Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Weer heel wat anders;we zagen een aflevering op tv van "gerechtsdeurwaarders UK"
Daar zie je een aantal mensen bij schuldenaren op bezoek gaan in een poging die schulden te innen.
Heb altijd gedacht dat een gerechtsdeurwaarder in actie komt na een uitspraak van de rechter,en dat lijkt me logisch.
Na een of meerdere procedure`s heeft de rechter beslist,en in een rechtstaat moet je dat accepteren dunkt mij.
Dat de schuldenaren proberen er onderuit te komen snap ik ook nog,men probeert wat,maar als je schuldig bent trek je aan het korste end,en terecht.
Maar tot mijn verbazing zag/las ik dat die mensen in de UK( gerechtsdeurwaarders dus) op provisie basis werken.
Lijkt op een soort premiejagers dus.
Mijn vraag is de volgende:wat vinden de forumleden hiervan?
En we hebben toch een deskundige hier?
Ik hoop dat die ons kan vertellen dat het in ons land niet zo werkt.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Is de huiskamer gesloten/ingestort of afgebrand?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Opgegeten.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De koffie is op.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
29 jan 2023 22:09
Is de huiskamer gesloten/ingestort of afgebrand?
Nee, nee, de hoofdbewoner is aan de voorjaarsschoonmaak begonnen en pakt gelijk het witten van het plafond, het plakken van een fris behangetje en het leggen van nieuwe vloerbedekking mee.
Maar voordat alle meubilering weer eens op z'n eigenlijke plek staat, zijn veel voormalige bezoekers van de huiskamer inmiddels naar een ander 'kletsmaarraak' forum verhuist.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lapsang schreef:
27 jan 2023 10:19
Wat een flauwe kletspraat weer.
Eensch

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
30 jan 2023 15:51
Lapsang schreef:
27 jan 2023 10:19
Wat een flauwe kletspraat weer.
Eensch
Waarom haalt u de reactie van iemand anders hier naartoe? U kunt het toch ook gewoon zelf zeggen?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
30 jan 2023 13:52
scharrelschipper schreef:
29 jan 2023 22:09
Is de huiskamer gesloten/ingestort of afgebrand?
Nee, nee, de hoofdbewoner is aan de voorjaarsschoonmaak begonnen en pakt gelijk het witten van het plafond, het plakken van een fris behangetje en het leggen van nieuwe vloerbedekking mee.
Maar voordat alle meubilering weer eens op z'n eigenlijke plek staat, zijn veel voormalige bezoekers van de huiskamer inmiddels naar een ander 'kletsmaarraak' forum verhuist.
En toch is het in het feedbacktopic inmiddels ook al stil. Ik denk dat iedereen op zoek is naar een schaatsbaan of iets dergelijks.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Schaatsbaan? denk er hier over om de kachel uit te doen.
Is cv zonder thermostaat,dus handmatig te regelen.
Op minimale stand is het in de woning 25 plus,dus "gratis"sauna.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met de zon vanmiddag toch geen kachel nodig?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Doen jullie maar kou lijden, ik stook de kachel gewoon op. Lekker 22 graden in de huiskamer. Met de groeten aan Jetten.

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
31 jan 2023 00:59
Doen jullie maar kou lijden, ik stook de kachel gewoon op. Lekker 22 graden in de huiskamer. Met de groeten aan Jetten.
Maar dan niet komen zeuren als de rekening te hoog wordt. Maar het milieu een beetje sparen doe je niet voor Jetten maar de volgende generaties. Maar die gun jij kennelijk slechts de *****. Of je bent zo'n wegkijker, kan ook natuurlijk. En als het dan fout gaat geef je gewoon weer de overheid de schuld omdat niemand heeft gewaarschuwd....

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hier bij mij staat hij continue op 22, maar dat heeft niks te maken met het de toekomst niet gunnen voor de jeugd.
Bij mij heeft het te maken met de pijnen en de kapotte interne thermostaat. En natuurlijk ook te weinig beweging,
Als ik dat niet die is het niet leefbaar voor mij.

Maar aan de andere kant, ik gebruik geen auto, dus dat vervuil ik weer niet 😀

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor de volgende generaties? Als we echt iets voor de volgende generaties willen doen, dan was volkerenmoord de allerbeste optie. Over 50 jaar zitten we met 10 miljard mensen op deze bol.

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
31 jan 2023 08:38
Voor de volgende generaties? Als we echt iets voor de volgende generaties willen doen, dan was volkerenmoord de allerbeste optie. Over 50 jaar zitten we met 10 miljard mensen op deze bol.
Dat is de prognose als je alleen maar achterom kijkt. Als je met iets meer intelligentie naar de cijfers kijkt dan zal je zien dat de groei gaat afvlakken en al ver voor die 50 jaar negatief wordt. Er worden nu in bepaalde delen van de wereld nog heel veel kinderen geboren omdat die nodig zijn om kindersterfte op te vangen, voor hun ouders te kunnen zorgen etc. Maar juist die landen zijn economisch sterk in opkomst en je ziet bij alle landen die economisch sterker worden dat gezinnen kleiner worden. Binnen 10...20 jaar zal een Afrikaans gezin hoogstwaarschijnlijk ook maar 2 kinderen hebben.

