Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door arvandongen »

algemene voorwaarden Saldodipje.nl schreef: 26. Recht en bevoegde rechter
Deze Overeenkomst wordt beheerst door en dient geïnterpreteerd te worden overeenkomstig het recht van Spanje en de rechters van Spanje hebben een niet-exclusieve bevoegdheid met betrekking tot eventuele geschillen.
27. Over ons
Wij verlenen onze diensten vanuit Spanje naar Nederland. Onze diensten bieden we in Nederland alleen online aan. Saldodipje.S.L., is opgenomen in het openbare handelsregister van Spanje onder nummer C.I.F.: B92941558 gevestigd op Avenida de Brasil nr. 17, 10, F&G, 28020 Madrid, Spanje, BTW-nummer: ESB92941558. Saldodipje.S.L.staat niet onder toezicht en is niet geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten.
Dus hier ontstaan een aantal interessante vragen:
1) Mag een buitenlandse bank leningen aanbieden, gericht op Nederland, aan Nederlandse ingezetenen, in de Nederlandse taal en dan toch buiten AFM toezicht blijven?
2) Volgens de voorwaarden is het Spaanse recht van toepassing. Geldt er ook in Spanje dat die voorwaarde nietig is (garantstelling + bijbehorende kosten)? Het zou zo maar kunnen zijn dat het Spaanse recht voorrang geeft aan de tekst van de overeenkomst. Het wordt immers overduidelijk vermeld bij het afsluiten van de lening.

Gelukkig kan Spanje moeilijk handhaven in andere EU landen (zie bijv. Puigdemont). Maar misschien moet je met vakanties voortaan naar Frankrijk of zo.

Deems94
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2021 20:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Deems94 »

Ik heb een e-mail gekregen van kerremans advocaten. Is het nu menes?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jablan »

*klein schopje omhoog* Interessante vraag, waar anderen wel raad mee weten.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Deems94 schreef:
20 okt 2021 20:41
Ik heb een e-mail gekregen van kerremans advocaten. Is het nu menes?
Ligt eraan wat er in staat. Zoveelste blufbrief....?
Bij de dagvaarding wordt het echt menes

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door davedave »

Heb in het verleden ook een brief gehad van Kerremans advocaten.Daarna niks meer gehoord.(van hun)

Het engste wat ik tot nu heb gekregen is dat men zei dat Ferratum opdracht had gegeven voor dagvaarden en dat ze dat zonder nader bericht zouden gaan doen, Is niet gebeurd,

Het laatste wat ik heb gekregen was een verhaal onderzoek aankondiging. verder niks meer gehoord.

Marlijnr
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2021 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Marlijnr »

sacredfour schreef:
05 okt 2021 10:55
Als je naar de site gaat: Xwiljoenen Juridisch Advies en dan het contactformulier invult komt het vanzelf bij mij terecht.
Ik kwam bij ene Gerhard Borgert terecht, bent u dat? Hij zij dat ze 25 euro administratiekosten berekenen en dat je altijd donatie kan doen. Nu heb ik hem paar x gemaild waar ik dat bedrag dan naar moet overmaken, plus vandaag bericht van trust en law incassoservice gehad terwijl ik jullie had ingeschakeld rond 20 mei?

Gr Marlijn

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sacredfour = Gerhard Bongert inderdaad.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gerhard Borgert.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste Marlijnr,

Zodra je bij ons (Stichting Xwiljoenen) bent aangemeld gaan we voor je aan de slag.
Had je al een machtiging vertuurd? Stuur anders even een PM.

Afba
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2019 23:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Afba »

Vandaag kreeg ik ook mail van die debtco. Het ging om 1.18 euro plus 40 euro gerechtelijke kosten. Ik heb ze verteld dat ik helemaal niets betaal en zeker niet omdat het om 1 euro 18 gaat. Dossier is nu door hen gesloten. Ze proberen weer van alles… trap er niet in!

Mr. Vit
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2019 23:10

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mr. Vit »

Ook ik heb een zelfde e mail ontvangen van debtco. Ik heb geen eens de moeite gedaan om contact op te nemen. Vandaag kreeg ik spontaan deze e-mail:

Wij hebben geconstateerd dat de hoofdsom in het dossier waarover wij u hebben aangeschreven zeer laag is.

Om die reden hebben wij met onze client besproken dossiers met een dergelijke lage hoofdsom te sluiten en het restant van de schuld kwijt te schelden.

U kunt dit bericht bewaren als bevestiging daarvan.

Met een vriendelijke groet,


Zeer vreemd, ze proberen dus maar wat... Inderdaad trap er niet in.

chrises
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2021 09:19

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door chrises »

help, na 10 jaar komt er ineens een mail van debtco bv, uit naam van global guarantee..
nu heb ik ooit in een ver ver verleden een minilening van ferratum (geloof ik) afgesloten maar die is ook terugbetaald en ik heb ook 10 jaar niks gehoord.... en nu ineens? een mail waarin ook staat binnen 5 dagen bla bla bla.. ik neem aan dat ik dit alles kan negeren?? ik heb geen schulden bij hun..10000% zeker.

