Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Wikipedia:
Een class action, in het Nederlands een representatieve actie of groepsvordering genoemd, is een vorm van rechtszaak waarin een grote groep mensen collectief een vordering bij de rechter brengt of waarin een bepaalde klasse verdachten vervolgd wordt. Deze vorm van een collectieve rechtszaak is ontstaan in de Verenigde Staten en is nog steeds voornamelijk een Amerikaans fenomeen. Echter, verschillende Europese landen met continentaal recht, te onderscheiden van het Engelse 'common law-beginsel', hebben de afgelopen jaren heel wat wetswijzigingen gekend waardoor consumentenorganisaties vorderingen voor grote groepen in één rechtszaak kunnen behandelen.

In het Nederlands wordt de term groepsvordering gebruikt, maar hoewel de termen qua vertaling dicht tegen elkaar aanleunen, zijn er inhoudelijk grote verschillen met de class action in de Verenigde Staten. Dat komt vooral doordat het strafrecht in België en Nederland een inquisitoir karakter heeft, waarbij ook de officier van justitie tracht de waarheid te achterhalen, terwijl het Engels en Amerikaans strafrecht eerder accusatoir van aard is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom niet gewoon de Nederlandse variant? We hebben hier immers gewoon de WAMCA (Wet Afwikkeling Massaschade in Collectieve Actie) als opvolger van de WCAM (Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade)?

KoosBusters
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2022 19:32

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door KoosBusters »

Triest dat Ferratum dus bang is voor de uitspraak. Blijkt nog maar eens hoe zwak ze staan. Over de ruggen van mensen die vaak al diep in de schulden zitten een verdienmodel maken, dan ben je echt gewetenloos bezig. Alleen hier al om zou het aanbieden van zulke wurgkredieten verboden moeten worden en toch kunnen ze nog steeds hun gang gaan! Ik snap niet dat de AFM zulke praktijken kan verbieden, uiteindelijk geldt het Nederlands recht. Bijdeze wil ik wel even Sacredfour bedanken voor al zijn inzet en vastberadenheid. Hij heeft er langzamerhand een dagtaak aan.

Celineee
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2022 16:56

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Celineee »

Ook ik heb een conflict met Saldodipje. Na het lezen van alle tot nu toe 146 pagina's besloten geen boete te betalen. Moet zonder boete nog 90 euro betalen en dan is het voor mij klaar. Heb ondertussen al ruim 1500 euro aan garantstelling boetes betaald, welke dus onwettig blijken te zijn. Krijg gemiddeld 2 mails per week van incassobureau's. Communiceren kunnen ze niet, inhoudelijk ingaan op mijn vragen danwel opmerkingen evenmin. Denk niet dat de mails gaan stoppen, maar als ik de 90 euro heb overgemaakt stop ik iig met alle communicatie. Kan mijn energie beter gebruiken. Best pijnlijk dat ik gewoon 1500 euro aan onwettige boetes betaald heb. Harde les. Vanaf nu elke maand geld opzij zetten, buffer opbouwen. Nooit meer een lening in welke vorm dan ook voor mij.

Midi2022
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2022 14:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Midi2022 »

Zijn er nog vorderingen op het ogenblik?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik zoek iemand die bereid is zijn zaak met Saldodipje door mij te laten vertegenwoordigen in de rechtbank. Het liefst iemand die door herhaaldelijk lenen bij Saldodipje in de problemen is gekomen en ook nog niet alle schuld heeft terugbetaald.

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Ik heb tot op heden zo'n 10 leningen gehad via ferratum/saldodipje en heb elke keer de boete betaald wegens geen 'garantsteller'. Ik vermoedde altijd al wel dat dit boetebedrag niet is toegestaan maar ze er wel gewoon mee weg komen. Ik heb momenteel ook een lopen van 1500 euro en was van plan deze keer de boete eens NIET te betalen (die is namelijk zo'n 600 euro!!). Als er iemand is die mij (en mijn vriendin) hiermee wil helpen: graag.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jul 2022 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen contactgegevens delen binnen het forum

LJA10
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2022 23:28

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door LJA10 »

Soeverein schreef:
30 jul 2022 01:53
Ik heb tot op heden zo'n 10 leningen gehad via ferratum/saldodipje en heb elke keer de boete betaald wegens geen 'garantsteller'. Ik vermoedde altijd al wel dat dit boetebedrag niet is toegestaan maar ze er wel gewoon mee weg komen. Ik heb momenteel ook een lopen van 1500 euro en was van plan deze keer de boete eens NIET te betalen (die is namelijk zo'n 600 euro!!). Als er iemand is die mij (en mijn vriendin) hiermee wil helpen: graag.
Hoe is dit nog afgelopen?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Soeverein :

Je moet ook alle vorige boetes niet betalen. Omdat je dit al gedaan hebt, kan je ze aftrekken van de leensom. Hoogstwaarschijnlijk hoef je dan de laatste leensom ook niet terug te betalen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
21 aug 2022 08:40
Soeverein :

Je moet ook alle vorige boetes niet betalen. Omdat je dit al gedaan hebt, kan je ze aftrekken van de leensom.
Vergeet geen rekening te houden met de verjaringstermijn...

