Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Onverwacht voetgangers en fietsers voorrang geven kan heel vervelend zijn voor mensen die achter je rijden. En dan onverwacht moeten remmen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
18 nov 2022 18:17
moederslink schreef:
18 nov 2022 13:43
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een heel goede chauffeur was en dat werd ook beaamd door medepassagiers :D
Dat kan ik ook van mezelf zeggen gezien de kilometers die ik al in mijn leven heb gemaakt zonder schade door mij veroorzaakt. Ik ben vaak de persoon die fietsers en voetgangers voorrang geeft als ze het niet hebben, terwijl niemand dat van mij verwacht. Ook medepassagiers zeggen vaak dat ze zich heel veilig voelen bij mij in de auto.

Daartegenover staat het feit dat ik wat minder precies naar dingen als de snelheidslimiet kijk, iets wat door sommigen als hufterig wordt gezien (net als het geluid van de auto), terwijl ik het eigenlijk alleen doe in situaties dat het geen gevaarlijke situaties kan veroorzaken. Ik ga niet als een idioot inhalen of iets dergelijks, heb ook nooit haast.

Eigenlijk kun je mijn rijgedrag het beste omschrijven als een iets te snelle heer in het verkeer.
Beetje tegenstrijdig, u rijdt sneller dan mag, maar gaat voor alles en iedereen op de rem, ook als dat niet hoeft en zelfs gevaarlijke situaties kan veroorzaken.
Dank vooral uw mede wegebruikers omdat zij zo goed anticiperen op uw onvoorspelbare rijgedrag.
Niemand is vaudtloos in het verkeer, zelfs u niet. :wink:

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is het acupunctuur topic van een van de Ridder aliassen verwijderd?

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PGros schreef:
18 nov 2022 18:31
Onverwacht voetgangers en fietsers voorrang geven kan heel vervelend zijn voor mensen die achter je rijden. En dan onverwacht moeten remmen.
Ik kijk uiteraard wel eerst in de spiegel en ga geen noodstops maken. Die situaties kom ik gewoon vaak tegen bij een rotonde met een apart fietspad op weg naar het werk. Meestal rijd je daar al achter langzaam verkeer en in plaats van achter de auto voor me op te trekken heb ik vaak de fietsers al geseind dat ze voor kunnen.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat zich nu het probleem voordoen dat fietsers binnen de bebouwde kom op een rotonde eigenlijk altijd al voorrang hebben. Dus zo heel onverwacht zal dat afremmen toch niet zijn?

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Hij heeft het over voorrang geven als ze het niet hebben. Dus als ze voorrang hebben is het nooit onverwacht.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
18 nov 2022 18:59
Laat zich nu het probleem voordoen dat fietsers binnen de bebouwde kom op een rotonde eigenlijk altijd al voorrang hebben. Dus zo heel onverwacht zal dat afremmen toch niet zijn?
Op fietspaden met haaientanden? Ik ken genoeg situaties waar het niet zo is, ook binnen de bebouwde kom.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar geef ze toch maar voorrang, denk aan artikel 185 van de WvW. Bespaart u veel ellende.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
18 nov 2022 18:17
moederslink schreef:
18 nov 2022 13:43
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een heel goede chauffeur was en dat werd ook beaamd door medepassagiers :D
Dat kan ik ook van mezelf zeggen gezien de kilometers die ik al in mijn leven heb gemaakt zonder schade door mij veroorzaakt. Ik ben vaak de persoon die fietsers en voetgangers voorrang geeft als ze het niet hebben, terwijl niemand dat van mij verwacht. Ook medepassagiers zeggen vaak dat ze zich heel veilig voelen bij mij in de auto.

Daartegenover staat het feit dat ik wat minder precies naar dingen als de snelheidslimiet kijk, iets wat door sommigen als hufterig wordt gezien (net als het geluid van de auto), terwijl ik het eigenlijk alleen doe in situaties dat het geen gevaarlijke situaties kan veroorzaken. Ik ga niet als een idioot inhalen of iets dergelijks, heb ook nooit haast.

Eigenlijk kun je mijn rijgedrag het beste omschrijven als een iets te snelle heer in het verkeer.
Jij hoort zeker bij dje 80% automobilisten die van zichzelf vindt dat ie beter rijdt dan 80% van de automobilisten.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scontra schreef:
18 nov 2022 18:37
Nijogeth schreef:
18 nov 2022 18:17
moederslink schreef:
18 nov 2022 13:43
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een heel goede chauffeur was en dat werd ook beaamd door medepassagiers :D
Dat kan ik ook van mezelf zeggen gezien de kilometers die ik al in mijn leven heb gemaakt zonder schade door mij veroorzaakt. Ik ben vaak de persoon die fietsers en voetgangers voorrang geeft als ze het niet hebben, terwijl niemand dat van mij verwacht. Ook medepassagiers zeggen vaak dat ze zich heel veilig voelen bij mij in de auto.

