Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
gomargobar
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2018 18:36

Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door gomargobar »

Helaas ben ik ook net als veel anderen in de val gelopen van Ferratum minileningen.
Vorig jaar hun aangeboden om het geleende bedrag terug te betalen maar na bevestiging via mail van deze afspraak mijnerzijds niets meer vernomen.
Vorige week ontving ik opeens een mail van incassobureau Trust and Law die hiervoor is ingeschakeld. Beetje vreemd aangezien ik een jaar geleden toch een afspraak had waar Ferratum niets meer op heeft gedaan.
Ik ben nog steeds bereid om het geleende bedrag terug te betalen maar niet de overige kosten.
Wat te doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2018 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mahadma »

U wist/had het rekeningnummer voor betaling kunnen vragen/zoeken. Dat heeft u kennelijk niet gedaan, terwijl u aangeeft dat u wist dat u moest betalen. Het enige wat er nu opzit is de totaalnota te betalen. Helaas, maar het is niet anders. Elke dag die u wacht kost u meer teuro's.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Je vraag is heel simpel te beantwoorden: je zult moeten betalen. Dat wist je al die tijd al. Je zegt niks vernomen te hebben, maar stond er in die mail dan niet hoe je terug moest betalen?

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door GJS »

gomargobar schreef:Helaas ben ik ook net als veel anderen in de val gelopen van Ferratum minileningen.
Vorig jaar hun aangeboden om het geleende bedrag terug te betalen maar na bevestiging via mail van deze afspraak mijnerzijds niets meer vernomen.
Vorige week ontving ik opeens een mail van incassobureau Trust and Law die hiervoor is ingeschakeld. Beetje vreemd aangezien ik een jaar geleden toch een afspraak had waar Ferratum niets meer op heeft gedaan.
Ik ben nog steeds bereid om het geleende bedrag terug te betalen maar niet de overige kosten.
Wat te doen?
Dus jij hebt aangeboden om te betalen, Ferratum gaat hier mee akkoord en vervolgens betaal je niet.
Waarom had Ferratum dan actie moeten ondernemen, jij had toch zelf afgesproken om te betalen?
Vind ik het niet vreemd dat ze nu een incassobureau inschakelen, zeker als ze je een jaar de tijd hebben gegeven om te betalen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Brahms »

Je spreekt over een val, maar de gevolgen van het aangaan van zo'n lening zijn toch duidelijk ?
Anders ga je er niet mee accoord toch ?

Even op de site gekeken. Minilening is tot E 800 en voor 45 dagen. Totaalbedrag staat ook zeer duidelijk bij vermeld.
Ik zie geen val.
De rente is natuurlijk hoog, maar telt ook niet echt aan bij dit soort kleine bedragen.

gomargobar
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2018 18:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door gomargobar »

Ik heb de afspraak die ik telefonisch hebt gemaakt zoals telefonisch afgesproken via de mail bevestigd. In deze mail vraag ik ook naar bevestiging en het juiste bankrekeningnummer en akkord op het terugbetalen in de afgesproken termijnen. Hierop wordt niet gereageerd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mahadma »

Maar u wist dus alles? En waarom heeft u dan niet betaald? Volgens uw afspraak. Als alles afgesproken is wat moeten ze dan nog melden aan u?

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door GJS »

En je had ook nogmaals kunnen mailen of bellen, ook niet gedaan zeker?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

gomargobar schreef:Ik heb de afspraak die ik telefonisch hebt gemaakt zoals telefonisch afgesproken via de mail bevestigd. In deze mail vraag ik ook naar bevestiging en het juiste bankrekeningnummer en akkord op het terugbetalen in de afgesproken termijnen. Hierop wordt niet gereageerd.
Dan mail je toch nog een keer? Je weet dat je moet betalen, je betaalt niet, en dan sta je verbaasd als je een jaar later een incassobureau op je dak krijgt?

Categorie:
Hoofd
Boter

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

gomagobar, stel Ferratum in gebreke, als je dit tenminste nog niet hebt gedaan.
Ferratum UK biedt leningen aan op de Nederlandse markt waarvan de kosten boven de wettelijk toegestane kosten van een krediet vallen. Om de Nederlandse wet te onzijlen is de Nederlandse Ferratum opgestapt na een veroordeling van de rechter voor het aanbieden van kredieten zonder vergunning van de AFM en is nu vanuit Engeland gaan opereren. Omdat Ferratum nu niet meer onder de Nederlandse toezichthouder valt, maar onder de Engelse, mag Ferratum kosten rekenen die hoger zijn dan voor de Nederlandse wet is toegestaan.
De Nederlandse consument mag zich echter wel beroepen op Rome I art 6 lid 2. Kort samengevat betekend dit dat de Nederlandse consument zich mag beroepen op de wet van zijn land in een geschil met de kredietaanbieder als hij zich daardoor beter kan verdedigen.
Je verklaart de overeenkomst met Ferratum nietig omdat ze te hoge kosten rekenen. De vermeende lening van Ferratum is dan een "onverschuldigde betaling"die terug betaald moet worden. Je kan dan wel alle kosten die ze in het verleden hebben gerekend aftrekken van het bedrag dat je moet terug betalen. Je kan bij de ingebrekestelling ook eisen dat Ferratum publiekelijk toegeeft dat de lening die zij de Nederlandse consument aanbieden nietig is als de Nederlandse consument zich hierop beroept.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Alhoewel de lening aangeboden wordt met de maximale wettelijke rente is het onmogelijk om de lening af te sluiten zonder een garant. De klant is vrij om zelf een garant te kiezen, maar het moet duidelijk zijn dat de klant ook deze zelfgekozen garant voor een lening had kunnen vragen zou hij hebben gekozen voor eigen garant. De gelieerde garant is het verdien model voor Ferratum en kan dan ook niet los gezien worden van deze overeenkomst. Dit maakt dat de totale kosten van het krediet boven de wettelijk toegestane kosten van een krediet komen.

