Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Rvb87
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Rvb87 »

Ik heb een reactie terug ontvangen:

Geachte,

Wij dienen het volledige bedrag te incasseren inclusief de rentes en intrestvoeten waarmee u akkoord bent gegaan tijdens het aangaan van de lening.
U heeft daarbij ook 4 leningen aangegaan, moest u niet akkoord gaan met de contractvoorwaarden, had u gestopt na de eerste lening.

Wij zullen dan ook niet verder ingaan op uw verzoek tot nietigverklaring.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rvb87 schreef:
09 jan 2023 11:16
Wij dienen het volledige bedrag te incasseren inclusief de rentes en intrestvoeten waarmee u akkoord bent gegaan tijdens het aangaan van de lening.
Mooi zo :lol: :lol: De "rente en intrestvoet" betwist je ook niet. Je betwist slechts de garantkosten - en daarover spreken ze niet. Feitelijk bevestigen ze hier (ongetwijfeld onbedoeld) wat je wilt.
Rvb87 schreef:
09 jan 2023 11:16
U heeft daarbij ook 4 leningen aangegaan, moest u niet akkoord gaan met de contractvoorwaarden, had u gestopt na de eerste lening.

Onzinargument.
Rvb87 schreef:
09 jan 2023 11:16
Wij zullen dan ook niet verder ingaan op uw verzoek tot nietigverklaring.
Hoeft ook niet. JE doel is al bereikt.

Hoofdsom en rente betalen, indien nog verschuldigd, en doei!

Roxana99
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2022 19:53

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Roxana99 »

Ik heb netjes, ondanks indd verstreken isbang voor deurwaarders of incasso mail gestuurd met daarbij totale leningen waarvan ik boetes betaald heb. Dit kwam op bedrag van ongeveer 1700 euro aan boetes. Ik ben hen twee x een bedrag verschuldigd van 500 euro hierbij komt nog rente en boete waarop ik op bedrag van 640 euro twee maal dien te betalen. Door helaas verkeerde keuze om weer t é lenen heb k door omstandigheden niet de middelen om op tijd te betalen. Ik las van nietig verklaring en dat gestuurd naar hun incl wat k allemaal betaald heb. Ik heb als reactie het volgende gekregen. Kan iemand mij miss helpen of uitleggen wat k eventueel kan doen?

Beste meneer/mevrouw

Bedankt voor uw e-mail.

Helaas kunnen we uw leningen met de nummers 1385945 en 1408557 niet annuleren omdat de termijn voor de annulering van de lening al is verstreken.

Met betrekking tot uw persoonlijke garantie beleid, fter betaling van uw lening, vragen wij u om de documenten van uw persoonlijke garant binnen de gestelde termijn van 5 dagen in te dienen. Indien wij deze niet verkrijgen, kan een extra bedrag aan uw lening worden toegevoegd, dat u samen betaalt aan het einde van uw looptijd.

De voorwaarden voor, tijdens en na uw aanvraag staan bij de lening vermeld. Hierin staat dat u persoonlijk garant moet staan met de bijbehorende voorwaarden.

Op deze overeenkomst is het recht van Spanje van toepassing. Geschillen die tussen partijen
ontstaan naar aanleiding van de onderhavige overeenkomst zullen worden berecht door de
(niet exclusief) bevoegde rechter in Spanje.



Wij verlenen onze diensten vanuit Spanje naar Nederland. Op uw overeenkomst is het recht van Spanje van toepassing.
Wij voldoen echter hier aan alle nodige wette.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Saldodipje Klantenservice


Ik hoop dat jullie eventueel weten wat k kan doen
Mvg

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste Roxanna99

Neem contact met mij op. Ik help nu al 260 Ferratum en Saldodipje gedupeerden.
Je kan dit doen via onze site (Xwiljoenen Juridisch Advies) of via een PB.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roxana99 schreef:
09 jan 2023 15:20
Ik heb als reactie het volgende gekregen. Kan iemand mij miss helpen of uitleggen wat k eventueel kan doen?
Gewoon niet meer op reageren. Uit je pb's maak ik op dat je quitte staat, en dat er alleen nog een bedrag ter hoogte van de verrekende garantkosten open staat. Daar gaan ze wel voor dreigen, maar niets mee doen: als ze zouden dagvaarden, krijgen ze het deksel op de neus.

