Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

"maar hou het netjes"... yeah right... :lol:

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk persoonlijk ook niet dat de boeren het huis binnen hadden gevallen. Maar ja, het is ook totaal niet nodig. De slimme boeren hadden gewoon om de tafel moeten zitten met de minister om te kijken wat en hoe. Dat is echter nooit gebeurd en dat is wat er jaren mis is in de politiek. We huppelen achter alles aan wat Europa bepaald heeft en kijken niet wat in ons land mogelijk is.

Het gekke is dat als de boeren allemaal niet meegaan, dan zal er vast wel weer wat bij die boer voor de deur staan zonder aan zijn familie te denken (politie ofzo) en blijft het niet bij een brief met een vriendelijke vraag. Maar ook dan zal die boer best bereid zijn om om tafel te gaan zitten en te bespreken wat er mogelijk is. En de andere partij niet.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
29 jun 2022 16:30
Ik denk persoonlijk ook niet dat de boeren het huis binnen hadden gevallen.
Als ik zie wat er allemaal wél gebeurt, geeft me dat geen enkele reden om te denken dat een huis binnenvallen ze een brug te ver is. Ik zie een aantal totale idioten aan het werk. Die kennen geen grenzen.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ondanks dat Moneyman, Angel en Sjohie het in dit "dossier" het op een aantale fundamentele punten het totaal oneens zijn met elkaar en we de degens hierover regelmatig kruizen kunnen we het soms zelfs in het zelfde dossier ook met elkaar eens zijn. Dat heet discussie.
Wat een kleine minderheid van de boeren momenteel probeert is door geweld hun zin door te drijven. Zo werkt het gewoon niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
29 jun 2022 16:30
Ik denk persoonlijk ook niet dat de boeren het huis binnen hadden gevallen. Maar ja, het is ook totaal niet nodig. De slimme boeren hadden gewoon om de tafel moeten zitten met de minister om te kijken wat en hoe. Dat is echter nooit gebeurd en dat is wat er jaren mis is in de politiek. We huppelen achter alles aan wat Europa bepaald heeft en kijken niet wat in ons land mogelijk is.

Het gekke is dat als de boeren allemaal niet meegaan, dan zal er vast wel weer wat bij die boer voor de deur staan zonder aan zijn familie te denken (politie ofzo) en blijft het niet bij een brief met een vriendelijke vraag. Maar ook dan zal die boer best bereid zijn om om tafel te gaan zitten en te bespreken wat er mogelijk is. En de andere partij niet.
Helemaal met jou eens, luisteren is iets wat ze in Den Haag totaal niet kunnen. Binnen hadden ze zeer zeker niet gegaan.
Dit kabinet roept zelf deze ellende op zich af door dit slechte beleid van hun.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 16:39
Ondanks dat Moneyman, Angel en Sjohie het in dit "dossier" het op een aantale fundamentele punten het totaal oneens zijn met elkaar en we de degens hierover regelmatig kruizen kunnen we het soms zelfs in het zelfde dossier ook met elkaar eens zijn. Dat heet discussie.
Dat dus. Oneens zijn is niet erg, in tegendeel. Een discussie zoals met degenen die jij noemt vind ik alleen maar leuk en zinvol. Door discussie wordt de uitkomst vaak beter. Maar wel met argumenten en respect, en binnen de kaders.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Boeren gaan gewoon door. Ook vandaag dus weer en nog meerdere acties staan op stapel.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

reggie2 schreef:
29 jun 2022 16:47
Nijogeth schreef:
29 jun 2022 16:30
Ik denk persoonlijk ook niet dat de boeren het huis binnen hadden gevallen. Maar ja, het is ook totaal niet nodig. De slimme boeren hadden gewoon om de tafel moeten zitten met de minister om te kijken wat en hoe. Dat is echter nooit gebeurd en dat is wat er jaren mis is in de politiek. We huppelen achter alles aan wat Europa bepaald heeft en kijken niet wat in ons land mogelijk is.

