Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
29 apr 2021 15:42
Hebt u de voorgaande reacties gelezen?
Duidelijk niet :wink:

Roosxo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2021 15:50

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Roosxo »

Hallo allemaal

Ik heb aantal keer geleend bij Ferratum/Saldodipje

Alles altijd terugbetaald nu kwam ik hier terecht en zie ik dat hun bedragen in rekening brengen wat dus blijkbaar niet mag nu heb ik nog 2 leningen losstaan 1 van 500,- maar moet 617,- betalen en 1 van 200 maar moet 245 betalen. In het verleden maakt ik dit gewoon over maar nu zie ik zoveel slechte recensies wat moet ik doen ze blijven bellen en sms ik zag ook dat je het kon verrekenen met voorgaande betalingen (weet niet of ik het goed zeg) is er iemand hier die mij zou kunnen helpen hier mee...

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien beginnen met de voorgaande reacties te lezen? Dat helpt.

Roosxo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2021 15:50

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Roosxo »

Hoi Lady1234

Heb ik gedaan heb alles gelezen. Maar als ik reken en ik weet dus niet of ik het zo goed bereken.. heb ik in totaal €1550 geleend extra kosten die berekend zijn over die bedragen was totaal €360 euro. dit is allemaal terugbetaald. Nu staan er nog 2 leningen open een van 246 en 617 dit is incl die extra kosten. Ik zie zoveel reacties, dat ik niet goed snap wat ik moet doen, en wat mijn rechten zijn. Ik zie ook wel kant en klare e-mails hier staan die je kan sturen maar ik ben bang dat ik dus niet in mijn recht sta. Zie ook alles wel staan dat het niet mag wat ze doen en dat ze vaak alleen dreigen maar officieel zou ik nog ongeveer 390 moeten terugbetalen( als ik het goed bereken) dan heb ik de voorgaande kosten van de openstaande lening afgehaald. Maar klopt dit dan wel Ik durf niet goed een stap te onder nemen... vandaar dat ik hier de vraag stel en wil kijken of er iemand is die me eventueel zou kunnen helpen of advies kan geven..

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Roosxo schreef:
02 mei 2021 03:36
Nu staan er nog 2 leningen open een van 246 en 617 dit is incl die extra kosten.
Die bedragen moet je eerst uitsplitsen in
-geleend bedrag
-rente en kosten

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste Roosxo,
Kom je er zelf niet uit, laat ons je dan helpen. De stichting Xwiljoenen Juridisch Advies helpt nu al meer dan 120 Ferratum/Saldodipje gedupeerden.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
02 mei 2021 09:11
Beste Roosxo,
Kom je er zelf niet uit, laat ons je dan helpen. De stichting Xwiljoenen Juridisch Advies helpt nu al meer dan 120 Ferratum/Saldodipje gedupeerden.
Het worden er volgens mij steeds meer, voor hoeveel mensen is er inmiddels een definitieve oplossing zodat ze, hopelijk schuldenvrij, daadwerkelijk verder kunnen?

Of lees ik je post verkeerd en zou er moeten staan dat jullie inmiddels 120 mensen geholpen hebben. Je post komt nu namelijk over alsof je na al die tijd nog altijd geen positief eindresultaat gehaald hebt voor de mensen die van jouw diensten gebruik maken.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste Cro,
De enige oplossing is dat Saldodipje opstapt in Nederland. We zien dat zelfs de AFM dit niet voor elkaar heeft gekregen.
Mijn werkwijze zal uiteindelijk wel het verwachte resultaat hebben, Saldodipje verliest te veel klanten en stapt op.
Zover ik weet zijn al mijn cliënten tevreden met het resultaat tot nu toe.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
02 mei 2021 09:38
Beste Cro,
De enige oplossing is dat Saldodipje opstapt in Nederland. We zien dat zelfs de AFM dit niet voor elkaar heeft gekregen.
Mijn werkwijze zal uiteindelijk wel het verwachte resultaat hebben, Saldodipje verliest te veel klanten en stapt op.
Zover ik weet zijn al mijn cliënten tevreden met het resultaat tot nu toe.
Jammer dat je er omheen draait, maar ook dat is veel zeggend. Nog altijd geen klant geholpen dus, en met geholpen bedoel ik dat de zaak afgedaan is.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
02 mei 2021 09:50
Jammer dat je er omheen draait, maar ook dat is veel zeggend. Nog altijd geen klant geholpen dus, en met geholpen bedoel ik dat de zaak afgedaan is.
Negatieve insteek.
Wat geholpen hier in zal houden: bijstaan met brieven. En daarin wordt tegenpartij ongetwijfeld uitgenodigd naar de rechter te stappen.
Wat ze niet doen, waardoor een pat situatie is ontstaan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Deze zaken zullen nooit volledig "afgedaan" zijn, simpelweg omdat Ferratum e.a. nooit zullen bevestigen dat ze de verrekeningen accepteren en dat de kosten te hoog zijn. Voor dit moment is het hoogst haalbare dat mensen inzicht krijgen in hun eigen situatie (wat moet er, rekening houdend met te verrekenen nog niet verjaarde kosten, nog aan of door Ferratum betaald worden).

Als mensen daarbij (tegen betaling) geholpen willen worden door een stichting: soit. Ik ben het lang niet altijd met SacredFour eens, zeker niet qua drive en motivatie, maar hij kan prima mensen helpen bij bovenstaande vaststelling.

