Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Lisa helemaal duidelijk. Hier gaat het duidelijk om groepsgedrag. Als je de relschoppers apart zou nemen vandaag (dus buiten de groep) zullen ze heel anders reageren. Ze zullen misschien hun gedrag proberen goed te praten maar diep in hun hart weten ze dat ze hartstikke fout zaten.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

reggie2 schreef:
29 jun 2022 11:07
Zover gaan ze niet, altijd de media die de boel ophitst.
Typisch. Barricades doorbreken, auto's beschadigen om naar het privé adres van politici te gaan. Maar de media hitsen de boel op. Tuurlijk... Misschien kun je nog een kronkel bedenken dat dit ook de schuld van de immigranten is, lukt je vast.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

JozJan schreef:
29 jun 2022 11:28
reggie2 schreef:
29 jun 2022 11:07
Zover gaan ze niet, altijd de media die de boel ophitst.
Typisch. Barricades doorbreken, auto's beschadigen om naar het privé adres van politici te gaan. Maar de media hitsen de boel op. Tuurlijk... Misschien kun je nog een kronkel bedenken dat dit ook de schuld van de immigranten is, lukt je vast.
Ga is ff het nieuws lezen joh.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even iets positiefs ter afwisseling.

Ik heb mij verbaasd over de snelheid waarmee de renteclaim bij DSB wordt afgewikkeld.

Wij hadden voor onze kleinkinderen daar spaarrekeningen. Op een gegeven moment overgedragen aan hun ouders.

Afgelopen zondag heeft kleindochter de claim via internet ingediend. Gisteren al een opgave ontvangen van het tegoed. Keurig.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

reggie2 schreef:
29 jun 2022 11:36
Ga is ff het nieuws lezen joh.
*is* :D :D :D
Ga anders je 'eigen' taal eens leren :shock:

Moneyman
Berichten: 29871
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
29 jun 2022 11:07
Zover gaan ze niet, altijd de media die de boel ophitst.
Bedankt. Zo maak je wel heel duidelijk dat je gewoon niet wilt zien wat er werkelijk gebeurt.

Probeer je anders voor de verandering eens in de discussie te mengen met argumenten in plaats van met nietszeggende flauwe oneliners. Over "de boel ophitsen" gesproken... :roll:

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb nergens in de media gezien dat ze hooibalen in de fik moesten steken, politie en hulpverleners moesten aanvallen of bij de minister privé op de koffie moesten gaan. Echt nergens zo'n oproep gezien of gehoord.
Het is wel heel makkelijk om de media overal de schuld te geven om je eigen straatje schoon te vegen.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe kun je tegen onzinnige opmerkingen zinvolle argumenten zetten?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Beste allemaal, laten we niet verzanden en ons verlagen door elkaar met zinloze en vervelende verwijten om de oren te klappen. Laten we ons op de inhoud richten.
Ik doe hier zeker niet aan mee.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik mag hopen dat ze goede filmopnamen van die raddraaiers hebben gemaakt, zodat ze, in ieder geval achteraf, nog een schadeclaim of boete op hun bordje krijgen.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
29 jun 2022 15:06
Ik mag hopen dat ze goede filmopnamen van die raddraaiers hebben gemaakt, zodat ze, in ieder geval achteraf, nog een schadeclaim of boete op hun bordje krijgen.
Aanhoudingen na boerenacties Oost-Nederland om geweldpleging en poging doodslag
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1334195 ... g-doodslag

Moneyman
Berichten: 29871
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
29 jun 2022 14:30
Beste allemaal, laten we niet verzanden en ons verlagen door elkaar met zinloze en vervelende verwijten om de oren te klappen. Laten we ons op de inhoud richten.
Dat is exáct wat ik Reggie steeds al vraag - maar helaas nog steeds tevergeefs. Dan komen we aan inhoud niet eens toe.
Lady1234 schreef:
29 jun 2022 15:06
Ik mag hopen dat ze goede filmopnamen van die raddraaiers hebben gemaakt, zodat ze, in ieder geval achteraf, nog een schadeclaim of boete op hun bordje krijgen.
Gelukkig wel. De idioten die met enorme hamers vól op de politiebussen staan te rammen zijn prima herkenbaar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
29 jun 2022 11:49
Even iets positiefs ter afwisseling.

Ik heb mij verbaasd over de snelheid waarmee de renteclaim bij DSB wordt afgewikkeld.

Wij hadden voor onze kleinkinderen daar spaarrekeningen. Op een gegeven moment overgedragen aan hun ouders.

