met "in de plus staan"?

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

@moneyman Is er al enig zicht op een datum in hoever jij weet? Ik heb een openstaande lening, echter als ik de boetebedragen optel welke in het verleden zijn voldaan en deze van de openstaande lening aftrek zou het betekenen dat ik “juist geld krijg”

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

De eerste zitting komt dichterbij. Exacte datum staat nog niet vast maar waarschijnlijk ergens tussen midden augustus/begin september.

Ilovemycat123
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2023 15:10

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ilovemycat123 »

@soeverein Ik heb een vraagje, ik heb 2 keer een lening gehad bij saldodipje. Beide keren heb ik wel alles betaald ook de boetes omdat ik bang was in de problemen te komen. De tweede keer heb ik niet eens de moeite gedaan om het bestand in te vullen van de personal agreement met de gerantsteller. Kom ik hierdoor in de problemen?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het Tussenvonnis is oktober de 18de 11.30 uur in de rechtbank Den Haag, Het is een openbare zitting.

Ilovemycat123
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2023 15:10

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ilovemycat123 »

Moneyman schreef:
08 jun 2023 15:19
lisa12345 schreef:
08 jun 2023 14:59
@moneyman weet jij hoe het zit met lopende rechtszaken etc.?
Die loopt (voorlopig) nog.
lisa12345 schreef:
08 jun 2023 14:59
En wat te doen als ze de nietigverklaring negeren? Ondanks dat je na de verrekeningen in de plus staat?
Wat bedoel je met "in de plus staan"?



Ik heb een vraagje, ik heb 2 keer geld geleend bij saldodipje. Ik heb wel de boetes betaald omdat ik bang was om in problemen te komen. Ik heb alleen het personal agreement de 2de keer niet opgestuurd omdat ik ervan uit ging dat het toch afgekeurd zou worden omdat ik geen gerantsteller had. Kan ik hierdoor in de problemen komen?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u de lening terugbetaald hebt inclusief de rente en de boete is alles toch in orde?

Ilovemycat123
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2023 15:10

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ilovemycat123 »

Lady1234 schreef:
24 jul 2023 20:18
Maar als u de lening terugbetaald hebt inclusief de rente en de boete is alles toch in orde?
Dat hoop ik, maar ik vraag me af of als ik het formulier niet hen opgestuurd ik in de problemen kan komen.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Hallo allemaal.

Jaren geleden toen het nog ferratum was heb ik een lening afgesloten.
Dit is nu al ruim 6 jaar geleden.
Officieel is het verjaard maar het incasso buro heeft na een halfjaar na niet volledige betaling 1x contact opgenomen waarna ik hun vordering nietig heb verklaard omdat ik al genoeg garantiebetalingen had gedaan met voorgaande leningen.
Toen heeft het incasso buro het dossier gesloten.
Telt het contact met het incasso bureau als stuiting?
Overigens is het dan alsnog verjaard heb al 5 jaar niks meer van ze vernomen.
Het verweer ik heb al genoeg boeterente betaald van vorige leningen helpt dus echt en geven ze het op.

Ferratum bestaat ook niet meer betekend dit dat ze alle leningen obder de naam ferratum maar hebben laten zitten?

Hebben meerdere hier al dat het verjaard is?
Hoort er nog wel eens iemand wat die geleend heeft in de tijd van ferratum?

Ben benieuwd naar de uitspraak over saldodipje voor vele ferratum klanten zal dit wel niks meer uitmaken want verjaard.

Charizard800
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2023 13:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Charizard800 »

Hoi, Ik krijg nu mails van het incasso bedrijf trust and law. Ik heb geredeneerd met de boetes die ik heb betaald, en ik zou een bedrag van rond de 2000 euro terug moeten krijgen. Nu staat er nog een rekening open van 2235 euro. Maar met aftrek van de boetes zou ik geld toe moeten krijgen. Heeft iemand anders ervaring met dit incasso bureau?

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Genoeg ervaringen hier, dit heeft al 158 bladzijdes. Ergens staan goede adviezen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, lees dit onderwerp gewoon eens door. Inderdaad, kun je minder tiktokken, maar die tijd is welbesteed.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Charizard800 schreef:
24 aug 2023 08:59
Hoi, Ik krijg nu mails van het incasso bedrijf trust and law. Ik heb geredeneerd met de boetes die ik heb betaald, en ik zou een bedrag van rond de 2000 euro terug moeten krijgen. Nu staat er nog een rekening open van 2235 euro. Maar met aftrek van de boetes zou ik geld toe moeten krijgen. Heeft iemand anders ervaring met dit incasso bureau?
Hallo

Stuur naar trust and law per mail dat je de overeenkomst nietig verklaard omdat ze zich niet aan de Nederlandse wetgeving omtrent leningen houden.
Dat je bij de vorige leningen betaalde onwettige boetes verekend met de openstaande hoofdsom.
Dat je hierover niet in discussie wil en als zij er anders over denken ze hun gelijk moeten halen via de rechtbank.

Trust and Law zal dan je dossier sluiten en teruggeven aan saldodipje.

En dan moet je 5 jaar wachten en is het verjaard.

Saldodipje dagvaard je niet.

Je geeft aan dat je meer boetes (die onwettig zijn)hebt betaald als de hoofdsom dus hoef je niks te betalen.

Sommige leden hier kunnen inderdaad niet normaal reageren en vinden het schijnbaar heel normaal iemand 158 pagina's door te laten lezen.
Negeer die mensen aub.

