Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zit naar de uitvaartceremonie van Queen Elizabeth te kijken.
Dit is toch echt wel een historisch moment in de geschiedenis.

En hoe strak alles is geregisseerd, tot op de minuut, tot op iedere stap die gezet wordt.
Het draaiboek lag al decennia klaar en alles is tot in den treure geoefend.

Ik vind dat prachtig , een land dat zo bol staat van tradities en ceremonies .
En dat mensen werkelijk uren en uren in de rij hebben gestaan om haar de laatste eer te bewijzen.
Kom daar nog eens om in de gejaagde Westerse wereld.
Écht heel bijzonder , zo ook de prachtige hymnen en psalmen, het Volkslied!
Kippenvel!
4 miljard mensen kijken.....

Ik wens de familie, het VK en al zijn onderdanen sterkte!
God safe the King !

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb meer te doen met de onderdanen met de winter voor de deur. De energie is daar nog duurder als hier. Vreselijk woord trouwens, onderdanen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die problemen zijn er toch alleen voor vertrekkers? Niet voor aankomers?😁

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

breien schreef:
19 sep 2022 13:43
Met de problemen op Schiphol.
Komen koning Willem Alexander en koningin Maxima wel op tijd terug voor de troonrede?
Morgen is het Prinsjesdag
Daarom is hij met zijn eigen speeltje gegaan.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
17 sep 2022 21:21
Ach het is elke keer hetzelfde........
Ik heb je een PB gestuurd. Kijk maar of je er wat aan hebt. Anders negeren.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
17 sep 2022 00:21
Lady1234 schreef:
16 sep 2022 23:56
Er wordt genoeg misbruik van gemaakt. Maar de regels voorkomen dat misbruik een beetje.
Er zijn meer mensen die er niks aan kunnen doen die in zo'n waar ze niks aan kunnen doen dan weer echte fraudeurs zijn. Dat hebben we wel gezien, wie ze als fraudeurs bestempelen, je krijgt boodschappen van iemand die je wil helpen, en dan ben je ineens fraudeur.
Dat is er het gevolg van mensen die geen besef van realiteit, die de regels maken. Dat de regels zijn gemaakt op wantrouwen van doorregen die een uitkering nodig heeft. Ik vind dat nieten goed iets, dat is niet beschermen van de burger.
Ik herken jouw gevoel van doorgeslagen regeldruk heel erg uit mijn werk als gerechtsdeurwaarder. Ik kom veel bij mensen die compleet murw geslagen zijn door alle formaliteiten en regels en controles. Het goede nieuws is wel dat 9 van de 10 keer blijkt dat die mensen écht nog te helpen zijn, en dat ze met wat hulp een heel stuk uit die ellende kunnen komen. Maar dan moet je dat wel willen.

Bij jouw bovenstaande opmerking moet ik ook direct denken aan het boek van Rutger Bregman: "de meeste mensen deugen". Als je het nog niet gelezen hebt: doen! Een deel van de aanprijzing van bol.com:
De mens is een beest, zeiden de koningen. Een zondaar, zeiden de priesters. Een egoïst, zeiden de boekhouders. Al eeuwen is de westerse cultuur doordrongen van het geloof in de verdorvenheid van de mens. Maar wat als we het al die tijd mis hadden? In dit boek verweeft Rutger Bregman de jongste inzichten uit de psychologie, de economie, de biologie en de archeologie. Hij neemt ons mee op een reis door de geschiedenis en geeft nieuwe antwoorden op oude vragen. Waarom veroverde juist onze soort de aarde? Hoe verklaren we onze grootste misdaden? En zijn we diep vanbinnen geneigd tot het kwade of het goede?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
17 sep 2022 19:30
Erthanax schreef:
17 sep 2022 19:20
Onkruid71, u kunt hier berichten plaatsen, u kunt informatie over uw aandoening en over long covid opzoeken en hier plaatsen en, soms, kort bespreken, u bent ook op andere forums actief, zo meen ik van u begrepen te hebben. Als u dat allemaal kunt, zou ik verwachten dat u bv ook voor een klantenservice berichten kunt beantwoorden; niet heel urgente misschien en zeker niet de hele dag, maar niet-dringende berichten op de momenten dat u daartoe in staat bent. Dan krijgt u vermoedelijk ook nog eens positievere reacties (“Dankjewel voor je reactie, het probleem is opgelost.”) dan u hier doorgaans krijgt. Dat lijkt me voor u een stuk aangenamer dan de veelal vruchteloze discussies die u hier moet voeren.
Ik denk het niet, nee bepaal ik wanneer ik iets doe, wanneer ik voor een baas werk, dan bepaalt hij het, terwijl ik het beste kan beoordelen wanneer ik iets niet of wel kan. Vergeet niet dat ik ook PEM heb.
Deze suggestie van Erthanax is wel een hele goede. Er is, zeker tegenwoordig, genoeg werk wat je volledig in je eigen tempo, op je eigen moment en zonder druk kunt doen. Ik zou me tóch, ondanks je weerstand, eens goed inlezen en informeren (want dat kun je wél, dat zien we hier bijna dagelijks). Succes - en doe het niet voor ons, maar voor jezelf!