Daartegenover staat het feit dat ik wat minder precies naar dingen als de snelheidslimiet kijk, iets wat door sommigen als hufterig wordt gezien (net als het geluid van de auto), terwijl ik het eigenlijk alleen doe in situaties dat het geen gevaarlijke situaties kan veroorzaken. Ik ga niet als een idioot inhalen of iets dergelijks, heb ook nooit haast.

Eigenlijk kun je mijn rijgedrag het beste omschrijven als een iets te snelle heer in het verkeer.
Beetje tegenstrijdig, u rijdt sneller dan mag, maar gaat voor alles en iedereen op de rem, ook als dat niet hoeft en zelfs gevaarlijke situaties kan veroorzaken.
Dank vooral uw mede wegebruikers omdat zij zo goed anticiperen op uw onvoorspelbare rijgedrag.
Niemand is vaudtloos in het verkeer, zelfs u niet. :wink:
Dat is weer zo`n geval van interpreteren.
Ik ga ook wel eens te snel ( ook een paar prenten gehad voor 5a 10 km te snel),maar ik stop ook ruim van te voren voor een zebrapad enz.
Want ik ben ook regelmatig voetganger.
Nijogeth zegt niet dat hij regelmatig op de rem gaat staan,alleen dat hij op het overige verkeer let en waar het kan wel eens op het gaspedaal trapt,prima toch?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die auto’s erachter moeten afstand houden en anticiperen.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
18 nov 2022 21:31
En nu ik toch bezig ben...de mensen die niet snappen hoe ritsen in een file werkt en demonstratief 400 meter voor de ritsstrook de linkerrijbaan gaan blokkeren. Die mogen van mij direct het rijbewijs inleveren of driedubbel belasting gaan betalen. Achterlijke poging tot het goed doen en zelf de file ophouden.
Of de mensen die 30x van baan veranderen in de file. En uiteindelijk steeds weer naast je eindigen.

Van die mensen die al voorsorteren op een linkerbaan, maar pas over 3 stoplichten linksaf moeten, maar dan wel even iedereen ophouden door langzamer dan rechts te rijden.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Die mensen die je op de snelweg in denkt te halen, en die ineens gas geven precies als je ernaast rijdt tot ze nét even iets harder dan jij rijden...

Of in de file: niet gelijkmatig rijden, maar met een noodgang optrekken en met een noodgang remmen, zodat het achteropkomende verkeer - er een nieuwe stilstaande file ontstaat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
18 nov 2022 18:08
Ik vind dit persoonlijk altijd zo vreemd. Is er dan niemand die zijn grenzen durft aan te geven?
Ik heb in mijn leven een enkele baas die zich zo gedraagt meegemaakt. Dat was heel gauw klaar bij mij en mijn directe collega's, toen ik daar ging werken. Ik ben niet bang en niet op mijn mond gevallen, dus dat was op dag 2 raak. Maar in plaats van in te dimmen en bedreigingen te accepteren, zei ik 'toe maar, grote mond, maar ik weet zeker dat je geen vinger naar me uitsteekt'. Het was meteen klaar, die kerel durfde de eerste week amper nog in de buurt te komen en uiteindelijk werd ie poeslief op onze afdeling.
Mooi.
De reden geef je zelf al aan: je bent niet bang uitgevallen.
Een angstcultuur ontstaat wanneer niemand de leidinggevende corrigeert en de ondergeschikten bang zijn voor verlies van werk (inkomen).
witte angora schreef:
18 nov 2022 22:54
Die mensen die je op de snelweg in denkt te halen, en die ineens gas geven precies als je ernaast rijdt tot ze nét even iets harder dan jij rijden...
En daarna moet het gas weer los omdat de auto voor hen net weer langzamer rijdt. :)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

fonsflons schreef:
18 nov 2022 21:31

Voet bij de rem voor de zekerheid
Hoe bedien je dan het gaspedaal ? :wink:

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb een hekel aan alle mensen die slechter rijden dan ik. Gelukkig zijn er dat niet veel.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Omdat het stookhout op was?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent abuis. Een cv kan ook met hout gestookt worden, of olie, of zelfs kolen.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
19 nov 2022 18:23
Een CV, centrale verwarming stookt men niet op hout.
Het is een kwestie van aan een knopje te draaien tot behaaglijk.
De weergoden hebben een heel andere cv. Wat jij en ik in huis hebben zou buiten binnen de kortste keren wegroesten.

'De natuur' stookt op hout, en niks anders. Daar komen al die bosbranden vandaan.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kwam mijn CV op een banensite tegen. Heb gezegd dat heel gauw weer aan de muur moest gaan hangen, omdat ik warm water nodig heb voor het douchen.

Plaats reactie