Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat gehakt op Facebook komt altijd van personen die zelf niet op Facebook zitten. Hoe kun je er dan over meepraten.
Dat ook serieuze media een Facebook pagina hebben wordt voor het gemak ff vergeten.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, kunnen ze allemaal op Facebook de mogelijkheden toeslagen lezen. Hoeven ze er niet onbekend mee te zijn.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
28 sep 2022 19:12
Dat gehakt op Facebook komt altijd van personen die zelf niet op Facebook zitten. Hoe kun je er dan over meepraten.
Dat ook serieuze media een Facebook pagina hebben wordt voor het gemak ff vergeten.
Ze hebben er zelfs ook pagina's voor recepten met gehakt 😁.
Maar ik heb een hoop aan facebook gehad.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

scharrelschipper schreef:
28 sep 2022 18:54

Klinkt simpel en logisch.
Maar hoe doe je dat als je een wisselend inkomen hebt?
Wij hebben wel eens een maand dat er niets binnenkomt en ook wel eens een maand dat er enige duizenden euro`s binnenkomen,en dat alles ook bruto.
Ik kan pas half in het jaar zeggen wat in het vorig jaar mijn ( belastbaar) jaarinkomen was,en de bd weet dat nog veel later.
Dus voor iemand in loondienst of met een uitkering zal het kloppen,maar niet voor iedereen.
Dan wordt aangeraden daarover even contact met de desbetreffende gemeente op te nemen.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
28 sep 2022 19:12
Dat gehakt op Facebook komt altijd van personen die zelf niet op Facebook zitten. Hoe kun je er dan over meepraten.
Dat ook serieuze media een Facebook pagina hebben wordt voor het gemak ff vergeten.
Onkruid gaf al de toevoeging: maar ik zit ook in goede groepen met goede moderatoren. Dat maakt het verschil. Als zo'n patiënten-/belangen-/verhuurdersgroep strak wordt gemodereerd, dan is de toegevoegde waarde hoog.
Met name serieuze media onderschatten dit en laten puinbijdragen te lang staan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Uitnodiging griepprik vandaag ontvangen 19 okt a.s.
Tussen een eventuele herhaalprik tegen Corona én deze griepprik hoeven geen dagen/weken te zitten.
Kan kennelijk direct achter elkaar.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

moederslink schreef:
28 sep 2022 19:53
Uitnodiging griepprik vandaag ontvangen 19 okt a.s.
Tussen een eventuele herhaalprik tegen Corona én deze griepprik hoeven geen dagen/weken te zitten.
Kan kennelijk direct achter elkaar.
Hier ook, maar kom er telefonisch niet door om een afspraak te maken. Ik weet, het kan ook online, maar er wil iemand met ons mee, omdat ze geen vervoer heeft naar de locatie. Daarom wilde ik het telefonisch doen, maar geven al 2 dagen door dat het te druk is momenteel. Moest het in het weekend maar eens proberen, aldus het automatisch antwoord. Lukt dat niet, dan maar 2 x rijden.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

@moederslink: Ik heb het verkeerd gelezen. Jij hebt een uitnodiging voor de griepprik en ik las.....alleen...uitnodiging. Van de griepprik heb ik nog niets gehoord. Meestal eind Oktober.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
28 sep 2022 19:16
scharrelschipper schreef:
28 sep 2022 18:54

Klinkt simpel en logisch.
Maar hoe doe je dat als je een wisselend inkomen hebt?
Wij hebben wel eens een maand dat er niets binnenkomt en ook wel eens een maand dat er enige duizenden euro`s binnenkomen,en dat alles ook bruto.
Ik kan pas half in het jaar zeggen wat in het vorig jaar mijn ( belastbaar) jaarinkomen was,en de bd weet dat nog veel later.
Dus voor iemand in loondienst of met een uitkering zal het kloppen,maar niet voor iedereen.
Dan wordt aangeraden daarover even contact met de desbetreffende gemeente op te nemen.
Ja,goed advies,maar ga het maar niet proberen.
Weet al voor mezelf dat we te "rijk" zijn voor deze zaak.
En niet omdat ik nou zo politiek correct ben,maar er zijn veel mensen die het harder nodig hebben.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
28 sep 2022 20:46
En niet omdat ik nou zo politiek correct ben,maar er zijn veel mensen die het harder nodig hebben.
Zo zitten wij er ook in.

We durven het nauwelijks hardop te zeggen - zeker op ons werk niet - maar de jaarafrekening energie was zoals verwacht. Het nieuwe termijnbedrag lager, maar dat hebben we direct teruggezet op het oude bedrag plus 7 euro, zodat het mooi rond is.

Laat de regering maar anderen helpen. Heel moeilijk kan het niet zijn om gericht steun te geven. Chronisch zieken zijn bekend bij belastingdienst (aftrek zorgkosten + zorgtoeslag). Die groep moet er uit te filteren zijn. Lage inkomens kan via de huidige regeling via de gemeenten. Alles daarboven kan via een nieuwe aftrekpost bij de aangifte IB. (Softwaretechnisch: één van de geschrapte aftrekposten gebruiken, eventueel voor controledoelen het unieke nummer van de meter opvragen.)