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
19 sep 2022 16:02
Onkruid71 schreef:
17 sep 2022 19:30
Erthanax schreef:
17 sep 2022 19:20
Onkruid71, u kunt hier berichten plaatsen, u kunt informatie over uw aandoening en over long covid opzoeken en hier plaatsen en, soms, kort bespreken, u bent ook op andere forums actief, zo meen ik van u begrepen te hebben. Als u dat allemaal kunt, zou ik verwachten dat u bv ook voor een klantenservice berichten kunt beantwoorden; niet heel urgente misschien en zeker niet de hele dag, maar niet-dringende berichten op de momenten dat u daartoe in staat bent. Dan krijgt u vermoedelijk ook nog eens positievere reacties (“Dankjewel voor je reactie, het probleem is opgelost.”) dan u hier doorgaans krijgt. Dat lijkt me voor u een stuk aangenamer dan de veelal vruchteloze discussies die u hier moet voeren.
Ik denk het niet, nee bepaal ik wanneer ik iets doe, wanneer ik voor een baas werk, dan bepaalt hij het, terwijl ik het beste kan beoordelen wanneer ik iets niet of wel kan. Vergeet niet dat ik ook PEM heb.
Deze suggestie van Erthanax is wel een hele goede. Er is, zeker tegenwoordig, genoeg werk wat je volledig in je eigen tempo, op je eigen moment en zonder druk kunt doen. Ik zou me tóch, ondanks je weerstand, eens goed inlezen en informeren (want dat kun je wél, dat zien we hier bijna dagelijks). Succes - en doe het niet voor ons, maar voor jezelf!
Beetje vreemd advies dat ik me moet inlezen, terwijl and eremetaal niet eens te overtuigen zijn wat er gaande is, vele denken nog steeds dat het tussen de oren zit.
Maar goed misschien komt er wat meer duidelijkheid na het steeds uitgestelde onderzoek in 2024 hierover. En nee ik gebruik ook geen vreemde medicijnen, alleen af en toe finimal, meer niet. Daarom heb ik ook steeds PEM proberen uit te leggen, maar ook blijkbaar dringt dat niet door. Of het wordt niet geloofd.
Als werken je gezondheid verergerd door fysieke en psychische inspanning, is het onmogelijk om te werken.
Er is helaas geen oplossing.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik snap er niets meer van Onkruid71.
U bezoekt nooit een arts of in ieder geval de laatste jaren niet. Eerst had u het over ME/CVS en dat u misschien uiteindelijk wel PEM zou kunnen krijgen. En nu heeft u ineens PEM? Zonder een diagnose gehad te hebben van een arts?

Volgens mij leest u heel veel van anderen op Facebook etc. en projecteert u dat, helaas, teveel op uw eigen situatie. Jammer genoeg roept u, zonder iets te proberen, bij voorbaat al dat ú dat niet gaat lukken.
Ik vind het zo zonde dat uw wereldje zo klein is geworden en u helemaal niets doet met adviezen, suggesties etc.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
19 sep 2022 16:39
Ik snap er niets meer van Onkruid71.
U bezoekt nooit een arts of in ieder geval de laatste jaren niet. Eerst had u het over ME/CVS en dat u misschien uiteindelijk wel PEM zou kunnen krijgen. En nu heeft u ineens PEM? Zonder een diagnose gehad te hebben van een arts?

Volgens mij leest u heel veel van anderen op Facebook etc. en projecteert u dat, helaas, teveel op uw eigen situatie. Jammer genoeg roept u, zonder iets te proberen, bij voorbaat al dat ú dat niet gaat lukken.
Ik vind het zo zonde dat uw wereldje zo klein is geworden en u helemaal niets doet met adviezen, suggesties etc.
Blijkbaar snap je niet wat PEM, ik heb dat al meerdere malen uitgelegd. Ik heb ME/CVS diagnose via een kliniek.
Misschien kan jij mij dan vertellen welke behandelingen helpen, lijkt me niet.
En nee ik laat me niks aanpraten door facebook groepen, ik ga uit van de medische wetenschap.
Voor de rest niks.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 16:44