Afgelopen zondag heeft kleindochter de claim via internet ingediend. Gisteren al een opgave ontvangen van het tegoed. Keurig.
Wij hebben ook nog 2 van die enveloppen, moeten we ook nog even naar kijken. Wij hadden daar tot volle tevredenheid een betaalrekening. Mooi om te horen dat het vlot gaat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
29 jun 2022 15:06
Ik mag hopen dat ze goede filmopnamen van die raddraaiers hebben gemaakt, zodat ze, in ieder geval achteraf, nog een schadeclaim of boete op hun bordje krijgen.
Van die gasten op de A28 gisteren heeft de ME een aantal trekkers in beslag genomen las ik, en er worden inmiddels al arrestaties verricht voor serieuze strafbare feiten als doodslag, dus ja, de politie laat het er niet bij zitten.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik hoop dat ze deze raddraaiers keihard aanpakken. Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat ik de boeren een warm hart toedraagt maar zo gauw er geweld aan te pas komt haak ik af.
Ik snap ook niet welke boodschap ze hiermee uit willen dragen. Als ze mijn bedrijf de vernieling in willen helpen vernielen wie hun? Onbegrijpelijk, hiermee doen ze hun zaak absoluut niet goed.
De voormannen van LTO en ook mevrouw van der Plas van de BBB moeten dit op de meest harde manier veroordelen. Hopelijk kunnen ze deze raddraaiers weer rustig krijgen en gaan ze weer constructief met de politiek in debat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

juliomariner schreef:
28 jun 2022 15:58
sjohie schreef:
28 jun 2022 15:39

Maar goed, het is een probleem met meerdere facetten, alleen weigeren de belangrijkste partijen, de boeren en de grote agri firma's, hun verandercapaciteit aan te spreken. De boeren omdat ze daarmee al het vertrouwde achter zich moeten laten, de bedrijven om hun winstcijfers. Die eerste groep gaat me aan het hart, zolang ze geen bermen in de fik steken etc, die bedrijven mogen net als alle andere meedeinen op de economische golven, net als elk ander bedrijf dat ook moet.
Gedeeltelijk met u eens, als er een sector is die bewezen heeft innovatief te zijn is het de agrarische sector wel.
Wel met u eens dat de grote agri firma's teveel macht hebben gekregen. Vroeger had elk dorp een eigen voer cooperatie, een cooperatieve bank en melkfabriek en zaten de boeren in het bestuur, maar ook deze hebben hun schaal vergroot.Door deze schaalvergroting zouden ze een betere inkoopkracht hebben maar of de boeren hier wel zo veel voordeel bij hebben gehad vraag ik mij af. Al de kleine cooperaties zijn samen gegaan tot een paar grote multinationals waar de managers het nu voor het zeggen hebben en de boeren totaal geen inspraak meer hebben. Vooruitgang noemen ze het maar of dit wel zo'n vooruitgang is?
De boeren gaan me ook aan het hart maar de raddraaiers die menen voor hun zaak op te moeten komen door allerlei vernielingen aan te richten en andere ongein uit te halen, daar heb ik totaal geen begrip meer voor.
Veel van die innovaties zijn gericht op het nog intensiever en efficiënter kunnen werken, niet om de milieubelasting serieus te verminderen. Zo zijn veel van die genoemde stalsystemen, in de praktijk lang niet zo effectief als op papier.

Maar goed, ik vind dat ze een kans moeten krijgen hun innovatiekracht te tonen, maar dan binnen vooraf afgesproken kaders, met overeengekomen meetmethoden, en in beton gegoten gevolgen bij niet halen afspraken. Laat ze maar op hun zelfgemetselde innovatie voetstuk klimmen.

Maar goed, dat laatste staat al 2 jaar in het rapport van Remkes, en na het "Mesdagfonds" wat ze niet rijk kon rekenen, hebben ze nu "stichting Agrifacts", om weer te peuren in de cijfers. Kortom, ze blijven trekken aan een dood paard, en nemen geen verantwoordelijkheid, dus dat zelf oplossen zie ik ze niet doen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het is maar goed dat niemand van hier er over kan bepalen wat de boeren wel of niet mogen doen.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou wat ze niet mogen doen mogen we best een mening over hebben. Ze mogen net als iedere andere burger geengeweld gebruiken en onwettige dingen doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
29 jun 2022 16:00
Het is maar goed dat niemand van hier er over kan bepalen wat de boeren wel of niet mogen doen.
Indirect wel, via stemmen. Ondanks alle tamtam heeft "hun" BBB 1 zetel in de kamer, en heeft een meerderheid van de partijen, inmiddels vóór de stikstofplannen gestemd.

En diezelfde overheid die ze subsidies toeschuift voor natuurbeheer, en hun belangen behartigd in de EU, bepaald ultimo wél wat ze kunnen en mogen op de schaarse Nederlandse bodem.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Boeren roepen op tot acties bij luchthavens maandag

Boeren roepen in hun eigen communicatiekanalen op om maandag met een grootschalige actie "heel Nederland plat te leggen." De oproep, die massaal wordt gedeeld en onderschreven, voorziet in acties bij de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam The Hague Airport.

Ook wordt er opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties kiezen. De oproep wordt gedaan in verschillende kanalen, waaronder op Whatsapp en Telegram. "Onze regering is nog niet onder de indruk van de acties van de agrarische sector en plattelanders. Tijd voor grote acties vanaf maandag 4 juli 2022. Nederland dicht maar hou het netjes", zo luidt een van de oproepen.

De boeren krijgen de oproep de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren. Boerenactiegroep Agractie stelt de oproep te hebben gezien maar zegt dat ze niet betrokken is bij de organisatie.

Bron: Telegraaf

Plaats reactie