Aansluiten bij de stichting levert je nu niets op, maar kost je wel geld. Zou ik dus niet doen.

Roxana99
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2022 19:53

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Roxana99 »

Moneyman schreef:
10 jan 2023 14:20
Roxana99 schreef:
09 jan 2023 15:20
Ik heb als reactie het volgende gekregen. Kan iemand mij miss helpen of uitleggen wat k eventueel kan doen?
Gewoon niet meer op reageren. Uit je pb's maak ik op dat je quitte staat, en dat er alleen nog een bedrag ter hoogte van de verrekende garantkosten open staat. Daar gaan ze wel voor dreigen, maar niets mee doen: als ze zouden dagvaarden, krijgen ze het deksel op de neus.

Aansluiten bij de stichting levert je nu niets op, maar kost je wel geld. Zou ik dus niet doen.

Ja ze hebben twee x gebeld en nogmaals een mail gestuurd. Ondanks k aangeef dat k meer garant boetes betaald totaal van 1700 euro en hen incl boete garant 1280 schuldig ben. Dus eigenlijk sta ik so called positief dat krijg je sws never ook niet naar gevraagd. Ze blijven aangeven dat k niks met dit kan en dat k dien te betalen. K wacht af wat ze zullen doen of indd zoals hier boven aangegeven ook in mijn pb nadat k om advies vroeg via een meneer via xmil. Saldodip geeft onderstaande aan.

Bedankt voor uw e-mail.

In de kredietovereenkomsten is met u afgesproken dat er een garantsteller zou worden geleverd. Nu u hieraan niet heeft voldaan is er sprake van wanprestatie. Eveneens is bepaald dat indien u niet zou voldoen aan uw verplichtingen er een aanvullend bedrag van toepassing is volgens de leenovereenkomst.

U heeft getekend hier voor en u bent akkoord gegaan met de verplichting om een garantiesteller aan te leveren. Daarbij is ook expliciet vermeld dat er een aanvullend bedrag van toepassing is volgens de leenovereenkomst op het moment dat niet aan deze verplichting zou worden voldaan.

Dit is gebeurd door ondertekening van de kredietovereenkomsten en daarnaast door ondertekening van de verklaring akkoord garantiestelling. Daarnaast is deze verplichting vermeld in de precontractuele informatie (SECCI) die aan u is verstrekt.

Het is voor Saldodipje S.L. uiteraard erg belangrijk dat cliënten zich aan de verplichting houden omdat dit het kredietrisico beïnvloedt.

Het is in het geval van een overeengekomen aanvullend bedrag zoals opgenomen in de overeenkomst met u geen verplichting om door de wanprestatie geleden schade aan te tonen. Het aanvullende bedrag geldt los van de specifieke schade.

De rechtsverhouding tussen u en Saldodipje S.L. wordt beheerst door en dient geïnterpreteerd te worden overeenkomstig het recht van Spanje. Het recht van Spanje is het gekozen recht op basis van de kredietovereenkomst.

U kan zich er gelet op het bovenstaande dan ook niet beroepen dat het bedrag niet hoeft te worden voldaan zolang schade niet is aangetoond.

Indien u nog vragen heeft, neemt u dan contact met ons op.

Roxana99
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2022 19:53

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Roxana99 »

sacredfour schreef:
10 jan 2023 12:56
Beste Roxanna99

Neem contact met mij op. Ik help nu al 260 Ferratum en Saldodipje gedupeerden.
Je kan dit doen via onze site (Xwiljoenen Juridisch Advies) of via een PB.
Dank u wel voor uw bericht!! Ik heb sws de gegevens opgeslagen de mail van contact persoon van xmil. Indien ze echt verder zullen dreigen dien ik indd verdere hulp te vragen.

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Je krijgt gewoon een slecht vertaalde of slecht geschreven standaard reply terug van saldodipje (gebruik van U-jij door elkaar). Te weten:

Geachte heer/mevrouw

Bedankt voor uw e-mail.

