Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
14 aug 2023 21:15
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 21:13
Moneyman schreef:
14 aug 2023 21:00

Myth busted - tot zover de mening die afwijkt van de wetenschap :mrgreen:
Dat weet ik niet, want als ik denk dat de pyramides eerder gebouwd zijn, en dat ze toen verder ontwikkeld waren, kan het nog zijn zoals ik denk. Want ze zijn dommer geworden als je kijkt naar de vazen uit het oude en het nieuwe Koninkrijk kijkt, zie je dat ze die niet meer konden maken, of waren ze dan te makkelijk geworden of lui?
Als we allemaal hetzelfde denken, dan komen we nooit wat we moeten komen.
Als je niet meer mag kiezen welke 'waarheid en feiten' je het beste bevalt en ook niet nog meer aannames en veronderstellingen mag doen, dan kom je idd. nooit waar je wil zijn...
De waarheden die bevallen daar doe ik niet aan, ik win er niks mee, ik wordt er niet rijker van. ik probeer te kijken wat mij het meest logisch is.
Ik heb mijn hele leven van alles gedaan omdat ik dacht ik kan het beter zo doen, als ik netjes had geluisterd, had ik nooit gezien en meegemaakt wat ik allemaal heb meegemaakt, positief en negatief. Dus ik ben blij dat ik vaak op mijn eigen manier denk.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 21:37
Lezen had ik graag met gedaan, maar helaas te zwaar voor mij, het had wel makkelijk geweest om de uren te doden.
…? Serieus? Na alles wat je zogezegd hebt onderzocht en gelezen, en de enorme berg activiteit die je hier op het forum ontplooit, kan je dit ineens niet lezen…?

Op deze manier (qua discussie-gedrag en qua argumenten) is er natuurlijk geen fatsoenlijke discussie te voeren en valt “je mening” ook niet serieus te nemen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 21:50
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 21:37
Lezen had ik graag met gedaan, maar helaas te zwaar voor mij, het had wel makkelijk geweest om de uren te doden.
…? Serieus? Na alles wat je zogezegd hebt onderzocht en gelezen, en de enorme berg activiteit die je hier op het forum ontplooit, kan je dit ineens niet lezen…?

Op deze manier (qua discussie-gedrag en qua argumenten) is er natuurlijk geen fatsoenlijke discussie te voeren en valt “je mening” ook niet serieus te nemen.
Kleine stukjes lezen is wat anders als lange stukken lezen.
Ik heb ook nooit gevraagd mijn mening serieus te nemen. Dit is hoe ik er over denk.
Ik heb ook heel wat meer tijd als menigeen om hier over na te denken.
En nee, ik ben er niet de hele dag mee bezig.

Ik denk ook niet dat jij genoeg medische kennis hebt om te kunnen inschatten wat ik wel of niet kan.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk ook niet dat jij genoeg medische kennis hebt om te kunnen inschatten wat ik wel of niet kan.
Daar is de herhaling van zetten weer.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
14 aug 2023 22:04
Ik denk ook niet dat jij genoeg medische kennis hebt om te kunnen inschatten wat ik wel of niet kan.
Daar is de herhaling van zetten weer.
Jij valt ook in herhaling. En het is toch zo wat ik zeg.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 21:57
Ik denk ook niet dat jij genoeg medische kennis hebt om te kunnen inschatten wat ik wel of niet kan.
Eh... nee. Het is exact de reden dat ik jaren geleden al af heb geleerd continue te vragen wat iemand mankeert, ingeval van ziekenbezoek en dergelijke. Ik ben geen arts, geen psycholoog, geen alternativo, helemaal niks - dus met die informatie kan ik niks. Ik kan je niet helpen, ik kan je niet genezen, daar zijn anderen voor. De paar kronkels die ik heb leveren daar zelden een bijdrage aan. Ik heb daarom ook geen idee waarom mensen geacht worden in kleinere of bredere kring hun hele medische dossier te moeten bespreken. Niemand wordt daar immers wijzer van.

Wat ik wél kan doen is iemand steunen, onder andere in emotioneel en praktisch opzicht. Niet voor de social talks vragen hoe het gaat, maar vragen hoe het écht gaat. En dan merk ik vanzelf wel of mijn steun wel of niet op prijs wordt gesteld.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 22:06
angel1978 schreef:
14 aug 2023 22:04
Ik denk ook niet dat jij genoeg medische kennis hebt om te kunnen inschatten wat ik wel of niet kan.
Daar is de herhaling van zetten weer.
Jij valt ook in herhaling. En het is toch zo wat ik zeg.
Tja, stel je eens voor dat u er beter van zou worden. Moet u uit bed komen en weer aan de slag.

