Radar

toggle menu

probleem opgelost

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

probleem opgelost

door Taxi de vegte » 25 apr 2018 16:27

probleem opgelost
Laatst bijgewerkt door Taxi de vegte op 12 jul 2018 17:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Taxi de vegte

RE: probleem opgelost

door sylvesterb » 25 apr 2018 17:06

Taxi de vegte schreef:Goedendag
Ik heb me laten tekenen door Real Gen online marketingen SEO - die hebben mij benaderd via kvk gegevens en hebben mij gebeld om bij mijn thuis langs te komen! Ik heb me laten tekenen en nu kwam ik erachter dat het niet pluis was en heb ik binnen 14 dagen schriftelijk en aangetekend opgezegd mij is verteld dat dit wettelijk is vastgelegd.omdat ik een bedrijf heb valt dit onder zakelijk geschil en schijnen er andere regels te zijn.nu hebben ze geld afgeschreven van mijn zakelijke rekening en nu heb ik dat teruggeboekt en ze geblokkeerd. Dit bedrijf gaat precies zo te werk als een ander bedrijf dat bij jullie in het programma was!!! Ik ben al bezig met juridische hulp enz...kunnen jullie mij nog helpen??? Graag hoor ik van jullie wat ik moet doen? Want in jullie programma waren er meer dan 50 gedupeerde mensen...groetjes Jordy

Als je de overeenkomst namens je bedrijf hebt getekend dan is het inderdaad een zakelijk geschil en heb je geen recht op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Je stelt trouwens nu je vraag op het forum van het televisie programma Tros Radar. Als je een vraag hebt aan de redactie kun je ze het beste mailen, echter is de ervaring dat ze je weer naar het forum verwijzen.

Echter voor bedrijven is het forum weer niet bedoeld.
sylvesterb

door NeoDutchio » 25 apr 2018 17:45

U hebt u laten tekenen en dat is niet pluis? U bedoeld dat u getekend heeft voor een overeenkomst? Wat houd die overeenkomst in en wat zijn de afspraken en voorwaarden? Opzeggen en niet betalen is natuurlijk niet de juiste weg en zal u alleen maar verder in de problemen brengen.
NeoDutchio

door Brahms » 25 apr 2018 21:51

Echter voor bedrijven is het forum weer niet bedoeld.

Dit taxibedrijf is een eenmanszaak volgend de KvK, dus dan weer wel toegestaan op dit consumentenforum.
Brahms

door Taxi de vegte » 26 apr 2018 06:32

Het duurde een week voordat ze mij zouden bellen als welkomsgesprek...ik had duidelijk aangegeven dat ik snel mijn website online wou hebben dit duurde allemaal veels te lang en nu zouden ze teksten aanleveren voor mijn website en toen ik hun sprak zeiden ze dat dat ongeveer 10 dagen tot 14 dagen zou duren en dit was allemaal veels te lang waren niet de afspraken die er gemaakt waren bij mij thuis???
Taxi de vegte

door Taxi de vegte » 26 apr 2018 06:35

Ik heb gelijk alles opgezegd via een aangetekende brief en wil hier vanaf vooral dat ik radar afleveringen heb gezien van een ander bedrijf die precies hetzelfde te werk gaat qua mensen oplichten / mensen die pas zijn ingeschreven bij het kvk / kleine bedrijven / oudere mensen / enz gewoon om misselijk van te worden!!!
Taxi de vegte

door Taxi de vegte » 26 apr 2018 06:37

Dit is gewoon hetzelfde bedrijf alleen onder een andere naam...
Taxi de vegte

door Taxi de vegte » 26 apr 2018 06:45

En dat radar hier mee bezig was in het programma met meerdere mensen die klachten hadden meer dan 50 mensen (gedupeerde) en dat ze nu gewoon verder gaan onder andere nieuwe bedrijven??? Deze mensen moeten worden gestopt!!! Ik hoopte dat radar dit zou lezen en mij ook zou kunnen helpen ???
Taxi de vegte

door Brahms » 26 apr 2018 08:03

Probeer om uw emoties de baas te blijven. Telkens opnieuw een bericht plaatsen heeft geen enkele meerwaarde.