Het gekke is dat als de boeren allemaal niet meegaan, dan zal er vast wel weer wat bij die boer voor de deur staan zonder aan zijn familie te denken (politie ofzo) en blijft het niet bij een brief met een vriendelijke vraag. Maar ook dan zal die boer best bereid zijn om om tafel te gaan zitten en te bespreken wat er mogelijk is. En de andere partij niet.
Helemaal met jou eens, luisteren is iets wat ze in Den Haag totaal niet kunnen. Binnen hadden ze zeer zeker niet gegaan.
Dit kabinet roept zelf deze ellende op zich af door dit slechte beleid van hun.
Misschien moeten we wat hogere eisen aan onze politici in de 2e kamer, dat ze kennis van zaken bijvoorbeeld. En kunnen rekenen, want dat kost ook veel geld wat goed besteed kan worden. 😁

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
29 jun 2022 17:09
Boeren gaan gewoon door. Ook vandaag dus weer en nog meerdere acties staan op stapel.
Ik geef ze groot gelijk. Er moet toch naar ze geluisterd worden.

@Onkruid......de politiek van nu maakt meer kapot dan dat het beter gaat in ons land. Tijd voor nieuwe verkiezingen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Helemaal mee eens, nieuwe verkiezingen.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
29 jun 2022 17:24
Helemaal mee eens, nieuwe verkiezingen.
Volgend jaar mogen jullie weer naar de stembus.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar op wie moet je dan stemmen. Ik vind ze bijna allemaal incompetent

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik denk hoe meer partijen er zijn hoe kanslozer de politiek is. Wat mij betreft gewoon 4 partijen en de 2 grootste MOETEN samenwerken. Ik denk dat er dan pas iets kan veranderen. Iets in de vorm ongeveer, maar niet zoals het nu gaat.
En bij niet voldoende opkomst stem ronde ongeldig verklaren. 😁

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 17:46
Maar op wie moet je dan stemmen. Ik vind ze bijna allemaal incompetent
Persoonlijk ben ik wel klaar met de meest linkse partijen (PVV, SP, GroenLinks, PvdA, Denk, D66, CDA en VVD). De ChristenUnie en de SGP vallen bij standaard al af, ook al mag ik de lijsttrekkers persoonlijk wel, de standpunten passen gewoon niet. Helemaal rechts valt voor mij sowieso de FVD en de BBB af en dan heb je eigenlijk alleen nog Ja21 en Volt over. De keuze op rechts is erg klein geworden nu de VVD definitief naar links is verhuisd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk hoe meer partijen er zijn hoe kanslozer de politiek is. Wat mij betreft gewoon 4 partijen en de 2 grootste MOETEN samenwerken
Amerika en de UK laten goed zien hoe goed dat idee is :roll:
En bij niet voldoende opkomst stem ronde ongeldig verklaren.
Dan weet je zeker dat men niet meer op komt dagen en we dus jaren zonder komen te zitten...

Top idee

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
29 jun 2022 18:00
Ik denk hoe meer partijen er zijn hoe kanslozer de politiek is. Wat mij betreft gewoon 4 partijen en de 2 grootste MOETEN samenwerken
Amerika en de UK laten goed zien hoe goed dat idee is :roll:
En bij niet voldoende opkomst stem ronde ongeldig verklaren.
Dan weet je zeker dat men niet meer op komt dagen en we dus jaren zonder komen te zitten...

Top idee
Zou de politiek dan niet denken, oh we moeten toch eens goed veranderen, want ze pikken onze spelletjes niet meer.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als ze nu nog niet weten dat ze moeten veranderen dan helpt dat ook niet.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
29 jun 2022 07:59
scharrelschipper schreef:
28 jun 2022 20:40
Het zal wel te sentimenteel zijn,maar MM,zie jij de overeenkomst tussen beroep en roeping?
Of zoals ik het liever noem; manier van leven.
Waarom zou de "roeping" van een boer anders zijn dan die van de vele andere banen en ambachten die verdwenen zijn? Ook een "manier van leven" is een keuze van die boer, met gevolgen voor hem. Die kan je niet zomaar op de samenleving afwentelen.