R23040
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2020 17:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door R23040 »

Ik zag laatst een bericht voorbij komen van iemand met ferratum/saldodipje problemen. Die had een mail gekregen met als titel Gemist huisbezoek. Met een verhaal dat er recent iemand aan de deur was geweest en dat indien je problemen wilt voorkomen binnen 48 uur moet betalen of met een onderbouwd bezwaar komen.
Ik zal opzoeken of ik de foto nog ergens kan vinden maar is dit überhaupt wel legaal wat hun doen? Was trouwens trust and law die de mail stuurde.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

In de basis niks mis mee, toch?

Kok88
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2021 22:51

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kok88 »

R23040 schreef:
02 dec 2021 20:44
Ik zag laatst een bericht voorbij komen van iemand met ferratum/saldodipje problemen. Die had een mail gekregen met als titel Gemist huisbezoek. Met een verhaal dat er recent iemand aan de deur was geweest en dat indien je problemen wilt voorkomen binnen 48 uur moet betalen of met een onderbouwd bezwaar komen.
Ik zal opzoeken of ik de foto nog ergens kan vinden maar is dit überhaupt wel legaal wat hun doen? Was trouwens trust and law die de mail stuurde.
Ik heb deze mail ook ontvangen. Ik weet niet of ze langskomen.

naat1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2021 02:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door naat1982 »

R23040 schreef:
02 dec 2021 20:44
Ik zag laatst een bericht voorbij komen van iemand met ferratum/saldodipje problemen. Die had een mail gekregen met als titel Gemist huisbezoek. Met een verhaal dat er recent iemand aan de deur was geweest en dat indien je problemen wilt voorkomen binnen 48 uur moet betalen of met een onderbouwd bezwaar komen.
Ik zal opzoeken of ik de foto nog ergens kan vinden maar is dit überhaupt wel legaal wat hun doen? Was trouwens trust and law die de mail stuurde.
Ik heb ook zn mail gehad.
Mooiste is dat ik hun al jaren geleden een mail heb gestuurd en de zaak betwist.
Vraag me ook af of ze überhaupt een huisbezoek mogen doen.
Krijg helaas geen bestand toegevoegd maar zal de tekst kopiëren

Geachte mevrouw,

Recent heb ik bij u een huisbezoek afgelegd, echter trof ik u niet thuis aan. De reden voor dit huisbezoek is dat wij, ondanks herhaaldelijke pogingen aan uw adres, nog niet tot overeenstemming met u zijn gekomen ten aanzien van uw openstaande dossier met dossiernummer: 20180531322.


Indien u zelf grip wenst te houden, is het essentieel dat u binnen 48 uur in actie komt. Er zijn drie mogelijkheden:

U betaalt het volledig openstaande bedrag ad € ......(staat een bedrag) binnen de gestelde termijn van 48 uur, op ABN AMRO rekeningnummer NL11ABNA0813046408 onder vermelding van uw dossiernummer 20180531143;
U neemt binnen 48 uur met ons contact op om een passende betalingsregeling te treffen die wij tezamen met u op maat zullen maken;
U betwist de vordering door een met stukken onderbouwd bezwaar binnen 48 uur naar ons toe te sturen. Dat kan door antwoord te geven op dit bericht.

Contact met ons opnemen gaat eenvoudig via een van onderstaande kanalen.

Whatsapp Custom Custom

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd,

Team Persoonlijke Bezoeken en Field Mediation

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Trust and Law maakt geen huisbezoeken zover ik weet. Zouden ze dit wel doen dan hoef je je daar natuurlijk helemaal geen zorgen over te maken. Het is alleen maar bangmakerij. Van de 170 cliënten die ik vertegenwoordig heeft er nog geen een de lening plus kosten terugbetaald. Saldodipje en haar incassobureaus weten dat ze hier niks aan kunnen doen, behalve dan dagvaarden. dit doen ze niet omdat ze dan een hele grote kans hebben om te verliezen. Andersom gaat het wel gebeuren.
Een cliënt van mij heeft mij verzocht Saldodipje te dagvaarden. Hier ben ik inmiddels mee aan de slag gegaan. Een aangetekende brief met de aankondiging van een dagvaarding is inmiddels aan hun Spaans Adres bezorgt.
Ik kan hier wel wat hulp gebruiken. Graag hoor ik van mensen die meerdere keren van Saldodipje hebben geleend. Het gaat er dan om hun manier waarop ze je weer een nieuwe lening aanbieden voordat de oude al is afbetaald. Ik zou graag berichtjes hiervan willen zien. Je kan mij bereiken via een PB of via onze website: Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
03 dec 2021 10:04
Trust and Law maakt geen huisbezoeken zover ik weet.
T&L wellicht niet, sommige andere incassopartners wel.
sacredfour schreef:
03 dec 2021 10:04
Een cliënt van mij heeft mij verzocht Saldodipje te dagvaarden. Hier ben ik inmiddels mee aan de slag gegaan. Een aangetekende brief met de aankondiging van een dagvaarding is inmiddels aan hun Spaans Adres bezorgt.
Ik ben benieuwd. Hopelijk helpt het om jurisprudentie te scheppen waarmee deze praktijken een halt toe worden geroepen.

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door davedave »

Heb een mail gekregen van Trust and Law dat ze aan de deur waren geweest. Een huisbezoek doen ze dus wel,

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

davedave schreef:
03 dec 2021 19:38
Heb een mail gekregen van Trust and Law dat ze aan de deur waren geweest. Een huisbezoek doen ze dus wel,
Daaruit kan je hooguit opmaken dat ze beweren dat te doen....

Plaats reactie