Blijkbaar snap je niet wat PEM, ik heb dat al meerdere malen uitgelegd. Ik heb ME/CVS diagnose via een kliniek.
Misschien kan jij mij dan vertellen welke behandelingen helpen, lijkt me niet.
En nee ik laat me niks aanpraten door facebook groepen, ik ga uit van de medische wetenschap.
Voor de rest niks.
Dat niemand het snapt, dat weten we nu wel. U gaat uit van de medische wetenschap, die u van Facebook etc. afhaalt?
Maar wat heeft u de laatste jaren zelf eens geprobeerd?
U zit zelf boordevol vooroordelen over artsen, u komt er nooit, maar u weet het toch zeker dat artsen u niet kunnen helpen.
Ziet u nu zelf echt niet waar u mee bezig bent?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
19 sep 2022 16:51
Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 16:44


Blijkbaar snap je niet wat PEM, ik heb dat al meerdere malen uitgelegd. Ik heb ME/CVS diagnose via een kliniek.
Misschien kan jij mij dan vertellen welke behandelingen helpen, lijkt me niet.
En nee ik laat me niks aanpraten door facebook groepen, ik ga uit van de medische wetenschap.
Voor de rest niks.
Dat niemand het snapt, dat weten we nu wel. U gaat uit van de medische wetenschap, die u van Facebook etc. afhaalt?
Maar wat heeft u de laatste jaren zelf eens geprobeerd?
U zit zelf boordevol vooroordelen over artsen, u komt er nooit, maar u weet het toch zeker dat artsen u niet kunnen helpen.
Ziet u nu zelf echt niet waar u mee bezig bent?
Van de sites zoals BMJ, the lancet en ga zo maar door. Hoe moet ik aan iemand uitleggen die vooroordelen heeft, en denkt dat ik mijn informatie niet uit juiste bronnen haal, blijkbaar niks gelezen heeft er over duidelijk maken dat er niks tegen te doen is?
Op mijn vraag of u misschien een behandeling weet, is er geen antwoord. En dan vraagt u aan mij of ik wel weet wat ik doe?
Feiten zijn artsen in Nederland weten bijna niks over deze ziekte. Dan heb je nog een groepje die denken dat meer bewegen en cognitieve gedragstherapie en oplossing is, terwijl dat al lang bewezen is, dat dat niet zo is.
Ik bemoei me ook nergens mee waar ik geen verstand van heb, maar u oordeelt wel over iets wat u niks over gelezen hebt. Dan vraagt u aan mij of ik inzie wat ik aan het doen ben, maar ik stel die vraag dan liever andersom.
Als je bepaaldevragen hebt, over dat je iets niet snap, kan ik je linkjes geven met uitleg. Niet over alles omdat ze nog niet alles onderzoeken.