Pas als de wet- en regelgeving/ jurisprudentie verder gaat, zal het probleem definitief opgelost worden.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
02 mei 2021 11:21
Deze zaken zullen nooit volledig "afgedaan" zijn, simpelweg omdat Ferratum e.a. nooit zullen bevestigen dat ze de verrekeningen accepteren en dat de kosten te hoog zijn.
Maar dat is toch ook helemaal niet nodig, verklaar de overeenkomst nietig, betaal de hoofdsom terug en de zaak zal afgedaan zijn. Ferratum e.a. zal waarschijnlijk inderdaad nooit officieel bevestigen dat ze fout zitten, maar ze zullen ook niet meer achter ex-klanten aangaan wanneer deze de onverschuldigde betaling die ontstaan is door het nietig verklaren van de overeenkomst ingelost hebben, waardoor de zaak in principe afgedaan is, terwijl ze schijnbaar via de methode van SF maar blijven aanslepen, iets wat me zeker gezien het type klant van dit bedrijven niet handig is, die hebben mijn inziens baat bij rust en niet bij het zijn van de speelbal tussen SF en Ferratum e.a., waar het nu wel op lijkt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
02 mei 2021 12:52
Moneyman schreef:
02 mei 2021 11:21
Deze zaken zullen nooit volledig "afgedaan" zijn, simpelweg omdat Ferratum e.a. nooit zullen bevestigen dat ze de verrekeningen accepteren en dat de kosten te hoog zijn.
Maar dat is toch ook helemaal niet nodig, verklaar de overeenkomst nietig, betaal de hoofdsom terug en de zaak zal afgedaan zijn.
Dan is de zaak niet afgedaan; Ferratum blijft dan sommeren. Dat kan je natuurlijk rustig negeren, maar het maakt wel dat het neit "klaar" is voor betrokkenen. Sommige mensen doen dingen zelf, anderen schakelen er iemand voor in. 't is maar net waar je je prettig bij voelt.
Cro schreef:
02 mei 2021 12:52
Ferratum e.a. zal waarschijnlijk inderdaad nooit officieel bevestigen dat ze fout zitten, maar ze zullen ook niet meer achter ex-klanten aangaan wanneer deze de onverschuldigde betaling die ontstaan is door het nietig verklaren van de overeenkomst ingelost hebben, waardoor de zaak in principe afgedaan is, terwijl ze schijnbaar via de methode van SF maar blijven aanslepen, iets wat me zeker gezien het type klant van dit bedrijven niet handig is, die hebben mijn inziens baat bij rust en niet bij het zijn van de speelbal tussen SF en Ferratum e.a., waar het nu wel op lijkt.
Er is in dit opzicht geen verschil tussen de methode van SF en die van mensen die het zelf doen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Mijn cliënten hebben ook de lening van Saldodipje niet terug betaald. Dit om de druk bij Saldodipje op te voeren. Immers dit kost ze meer geld. Verklaar je de lening nietig en betaal je de hoofdsom terug dan is de zaak niet afgedaan zoals Cro verondersteld. De zaak is pas afgedaan als Saldodipje hiermee akkoord gaat, en dat doen ze niet. Althans niet officieel. Mijn cliënten hebben de belofte dat ik ze bij zal staan en eventueel de rechtszaak voor ze zal voeren mocht dat nodig zijn. Ook zijn de incassobureaus van Saldodipje bekend met mij en als ik ze eenmaal heb aangemeld dat worden ze niet meer lastig gevallen. Samen staan we sterk.

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door davedave »

zucht. krijg nu weer een email van trust and law met de laatste waarschuwing. ik reageer niet meer hoor. is te veel moeite

Kevinn84
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2021 05:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kevinn84 »

Ik kan uit ervaring zeggen dat secretfour zich aan zijn woord houdt.
Nog bedankt daarvoor trouwens.

Heb me enkele weken geleden aangemeld bij stichting xwiljoenen.
Sindsdien geen enkele email,telefoon en brief meer gekregen.

Zit je moeilijk of word je gestrest van de druk die saldodipje op je uitoefend meld je aan.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Trust and Law incassobureau stopt inderdaad met lastig vallen zodra Saldodipje cliënten bij hun zijn aangemeld door de stichting.
Helaas kunnen we dit niet zeggen van Pactum of het Belgische incassobureau dat soms ingeschakeld wordt.
Het is de laatste weken trouwens weer druk met Saldodipje aanmeldingen op onze site.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
24 mei 2021 20:07
Het is de laatste weken trouwens weer druk met Saldodipje aanmeldingen op onze site.
:D Misschien omdat velen dankzij de in dit topic weergegeven werkwijze een kans op gratis geld zien?

Kevinn84
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2021 05:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kevinn84 »

Zou dom zijn.Je leent immers geld dat zal altijd gewoon terugbetaald moeten worden,
Alleen de aanvullende boetes is een verdienmodel van Saldodipje,ook al zeggen ze zelf van niet.
Alleen ze hebben daar alles voor over dat klanten die ook betalen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kevinn84 schreef:
24 mei 2021 20:59
Zou dom zijn.Je leent immers geld dat zal altijd gewoon terugbetaald moeten worden,
Als mensen geen domme dingen zouden doen, zouden Ferratum en Saldodipje niet bestaan.

Plaats reactie