Maar goed, jij grijpt wel vaker naar fascistoide oplossingen voor problemen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar juist die economische groei waar je het over hebt gaat niet samen met het klimaat. Als ze daar echt economische groei gaan hebben, dan zal dat gepaard gaan met vele malen meer uitstoot dan nu. En wij zitten hier in ons kikkerlandje ons best te doen om klimaatneutraal te worden en helpen daarmee onze eigen economie en welvaart mee om zeep.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
02 feb 2023 19:40
Nijogeth schreef:
31 jan 2023 08:38
Voor de volgende generaties? Als we echt iets voor de volgende generaties willen doen, dan was volkerenmoord de allerbeste optie. Over 50 jaar zitten we met 10 miljard mensen op deze bol.
Dat is de prognose als je alleen maar achterom kijkt. Als je met iets meer intelligentie naar de cijfers kijkt dan zal je zien dat de groei gaat afvlakken en al ver voor die 50 jaar negatief wordt. Er worden nu in bepaalde delen van de wereld nog heel veel kinderen geboren omdat die nodig zijn om kindersterfte op te vangen, voor hun ouders te kunnen zorgen etc. Maar juist die landen zijn economisch sterk in opkomst en je ziet bij alle landen die economisch sterker worden dat gezinnen kleiner worden. Binnen 10...20 jaar zal een Afrikaans gezin hoogstwaarschijnlijk ook maar 2 kinderen hebben.

Maar goed, jij grijpt wel vaker naar fascistoide oplossingen voor problemen.
Vond het ook wel wat grof en kort door de bocht,maar om het nu fascistoide te noemen..
Over politiek gesproken;sprak vandaag een gemeenteraadslid van de pvv,die vind het geroep van hun "leider"wat betreft buitenlanders enz. dus helemaal niks,hij zet zich naar eigen zeggen in voor de burgers in zijn gemeente wat betreft de kleinere niet landelijke maar lokale probleempjes.
ik ben geen fan van deze en andere partijen aan de rechts genoemde kant,maar zie wel degelijk dat ook deze partijen goede dingen doen in hun gemeente.
Naar mijn mening een heel verschil tussen de haagse clubs en de lokale afdelingen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
02 feb 2023 19:40

Maar goed, jij grijpt wel vaker naar fascistoide oplossingen voor problemen.
Oftewel ik ben heel woke en inclusief, behalve jegens hen die anders denken en die noem ik lekker makkelijk en exclusief fascisten.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
02 feb 2023 21:04
rwolters schreef:
02 feb 2023 19:40

Maar goed, jij grijpt wel vaker naar fascistoide oplossingen voor problemen.
Oftewel ik ben heel woke en inclusief, behalve jegens hen die anders denken en die noem ik lekker makkelijk en exclusief fascisten.
Nergens voor nodig. Het fascisme heeft ook goede punten, zeker politiek gezien. Ik vind het namelijk wel een goede insteek om het land boven het individu te plaatsen als het om regeren gaat. Soms moet je hard zijn, om uiteindelijk de lange termijn te verbeteren. Niet zo in het extreme getrokken als bij het fascisme, maar een uitgangspunt. Economische welvaart zorgt voor sociale mogelijkheden, niet andersom. De staat moet floreren en daar kunnen de inwoners op meeliften.

Ook kan ik enigszins mee in het sociaal darwinisme (ik vind echt dat we mensen teveel beschermen voor eigen fouten, van alleen gezonde traktaties op scholen tot aan de helmplicht voor snorfietsen) van het fascisme, echter ook hier weer minder extreem dan die stroming dat zelf in gedachte had.

Echter met het populisme, beperking van de vrijheid van meningsuiting, het extreme nationalisme, daar kan ik echt niets mee.

Maar, zo heeft elke stroming wel een paar punten waarvan ik denk 'ja, daar zit wat in'.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
02 feb 2023 22:50
J. Deltoer schreef:
02 feb 2023 21:04
rwolters schreef:
02 feb 2023 19:40

Maar goed, jij grijpt wel vaker naar fascistoide oplossingen voor problemen.
Oftewel ik ben heel woke en inclusief, behalve jegens hen die anders denken en die noem ik lekker makkelijk en exclusief fascisten.
Nergens voor nodig. Het fascisme heeft ook goede punten, zeker politiek gezien. Ik vind het namelijk wel een goede insteek om het land boven het individu te plaatsen als het om regeren gaat. Soms moet je hard zijn, om uiteindelijk de lange termijn te verbeteren. Niet zo in het extreme getrokken als bij het fascisme, maar een uitgangspunt. Economische welvaart zorgt voor sociale mogelijkheden, niet andersom. De staat moet floreren en daar kunnen de inwoners op meeliften.

Ook kan ik enigszins mee in het sociaal darwinisme (ik vind echt dat we mensen teveel beschermen voor eigen fouten, van alleen gezonde traktaties op scholen tot aan de helmplicht voor snorfietsen) van het fascisme, echter ook hier weer minder extreem dan die stroming dat zelf in gedachte had.

Echter met het populisme, beperking van de vrijheid van meningsuiting, het extreme nationalisme, daar kan ik echt niets mee.

Maar, zo heeft elke stroming wel een paar punten waarvan ik denk 'ja, daar zit wat in'.
Interessante gedachtengang;ga ik eens over nadenken.



















































;

Plaats reactie