De garant van Ferratum Global Guarantee is trouwens onderdeel van de Ferratum groep.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door GJS »

@Sacredfour

Wel vreemd dan dat de Nederlandse overheid beweert dat de regels in de hele EU hetzelfde zijn voor consumentenkredieten, de UK hoort tot op heden nog steeds bij de EU.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tenkrediet
Regels geldlening voor hele Europese Unie

De regelgeving voor consumentenkrediet komt voort uit een Europese richtlijn. In de hele Europese Unie gelden dezelfde regels voor kredietverstrekkers en consumenten.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

Ferratum en trust and law

Lappen de regels aan hun laars ,garantstelling mag ook maar 14 procent zijn ,alle bij komende kosten morgen niet meer dat 14 procent zijn .
nieuws brief van AFM maart 2018 staat het heel duidelijk met vergunning of zonder vergunning ook voor buitenlandse kredieten binnen de EU.
Ik heb ook een probleem met hun,ze slepen mij maar voor het gerecht.

anoniempje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door anoniempje12 »

Ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen jaar heb ik een lening afgesloten bij ferratum. Ik heb erratum in gebreke gesteld nadat ik er achter ben gekomen dat zij in strijd met de Nederlandse wet handelen. Afgelopen vrijdag heb ik een (dreigende) mail van trust and law ontvangen. Ik ben natuurlijk bereid om erratum terug te betalen. echter alleen door aftrek van de kosten die onterecht in rekening zijn gebracht. De mail die ik van trust and law heb ontvangen klopte niet. zo klopten de bedragen niet en werd en warrige juridische taal gebruikt. Ik heb hierop een mail teruggestuurd dat ik erratum in het verleden in gebreke heb gesteld en dat het duidelijk is dat de garantsteller er erratum samen onder 1 hoedje werken. Sacredfour weet jij wat ik het beste kan doen in deze situatie?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Het beste wat je kunt doen is je lening terug betalen. Of dacht je dat je het mag houden? En die paar procent, en daarmee paar euro die je teveel aan rente zou betalen, ik zou er zelf geen moeite voor doen dat voor de rechter te brengen. Tenzij je heel principieel bent, net als sacredfour met zijn jarenlange eeuwigdurende strijd tegen van alles en nog wat zonder enig resultaat.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

anoniempje12, je kan mij een PM sturen.
Ik sta een aantal Ferratum klanten bij. Als je wilt kan ik de zaak met Trust and Law voor je overnemen.

Har45
Berichten: 489
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Har45 »

GLOBAL FINANCE GUARANTEE MANAGEMENT is de externe garantsteller.
Deze is gevestigd in Estland
Indien de Kredietnemer in verzuim is met het terugbetalen van de verstrekte lening aan de
Kredietverstrekker, betaalt de Garant onmiddellijk op eerste verzoek het verschuldigde bedrag aan de
Kredietverstrekker.
Dus Global Finance Guarantee is nu de schuldeiser geworden. ( Ferratum wordt namelijk betaald)
Op deze overeenkomst is het recht van Estland van toepassing.
Indien zich een geschil voordoet uit hoofde van deze overeenkomst, zullen partijen in eerste
instantie met elkaar in overleg treden om te bezien of een minnelijke regeling kan worden bereikt.
Wanneer dit overleg niet tot een resultaat leidt dat naar tevredenheid is van beide partijen, dan zal het
geschil worden voorgelegd aan en beslecht worden door het Harju County Court in Estland

bron : https://www.ferratum.nl/sites/ferratum. ... eement.pdf

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste Har45,
Wat probeer je hiermee te zeggen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat je misschien een ticket naar Estland moet boeken als je mensen bijstaat :-)

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Brahms »

En wat gaat sacredfour rekenen voor deze bemiddeling. Als dat meer is dan enige Euro is al je winst al weg.
Gewoon lening met kosten terugbetalen, immers daar ben je mee accoord gegaan bij aangaan lening.

Plaats reactie