Roeptoeter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2022 11:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Roeptoeter »

Ik heb een lening bij Ferratum en de terugbetalings datum is al 27 dagen verlopen. Ik wou het leenbedrag terug betalen voordat ik de boete ontving maar toen werkte de betaalknop niet... mijn vraag is als ik gewoon niet betaal krijg ik dan deurwaarders op de stoep of aanmaningen in de bus? Ik ben al jaren klant bij Ferratum maar de maat is vol! Ze hebben al zoveel geld verdiend over mijn rug en verslaving ik heb hulp gezocht en mijn problemen aangepakt dus ik zal ze ook niet meer benaderen de rest van mijn leven.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jablan »

Je situatie is al vaker in dit onderwerp langsgekomen. Lees terug.
Lening wel terugbetalen, zo snel mogelijk. Als de betaalknop niet werkt, kun je het zelf overboeken.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Nee, niet zo snel mogelijk betalen!
Verreken alle eerdere boetes met het bedrag van de lening.
Wat nog overblijft kan je betalen.
Kom je er niet uit, stuur mij dan een PB

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
06 sep 2022 09:14
Verreken alle eerdere boetes met het bedrag van de lening. Wat nog overblijft kan je betalen.
... voor zover niet verjaard...

LaFlame
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2022 11:06

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door LaFlame »

Ik heb op dit moment een lening openstaan van 1600,- (500,-) aanvullende kosten. Al meer dan twee jaar betaal ik iedereen maand minimaal 200,- tot 400,- aanvullende kosten aan Saldodipje/Ferratum. Ik kan het niet meer aan, ik kan mijn hoofd niet meer boven water houden. Na talloze keren het AFM, ECC, KIFID en FIN-NET te hebben gebeld zonder oplossing ben ik er klaar mee. Ik heb besloten om hier hulp te vragen, want ik betaal al jaren honderden euro's per maand terug aan Saldodipje/Ferratum wat zeer onrechtvaardig is. Is er iemand die mij verder kan helpen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

LaFlame schreef:
07 sep 2022 11:23
Is er iemand die mij verder kan helpen?
Ja. Wat je moet doen, staat hier in de laatste pagina's al heel veel keren uitgelegd.

LaFlame
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2022 11:06

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door LaFlame »

Moneyman schreef:
07 sep 2022 14:40
LaFlame schreef:
07 sep 2022 11:23
Is er iemand die mij verder kan helpen?
Ja. Wat je moet doen, staat hier in de laatste pagina's al heel veel keren uitgelegd.
Ik begrijp je antwoord, ik heb ook zeker alles gelezen. Het probleem is, is dat jij zegt maak het leenbedrag + rente over naar hun en negeer berichten over het aanvullende bedrag. Maar een ander lid geeft aan betaal niks als je aanvullende bedragen van je vorige lening bij Saldodipje hoger zijn dan je geleende bedrag met rente + aanvullend bedrag.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat laatste geef ik ook steeds aan.

Als je je restant hoofdsom en rente van de huidige lening optelt, en daar de betaalde kosten van de afgelopen twee jaar van aftrekt, is het saldo het bedrag wat je nog moet betalen of tegoed hebt.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

De stichting Xwiljoenen vertegenwoordigd al 250 Ferratum en Saldodipje gedupeerden. Geen van deze heeft zijn lening terugbetaald. Dit gaan we pas doen als Saldodipje akkoord gaat met een nietig verklaring. Dit zullen ze echter nooit doen omdat ze dan alle gedupeerden moeten compenseren.
Op deze manier sturen we Saldodipje een krachtige boodschap. De stichting Xwiljoenen zal niet ophouden totdat Saldodipje Nederland verlaat.
Ik heb Ferratum gedupeerden al vele dienduizenden euro's bespaard met deze handelswijze. Ferratum is gestopt en niemand die zijn lening niet heeft betaald is hierdoor in problemen gekomen. Ferratum heeft ook geen van mijn cliënten gedagvaard en zal dit na bijna 2 jaar ook niet meer doen.
Sluit je daarom bij ons aan. Samen staan we sterk! Xwijoenen gaat pas in onderhandeling met Saldodipje als ze alle boetes en kosten van onze leden terug willen betalen. Dat kan in sommige gevallen ook betekenen dat ze meer moeten terugbetalen dat de laatste lening die de klant niet heeft terugbetaald.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Heb je te maken met een van Saldodipje's incassobureaus zoals Debt Co?
Laat je niet intimideren.
Debt CO beweert enkele Saldodipje's klanten succesvol te hebben gedagvaard.
Dit is pertinent onwaar.
Ze gebruiken dit als drukmiddel om je te laten betalen.

Plaats reactie