Wel kijken we met zorgen naar de nivellering. Nederland begint steeds meer op de Balkan te lijken - 10% verdient goed, 90% overleeft. Al te lang mag die steun niet duren, is niet gezond voor alle bedrijven, die zich richten op de middenklasse.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zorgtoeslag heeft niets met chronisch ziek zijn te maken.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En er zijn genoeg mensen met een chronische ziekte die geen aftrekpost zorgkosten hebben.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
28 sep 2022 21:13
Zorgtoeslag heeft niets met chronisch ziek zijn te maken.
Klopt,maar bij de belasting sporen ze dus duidelijk niet.
net als voorgaande jaren kreeg ik bericht dat ik nog een bedrag kreeg vanwege te weinig uitgekeerde zorgtoeslag.
En waarschijnlijk moet ik het na de tweede DEFINITIEVE berekening net als voorgaande jaren weer terug betalen.
Dus je kunt van alles verwachten.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een onzin. U hebt toch aangifte gedaan en als het toetsingsinkomen van de aangifte overeenstemt met dat van de toeslag, hebt u er gewoon recht op.

Als de inspectie afwijkt van het aangegeven inkomen, wijzigt uiteraard ook het inkomen voor de zorgtoeslag.

De eerste keer kan dat slechts een voorlopige beschikking zijn. Er worden normaal gesproken geen twee definitieve opgelegd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

G7 schreef:
28 sep 2022 20:05
moederslink schreef:
28 sep 2022 19:53
Uitnodiging griepprik vandaag ontvangen 19 okt a.s.
Tussen een eventuele herhaalprik tegen Corona én deze griepprik hoeven geen dagen/weken te zitten.
Kan kennelijk direct achter elkaar.
Hier ook, maar kom er telefonisch niet door om een afspraak te maken. Ik weet, het kan ook online, maar er wil iemand met ons mee, omdat ze geen vervoer heeft naar de locatie. Daarom wilde ik het telefonisch doen, maar geven al 2 dagen door dat het te druk is momenteel. Moest het in het weekend maar eens proberen, aldus het automatisch antwoord. Lukt dat niet, dan maar 2 x rijden.
Zojuist heb ik online een afspraak voor de vaccinatie tegen Corona kunnen maken.
Ging vlot!
In jullie geval : wanneer ze bv bij jullie even op bezoek is en haar DigiD weet kun je waarschijnlijk voor jullie alle 3 online gewoon een afspraak maken .

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
28 sep 2022 21:33
Wat een onzin. U hebt toch aangifte gedaan en als het toetsingsinkomen van de aangifte overeenstemt met dat van de toeslag, hebt u er gewoon recht op.

Als de inspectie afwijkt van het aangegeven inkomen, wijzigt uiteraard ook het inkomen voor de zorgtoeslag.

De eerste keer kan dat slechts een voorlopige beschikking zijn. Er worden normaal gesproken geen twee definitieve opgelegd.
Dat antwoord kreeg ik vorig jaar ook al,maar weet niet meer of dat ook van U was.
Maar het ging toch echt zo,2 keer een definitieve en weer terug betalen.

kuklos
Berichten: 9725
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
28 sep 2022 21:03
Alles daarboven kan via een nieuwe aftrekpost bij de aangifte IB. (Softwaretechnisch: één van de geschrapte aftrekposten gebruiken, eventueel voor controledoelen het unieke nummer van de meter opvragen.)
Bel ze even op en leg ze stap voor stap uit hoe het moet; als alles zo makkelijk zou zijn had de belastingdienst geen duizenden aan elkaar geknopte systemen die nog steeds grote problemen opleveren.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

gosewijn schreef:
29 sep 2022 13:07
Waar haal je de wijsheid vandaan Jablan ,uit je duim misschien
De wijsheid komt bij de belastingdienst zelf vandaan.
kuklos schreef:
29 sep 2022 13:14
Bel ze even op en leg ze stap voor stap uit hoe het moet; als alles zo makkelijk zou zijn had de belastingdienst geen duizenden aan elkaar geknopte systemen die nog steeds grote problemen opleveren.
Waarom zou ik ze bellen? Dit soort ideeën leven daar.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Jablan schreef:
29 sep 2022 19:35
gosewijn schreef:
29 sep 2022 13:07
Waar haal je de wijsheid vandaan Jablan ,uit je duim misschien
De wijsheid komt bij de belastingdienst zelf vandaan.
Van de schoonmaker of portier van de belasting? Natuurlijk weet de belastingdienst helemaal niet wie chronisch ziek is. Niet iedereen die chronisch ziek is heeft zorgtoeslag of aftrekposten.

Plaats reactie