Verder lijkt me het opzetten van een eigen website voor een simpel taxibedrijfje nou niet zo moeilijk om dit zelf te doen.
Brahms

door arvandongen » 26 apr 2018 09:19

Taxi de vegte schreef:Ik heb me laten tekenen door Real Gen online marketingen SEO (.....)

Niet correct.
Je hebt bewust een zakelijk contract afgesloten. Als ondernemer wordt je geacht zelf in staat te zijn dit soort situaties te kunnen beoordelen en professionele beslissingen te kunnen nemen.

Taxi de vegte schreef: nu kwam ik erachter dat het niet pluis was

Als je kan bewijzen dat het contract "niet pluis" is en daarbij dat het "niet pluis" zijn in strijd is met een wetsartikel, dan kan je de overeenkomst via de rechter laten ontbinden.

Alternatief: Je kan ook de kleine lettertjes van het contract lezen en kijken hoe je het contract met zo min mogelijk schade kan opzeggen.

Als al het bovenstaande allemaal niet werkt, dan moet je je contract uitzitten en kan je dit het beste zien als een leerzame ervaring.
arvandongen

door newmikey » 26 apr 2018 09:25

Taxi de vegte schreef:
Ik heb me laten tekenen door Real Gen online marketingen SEO - die hebben mij benaderd via kvk gegevens en hebben mij gebeld om bij mijn thuis langs te komen! Ik heb me laten tekenen en nu kwam ik erachter dat het niet pluis was en heb ik binnen 14 dagen schriftelijk en aangetekend opgezegd mij is verteld dat dit wettelijk is vastgelegd.omdat ik een bedrijf heb valt dit onder zakelijk geschil en schijnen er andere regels te zijn.nu hebben ze geld afgeschreven van mijn zakelijke rekening en nu heb ik dat teruggeboekt en ze geblokkeerd. Dit bedrijf gaat precies zo te werk als een ander bedrijf dat bij jullie in het programma was!!! Ik ben al bezig met juridische hulp enz...kunnen jullie mij nog helpen??? Graag hoor ik van jullie wat ik moet doen? Want in jullie programma waren er meer dan 50 gedupeerde mensen...groetjes Jordy

U heeft bij uw volle verstand getekend na een gesprek te hebben gehad. Wat u moet doen? De gevolgen van uw eigen handelen onder ogen zien.
newmikey

door yan » 26 apr 2018 10:57

Bij zakelijke afspraken geld: getekend = getekend, ofwel bevestigd = bevestigd.

Als zij echter de afspraken niet nakomen die ze gemaakt hebben kunt u het op basis daarvan annuleren
.
Simpelweg aangeven: gemaakte afspraken over tijdsduur worden niet nagekomen en dat u daarom de overeenkomst annuleerd.
yan

door chrisd1 » 26 apr 2018 11:24

yan schreef:Bij zakelijke afspraken geld: getekend = getekend, ofwel bevestigd = bevestigd.

Als zij echter de afspraken niet nakomen die ze gemaakt hebben kunt u het op basis daarvan annuleren
.
Simpelweg aangeven: gemaakte afspraken over tijdsduur worden niet nagekomen en dat u daarom de overeenkomst annuleerd.
Zo simpel is het niet; integendeel: je zult ze eventueel in gebreke moeten stellen, en in de gelegenheid alsnog na te komen, etc.
chrisd1

door yan » 26 apr 2018 12:05

Als er een leverdatum / termijn is afgesproken en deze is niet gehaald dan is het niet nodig om ze alsnog de kans te geven dit na te komen.
De leverdatum is soms een belangrijk onderdeel en latere datum is dan niet gewenst.