De hele dag liggend op je bed op internet zitten, kost geen moeite. Maar iets lezen wat uw dwaze ideeën onder uit zou halen,, kost te veel moeite

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
14 aug 2023 21:32
Lees dan vooral ook dit interessante stuk uit 1990 van wijlen prof. dr. Cees de Jager (vermaard astronoom) over de
velosofie, waarin ook aandacht is voor de piramide van Cheops.
Onkruid71 schreef: Lezen had ik graag met gedaan, maar helaas te zwaar voor mij, het had wel makkelijk geweest om de uren te doden. Maar wie weet, kan ik mischien ooit meer.
Begane voor de tip.
Het stuk van Erthanax is buitengewoon boeiend, maar voor mij ook niet te doen.
Teveel wiskundige berekeningen ook , idd een zwaar en lang stuk!
Dus Lady .....die sneer is onnodig en dit stuk heeft niets te maken met een eventueel herstel vh ziek zijn of het " verbeteren " van de dwaze ideeën (??) van Onkruid.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Welja, Onkruid lees alles over Egypte, de meest dwaze ideeën, maar een wetenschappelijk stuk is teveel moeite.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady, kun je ook eens proberen 1) begrijpend te lezen, 2) je wat in te leven in anderen, 3) wat vriendelijker en 4) wat positiever te reageren?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat denkt u zelf?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zullen we het maar positief houden? Je weet zelden wat iemands achtergrond is of waarom iemand reageert zoals hij/zij/dij reageert.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Even terugkomend op het hele politieke spel wat hier gisteren was. Het is natuurlijk altijd de verkiezingen afwachten, maar ik heb het idee dat een hoop mensen inzien dat er een aantal duidelijke grote problemen zijn. We moeten onze economie op niveau houden en eigenlijk verbeteren, er moeten woningen gebouwd (sowieso gebouwd) worden, we hebben een te grote aanwas van asielzoekers (te veel instroom, te weinig uitstroom) en dan zitten we nog stikstof en co2 problemen.

De maatregelen voor stikstofproblemen zitten de bouw in de weg en helpen niet mee in de economie. Die maatregel raakt eigenlijk de eerste 3 problemen en maakt het moeilijker die op te lossen. Maar economische voorspoed is nodig om de co2- problemen op te lossen en ook moet de bouw dan hun gang kunnen gaan, want de infrastructuur van het elektriciteitsnet moet drastisch verbeterd worden, kerncentrales moeten gebouwd worden en nieuwe innovaties moeten financieel ondersteund kunnen worden.

Eigenlijk staan stikstofmaatregelen alles in de weg en kunnen we beter eerst de andere zaken oplossen en dan de stikstofproblematiek aanpakken. Want zover als ik weet staan de Nederlandse bossen er beter voor dan 20 jaar geleden en hebben we dus al heel wat gewonnen. En daarbij zorgt de afname van stikstof in de lucht ook voor een stijging van de temperatuur, omdat het een omgekeerd broeikasgas is (het houdt dus zonlicht tegen voor het de aarde bereikt). En dan krijg je dus hetzelfde als met het afschaffen van zwavel in scheepsbrandstof, wat ook voor een temperatuurstijging van mogelijk 0,5 graden wereldwijd heeft gezorgd.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor de bron van mijn laatste claim:
https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... mperaturen

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
15 aug 2023 09:00
ik heb het idee dat een hoop mensen inzien dat er een aantal duidelijke grote problemen zijn.
Joh, zolang er in facebookgroepen zo ongeveer dagelijks wedstrijdjes zijn wie de meeste Cola uit Duitsland weet te halen zal er weinig veranderen. Mensen zien niks in. Die zien enkel hun portemonnee. Alles moet zo goedkoop mogelijk. Dat we met die houding moderne slavernij in stand houden, om wat te noemen, wie boeit dat?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
15 aug 2023 00:11
Welja, Onkruid lees alles over Egypte, de meest dwaze ideeën, maar een wetenschappelijk stuk is teveel moeite.
Heb je zelf dan wél het hele stuk van Erthanax gelezen en ook volledig begrepen?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik verwacht van niet. Dit bedenkende..
witte angora schreef:
15 aug 2023 08:27
Zullen we het maar positief houden? Je weet zelden wat iemands achtergrond is of waarom iemand reageert zoals hij/zij/dij reageert.
Achtergrond lijkt me duidelijk: zwaar gebied.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 aug 2023 10:07
witte angora schreef:
15 aug 2023 00:27
Lady, kun je ook eens proberen 1) begrijpend te lezen, 2) je wat in te leven in anderen, 3) wat vriendelijker en 4) wat positiever te reageren?
Ach ja, kwijnend in bed liggen en maar klagen.
Denk je dat je op die manier helpt, of zullen mensen hierdoor eerder de hakken in het zand zetten?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat moeten ze helemaal zelf weten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben helemaal niet van het " melden " , maar jouw reactie over Onkruid vind ik beledigend en compleet onnodig en ben ik nu even zat !
Je schrijft dat hij/ zij maar in bed ligt te kwijnen en klaagt.
Láát hem/haar toch! Je hóeft niet te reageren hè?
En wat weet je ervan?

Plaats reactie