Hier simpele uitleg over PEM.
https://youtu.be/THlRW_YGZmE
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 19 sep 2022 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maar wat heeft u zelf al geprobeerd?
Het is een beetje als een arts die tegen mij zegt: mevrouw Lowieze, u moet wat vaker bewegen hoor, goed voor uw botten.
En dan zeg ik: nee hoor, dat probeer ik niet, dat is niet goed voor mij want ik heb op internet gelezen van mensen die daar last van krijgen. En mijn buurvrouw en de ex van haar achternicht kan het ook niet.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
19 sep 2022 17:03
Maar wat heeft u zelf al geprobeerd?
Het is een beetje als een arts die tegen mij zegt: mevrouw Lowieze, u moet wat vaker bewegen hoor, goed voor uw botten.
En dan zeg ik: nee hoor, dat probeer ik niet, dat is niet goed voor mij want ik heb op internet gelezen van mensen die daar last van krijgen. En mijn buurvrouw en de ex van haar achternicht kan het ook niet.
Vergelijk je BMJ met de buurvrouw? Ik heb diverse dingen geprobeerd, dat zorgde dat ik alleen achteruit ging. Dus als ik naar de dokter ga die zegt dat ik meer zo moeten bewegen, zou ik daar moeten proberen, terwijl de wetenschap anders zegt?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 16:16
Beetje vreemd advies dat ik me moet inlezen, terwijl and eremetaal niet eens te overtuigen zijn wat er gaande is, vele denken nog steeds dat het tussen de oren zit.
Je leest niet goed. Ik heb het helemaal niet over inlezen in je ziekte. Ik heb het over werk op maat. Over je ziekte weet je blijkbaar genoeg, over werk op maat duidelijk te weinig.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
19 sep 2022 17:18
Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 16:16
Beetje vreemd advies dat ik me moet inlezen, terwijl and eremetaal niet eens te overtuigen zijn wat er gaande is, vele denken nog steeds dat het tussen de oren zit.
Je leest niet goed. Ik heb het helemaal niet over inlezen in je ziekte. Ik heb het over werk op maat. Over je ziekte weet je blijkbaar genoeg, over werk op maat duidelijk te weinig.
Ik heb het goed gelezen, het gaat, omdat ik bedlegerig ben, en dus ook PEM kan hebben, het juist heel risicovol is om dan te gaan werken. Als ik over grenzen ga die voor iedereen anders zijn lig ik echt plat, dat kan soms dagen, werken, maanden en in sommige gevallen ook jaren zijn. En dat risico lopen terwijl je dan niks meer verdiend als een uitkering. Dan is de lichamelijke kostprijs te hoog.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 17:28
Moneyman schreef:
19 sep 2022 17:18
Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 16:16
Beetje vreemd advies dat ik me moet inlezen, terwijl and eremetaal niet eens te overtuigen zijn wat er gaande is, vele denken nog steeds dat het tussen de oren zit.
Je leest niet goed. Ik heb het helemaal niet over inlezen in je ziekte. Ik heb het over werk op maat. Over je ziekte weet je blijkbaar genoeg, over werk op maat duidelijk te weinig.
Ik heb het goed gelezen, het gaat, omdat ik bedlegerig ben, en dus ook PEM kan hebben, het juist heel risicovol is om dan te gaan werken. Als ik over grenzen ga die voor iedereen anders zijn lig ik echt plat (lees zombie plat) dat kan soms dagen, werken, maanden en in sommige gevallen ook jaren zijn. En dat risico lopen terwijl je dan niks meer verdiend als een uitkering. Dan is de lichamelijke kostprijs te hoog.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 17:15
Lowieze schreef:
19 sep 2022 17:03
Maar wat heeft u zelf al geprobeerd?
Het is een beetje als een arts die tegen mij zegt: mevrouw Lowieze, u moet wat vaker bewegen hoor, goed voor uw botten.
En dan zeg ik: nee hoor, dat probeer ik niet, dat is niet goed voor mij want ik heb op internet gelezen van mensen die daar last van krijgen. En mijn buurvrouw en de ex van haar achternicht kan het ook niet.
Vergelijk je BMJ met de buurvrouw? Ik heb diverse dingen geprobeerd, dat zorgde dat ik alleen achteruit ging. Dus als ik naar de dokter ga die zegt dat ik meer zo moeten bewegen, zou ik daar moeten proberen, terwijl de wetenschap anders zegt?

Hoe je het wendt of keert maar mijns inziens is er geen ene ziekte of zieke gebaat bij 24 uur op bed liggen en alleen over zijn of haar ziekte lezen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
19 sep 2022 17:31
Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 17:15
Lowieze schreef:
19 sep 2022 17:03
Maar wat heeft u zelf al geprobeerd?
Het is een beetje als een arts die tegen mij zegt: mevrouw Lowieze, u moet wat vaker bewegen hoor, goed voor uw botten.
En dan zeg ik: nee hoor, dat probeer ik niet, dat is niet goed voor mij want ik heb op internet gelezen van mensen die daar last van krijgen. En mijn buurvrouw en de ex van haar achternicht kan het ook niet.
Vergelijk je BMJ met de buurvrouw? Ik heb diverse dingen geprobeerd, dat zorgde dat ik alleen achteruit ging. Dus als ik naar de dokter ga die zegt dat ik meer zo moeten bewegen, zou ik daar moeten proberen, terwijl de wetenschap anders zegt?

Hoe je het wendt of keert maar mijns inziens is er geen ene ziekte of zieke gebaat bij 24 uur op bed liggen en alleen over zijn of haar ziekte lezen.
Dat komt omdat je aannames maakt, en een persoonlijke mening hebt. Je hebt wel gelijk dat het lichaam dat niet bij gebaad is, maar wat als het nou niet anders kan, het is niet alleen uitputting, dat de grote problemen veroorzaakt, geen licht kunnen verdragen, geen geluid kunnen verdragen, stotteren die pijn doen, hoofdpijnen die niet normaal zijn, en zo zijn er nog meerdere problemen.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 17:28


Ik heb het goed gelezen, het gaat, omdat ik bedlegerig ben, en dus ook PEM kan hebben, het juist heel risicovol is om dan te gaan werken. Als ik over grenzen ga die voor iedereen anders zijn lig ik echt plat, dat kan soms dagen, werken, maanden en in sommige gevallen ook jaren zijn. En dat risico lopen terwijl je dan niks meer verdiend als een uitkering. Dan is de lichamelijke kostprijs te hoog.
O, nu is het: ik kan PEM hebben… nog even en dan stelt u ook de diagnose Long Covid bij uzelf.

Plaats reactie