TIn uw bericht geeft u aan dat het u niet is gelukt een garantsteller te vinden in verband met door u aangegaan kredietovereenkomsten.



In de kredietovereenkomsten is met u afgesproken dat er een garantsteller wordt aangewezen. Nu je hier niet aan hebt voldaan is er sprake van verzuim. Er werd ook bepaald dat als u uw verplichtingen niet nakwam, er volgens de leenovereenkomst een extra bedrag in rekening zou worden gebracht.



U heeft hiervoor getekend en bent akkoord gegaan met de borgstellingsplicht. Er werd ook uitdrukkelijk vermeld dat overeenkomstig de leningsovereenkomst een extra bedrag van toepassing zou zijn op het moment dat deze verplichting niet zou worden nagekomen.



Dit werd gedaan door ondertekening van de leningsovereenkomsten en bovendien door ondertekening van de garantieovereenkomstverklaring. Bovendien werd deze verplichting vermeld in de aan u verstrekte precontractuele informatie (SECCI).



Uiteraard is het voor Saldodipje SL van groot belang dat klanten aan de verplichting voldoen omdat dit het kredietrisico beïnvloedt.



In het geval van een overeengekomen aanvullend bedrag zoals opgenomen in de overeenkomst met u is het niet verplicht de door het verzuim geleden schade te bewijzen. Het aanvullende bedrag geldt onafhankelijk van de specifieke schadevergoeding.



De juridische relatie tussen u en Saldodipje SL wordt beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wet van Spanje. Het recht van Spanje is het gekozen recht op basis van de kredietovereenkomst.



U kunt, gelet op het bovenstaande, dus niet claimen dat het bedrag pas hoeft te worden betaald nadat de schade is bewezen.



Als u nog vragen heeft, neem dan contact met ons op.



Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,

Klantenservice Saldodipje

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Moneyman schreef:

"Aansluiten bij de stichting levert je nu niets op, maar kost je wel geld. Zou ik dus niet doen."

De stichting vraagt 25 euro administratiekosten. Met dit geld moeten we de gehele organisatie runnen.
Ik doen dit volledig op vrijwilligers basis en verdien hier niks aan.
We zijn op het ogenblik weer bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe rechtszaak tegen Saldodipje.
Dit is niet kosteloos!
Mijn ervaring is dat de meeste Saldodipje gedupeerden zonder onze hulp toch weer gedwongen worden door Saldodipje en haar incassobureaus om te betalen. Maar Kan je het alleen af, dan is dat natuurlijk prima,

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

sacredfour schreef:
11 jan 2023 10:31

Mijn ervaring is dat de meeste Saldodipje gedupeerden zonder onze hulp toch weer gedwongen worden door Saldodipje en haar incassobureaus om te betalen.
Waar bestaat dat dwingen precies uit? Ik lees veel over mails, brieven en/of telefoontjes maar dat is aansporen tot. Van afdwingen is pas sprake als ze naar de rechter gaan toch?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet iedereen is bestand tegen de druk van telefoontjes en mails.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
11 jan 2023 10:31
Moneyman schreef:

"Aansluiten bij de stichting levert je nu niets op, maar kost je wel geld. Zou ik dus niet doen."

De stichting vraagt 25 euro administratiekosten. Met dit geld moeten we de gehele organisatie runnen.
Ik doen dit volledig op vrijwilligers basis en verdien hier niks aan.
We zijn op het ogenblik weer bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe rechtszaak tegen Saldodipje.
Dit is niet kosteloos!
Mijn ervaring is dat de meeste Saldodipje gedupeerden zonder onze hulp toch weer gedwongen worden door Saldodipje en haar incassobureaus om te betalen. Maar Kan je het alleen af, dan is dat natuurlijk prima,
Prima, natuurlijk. Maar voor iemand die niet meer hoeft te betalen, is het weggegooid geld.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Maar als de intimiderende incassobrieven toch volgen, koop je wel een goede nachtrust.

Bonoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2023 00:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bonoo »

Goedemorgen,
Ik heb ook een aantal keren een lening overeenkomst afgesloten bij Saldodipj (voorheen Feratum) ik heb nooit problemen gehad omdat ik het geld en de rete binnen de 5 dagen afgelost heb. op 7 december 2022 heb ik een nieuwe lening afgesloten van1400 Euro helaas heb ik geen garantsteller gevonden en komt er een aanvullend bedrag bovenop, een bedrag van 660 euro! Binnen 2 week naar het afsluiten heb ik een verzoek tot herroeping gedaan en daar heb ik keurig reactie op gekregen echter ik kon het gedrag 1400 Euro plus de Rente alsnog niet betalen. De lening staat nog steeds open. Een dag na het verstrijken van de eerste betalings termijn Op 7 januari werd ik gebeld door partumcollections. Ik heb telefonisch contact gehad dat ik een maand uitstel krijgen en via de mail heb ik een bevestiging gekregen. Het terug betalen gaat in 2 termijnen op 7 feb 704 euro plus 330 euro en op 7 maart weer 704 euro plus 330 aanvullende kosten. Ik heb een mail met bevestiging van de betalingsregeling. Dat ik de lening en rente terug moet betalen snap ik alleen die 660 euro aan aanvullende kosten vind ik schandalig!
Moet ik deze nu wel betalen of niet? Ik heb geen zin in vervelende telefoons en (dreig) brieven van incassobureau's etc.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ook de Nieuwskamer- een platform voor jongeren- heeft er een onderwerp van gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=9nJrnX7ggZk&t=559s

TheoPSV
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2023 19:37

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door TheoPSV »

Vandaag krijg ik een mail van incassobureau Debtco over een ingebrekestelling van een factuur van Global Guarantee uit 2013.
Wat is verstandig om te doen, ik kan me ook niets herrineren van een lening daar. Ik heb daar wel ooit geleend maar dat is dus meer dan 10 jaar geleden. Deze veel te dure leningen heb ik toen allemaal terugbetaald.
Laatst gewijzigd door TheoPSV op 18 jan 2023 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

TheoPSV
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2023 19:37

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door TheoPSV »

Vandaag heb ik een mail ontvangen van incassobureau Debtco over een schuld van Global Guarantee uit 2013.
Ik heb lang geleden wel eens een minilening afgesloten bij Ferratum maar ook altijd terugbetaald zover ik weet. Wat is verstandig om te doen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

TheoPSV schreef:
18 jan 2023 20:42
Vandaag heb ik een mail ontvangen van incassobureau Debtco over een schuld van Global Guarantee uit 2013.
Ik heb lang geleden wel eens een minilening afgesloten bij Ferratum maar ook altijd terugbetaald zover ik weet. Wat is verstandig om te doen.
Stuur ze gewoon een berichtje dat;
- je de vordering bij gebrek aan wetenschap betwist en dat deze daarnaast verjaard is;
- je het volledige dossier en bewijs wenst te ontvangen van de vordering die ze pretenderen;
- je bewijs wenst te ontvangen van de correcte stuiting van de verjaring;
- je je bereid verklaart om bij overtuigd bewijs van een niet-verjaarde vordering te zullen betalen;
- je bij het niet kunnen voldoen aan de gevraagde bewijzen je n.a.w.-gegevens uit hun systeem verwijderd wilt hebben;
- je daarvan bewijs wenst te ontvangen;
- je niets anders van hen wenst te horen.

TheoPSV
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2023 19:37

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door TheoPSV »

Bedankt moneyman.
Na hoeveel jaar verjaart een lening. Ik krijg nu een reactie van Debtco met alleen een leningnummer dat lijkt me geen bewijs.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

TheoPSV schreef:
19 jan 2023 11:03
Na hoeveel jaar verjaart een lening.
5 jaar, tenzij er al een vonnis ligt (dan is de termijn voor het grootste deel van de vordering 20 jaar).
TheoPSV schreef:
19 jan 2023 11:03
Ik krijg nu een reactie van Debtco met alleen een leningnummer dat lijkt me geen bewijs.
Eh nee. Dat bewijst natuurlijk niets.

Plaats reactie