Deze argumenten zou je 1 op 1 los kunnen laten op jouw beroep/ roeping. Ook binnenvaartschippers doen dat vaak generaties lang, en ook dat is een manier van leven. Maar vormt dat een reden om koste wat het kost jouw beroep in het leven te houden? Nee dus.
Nou,koste wat kost gaat inderdaad wat ver.
Hoewel ik er onbeschaamd van uit ga dat je geen of weinig benul van scheepvaart hebt en dus ook niet van het belang ervan.
Om in mijn branche te blijven;ook ons worden technische eisen opgelegd( en dat bijna altijd zonder overleg) waaraan zelfs nieuwbouw schepen naar enige jaren niet meer kunnen voldoen.
En dat treft natuurlijk voornamelijk de wat kleinere en oudere schepen,waaraan nu dus al enige jaren een tekort is.
Gevolg is verschuiving naar het weg vervoer wat veel duurder is omdat het meer stilstaat dan rijdt en omdat er niet genoeg chauffeurs zijn.
Dus voor alle duidelijkheid;ik keur geweld en vandalisme af,maar als een stel wereldvreemde politici de boeren opzadelen met allerlei niet uit te voeren en niet te betalen maatregelen,en in ons geval de CCR (centrale commissie voor de Rijnvaart (die de ballen verstand hebben van de gemiddelde scheepvaart) ons allerlei onzin en ook niet uit te voeren maatregelen op leggen moet je zeker in verzet komen.
ik geef de boeren dus groot gelijk dat ze zich verzetten.
Je gaat er niet alles mee winnen,maar zoals ik al eerder opmerkte;je moet druk zetten om tot overleg te komen.
Maar het goede nieuw is dat er hier in Frankrijk blijkbaar geen stikstof probleem is en dat men begonnen is met de nieuwe oogst die met trekkers en boerekarren in de silo gestort wordt en binnenkort weer met schepen verder vervoerd gaat worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
29 jun 2022 17:30
Onkruid71 schreef:
29 jun 2022 17:24
Helemaal mee eens, nieuwe verkiezingen.
Volgend jaar mogen jullie weer naar de stembus.
Gaat u zelf niet ?

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
29 jun 2022 10:27
Lisa29 schreef:
29 jun 2022 09:06
@Witte Angora: op die klinieken is al zoveel bezuinigd dat er nauwelijks nog bedden beschikbaar zijn. En dat aantal wordt zelfs nog afgebouwd.
Dat er een tekort aan bedden is wil niet zeggen dat opname van dit soort mensen zeer gewenst is... Er zal hoe dan ook iets aan agressie beheersing gedaan moeten worden. :wink:
Eenmaal binnen was er maar 1 iemand die af en toe agressief werd. Die ging dan met koffiepotten gooien, de krant verscheuren en de stekker uit de tv trekken. Niks waarbij ze iemand anders pijn deed in ieder geval. Toen de verpleging binnen kwam en de verscheurde krant zag zeiden ze heel droog: "o er heeft vast iemand slecht nieuws gehad".
Exact mijn punt dus. Wat de betreffende boeren doen gaat veel verder dan dat, dus: gedwongen opname. In ieder geval zouden ze per direct van hun bedrijf af moeten worden gehaald. Dit volk is m.i. pertinent ongeschikt om voor mens of dier te zorgen. Als je al zo omgaat met gezagsdragers die gemotiveerd aangeven dat je je bedrijf anders moet inrichten - en dat kan, ik haal mijn vlees ook bij een plaatselijke boer, die prima kan rondkomen met een stuk of 20, 30 koeien - dan wil ik dus niet weten hoe je met je vrouw, kinderen en vee om gaat.
Dit gaat wel heel ver!
Lees a.u.b. nog eens terug wat je schreef.

Plaats reactie