Als ik een product op vrijdag nodig heb en ik spreek af dat dit woensdag geleverd wordt, dan wordt het woensdag geleverd. Zo niet haal ik het donderdag ergens anders. Als ze het dan alsnog de week erna willen leveren heb ik er niks meer aan.
yan

door Defenda » 14 jul 2018 14:28

Defenda neemt hierbij afstand van alle citaten die hier op dit forum door andere deelnemers zijn geplaatst vanuit de naam van Defenda.
Het probleem is opgelost.
Laatst bijgewerkt door Defenda op 15 jul 2018 00:43, in totaal 5 keer bewerkt.
Defenda

door stofzuigertje » 14 jul 2018 17:09

Beste Carla Troll,

Als je twijfelde niets tekenen en dan hoef je ook niets te ontbinden.
Elke ondernemer is verantwoordelijk en heeft geen consumenten voorwaarden.

Ook de Energie contracten zijn vaak zo slecht dat ik voor mijn bedrijf een normale particuliere overeenkomst had.
En je bent wel traag met klagen, al jarenlang komen dit soort bedrijven voorbij en vraag 2 weken bedenktijd en niet tekenen... kan altijd nog.
Als ze dat weigeren, prima, neem ik wel echte firma om zaken mee te doen.
stofzuigertje

door Defenda » 14 jul 2018 20:37

stofzuigertje schreef:Beste Carla Troll,

Als je twijfelde niets tekenen en dan hoef je ook niets te ontbinden.
Elke ondernemer is verantwoordelijk en heeft geen consumenten voorwaarden.

Ook de Energie contracten zijn vaak zo slecht dat ik voor mijn bedrijf een normale particuliere overeenkomst had.
En je bent wel traag met klagen, al jarenlang komen dit soort bedrijven voorbij en vraag 2 weken bedenktijd en niet tekenen... kan altijd nog.
Als ze dat weigeren, prima, neem ik wel echte firma om zaken mee te doen.
Laatst bijgewerkt door Defenda op 14 jul 2018 21:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Defenda

door kuklos » 14 jul 2018 21:12

Defenda schreef:Beste stzuigertje

Volgens mij vroeg ik hier om een advies en deze preek zit ik niet op te wachten.

Nergens in jouw originele post staat een vraag om advies.
Maar net zoals stofzuigertje heb ik een advies: teken niet als je niet wil.

Je hebt feitelijk geen poot om op te staan. Jij hebt getekend, en al het andere is jouw woord tegen dat van hun. Zonder onafhankelijke getuigen en of schriftelijke zaken in jouw voordeel hang je gewoon. En dat is jouw eigen schuld omdat je zelf bij volle verstand getekend hebt.
kuklos

door Defenda » 14 jul 2018 21:21

kuklos schreef:
Defenda schreef:Beste stzuigertje

Volgens mij vroeg ik hier om een advies en deze preek zit ik niet op te wachten.

Nergens in jouw originele post staat een vraag om advies.
Maar net zoals stofzuigertje heb ik een advies: teken niet als je niet wil.

Je hebt feitelijk geen poot om op te staan. Jij hebt getekend, en al het andere is jouw woord tegen dat van hun. Zonder onafhankelijke getuigen en of schriftelijke zaken in jouw voordeel hang je gewoon. En dat is jouw eigen schuld omdat je zelf bij volle verstand getekend hebt.
Laatst bijgewerkt door Defenda op 15 jul 2018 10:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Defenda

door kuklos » 14 jul 2018 21:32

Defenda schreef:Daar valt echt wel over te discussieren, of ik dit met mijn volle verstand heb getekend, feit is dat hij mij in de waan heeft gelaten dat er een bedenktijd was.

Feit is dat JIJ hebt getekend en blijkbaar nergens op schrift hebt staan dat er een bedenktijd is. Oftewel, jouw woord tegen dat van de verkoper.

Facturen sturen na een opzegging mag helemaal prima, zolang het contract nog loopt. Als ik nu mijn energiecontract opzeg, dan loopt dit nog gewoon tot einde van het jaar. En mogen dus ook nog gewoon facturen sturen. Een opzegging houdt niet in dat dit automatisch beëindigd wordt. Welke opzegtermijn en looptijd staan er in het contract?
kuklos

Volgende
Sorteer op

Keer terug naar Multi Level Marketing (MLM)