Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
08 sep 2022 11:48
Debt CO beweert enkele Saldodipje's klanten succesvol te hebben gedagvaard.
Dit is pertinent onwaar.
Ze zouden bovendien meer hebben aan een succesvolle veroordeling. Succesvol dagvaarden is niet zo moeilijk :lol:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Moneyman, ik zoek nog een Saldodipje gedupeerde die wil dagvaarden

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
09 sep 2022 14:59
Moneyman, ik zoek nog een Saldodipje gedupeerde die wil dagvaarden
Heb je die tussen alle deelnemers in je stichting nog niet gevonden? Roept de vraag op waarom men dat dan niet wil.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Als een gedupeerde zelf kosten moet gaan betalen, weet ik waarom het niet gebeurt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Daarom mijn vraag... ik neem aan dat de stichting dat risico draagt, danwel het uitspreid over de leden. Peanuts in vergelijking met het belang van de uitkomst.

Rvb87
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Rvb87 »

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem net als alle andere mensen hier. Een veel te dure lening aangegaan door de garantstelling. Nu kan ik hulp inschakelen van de stichting xwiljoenen en dat kost €25,-. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Want mij is niet duidelijk wat diegene exact voor je gaan doen en wat de kans van slagen is. Hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen

Rvb87
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Rvb87 »

Niemand?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt Xiljoenen niet nodig. Alles wat je moet weten, staat al in dit topic.

Rvb87
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Rvb87 »

Heb nu tot pagina 125 terug gelezen maar kan er verder niet echt wijs uit worden. Morgen maar eens verder spitten

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien kan/wil de heer Moneyman een deskundige samenvatting geven van de bijna 150 paginas

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Rvb87 schreef:
12 sep 2022 16:11
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem net als alle andere mensen hier. Een veel te dure lening aangegaan door de garantstelling. Nu kan ik hulp inschakelen van de stichting xwiljoenen en dat kost €25,-. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Want mij is niet duidelijk wat diegene exact voor je gaan doen en wat de kans van slagen is. Hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen
Wat u moet doen, is zo moeilijk niet.is het de eerste keer dat u daar iets geleend hebt, dan dient u het geleende met de rente terug te betalen.
Garantstellingskosten vergeten.

En nooit meer daar lenen..

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
15 sep 2022 23:25
Wat u moet doen, is zo moeilijk niet.is het de eerste keer dat u daar iets geleend hebt, dan dient u het geleende met de rente terug te betalen.
Garantstellingskosten vergeten.
Ergens in de 147 bladzijden staat toch wel dat overeenkomst nietig is. Dan hoef je dus ook geen rente te betalen

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat zoveel op al die pagina’s, maar geld lenen kost geld, dat kost dus rente. Gewoon betalen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
16 sep 2022 10:48
Er staat zoveel op al die pagina’s, maar geld lenen kost geld, dat kost dus rente. Gewoon betalen.
ipv al die bladzijden lezen, kun je je beperken tot de jurisprudentie.
De rechter vernietigde de overeenkomst, waarna een onverschuldigde betaling overbleef.
Dat is iets anders dan een lening, waar wel rente van toepassing is.

Rvb87
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Rvb87 »

Moneyman kan en wilt u mij mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik kom er niet echt uit na het lezen van het forum

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rvb87 schreef:
17 sep 2022 14:09
Moneyman kan en wilt u mij mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik kom er niet echt uit na het lezen van het forum
Prima. Je hebt zelf al moeite gedaan, en ik heb nu meer tijd :wink:

Omdat je niets schrijft over eerdere leningen, ga ik er vanuit dat je geen oudere, al betaalde garantkosten meer kunt verrekenen. Dan is het voor jou heel simpel: geef aan dat je de lening vernietigt, en dat je de hoofdsom + rente terugbetaalt. Geef tevens aan dat je de garantkosten niet zult betalen. En betaal vervolgens ook daadwerkelijk.

Kun je niet in één keer de hoofdsom terugbetalen, geef dan aan wanneer en hoe je het wel terug gaat betalen. Ze zullen je vrijwel zeker tóch niet dagvaarden.

Hiermee is voor jou de kous af, en valt er niets meer bij je te vorderen. De kans is aanwezig dat je dan nog een paar blafbrieven krijgt; die kan je negeren.

Heb je, anders dan uit je eerste bericht blijkt, tóch al eerdere garantkosten betaald? Maak dan even een berekening van de totaal betaalde garantkosten. Kijk wat er nog aan (na je al gedane betalingen resterende) hoofdsom open staat, trek daar de betaalde garantkosten van vorige leningen vanaf en betaal het restant zo snel mogelijk.

Geef dan aan dat je de overeenkomsten vernietigt, en dat je je terzake de al betaalde garantkosten beroept op verrekening. Verstrek de door jou gemaakte berekening en geef aan dat je de rest betaalt. Zodra je dat gedaan hebt, hoef je je niet druk meer te maken.

En het belangrijkste: leen er niet meer!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Rvb78,
Mijn cliënten betalen ook de hoofdsom niet terug! Hierdoor zetten we extra druk op Saldodipje. Mocht het dan toch ooit tot een confrontatie komen dat kan je altijd nog de hoofdsom terug betalen. Maar die confrontatie komt er bijna zeker niet! Dat was tenminste mijn ervaring met 100 Ferratum klanten die geen van alle hun lening hebben terugbetaald. Dit is nu al bijna 2 jaar geleden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
20 sep 2022 14:19
Mijn cliënten betalen ook de hoofdsom niet terug! Hierdoor zetten we extra druk op Saldodipje.
Extra druk? Echt niet.

Feitelijk verslechter je de situatie. Als je gewoon netjes de hoofdsom terugbetaalt, is er maar één partij die zich niet aan de regels houdt. Betaal je echter niet, zijn er ineens twee partijen die zich niet aan de regels houden.

Jouw advies behelst slechts een verslechtering van de positie, en dan laat ik de morele kant (die al vaak genoeg besproken is) nog buiten beschouwing.

De facto geef je mensen vooral een advies om überhaupt niet te betalen (en impliciet een vrijbrief om er (nog meer) te lenen en evenmin te betalen). Gezien de toch al uiterst kwetsbare groep waar het hier over gaat een nogal slecht advies.

Betaal gewoon - dat moet immers tóch gebeuren. Niemand is gebaat bij dit advies.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
20 sep 2022 14:28
...en dan laat ik de morele kant (die al vaak genoeg besproken is) nog buiten beschouwing.
Aanbieders van flitskredieten....en dan over moreel beginnen.
Moneyman schreef:
20 sep 2022 14:28
Betaal gewoon - dat moet immers tóch gebeuren. Niemand is gebaat bij dit advies.
Was er geen uitspraak geweest, waar de klant juist helemaal niets terug hoefde te betalen?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat dacht u van het eigen moraal van die leners?

Of denkt u, zij hebben geen moraal, dus hoef ik dat ook niet te hebben?

Plaats reactie