Succes en hoor graag van je uitkomst.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Charizard800 schreef:
25 aug 2023 06:55
J. Deltoer schreef:
24 aug 2023 12:44
Ja, lees dit onderwerp gewoon eens door. Inderdaad, kun je minder tiktokken, maar die tijd is welbesteed.
Praat gewoon normaal. Je hebt het niet tegen een kleuter van 14. Argeloze minkukel.
Je bent boos. Houd die boosheid vast. Maar gebruik die boosheid zinvol, namelijk tegen het bedrijf dat je erin heeft geluist en tegen jezelf, degene die zich eri makkelijk in heeft laten luizen door snel de makkelijkse weg te nemen (saldodipje).
En verander je gedrag door niet steeds de schijnbaar makkelijkste weg te kiezen zoals nu weer de weg te vragen terwijl het antwoord al tientallen keren is gegeven.
De schijnbaar makkelijkse weg kan forse risico's opleveren

Ik bedoel het goed, anders zou ik dit niet plaatsen.

En je mag me gerust een minkukel vinden, maar ik ben zeker niet argeloos.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
25 aug 2023 15:00
Charizard800 schreef:
25 aug 2023 06:55
Praat gewoon normaal. Je hebt het niet tegen een kleuter van 14. Argeloze minkukel.


En je mag me gerust een minkukel vinden, maar ik ben zeker niet argeloos.
Ik ben nog maar zelden een kleuter van 14 tegen gekomen, als ik eerlijk mag zijn. Nog nooit eigenlijk.

Geennaam1991
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2023 17:19

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Geennaam1991 »

Datum : 10/09/2023
Inzake : Saldodipje SL – ES 39004 Santander
Betreft : F Microloan SD (PG) - 27/09/2021 - 150.00 EUR // F Loan expenses - 27/09/2021 - 0.74 EUR // F Total of payments received - 27/09/2021 - 0.00 EUR // F AR_daily_Interest - 27/09/2021 - 35.00 EUR
Dossiernummer : 3780 –


Geachte,

Hierbij berichten wij u met betrekking tot de lening die u heeft verkregen van Saldodipje. Omdat u te laat bent met het aflossen van uw lening, is uw zaak met de desbetreffende claim voor incasso bij deze naar ons bedrijf door verwezen.
Ondanks diverse inspanningen van onze opdrachtgever, blijft er een aanzienlijk bedrag open staan na vervaldatum zodat er nu bijkomende kosten verschuldigd zijn.

De afrekening doet zich momenteel voor als volgt:

Hoofdsom (zie detail in kader bovenaan) 185,74 Eur
TOTAAL 285,74 Eur

Mogen wij U vriendelijk verzoeken om dit saldo binnen de 10 dagen te willen voldoen op onze rekening:

En dit met vermelding van ons dossiernummer: 3780 – 318306
Alle toekomstige betalingen dienen via ICS te gebeuren.

Indien U een afbetalingsplan wenst te bekomen, is dit uiteraard bespreekbaar. U kan hiervoor een e-mail sturen naar [email protected] waar U onder vermelding van het dossiernummer 3780 – 318306 een voorstel kan doen.

Wij zien uw betaling of Uw reactie graag tegemoet.

Met beleefde groeten,

(naam verwijderd door moderatie)
[email protected]

U voert uw betaling liever online uit? Dat kan!
Ga naar https://icsdirect.icservices.be , vul uw gebruikersnaam en logincode in en betaal veilig via MultiSafepay!

* Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties.
Artikels 4 tot 6 van deze wet bepalen dat bij gebreke aan overeenkomst elke betaling dient te gebeuren binnen een termijn van 30 dagen. De schuldeiser heeft bovendien, zonder ingebrekestelling en van rechtswege, recht op betaling van een intrest en een schadeloosstelling voor de invorderingskosten.

na een lange tijd niks van ze te horen, kwamen ze nu met dit. en zie dat de meeste ook een soort zelfde hebben gekregen.
aan de ene kant als dat de enige kosten zijn die maar hoef te betalen betaal ik dit bedrag ook gewoon dat is aanzienlijk minder dan 1.096,00 wat ik van andere incasso's had gekregen. als ik met dat lage bedrag al dat gezeur af ben waarom niet. niet gewonnen maar ook niet verloren, alsof ze zeggen nou ja we zijn al blij als je dit wilt betalen. maar dacht deel de mail wel. dan ziet men vanzelf wel hoeveel de emails kunnen verschillen. of worden ze nou een beetje hopeloos?? alsof ze de andere leniging zijn vergeten..
Laatst gewijzigd door Geennaam1991 op 12 sep 2023 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Ik heb een e-mail ontvangen van trust and law. Wat te doen?

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door riddert »

lisa12345 schreef:
12 sep 2023 20:14
Ik heb een e-mail ontvangen van trust and law. Wat te doen?
Even doorlezen met wat ze van u willen. Kunt u altijd nog beslissen of er een actie van uw kant nodig is.

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

riddert schreef:
12 sep 2023 20:31
[quote=lisa12345 post_id=2946439 time=<a href="tel:1694542474">1694542474</a> user_id=431808]
Ik heb een e-mail ontvangen van trust and law. Wat te doen?
Even doorlezen met wat ze van u willen. Kunt u altijd nog beslissen of er een actie van uw kant nodig is.
[/quote]

Ja ze willen dat ik mijn openstaande lening ga betalen.. heb de lening al nietig verklaard bij Saldodip. Openstaande bedrag - boete bedragen gehaald en dan kom ik in de plus uit. Heb dit zojuist ook laten weten aan trust and law, maar wat te doen nu?

Plaats reactie