Radar

toggle menu

Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.

Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

door gfakk1805 » 16 mei 2018 12:10

Sedert 2 jaar gebruik ik met veel plezier het TomTom Runner 2 sporthorloge. Inmiddels ben ik echter toe aan mijn vierde armbandje, kennelijk een zwak punt in het ontwerp van het product. Hoewel de formele garantie termijn verstreken is meen ik aanspraak te kunnen maken op een verlengde garantie omdat dit deel van het product niet voldoet aan de eisen die men mag stellen. Een armbandje mag toch langer mee gaan dan 6-8 maanden.

De reactie van TomTom is:
De garantie op een horloge-bandje is in de eerste zin alleen bedoeld voor het niet correct functioneren van het bandje.
Het scheuren/breken van het bandje valt hier niet onder, maar wordt gezien als gebruikelijke "wear & tear". Dit hoeft technisch gezien niet vervangen te worden.
Zie hiervoor de Algemene Voorwaarden Hoofdstuk 7, artikel 2: https://www.tomtom.com/nl_nl/legal/terms-and-conditions

ik vroeg mij of ik ten onrechte aanspraak maak op kosteloze vergoeding en of er meerdere gebruikers zijn met dit issue?

Gerrie Akkerhuis
[telefoonnummer verwijderd]
Laatst bijgewerkt door Radar op 16 mei 2018 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Onderwerp aangepast, telefoonnummer verwijderd

gfakk1805

RE: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

door sylvesterb » 20 mei 2018 13:15

gfakk1805 schreef:Sedert 2 jaar gebruik ik met veel plezier het TomTom Runner 2 sporthorloge. Inmiddels ben ik echter toe aan mijn vierde armbandje, kennelijk een zwak punt in het ontwerp van het product. Hoewel de formele garantie termijn verstreken is meen ik aanspraak te kunnen maken op een verlengde garantie omdat dit deel van het product niet voldoet aan de eisen die men mag stellen. Een armbandje mag toch langer mee gaan dan 6-8 maanden.

De reactie van TomTom is:
De garantie op een horloge-bandje is in de eerste zin alleen bedoeld voor het niet correct functioneren van het bandje.
Het scheuren/breken van het bandje valt hier niet onder, maar wordt gezien als gebruikelijke "wear & tear". Dit hoeft technisch gezien niet vervangen te worden.
Zie hiervoor de Algemene Voorwaarden Hoofdstuk 7, artikel 2: https://www.tomtom.com/nl_nl/legal/terms-and-conditions

ik vroeg mij of ik ten onrechte aanspraak maak op kosteloze vergoeding en of er meerdere gebruikers zijn met dit issue?

Gerrie Akkerhuis
[telefoonnummer verwijderd]

Als het bandje binnen 6 maanden na aankoop defect gaat is het aan de verkoper om aan te tonen dat dit door foutief gebruikt komt. Er staan genoeg topics hier hoe je eventueel na deze 6 maanden kunt handelen.
sylvesterb

door Brainless » 20 mei 2018 13:42

Bandjes gaan helaas snel kapot (gezien de reacties van mensen in mijn omgeving).
Nieuw bandje kun je zelf bestellen voor 20-25E.

Mijn kennis kreeg als antwoord: bandjes kunnen slecht tegen zweet/zonlicht en na elk gebruik moet je het bandje goed schoon/zweetvrij maken.
Ondanks dat was haar 2de bandje ook snel kapot.

Hier ook veel klachten over het bandje.
Eigenlijk absurd dat ze een slechte kwaliteit leveren.
https://www.sporthorlogecenter.nl/product-reviews/740476/tomtom-spark-3-runner-3-horlogebandje-blauw-s.html
Brainless

door gfakk1805 » 20 mei 2018 15:05

Dank voor jullie reacties. Het is niet ongebruikelijk dat ik zweet tijdens het sporten, een sporthorlogeontwerp zou daar rekening mee moeten houden. Daarom vind ik het produkt niet deugdelijk. Ik wacht nog even op meer reacties en zal me dan weer tot TomTom wenden. Keep you posted
gfakk1805

door Speedy123 » 23 mei 2018 00:14

gfakk1805 schreef:Dank voor jullie reacties. Het is niet ongebruikelijk dat ik zweet tijdens het sporten, een sporthorlogeontwerp zou daar rekening mee moeten houden. Daarom vind ik het produkt niet deugdelijk. Ik wacht nog even op meer reacties en zal me dan weer tot TomTom wenden. Keep you posted

Ook Fitbit heeft een probleem met de bandjes. Aangezien de fitbit ook je slaap meet, moet je hem 's nacht aanhouden. Als je je dan omdraait in je slaap, dan is het bandje zo stuk getrokken. Gelukkig zijn de bandjes vrij goedkoop te bestellen, zeker als je er meteen meerdere koopt want echt lang gaan ze niet mee.
Speedy123

Sorteer op

Keer terug naar Garantie